Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Postup do hokejové extraligy teď bude snazší, ne každému se to ale líbí

Postup do extraligy bude otevřenější a spravedlivější. Každý rok do ní mohou povýšit hned dva kluby z 1. ligy – její finalisté, kteří budou hrát baráž s posledními dvěma týmy nejvyšší soutěže. V pondělí o tom rozhodl výkonný výbor svazu a tahle "revoluce" rozdělila kluby do dvou skupin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Grande_Paulo

Uzavřít do 3 let

Nechal bych postoupit CHomutov a Ústí a ELH bych uzavřel a první liga by byla farma ELH.

0/0
29.4.2010 18:28

RCG

Lepsi by byl primy postup a sestup

cela diskuze je naprosto absurdni, ma to byt jako v ostatnich sportech...jestli MB nebo napr kladno spadne protoze bude mit slabsi rok, tak holt za rok postoupi.. Penize nejsou vsechno, ale jsou dulezity faktor jako ve vsem. Nechapu stesky na to, ze je Chomutov bohatsi apod.. Sparta atd je taky bohatsi nez MB, to je proste realita. V Chomutove navic bude novej stadion, v extralize maji i mladeznicky tymy, tak nechapu, co se vubec resi... Primej postup a sestup je sportovne naprosto v poradku, je spravedlivej atd.  Neumim si vubec predstavit, ze by se o necem podobnem vedla diskuze napr ve fotbale..

0/0
28.4.2010 11:47

To-nejsem-ja

Re: Lepsi by byl primy postup a sestup

Jako ve fotbale to nelze udělat a to z prostýho důvodu. Ligovej hokejovej klub musí mít nějaký zázemí na kerý si člověk v 21. století už zvyk. Zázemí hokejovýho klubu nelze vytvořit na zelený louce jako u fotbalovýho klubu. Fotbalovýmu klubu, aby splnil normy pro 1 ligu stačí velice málo. Dnes se dá plně vybavenej stadion na klíč pořídit za cca 150 - 200 melounů. Hokejovej stadion se vší výbavou je tak 800 mega až miliarda. Když už města a kluby investujou do hokeje tak chtěj (a já se jim nedivím) záruku toho, že se tam ta nejvyšší soutěž bude hrát. Když odmyslím Chomutov (kde se nově staví, Ústí a Hradec, tak nemá 1. hokejová liga klub s patřičným zázemím pro extraligu. Copak byste chtěly aby se extraliga hrála s mužtvy, která hrajou svý zápasy v plechovejjch hangárech??? Já jsem pro uzavření extraligy a týmy co chtěj hrát extraligu si prostě koupěj licenci pokud splněj podmínky (mít moderní halu).

0/0
28.4.2010 12:16

jiricek19

Re: Lepsi by byl primy postup a sestup

Ale vždyť tomu se snad nikdo nebrání, že by mužstva, která chtějí postoupit do extraligy, měla mít odpovídající zázemí. Je to sice hodně alibistické od některých účastníků extraligy, kteří léta hráli či ještě hrají v lepších či horších stodolách, které podmínky na stadion pro postupující mužstva neplnily či neplní (Vsetín, Slávie, Vary, Kladno, Litvínov, Boleslav).

0/0
28.4.2010 12:30

zeto

Re: Lepsi by byl primy postup a sestup

Přesně tak - třeba kladenský stadion, to je neskutečná bouda. To mají leckde lepší pro druhou ligu.

0/0
28.4.2010 13:22

Grande_Paulo

Re: Lepsi by byl primy postup a sestup

Kolikrát ste pane byl v LItvínově? V Litvínově prochází Zimní stadion Ivana Hlinky postupnou rekonstrukcí a nejedná se o žádnou stodolu. Litvínov je tradiční klub a ke svému stadionu má vztah, proto se stadion opravuje místo toho aby se zbořil a někde na zelené louce postavila podobná hrůza jako veVarech nebo v Liberci.

0/0
29.4.2010 18:27

Meescha

Re: Lepsi by byl primy postup a sestup

R^

0/0
28.4.2010 12:31

pavev1

Re: Lepsi by byl primy postup a sestup

Moc to nechápu, proč se potom hrají nižší soutěže, jaký to má smysl, proč se mají snažit, když vědí, že se není kam posunout? Má pro vás hodnotu něco jiného než peníze?

0/0
28.4.2010 12:37

Blizz

Re: Lepsi by byl primy postup a sestup

lol, to bys mě rozesmál, chtěl bys snad hrát hokej bez peněz? Myslíš, že ti je město dá, když nebude mít slušnou šanci, že se ve městě ta extraliga hrát bude? Prober se...

0/0
28.4.2010 13:31

To-nejsem-ja

Re: Lepsi by byl primy postup a sestup

A proč to v Americe a Kanadě fungovat může a v Čechách ne??? V rusku už to tak taky funguje. Hokej prostě není fotbal. Fotbalový hřiště je v každý vesnici a každá vesnice hraje nějakou soutěž. Tam je smysl postupů a sestupů jasnej. Ale hokej je naprosto něco jinýho. To je jako chtít skákat na lyžích v Africe. Ten kdo prostě nemá odpovídající zázemí tak může mít miliardy peněz, ale extraligu bych ho hrát prostě nenechal i kdyby na to sportovní cestou měl. Pokud u nás časem bude 30 měst, kde budou mít moderní haly a zázemí klidně ať je přímej postup a sestup bez baráže. Ale dnes ne. Coˇtřeba S Berounem kdyby náhodou postoupil???

0/0
28.4.2010 15:21

namor

Re: Lepsi by byl primy postup a sestup

Celkem souhlas, ale proč by to měli kupovat. U nás chce hokej na profi úrovni dělat maximálně 20 klubů - všechny z extraligy a z 1. ligy Chomutov, Ústí, Olomouc, Hradec, Jihlava (ta jediná nemá odpovídající stadion) a další by se těžko hledal. Udělal bych profesionální ligu o 20 týmech. Pokud by někomu došli peníze, skončil by a mohl by přijít někdo nový. Dále by existovala samostatná farmářská liga, ze které by se nikam nepostupovalo a nesestupovalo (byla by tam béčka týmů z extraligy, pokud by je týmy měly). no a potom 1. ligy, ze které by se dalo postoupúit, pokud by někdo měl výkonnost, peníze a v extralize by bylo místo. Současných 30 profi týmů je u nás nesmysl - první ligu nebude mít kdo hrát- končí Chrudim, možná i tábor. litoměřice nemají halu ani peníze.i 

0/0
30.4.2010 14:24

loogieboy

Protireceni

Nekteri jedinci opravdu nevi co hovori. Na jednu stranu tvrdi, ze pokud je soutez uzavrenejsi, pak mohou lepe hospodarit a davat sance mladsim hracum a pokud se otevre, pak budou tlaceni ke zvedani platu "hvezd".... a neni prave toto sance pro mlade hrace, kteri nepozaduji tak vysoky honorar?

0/0
28.4.2010 11:21

To-nejsem-ja

Re: Protireceni

Právě že není, protože klub, kerej se bude bít o holý bytí a nebytí v extralize určitě nebude stavět na perspektivních juniorech. Systém našich soutěží je totiž tak stupidně nastaven, že pro vyzkoušení nadějných hráčů není v podstatě žádnej prostor. To si může dovolit pouze tým, kerej je suveréně první a o nic už nehraje nebo suveréně poslední a taky o nic nehraje. Ale to se v následujících letech nedá předpokládat.

0/0
28.4.2010 17:26

smrk15

,,,

Aby se nakonec nedohodli, ze spoji ligu se Slovaky (jako to planuji ve fotbale) a potom muzou dat system ala NHL nebo KHL udělat dve konference, nekolik divizi a hrat nepravidelne mezi sebou a v podstate kazdej den nejakej hokej, ne jen hraci dny utery patek nedele. Budou mit klid, liga bude uzavrena a mozna by byla i zajimavejsi.

0/0
28.4.2010 11:01

jerryy

Spravedlivé řešení ...

Nevím proč se tak brání variantě - první s posledním si vymění místo a druhej s předposledním si to rozdají o to kdo bude lepší ... a počet zápasů zůstane na původní výši. No jo, ono vlastně vůbec nejde o spravedlivej (či sportovní) výsledek, ale o úplně jiné zájmy. A při současném způsobu kdy si kluby extraligy (a že to není zdaleka celej hokej) rozhodují sami o své soutěži se vlastně lze divit i takovéto úpravě ... Akorát tam pro spoustu fanoušků co celej rok fandí svýmu klubu nějak bude chybět finále první ligy ... a že ty emoce bývají stejné jako o soutěž výš.

0/0
28.4.2010 10:34

mazlikuzlik

Re: Spravedlivé řešení ...

Emoce tam možná jsou, ale já finále sledoval a občas to byl celkem slušný rybník, pokud mám hodnotit kvalitu.

0/0
28.4.2010 10:36

mazlikuzlik

Přímý postup

je nesmysl. K čemu by bylo dobré, aby postoupil tým, který je horší než sestupující.

Ať je Boleslav jaká chce, tak se pořád ukazuje rozdíl mezi první ligou a extraligou.

Dříve se tvrdilo, že prvoligové celky nemají šanci, protože hrají baráž. Letos Boleslav hrála miniturnaj čtyř posledních a přece postoupila.

A pokud někdo tvrdí, že by nějaký tým po postupu posílil a proto má na něj automaticky právo, tak se ptám, proč neposílil už do baráže?

Možná se to někomu nebude líbit, ale to už je lepší, když si ten klub účast koupí. Dokáže, že je solventní a co si budeme nalhávat bez velkých peněz se vrcholový hokej dělat nedá...

0/0
28.4.2010 10:31

zeto

Re: Přímý postup

Mohu se zeptat. podle jakých pravidel by mohl tým pro baráži posílit? To by mne vážně moc zajímalo. Díky.

0/0
28.4.2010 11:13

mazlikuzlik

Re: Přímý postup

Pokud někdo nemá na to, aby zaplatil kvalitného hráče o nějaký ten měsíc navíc, jak potom bude mít na to, aby ho platil celou sezonu?

0/0
28.4.2010 11:28

Reuf

Re: Přímý postup

jenze pred barazi se neda posilit...

0/0
28.4.2010 11:30

mazlikuzlik

Re: Přímý postup

Vždyť to píšu, pokud klub nemá na to, aby hráče zaplatil o nějaký ten měsíc dřív....

0/0
28.4.2010 11:46

zeto

Re: Přímý postup

Podle pravidel to nejde. A nebo myslíš, že někdo, kdo hraje v EL půjde dobrovolně do 1. ligy?

Navíc s postupem do ELH v naprosté většině případů přibydou i sponzoři a tudíž peníze.

0/0
28.4.2010 12:00

Reuf

Re: Přímý postup

az na to ze Bolehlav byla krasne odpocata po dvoutydenni jistote sestupu a chomutov byl vyflusanej z play off...jdi si dal fandit slavii nebo sparte :)

0/0
28.4.2010 11:30

mazlikuzlik

Re: Přímý postup

krásně odpočatá:-)

humor

0/0
28.4.2010 11:47

pivak

Pocet zapasu

Takze nejhorsi tymy extraligy odehraji celkem 76 zapasu, z toho 24 za posledni mesic a par dni. To snad neni ani v NHL.

0/0
28.4.2010 10:23

david.ledvinka

Re: Pocet zapasu

jak jsi k tomu číslu došel? 52 základní část + 12 play-out - a dál?

0/0
28.4.2010 11:11

caboom

Re: Pocet zapasu

52 základní část + 12 playout + 12 baráž (2 týmy z extraligy, 2 týmy z 1. ligy systémem každý s každým doma i venku).

0/0
28.4.2010 11:18

Mohi-cv

Re: Pocet zapasu

52 + 12 + 6 = 70 zápasů. Nevidím v tom nic tragického ... Jsou to profesionálové a 20 minut za tři dny na ledu je nezabije ! K čemu je jinak letní tvrdá příprava ? Každý hráč potvrdí, že když hraje, tak je to lepší, než když čtyři dny neustále trénuje ... To samé ve fotbale, tam bych snížil naopak ligu na cca 10 týmů ( každej s každým 4x = 38 zápasů) Hned by se liga zvedla, kdyby se mezi sebou potkala Slávia, SPARTA, Baník, Teplice vícekrát, než kdyby hráli nudné zápasy s Kladnem, Příbramí a ostaníma klubama. Hned by se liga zkvalitnila ...R^

0/0
28.4.2010 18:28

caboom

Re: Pocet zapasu

No já předpokládám, že baráž by se hrála stejným systémem jako playout (tj. 2 doma, 2 venku), tudíž 12. V článku to tedy explicitně není, ale protože se v něm píše o 76 zápasech, tak předpokládám, že proto.

0/0
28.4.2010 18:57

toldo

Blááá blááá

Podle mě může větší otevřenost EXL směrem dolu celému českému hokeji jen prospět.

EXL kluby se jen bojí o ztrátu určité jistoty, kterou doposud měli. Budou muset trochu víc máknout, aby se udrželi a to je jen a jen dobře! A jestli na EXL nemají prachy, no tak ať ji prostě hrají ti, co na ni mají!

Proč by se měly některé kluby rok co rok plácat s našponovaným rozpočtem u dna tabulky, hrát před hrstkou znuděných diváku podprůměrné zápasy, když někde dole v 1. lize čeká „nadržený“ Chomutov, nebo Ústí, které by minimálně začátek sezony hráli před dychtivými a našlapanými ochozy!A kdyby na EXL neměli, tak půjdou po roce zase dolu! A ti co sestoupí, tak do roka mohou všem ukázat, že 1. liga není pro ně, jako to udělalo před lety Kladno, nebo Budějovice.Tak by to podle mě mělo být!

Jedině konkurence mezi kluby a hráči může tlačit celý český hokej vpřed, nikoliv pohodlí v uzavřené soutěži!!!

0/0
28.4.2010 10:20

inkognito79

Re: Blááá blááá

100% R^

0/0
28.4.2010 10:25

matej_jasna

Re: Blááá blááá

Přesně tak. R^

0/0
28.4.2010 10:46

RCG

Re: Blááá blááá

naprosty souhlasR^ ja nechapu, ze i o tak zjevne veci se vede tak slozita diskuze8-o

0/0
28.4.2010 11:51

Meescha

Re: Blááá blááá

Je v tom spousta ne zcela domyšlených vyjádření. Předně bys asi byl rád, aby zaniklo několik klubů, pro které by jedna méně povedená sezóna zakončená přímým sestupem znamenala odchod sponzora. Budiž, každý by bral něco jiného, já chci spíš ligu podobnou NHL co se fungování týká. Navíc u nás by uzavřená extraliga přinesla lepší stadiony, více mladých v týmu (tím pádem i lepší výsledky juniorských reprezentací), nakonec i více diváků. Nadržený Chomutov, jak jsi ho označil, by ji samozřejmě mohl hrát také. Kdo by na ni neměl, šel by z kola ven, i když sponzoři se do takové soutěže shánějí mnohem lépe. V nižších ligách máš pak farmy, což je zase změna oproti dnešku, kdy špičku první ligy táhnou důchodci...

0/0
28.4.2010 12:30

pavev1

Re: Blááá blááá

Hergot jste ale schopnej pochopit, že nižší soutěže ztratí motivaci? K čemu to potom celé je.

0/0
28.4.2010 12:40

Meescha

Re: Blááá blááá

Zato teď jsou motivované jako blázen. Půlka z nich už jako farma funguje, další hrají průměr bez ambicí (těžko by sehnali peníze na halu a rozpočet extraligového klubu) a  pak tam máš ambiciózní Chomutov, který by uzavřenou extraligu hrál a v závěsu Ústí, Hradec Olomouc, co na to zatím peníze nemají, ale možná někdy v budoucnu... Nezměnilo by se vůbec nic, co se motivace týká.

0/0
28.4.2010 12:58

Dr. Fe(4)

Přímý postup

Jediná spravedlivá metoda je, aby byl přímý postup. Souhlasím s tím chomutovákem, že tahle rozšířená baráž je sice lepší než ta původní baráž, ale cílem by měl být přímý postup.

0/0
28.4.2010 10:02

Damik

Re: Přímý postup

Spravedlivá? Aby postupoval tým, který je znatelně horší než ten co sestupuje? Baráž je jediná spravedlivá metoda. Ať si to kluci rozdaj mezi sebou kdo je lepší. Baráž ve čtyřech je ještě lepší a spravedlivější.

0/0
28.4.2010 10:05

zeto

Re: Přímý postup

Je tam ovšem jedno "ale" - je znatelně slabší, ALE v době baráže - je totiž naprosto jasné, že sestoupivší klub do nové sezony znatelně oslabí (hráči nebudou chtít hrát "jen" první ligu), zatímco postoupivší klub bude mít tendenci nakoupit hráče a tím výrazně posílit. Proto baráž nikdy nemůže být spravedlivá.

0/0
28.4.2010 10:09

inkognito79

Re: Přímý postup

navíc se v ELH drží kluby zuby nechty, ikdyž na to nemají, třeba taková Bolehlav hraje baráž každý rok

0/0
28.4.2010 10:17

Spalovač šancí

Re: Přímý postup

Dva roky není až tak moc a navíc letos rozhodně nemůžeš říct, že by Bolka hrála druhé housle !!!!!!

0/0
28.4.2010 10:28

rufec

Re: Přímý postup

Jo, ale jsou teprve druhým rokem v Extralize :)

0/0
28.4.2010 10:38

Dr. Fe(4)

Re: Přímý postup

Tým z nižší soutěže svou soutěž vyhrál a postup mu proto právem patří bez ohledu na srovnání výkonosti s vyšší soutěží. Já to tedy cítím jako spravedlivé.

Kromě toho platí to co psal kolega výše, že tým který postoupí tak před začátkem extraligy posílí. Je totiž velmi problematické nalákat do nižší soutěže kvalitní hokejisty, aby celou sezonu hráli se "špatnými" týmy a navíc si kazili jméno tím, že působí v nižší soutěžo. Zatímco do extraligy to jde mnohem lépe.

Další věc je, že do baráže nevstupují oba týmy z rovných pozic, extraligový tým je dnes jednak zvýhodněn tím že začíná doma, dále má v nohách méně náročných zápasů (nehraje play off). Je to celé velmi nespravedlivé vůči týmu z nižší soutěže.

0/0
28.4.2010 10:23

M99

Re: Přímý postup

Pro extraligu a ceskej hokej by je nejlepsi a nejspravnejsi varianta uzavreni. Ovsem musi to byt provedeno a prezentovano jinak nez pri poslednim pokusu.

0/0
28.4.2010 10:21

rufec

Re: Přímý postup

Naštěstí něco takového není možné, nápad je to velice hloupý a povrchní. Nejvíce jsou pro tuto změnu týmy Extraligy a jejich fanoušci, protože pak se nemusí bát že sestoupí. Kdyby něco podobné prošlo, ještě by se více zhoršila kvalita hokeje v ČR. Prvoligové týmy by neměly motivaci a nikdo z kvalitních hráčů by tam nechtěl hrát, když nemají možnost hrát o Extraligu.

By pak i ostatní ligy (fotbal, házená, volejbal) chtěli toto zavést .....

0/0
28.4.2010 10:48

CART09

Mládež?

Dneska se za "příležitost pro mládež" schová kdejaká kravina. Uzavření ELH že vylepší postavení mládeže? Co to je za kravinu? Problémem ELH není nedostatek příležitosti pro mládež, ale spíš opačně - je v ní už tolik mládeže, že se nemá do koho učit. Ano, jsou tu "důchodci" typu Patera, Beránek a spol., ale tím to končí. Zbytek mančaftů jsou junioři, kteří ještě neutekli, anebo hráči, které nechtějí ani v Bělorusku. Chybí tu střední generace, která by měla být ten tahoun, to jádro. Ale rozhodně není problémem, že by ubozí junioři seděli na tribunách, protože jim nikdo nedá šanci...

0/0
28.4.2010 10:01

CART09

Re: Mládež?

oprava - má tam být samozřejmě "že se nemá OD koho učit"... ;-)

0/0
28.4.2010 10:02

Dr. Fe(4)

Re: Mládež?

Souhlas.

0/0
28.4.2010 10:04

machalm

Muj nazor

Uzavrit extraligu, zvysit pocet ucastniku na 16 (cili ti, co tam jsou + Usti, Comutov) s moznosti nakupu/prodeje licence a hotovo. Ze nekomu driv nebo pozdeji penize dojdou, je jasne. Stejne tak to, ze nekdo ty penize (a zajem) mit bude (myslim ted treba na HK, Jihlavu?).

Proste ELH a pak system farem. Myslim, ze by pak bylo jasno. Otazkou je, co to zvyseni poctu ucastniku udela s kvalitou ELH. To si netroufam posoudit, ale vyzkouset by se to melo.

0/0
28.4.2010 9:56

machalm

Re: Muj nazor

Chomutov

0/0
28.4.2010 9:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze