Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Derby s kusem nostalgie. Skončila jedna éra, vědí mladí hokejisté

Na turnaji ničeho nedosáhli, přesto při závěrečné hymně po vítězném derby se Slovenskem pěli jako jeden muž. Ročník 1990 táhl společnou šňůru přes několik reprezentačních kategorií a vše zakončil na šampionátu v Kanadě. "Hráli jsme spolu naposledy, možná se už nikdy všichni nesejdeme," připomíná Jan Kovář.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ViKo1

Bavím se

Poletín je Nostradamus... Opravdu vtipné. Borec, co mu je 19, se zamyslel a řekl nahlas větu: "Každý na turnaj pojede s tím, že chce uspět. Bude to opět ovšem ohromně náročné." A borec z idnes to doplní: "Prorokuje Michal Poletín." Nejen že ten mladej kluk řekl něco, co někde zaslechl a zdálo se mu to trefný, ale ten novinář to okořenil jeho proroctvím... To mě fakt se.re tyhle články... Nic proti Poletínovi...

0/0
6.1.2010 0:13

Kmotr77

Dobrá zpráva

Alespoň Slováci jsou na tom bídnějc, než my

0/0
5.1.2010 15:13

astrix

Je smutné, že Švýcaři

jsou v práci s mládeží o značný kus před námi a projevilo se to tím, že došli až do semifinále. Pokud se tato situace odzrcadlí za pár let i mezi seniory, bude to zajímavé...

0/0
5.1.2010 14:42

RJJ

Re: Je smutné, že Švýcaři

Slováci byli loni taky v semifinále;-D Švýcaři se tam dostali úplně stejně haluzově. Takže s tím značným kusem bych to nepřeháněl:-P

Nicméně náprava je nezbytná. Dnešní Sport to shrnul hezky.

0/0
5.1.2010 19:32

francoa

Re: Je smutné, že Švýcaři

Co dnešní sport shrnul? Citoval Lenera a toho mají na svazu rádi jak osinu v pr... . Ješitnost pánů odborníků, mezi které patří i Šindel, nikoho poslouchat nebudou. :-/

0/0
5.1.2010 20:16

RJJ

Re: Je smutné, že Švýcaři

To je možné. Byl tam i Holík. Některé záležitosti jsou nad slunce jasné a pokud se na tom nezačne pracovat (třeba výrazné snížení počtu účastníků v jun. lize), tak si budem kálet do vlastního.

0/0
5.1.2010 20:21

francoa

Re: Je smutné, že Švýcaři

Snížení počtu mužstev ELJ je  jen malý krok. Ten největší je systematická výchova a rovnost šancí bez ohledu na sociální, příbuzenský a kamarádský původ. Dokud v tomto nebude pořádek, je vše ostatní k prdu. Do zúžené ELJ se totiž zase dostanou jen protekční mazánci a o to to bude rychlejší pád do HO///Ven.

0/0
5.1.2010 21:41

francoa

Tato repre spolu hrála od 15ti let

To je jasný důkaz toho, jak se repre vybíralo. Ty jejich keci - nedařilo se nám JEN VÝSLEDKOVĚ, to je prostě zoufalství. Ti hošíci si vůbec nepřipouštějí, že na hokej ale opravdu hokej vůbec nemají. Teď je ještě pochválí na svazu za to že nevypadli a bude vymalováno. :-/

0/0
5.1.2010 12:41

NCay

Re: Tato repre spolu hrála od 15ti let

Ale ona tahle nesoudnost není jen u hokeje, ale třeba i u fotbalu. Samá výmluva na smůlu, ale to, že soupeři měli jako jednotlivci daleko lepší kvalitu už nevidí.

0/0
5.1.2010 13:16

Mack

play off

vypadnout v jednom zapase se muze stat . Lepsi by bylo jakesi playy off na tri zapüasay , nebo tabulöka az do konce , kazdy s kazdym . Jeden zapas - to je jako kdyby se hral tennis na jeden set ?!

A pak ta fura trestnych minut a prave ti " nejlepsi " , Kana , lidri muzstva .:-(

0/0
5.1.2010 12:26

kaffee68

muhee

a ted u o Šípkové Růžence...Vždyt ten článek, jsou jen výmluvy a plky;-€

0/0
5.1.2010 11:37

pirát zlitej rumem

Derby s kusem nostalgie.

Tak jestli se už nikdy tadle banda metroušů nesejde je snad to nejlepší co nás mohlo potkat. Ale já myslim že rodiče tědle protekčních chudáků jsou na své synky pyšní;-O;-O;-O;-ORv

0/0
5.1.2010 11:31

BedlamW

hmm

Kdo si myslite ze je nas nej obrance v tomto tymu?

0/0
5.1.2010 11:13

pirát zlitej rumem

Re: hmm

My jsme měli třeba v zápase se švédy nějaké obránce na ledě?8-o8-o8-o

0/0
5.1.2010 11:32

Andee in Red Book

Re: hmm

Jednoznačně Voráček. Není tolik vidět dopředu, ale je z nich nejvyzrálejší a nejplatnější pro tým R^

0/0
5.1.2010 11:56

TarasBulba

Ještě budeme vzpomínat

Počkejte až do U20 dojde takový ročník 1995.

0/0
5.1.2010 10:45

plastova_lahev

Re: Ještě budeme vzpomínat

ani 1999 není špatný

0/0
5.1.2010 10:48

TarasBulba

Re: Ještě budeme vzpomínat

To nebyl náhodně plácnutý ročník. Podobné to bylo někdy před 3-4 roky, ale tohle tu asi ještě nebylo. Tenhle ročník je už teď prakticky vydrancovaný.

0/0
5.1.2010 10:57

bathed

Re: Ještě budeme vzpomínat

lépe řečeno VYVRAŽDĚNÝ!

0/0
5.1.2010 11:42

DFS

Budoucnost zlaté hokejové éry…

Pár dní zpět jsem mluvil s kamarádem, který se léta věnoval hokeji a jen tak se ho zeptal, co si myslí o budoucnosti hokeje u nás.

Dozvěděl jsem se, že chce-li někdo nechat hrát své dítě za známější klub tak musí předat obálku.

On má zkušenost ze Slavie, ale slyšel i minimálně o třech dalších extraligových klubech a nevěří, že by to bylo jenom tam. Dále pak, pokud peněz nebylo dost, tak se i talentované dítě dostane jen do 4. lajny a v té první hrají ti méně nadaní s lépe platícími rodiči. Takže talentované to časem otráví a z hokeje odejdou úplně.

Další chybu pak vidí i v neexistenci hokejových škol tak, jak fungovaly dříve. To znamená z velké většiny erární výbava pro minimalizaci nákladu pro rodiče, ale hlavně práce s dětmi ve velkém.

Inu, možná je to jen extrémní názor, ale není kouře bez ohně, takže osobně čekám další velké hokejové úspěchy po odstoupení současných legend až zase za nějaký ten čas. Rád bych se ovšem mýlil.

0/0
5.1.2010 10:22

honzik_janulik

Re: Budoucnost zlaté hokejové éry…

No jo, zatímco u nás se zrušily TSM-ky jako přežitek socialismu, jinde tento mustr převzali... A když se vám po placech prohání pár tisíc kluků, to by v tom byl čert, aby se nevykrystalizoval nějaký ten talent. Jenže to chce opravdu prachy, a ne pro funkcionáře, začít od základů, což je a bude problém :-/

0/0
5.1.2010 10:34

pablo23

Re: Budoucnost zlaté hokejové éry…

je to tak jak píšeš

když se zamyslíme, tak poslední zlatá generace vyšla právě ze sportovních středisek, které bývalý režim silně podporoval a vybíralo se opravdu z velkého množství talentů. Jenže v současnosti, díky neexistenci těchto středisek hrají hokej ti méně talentovaní, ale finančně rodiči  zabezpečení hráči. Nic proti, taková je doba, ale nemůžeme čekat opětovné úspěchy, které byly díky existenci těchto středisek. A obálkovné je velkou tradicí nejen v hokeji, ale všeobecně v českém sportu, njn, tak to je...:-P;-(

0/0
5.1.2010 10:41

aljav

Re: Budoucnost zlaté hokejové éry…

problém je jak neexistence středisek, tak také úbytek kluků chtějící hrát hokej a také v něm něčeho dosáhnout. Al eto je problém ve všech sportech u nás.

0/0
5.1.2010 10:47

bathed

Re: Budoucnost zlaté hokejové éry…

střediska samozřejmě existují. Otázka je jak. Ten problém je v systému a v koncepci...

0/0
5.1.2010 11:51

bathed

Re: Budoucnost zlaté hokejové éry…

nesmysl: počet talentů je v poměru proti počzu hráčů pořád stjný. Je samozřejmě otázka, jak se všeobecný herní styl slučuje s českým pojetím hokeje. Ale jak jsem psal níže - počet dětí tehdy a dnes je rozdílný - dnes je jich výrazně víc!!!!! Najdi si k tomu informace a pochopíš!

0/0
5.1.2010 11:45

BedlamW

Re: Budoucnost zlaté hokejové éry…

V Kanade a nebo v USA taky nemaji zadne hokejove skoly a hrajou finale......Je fakt, ze hokej je extremne drahy sport vsude na svete diky vybave a ledu a tudiz spousty rodicu prdnou dite na fotbal a nebo nekde jinde at je to nezrujnuje.

0/0
5.1.2010 11:12

bathed

Re: Budoucnost zlaté hokejové éry…

oni školy nepotřebují, protože mají trojstupňový systém: superšpička hraje "od mala" se svýma proti stejně špičkovým soupeřům, méně talentovaní a odhodlaní hrají svoji soutěž proti podobným a ti co to berou jako kroužek, mají také svoje soutěže.... Cesta nahoru i dolů je možná... Tady slýchám - láme se to v patnácti, tam neslýcháte nic, protože se nepokrytecky a nealibisticky s dětma zachází od mala nekomromisně - nemáš nato, máš na to, ......

0/0
5.1.2010 11:54

prokyn

já dost

dobře nerozumím tomu jak tady všichni běsní a melou něco o neuspěchu...je třeba si uvědomit toto...to co do něčeho investujeme jakou mírou a kolik energie a penez atd..tak to se nam i vrátí..a u nas je sport prostě momentálne uplně na vedlejsi koleji..stat nedava nic..dane jsou špatně nastavene a dotovat sport se moc nevyplatí takže oddíly nemají peníze..navíc hokej ,tenis,lyžování,atd atd ..to jsou obrovské naklady pro rodiče..prostě toto je realita a skutečnost a nějake kecy starého holíka o praci a dřině jsou uplně zcestne!!je prostě mín talentu mín dětí mín lidí kteří ten sport dělají atd atd..pokud se nezmění přístup státu a společnosti a nezačne tect do sportu víc peněz aby se přitáhlo víc rodičů a jejich dětí pokud kluby nebudou mít co nabídnout..situace se nezlepší!!a hřebíci a holíci budou dál kritizovat pořad dokola...ale s realitou nikdo nepohne!!!

0/0
5.1.2010 10:06

bathed

Re: já dost

zase vedle! :-)

0/0
5.1.2010 10:14

numenius

Re: já dost

Souhlas. Dřív šel kluk hrát fotbal, nebo hokej (a ještě tenis). Dnes má mnohem víc možností ( i mimosportovních).Navíc je dětí méně a jsou

lenivější.

0/0
5.1.2010 10:14

honzik_janulik

Re: já dost

S těmi penězi je to samozřejmě pravda, v tom s tebou souhlasím, ale co se týká menšího počtu dětí a menšího talentu, to je hloupost... Švédsko má necelých 10 mil. obyvatel a Finsko snad něco přes 5 mil. obyvatel, že by měli víc dětí a s větším talentem než u nás? Spíš to nehrají ty správné děti, které by na to měly.... a nemyslím finančně :-/

0/0
5.1.2010 10:26

prokyn

Re: já dost

ale ja nemyslím celkovy počet!!ja myslím jak říkaš ..maly počet co sportují...

0/0
5.1.2010 10:28

bathed

Re: já dost

... což je blbost jak vrata.... Rozhodně v době kdy rostla zlatá generace Jágrů, Reichlů, Langů, Šlégrů, Paterů a procházků nebylo na ledě víc dětí.... Tehdy se hrálo na starší a mladší žáky, pak mladší a starší dorost... PZ Kladno kde vyrostl Jágr hráli vždycky na dvě pětky (dnes zůčastnění tvrdí že tohle je dostalo nahoru!) - dl tvé logiky bys musel dát dokupy 5+6, 7+8 a udělat ze čtyř mančafty dva - a pokud bys hrál po vzoru PZ na dvě lajny pak nejméně polovinu vyházet! Žákovskou ligu dnes hraje 70! mužstev (to celé krát 4 :-)))).... Pak tu máme třicetičlenný mladší dorost, 26 členný starší dorost a 24 člennou Juniorku..... Jak jsem psal - jsi vedle jak ta jedle....

0/0
5.1.2010 11:42

seabow

Re: já dost

Mají víc dětí, kteří hrají hokej a ty s talentem si teď zejména Švédové dokáží lépe pohlídat

0/0
5.1.2010 12:44

bathed

Re: já dost

víc jich určitě nemají..... .....

0/0
5.1.2010 13:53

seabow

Re: já dost

SWE jo a FIN absolutně možná ne, ale určitě v poměru k populaci

0/0
5.1.2010 15:26

bathed

Re: já dost

Ani to švédsko! Vím o čem mluvím!!!! Problém je naprosto někde jinde! Přečti si můj příspěvek o kousek výš - možná ti to dojde...

0/0
5.1.2010 15:31

seabow

Re: já dost

Nedojde, možná si myslíš že víš... my prostě nemáme víc mladých hokejistů než SWE nebo FIN http://www.iihf.com/iihf-home/the-iihf/survey-of-players.html

ty čísla sice nejsou moc důveryhodná, ale ten poměr platí...

0/0
5.1.2010 15:49

seabow

Re: já dost

Tím samo nemyslím, že ten rozdíl je nějak zásadní a že je to hlavní důvod, proč máme mizerné juniory

0/0
5.1.2010 15:51

bathed

Re: já dost

no, já spíš vycházím z informací, které mluví o tom, kolik kluků v žákovském věku se tomu opravdu věnuje a hraje v týmech kde se opravdu vychovávají hráči. U nás tvrdíme že jsou to všechny.... V tom příspěvku co jsem psal jsem vypočítával jak se hrálo v dobách kdy roslta zlatá generace a jak je to dnes.... Talentovaných hráčů máme pořád stejně. Jenže když se ozpustí v rozplizlém systému který tady je? Někdo tu vzpomněl ročník 95. 95 a 96 jsou dnešní osmáci (za 5 let to budou ti co hrají U20) - tak se pojďme podívat jak třeba vypadá soutěž na Severní Moravě: Vede Vsetín, v závěsu Vítkovice... Výsledky Vsetína: dvě plichty s VIT: 4:4 a 5:5, Kopřivnice 10:1 a 11:2, N.Jičín 10:4, Havířov 8:0, 5:1, Třinec 5:4, F.Místek 16:2, Opava 5:2, Karviná 11:4, Poruba 8:1 a 5:1, Olomouc 4:3 a 7:4, Orlová 14:3 a 11:0. Není to málo? 4 dobré zápasy a sezónu???? Už to chápeš? Co tenhle systém komu dá? Proč spolu nehrají týmy co se mají čím obohatit, ale naopak máme soutěž se 70 týmy? Máme na to kvalitu?

0/0
5.1.2010 18:14

bathed

Re: já dost

kde a jak se kluci mají naučit hře pod tlakem kdy je potřeba dodržovat bezezbytku taktiku? Jak mají zapnout na vyšší otáčky? - proti týmu kterému dají desítku??? Opakuju! tohle není přípravka! Tohle jsou kluci, co naskočí po sezóně do mladšího dorostu! Priboha!!!! Víš jak to vypadá? - jsou to půba. Každý dospělý a to včetně teréra je ko.ot (co to po mně chce???)... Takže ty je týden cepuješ, nutíš je do složitých cvičení, snažíš se dát tréninku tempo a rychlost... To se ti teda v pátek povede.... V neděli nastoupí do mistráku. První dvě střídání to jakž takž dodržují, ale kua - padnou z toho dva góly. Od toho okamžiku se začne hra hroutit - každý si chce dát góla - ono to tam fakt napadá, ale je to o sóĺíčkách - soupeř stojí jak píchlá duše a ty byť ses snažil máš z týmu trosky... Pravidlem je, že ve třetí třetině už góly nepadají, protože už se nikomu nechce.... A tak to odehrajete. Říct nemůžeš nic, protože by tě v duchu poslali do pr.ele (co to mele? - šlo to i bez toho)......

0/0
5.1.2010 18:24

bathed

Re: já dost

no a pak se od pondělka do pátku, zas snažíš je dostat do latě..... Poptej se na to kde chceš - všude je to stejné.... A ty týmy co dostávají ty strašé laty? - kdyby tam bykl nakrásně megatalent jako je Malkin, tak ho tenhle systém zabije..... Je to k ničemu! Pokud se nepokusíme udělat vícestupňový systém a nepodpoří se rodiny, co by musely do lepších týmů své dobré děti vozit, tak to bude pořád stejná sra.ka! A říkám - šikovných dětí je tu dost, jenom je zabíjí tenhle alibistický a pokrytecký systém!

0/0
5.1.2010 18:30

seabow

Re: já dost

Se vším souhlasím (btw. ohledně toho našeho započítávání "všeho" si myslím totéž, ta čísla za ČR jsou podle mě ještě nadhodnocená, 100% u seniorské kategorie...), ale ode mě to primárně byla reakce na ten příspěvek, jestli máme větší nebo stejnou základnu jako SWE + FIN (popř., jak se jinde objevilo z odkazem na tyhle čísla, že máme největší základnu v Evropě) - NEMÁME a nebudeme mít, ty počty se teď budou měnit v náš neprospěch... tím spíš je třeba daleko pečlivěji pracovat s těmi "pár talenty" v ročníku... o tom, co hráčům dávají vítězné zápasy 10:1 odehrané na půl plynu, se není třeba bavit...

0/0
5.1.2010 19:15

bathed

Re: já dost

ale ono to opravdu není o počtech! Tady nejde o KUSY, tady jde o HRÁČE! už jsem to tady vypočítával - v době kdy rostli Jágrové a Reichlové, tak se hrálo ve čtyřech soutěžích - mladší a starší žáci a pod jinými názvy vlastně dorost a junci. Teď jich máme 7!!!! - 5,6,7,8,MLD,STD,JUN! - co se týče žáků, hrávalo se běžně na dvě lajny ze dvou tříd! To je jako bys dnes v každé třídě hrál s pěti klukama! Nebylo tehdy víc děcek! O tomhle to zkrátka není. Dokud tady budeme fňukat nad každým klukem, že by z něho mohla být hvězda a budeme čekat do 15, jestli se projeví, jestli se budeme úzkostlivě vyhýbat tomu aby nedej bože proti sobě nenastoupili kluci s větším rozdílem věku jako 12 měsíců, zpátky nahoru se nedostaneme. Malý dvorek, velký bič! To je jediný způsob!

0/0
5.1.2010 19:41

seabow

Re: já dost

No já ale netvrdím, že je to jen a hlavně o počtech - nakonec SWE jsou teď důkazem, když hrají rovnocenně s CAN, RUS, USA, které mají podstatně širší základnu...

Nicmeně i ten počet hraje určitou roli, tu kvalitu musíš mít (hlavně na začátku) z čeho vybrat a z každého dřeva na bruslích nevychováš hokejistu

0/0
5.1.2010 20:49

Lionel

Hmm

lepší parta než ve Fargu....noo a právě tahle parta bude hrát příští MS v Americe ve skupině proti domácí, Švédsku a Rusku..to bude velkýýýý úspěch jistě

0/0
5.1.2010 9:27

drakkar

Kovář

Mě se líbí jak všude píší, že mu dorazila forma pozdě, že pozdězrozený kanonýr, apod.....Ale jak měl dát víc gólů, když téměř nehrál a hrála pořád první a druhá pětka...Přitom mi přišla lajna Kovář, Kubalík,Kousal nejlepší i v zápasech s Ruskem či Finskem-alespoň se snažilii hrát hokej a ne jen přejet červenou a napálit do pásma...

0/0
5.1.2010 9:19

numenius

Re: Kovář

Také je třeba brát v úvahu sílu soupeře, jinak se prosazuje proti Slovensku a Lotyšsku a jinak proti švédům. Zápas s Finskem jsem neviděl, ale proti Švédsku jsem neměl pocit, že by se nějaký náš hráč prosazoval.:-(

0/0
5.1.2010 9:59

Freddie42

Ja zasnu...

... ono to vypada, jako by se skoro nic nestalo... A my jsme pritom porazili Lotyssko, Rakousko a Slovensko a velka muzstva nam ujela...

0/0
5.1.2010 9:17

Good luck

Re: Ja zasnu...

Je vidět, že jsi neviděl ani jeden zápas...

Zatímco ty zmíněné týmy jsme porazili jasně (jak výsledkem, tak převahou v zápase), tak s Finskem a Ruskem jsme prohráli těsně po vyrovnaném utkání..

To jsou vždy kecy když výsledek nevyjde, ale kdyby se proti Rusku vyhrálo (a že šance byla, podělali si to hlavně psychickou labilitou), tak by tu každej náš tým oslavoval...

0/0
5.1.2010 10:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze