Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Otřeseného Eliáše čeká pauza. Takový zákrok do sportu nepatří, říká útočník

Patrik Eliáš si může trochu oddechnout. První vyšetření v nemocnici v Denveru vážné zranění hlavy či krku neprokázalo. Ovšem na led se útočník New Jersey a kapitán českého olympijského výběru také hned nevrátí: čeká ho nucená pauza.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Sharky

pořád nějak nechápu

tady ty odborníky, kteří píšou že to byl faul jen proto že to byl zákrok na hlavu a že následek byl jaký byl. Eliášova jednoznačná chyba byla, že se vůbec nedíval kolem sebe. Hit byl dle měřítek pravidel naprosto čistý. Má se snad obránce přizpůsobovat tomu jakým způsobem k němu jede hráč??? Má se snad pravidlo přizpůsobovat tomu jak náraz dopadl? Totální nesmysl, pak by byli nejlepší hokejisti Japonci který by při jejich 50 kilech nebylo možné trefit.

0/0
18.1.2010 10:33

VelkyBurak

Re: pořád nějak nechápu

trefil ho loktem do hlavy a Patrik na ten loket koukal se zvednutou hlavou takže ho viděl. Šlo spíš o to, že Wilson k němu mířil pozadu na klasický bodiček, ale pak se zhoupl a trefil Eliáše loktem do hlavy.

0/0
18.1.2010 12:36

QT1

Re: pořád nějak nechápu

Loktem? Ne náhodou ramenem? A míříl k němu pozadu? Nejel náhodou Wilson po modré čáře, aby zastavil Eliáše, který se chystal projet do třetiny? Komentujete vůbec ten stejný zákrok? Prozradím, i v článku je video, na kterém to je vidět...

0/0
19.1.2010 12:40

VelkyBurak

Re: pořád nějak nechápu

Wilson po modré opravdu jel a to PO ZADU směrem k Eliášovi na klasický bodiček, když se dostal k němu narval mu rameno pod bradu a zhoupnutím dokončil střet loktem jestli to nepoznáš z videa z článku tak se asi bavíme opravdu každý o něčem jiném. Jízdou PO ZADU se bere, když jsi otočem zády ve směru jízdy a jedeš. Po předu snad nemusim vysvětlovat a z prava nebo z leva bokem snad taky ne.

0/0
19.1.2010 16:15

NCay

Re: pořád nějak nechápu

Já zase nechápu ty, kteří tady kritizovali Kočího, že přimáčkl Greena na mantinel.  Na tom videu šlo krásně vidět, že Kočího viděl a měl se na náraz připravit, bylo to naprosto čisté. Doufám, že když teď hodnotíš ten faul na Eliáše jako čistý, tak nejsi jeden z těch co tu na Kočího nadávali. Zákrok Kočího byl totiž čistší než tenhle.

0/0
18.1.2010 16:40

slon75

Re: pořád nějak nechápu

100% souhlas.

0/0
18.1.2010 17:42

Vašek PytelBach - TV Noha

úúúúúúúúúúúúúú-ááááááááááááá

Úúúúúúú, to byl pane zákrok! Tak ten bych nepřál ani nejlepšímu příteli mé ženy!

0/0
18.1.2010 6:31

jakto

Re: úúúúúúúúúúúúúú-ááááááááááááá

mira bosakR^

0/0
18.1.2010 7:30

zdenda888

Správný základní postoj, nikoli předklon...

Podle mě všichni, co tady píší o tom, jak jel v předklonu, jsou slepci. V okamžiku těsně před srážkou mají všichni okolní hráči včetně těch dvou, co se srazili úplně stejný náklon trupu. Z toho pro mě plyne, že jsou ve správném základní postoji. Ti, kdož si myslí, že se měl napřímit, by měli začít chodit na krasobruslení. Tam se jezdí ve vzpřímeném postoji. Byl to normální zákrok ramenem na oblast hlavy a krku, tedy faul. Hráči mají hrát rychlou a agresivní hru, nikoli likvidační. Ztrácejí vůči sobě respekt.

0/0
18.1.2010 0:22

Ghost.78

Re: Správný základní postoj, nikoli předklon...

R^

nemyslim si ale ze by to byl likvidacni faul, proste ho chtel zastavit ale trefil pri tom hlavu

0/0
18.1.2010 0:24

zdenda888

Re: Správný základní postoj, nikoli předklon...

Možná to nebyl ani úmyslný faul, jen se ten hráč, který toho hokejově zase tolik nepředvádí, asi netrefil. A to je taky problém. Souboje medvědobijců a šikovných hokejistů s dovětkem, že hokej je tvrdá hra... Mnohdy to vypadá taky tak: Aha jsi šikovný a rychlý hokejista, tak já ti ukážu, jak se budeš chovat. Já to sice tolik neumím (rozuměj hokej), ale zase jsem o 30 kilo těžší a mám větší ránu. A poblblí diváci vidí a slyší velké rány, spousta z nich hokeji ani moc nerozumí, tak si myslí, že to tak je správně, a jásají. No a veřejné mínění o tom, jak má vypadat správný hokej, je na světě...

0/0
18.1.2010 0:36

LaDinek007

možná

možná má Patrik pravdu a do hokeje takovéhle zákroky nepatří, ale podle pravidel to byl ukázkovej hit. lidi chodí na hokej kvůli krásné rychlé kombinační hře i tvrdým zákrokům popř rvačkám. patrik na červené zvedl hlavu a viděl 2 beky proti sobě, pak tu hlavu sklonil a zvedl v okamžiku, kdy měl rameno spoluhráče na krku. jeho hloupost, že si tak najel.

0/0
18.1.2010 0:15

KOMON

Re: možná

Jj teď je otázka-dá se tohle z hokeje vymítit?nedá....museli by zakázat bodyčky.Podle videa to ani ten obránce nečekal tak tvrdý,měl myslím taky dost.Patrik se mu snažil myslím vyhnout a on ho nechtěl po sebou pustit podél manťáku,že mu mířil ramenem na hlavu je hloupost...snažil se jen ho zastavit a to zcela čistě.

0/0
18.1.2010 0:28

pavev1

Re: možná

Pokud je takový zákrok, kde ti skoro srazí vaz podle pravidel, tak asi není něco v pořádku. Já osobně chodím na hokej kvůli kráse a mám rád i přiměřenou tvrdost, ale pokud budeš pořád hlídat, aby tě někdo nesejmul tak, nemůžeš zase pořádně hrát kobinačně pěkný hokej, tak hrajou jenom ti, kteří se zajímají jenom o protihráče a umí se jen porvat. Jo a takový "normální hit" bych ti nepřál.

0/0
18.1.2010 8:21

forhend

Re: možná

rvačky do HOKEJE nepatří! Je to HOKEJ ne putyka IV. cenové skupiny nebo ring...

0/0
18.1.2010 9:02

Duck Egg

Re: možná

Tý woe, ty seš oódborníík! Hráls někdy hokej? Víš co je to základní bruslařský postoj? Víš co je to faul ramenem na oblast hlavy a krku? Podle mě víš velký kulový...  

0/0
18.1.2010 9:17

Sharky

Re: možná

a ty jako jsi odborník? Zeptám se tě: pokud jsi někdy hrál hokej, jak bys zastavil hráče kterej si pustí puk k mantinelu (tím si pokryje puk tělem), jede v předklonu a nedívá se?

Eliášova chyba NE V POSTOJI ale v tom, že se nedíval kolem sebe. Byl to naprosto čistej zákrok, kdyby Eliáš jel v tom svým postoji, ale díval se, tak by se nic nestalo. Přece nemůže jet dopředu směrem k obráncům a nedívat se!

0/0
18.1.2010 10:22

opeth

zadny faul

nemuzu si pomoct, ale cistci bodycheck si nedovedu predstavit. patrik dostal strom no

0/0
17.1.2010 23:12

Head

Re: zadny faul

Cisty by to bylo, kdyby nemiril primo na hlavu. Na tom poslednim zaberu je uplne krasne videt, ze mu miri tim ramenem primo na hlavu. Tohle by do toho hokeje opravdu patrit nemelo.

0/0
17.1.2010 23:16

MartinHSJsecondban

Re: zadny faul

Na tom je právě krásně vidět, že primárně ho trefil do hrudi.

0/0
17.1.2010 23:27

Ghost.78

Re: zadny faul

puvodne jsem si myslel ze to bylo cisty, ale ted jsem si vsiml ze ho tam trefil loktem do hlavy!! Takze ciste to nebylo...

0/0
18.1.2010 0:17

Ghost.78

Re: zadny faul

no jen loket to nebyl, bylo to casti ruky od ramene po loket, kterou mel u tela. Mozna nemel v planu ho faulovat, ale ten atak hlavy si mohl odpustit

0/0
18.1.2010 0:19

Arabovo dítě

Re: zadny faul

Nevim, ale útok na obličej je snad faul ne....

0/0
17.1.2010 23:53

pánbůh německy hudební nástroj

Kapitán nároďáku

a brečí jak slávista Rv

0/0
17.1.2010 22:42

hapalpaja

Re: Kapitán nároďáku

volové tvého typu jsou naštěstí tak tupí, že na tom ani nezáleží...podrobnosti ti nebudu vysvětlovat

0/0
17.1.2010 23:55

Duck Egg

Re: Kapitán nároďáku

Přesně R^

0/0
18.1.2010 9:18

HodnejSpartan

zákrok

Hlavně tady nejde primárně o ten zákrok, jestli je čistý, nebo ne. To je úplně ta nejméně důležitá věc... Jediné podstatné je, zda pojede Eliáš na olympiádu, či nikoli. Zatím to vypadá, že by to jeho start ohrozit nemuselo. R^[>-] Do nějakého WIlsona a jeho zákrok, nebo "hit", jak vy říkáte, je mi jako Čechovi ho...

0/0
17.1.2010 21:59

Big Dick

Re: zákrok

Kdyz se Ti nelibi NHL a jeji pravidla, klidne se divej na tu zajimavou extraligu, kde jezdi  na lede tucet pocmaranych kasparku a ani nevis, jake maji cislo a jak se jmenuji, protoze to nikoho nezajima a reklamy jsou prednejsi!!!....Je mi z toho nabliti, kdyz to vidim!!8-o;-€;-ORv[>-]

0/0
17.1.2010 22:57

Ghost.78

Re: zákrok

no nevi co je uzasnyho na pravidlech NHL, kdyz rikaji ze nejake zmrzaceni hokejisty je ok. Porad je to hokej a tem hracum by melo jit o to jak dat gol a branit souperi hokejivymi zpusoby nez nejakym narolovanim hrace na mantinel a obhajivanim se tim ze te poskozeny je blby ze se nedival.

0/0
18.1.2010 0:23

Jirka1938

Ti zastarali vyznavaci kanadskeho hokeje

uvadeji, ze to byl "clean hit", Elias pry se dival dolu a ne na protihrace. Jsou to ti stejni, kteri tvrdi, ze bitky jsou v hokeji nutne. Privedli hokej do takoveho upadku, ze po prestavce v NHL roku 2004(?) se musely udelat aspon nejake upravy. Tezko se z tohoto marasu dostat, evropska a svetova federace musi tlacit na NHL pro odstraneni bitek a vrazeni s umyslem zranit.

0/0
17.1.2010 21:48

Arthur B.

Re: Ti zastarali vyznavaci kanadskeho hokeje

Privedli hokej do úpadku? Kam bys ho chtěl přivést ty? K basketu? A sorry, ale zastaralý vyznavači kanadskýho hokeje.... Ten hokej je momentálně (+USA a Rusko) nejlepší na světě.

0/0
17.1.2010 22:05

marianusa

cheap shot

..podle me to nebyl cisty zakrok. Nejde o tom jak byl veden, ale co bylo tercem zakroku a to byla hlava. Vedeni hitu bylo ciste..ramenem, brusle neopustili led..jenze to byl cisty zasah hlavy..Patrik uz takhle prikloneny bruslil..takze to nebylo nic nahleho a on mel ocekavat ze je tam moznost ze ho trefi do hlavy. A tyhle head shot zakroky se snazi NHL eliminovat, muzou byt po tom vazna zraneni a ukonceni kariery. Je to neco jako zakroky vysokou holi.. i kdyz nahodny a nechteny, je to faul protoze je nebezpecny.. presne tohle by melo byt s hity (i kdyz cistymi) na hlavu a hraci by meli mit vetsi respekt s tim, ze kdyz vice nez pravdepodobne zasahne hlavu, mel by ten zakrok zmirnit. Mam rad tvrdy hokej i hity, ale i kdyz je to rychla hra, da se na to dat pozor stejne jako se hraci naucili davat si pozor na zakroky ze zadu u hrazeni.. Muj nazor..!!

0/0
17.1.2010 21:29

Sharky

Re: cheap shot

nezlob se, ale nesouhlasím. Byl to čistej hit, chyba byla u Eliáše že se nedíval před sebe a jel s hlavou dole. Kdyby se díval a třeba i tak do něj najel, tak by se nic nestalo, ale takhle to byla vlastně Eliášova chyba.

0/0
17.1.2010 21:35

Andee

Re: cheap shot

Nesmysl, nesmíš trefit soupeře do hlavy nebo krku bez ohledu na to, jestli ji má nebo nemá dole. Nebylo to nic zákeřného, ale faul to prostě byl.

0/0
17.1.2010 21:42

Arthur B.

Re: cheap shot

Promiň, tak naučíme hráče jezdit v pořádnym předkonu a každej se jim vyhne, aby je netrefil do hlavy, ne? Prostě Patrikova chyba, a to říkam jako jeho fanoušek.

0/0
17.1.2010 21:48

marianusa

Re: cheap shot

..mne jde spis o to, ze on dobre videl, ze je Patrik skloneny.. mel cas ten hit zkorigovat.. pokud se to stane nahle neda se nic delat..pokud ale chci hitnout a hrace a vidim ze je skloneny a s velkou pravdepodobnosti ho trefim do hlavy coz v tomto pripade musel predpokladat i sam, protoze tam cas byl..mel ten hit jinak pojmout..pokud by hitnul na hrud..rameno..nemam problem..nejsem pro omezovani bitek a tvrdosti..hokej je krasna rychla a fyzicka hra..tohle jsou ale zakroky, ktere by se podle mne meli snizovat na co mozna minimun..i kdyz se urcite uplne nevymiti..

0/0
17.1.2010 22:48

Andee

Re: cheap shot

Přesně tak R^

0/0
17.1.2010 23:43

Martin HSJ

Re: cheap shot

Ale vždyť ho trefil ramenem do hrudníku.

0/0
17.1.2010 22:47

Big Dick

Re: cheap shot

Mariane...Jestli trosku sledujes, co se deje v NHL.......Uz pracuji na tom, ze by podobne hity na hlavu byly poradne trestane, ale zatim se k tomu nedostali.....Mam vsechny informace, muzes si to najit na NHL.com....Je to ted nejpopularnejsi tema a brzy se to vyresi!!!....Ale v teto dobe byl zatim ten hit legalni a verim tomu, ze s tim nic nebudou delat...Navic Patrik nastoupi po dvou zapasech zpatky do hry..!R^R^R^

0/0
17.1.2010 22:54

KOMON

Re: cheap shot

To je asi jediná cesta-brát to jako neúmyslnej zákrok vysokou holí a tím se snažit to vymítit,je fakt ,že to je nebezpečný a hodně.Bude to ale pro některý hráče těžký,protože tenhle ho nechtěl trefit na hlavu,chtěl ho jen čistě sundat,ale je pravda ,že když bude vědět o hrozícím trestu tak si dá většího majzla jak ho trefí,ale někdy se to asi nepovede....

0/0
18.1.2010 0:33

Phrn

...

čistý hit

0/0
17.1.2010 21:20

Andee

Re: ...

Čistý hit není vedený do oblasti krku a hlavy Rv

0/0
17.1.2010 21:43

Big Dick

Je mi Patrika lito a doufam,

ze bude do OH v poradku......Tohle byl normalni zakrok podle pravidel, byl sice tvrdy, ale zadna prasarna to nebyla....Takovych je behem kazdeho zapasu NHL nejmene 20...Kdo zna Dustina Browna z LA Kings, ten jich takovych sam udela tak 10 za zapas!!;-);-DR^..A takovy Oveckin si k tomu jeste prida par necistych zakroku kolenem!!!!!;-€Rv

0/0
17.1.2010 20:26

Maxx12

Re: Je mi Patrika lito a doufam,

přesně tak! Patrika si vážím a samozřejmě jsem rád, že je (bude) vše v pořádku velmi brzo. Ale zákrok opravdu nebyl ani náznakem hrozný, natož že by neměl patřit do hokeje. Jen se sešlo několik nešťastných náhod. Podle mě ten zákrok snad ještě ani neviděl na videu, jen tak soudí podle toho, že skončil KO, jinak by tohle nemohl tak zkušený hráč napsat.

Takže hodně zdaru při léčení a ať to lepí dál, a hlavně na olympiádě

0/0
17.1.2010 20:33

Big Dick

Re: Je mi Patrika lito a doufam,

jj....Diky!R^R^R^...

0/0
17.1.2010 22:59

Arthur B.

Čistota

Tenhle hit byl naprosto v pořádku, Patrik koukal dolů a ještě byl v tu chvíli trochu dole, tak do dostal blbě ramenem akorát do kebule, ale to holt je osud...;-)

0/0
17.1.2010 20:01

IronMike

Re: Čistota

souhlasím.......nic zákeřného nebo co by do sportu nepatřilo...normální hit, kdy se eliáš místo před sebe a kolem sebe díval někam na mantinel....hraje nhl už dlouho na to aby věděl že nemá nechávat hlavu dole a nedávat pozor......

0/0
17.1.2010 20:05

Medvedref

Re: Čistota

Ten loket v oblasti hlavy a krku byl čistý?????To nemyslíte vážně pánové.

0/0
17.1.2010 20:12

molekulární veverka

Re: Čistota

Jaký loket? Za prvé to bylo rameno, za druhé Eliáš čuměl na puk a nekoukal kolem a za třetí byl skloněný, takže rána do hlavy by to byla vždycky. To bych si mohl před každým hitem, který dostanu čupnout a pak bych si stěžoval, že jsem dostal o hlavy. Od základky nás učili: Koukat se, koukat se, koukat se!

0/0
17.1.2010 20:18

freepc

Re: Čistota

me to zkraje prislo ciste...bodyckuje ho obrance, on se diva bohuzel dolu ...ale pak jakokdyby vystrelil loket pod krk pri dohrani...no nechci bejt v jeho kuzi, snad to rozcvici... :-)

0/0
17.1.2010 20:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze