Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak pomoci českému hokeji? Šéftrenér svazu Lener ho chce léčit desaterem

Ve vitríně má český hokej zlato z letošního mistrovství světa. Ale zlaté zablesknutí nemůže přebít současné problémy: svaz těžko shání peníze a mládeži se vzdaluje špička. Třeba na nedávném Memoriálu Ivana Hlinky pro týmy do 18 let Češi začali nadějně, jenže pak v bojích o medaile prohráli 2:6 s Kanadou a 1:6 se Švédskem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

C59

Co je vlastně náplň práce Lenera??

Pokud bude pouze hlásat svá desatera, je to k ničemu. Vždyť tady funguje velice dobrý vzdělávací program pro trenéry a ti co mají licence ,,A´´ a ,,B´´ jím prošli. Problém je ale v tom, že co se naučily, nikdo dále nepoužívá v praxi jako celek, ale jenom útržky, což je pohodlnější a peníze bude brát stejné, jako kdyby si opravdu namáhal hlavu. Ke sportovní výkonosti jaksi zkratky nevedou. Mladí hokejisté - dorost a juniorka to taky berou jako skautský kroužek a 2,5 hod strávené na zimáku jsou k ničemu, pokud z toho napracují max 15min. Ano, nespletl jsem se - 15min maximálně!! Z 1 hodiny ledu hráč nabruslí 9-15min dle cvičení. Včetně zápasů potom jejich skutečná zátěž za týden je těsně pod 2 hodiny. Nezlobte se na mě, ale to je školní tělocvik a ne vrcholový sport. Tak pokud Lener nebude mít patřičné pravomoci z trenéry zatočit adonutit je pracovat, pak je z něj pouze farář co káže v kostele desatero.

0/0
19.8.2010 7:50

1.sinner

dorost,junioři....

Metodika pro dorost a juniory,takový "Janotův balíček" opatření.Jinak,protože bruslař-

ských talentů "od přírody"bude kvůli roztříštěnosti zájmů mlaďochů čím dál méně,bu-

de nutné kvalitní hokejové bruslaře piplat od samotné hokejové základny.Bez naprostého zvládnutí správné hokejové bruslařské techniky, v útlém věku samozej-

mě návyky,se veškerá opatření minou účinkem.Těžko se ve vyšším věku odstraňují

a samotného hráče v dalším rozvoji limitují.To,že bruslařsky za světem zaostáváme,netřeba zdůrazňovat.Je v ekonomických a technických možnostech klubů rozšířit patřičně trénink.prostor pro trénink správného bruslení a obratnosti?

0/0
18.8.2010 23:28

C59

Re: dorost,junioři....

Víte co je na škodu technice bruslení u nás na prvním místě? To že se snažíme hrátv soutěže už od 1. třídy a místo činnosti jednotlivce učíme sotva bruslící kopyta hrát hokej. Je to stejné, jako když naučíte dítě plavat sotva prsa a pošlete ho na závody, kde se plave motýlek. Na učení individuálních není potom čas. Více ledu pro děti, jak 3hod týdně je nesmysl, to z nich budou brzo mrzáci, se zničenýma nohama, zády a pod. Naši mladí hokejisté nevědí co je gymnastika, nebo vůbec rovnováha a pod. V 16ti mají křivé záda a na první pohled poznáte, na kterou stranu hrajou. Ve 20ti přijdou první operace kolen a pod. Děkuji - nechci.

0/0
18.8.2010 23:57

1.sinner

Re: dorost,junioři....

na to,že v posledních letech místo hokejistů vychováváme špatně bruslící bezduché šoupače puku poukazuji řadu let zpátky.Nicméně,bez ohledu na tuto skutečnost,bruslení je prostě základ.To nikterak nepopírá doplňkové sporty.Nedostatky vidím v metodice a organizaci tréninků,kdy při současné praxi a malého počtu trenérů-odborníků (1-2) trénují děti ve velkých skupinách,pokud nestojí zrvna "v řadě".Bruslaři potom vyrůstají živelně,se všemi zlozvyky.Přitom právě učení a nácvvik správné hokejové bruslařské techniky vyžaduje spíše individuální přístup.Co se týká zdravotních následků,je to těžké rozhodnutí,především rodičů.Bohužel,špičkový sport už je dnes takový,fráze:"sportem k trvalé invaliditě"má v dnešní době významné opodstatnění a to obecně. 

0/0
20.8.2010 0:04

C59

Kázání tohoto desatera

které je jasné zcela všem a Lener tím opravdu nic ohromujícího neobjevil, bude mít na náš hokej stejný dopad, jako nedělní kázání v kostele. Všichni si velebného pána poslechnou, odkývají to, do kasičky hodí nějakou tu zlatku (školení trenérů od ČSLH není za darmo) a půjdou si po svých starých kolejích. Ten co kradl sousedovi slepice, bude krást dál, ten co propil výplatu, ji propije zase a tak pořád dokola. Lener, zrovna jako ten velebníček nemá na svoje ovečky stejně žádné páky, kterými je donutí pracovat tak, jak si představuje. A pokud se lidi budou muset do práce nutit cizí silou, tak nikdy neodvedou 100%. :-/

0/0
18.8.2010 19:29

cibjes

Re: Kázání tohoto desatera

Tady jde přece o to ty lidi (trenery) dostat na svou stranu a přesvědčit je, že jde o dobrou věc. Jasně že desatero je pár slov, ale myslím, že Lener má jednotlivé body rozpracované jak na to. Co dělat, jak trénovat. Jistěže se mu nepodaří přesvědčit všechny. Na druhou stranu, je lepší nedělat nic? Nechat to tak jak to je? Myslím, že je potřeba se na to dívat pozitivně a ne to hned dopředu odpískat, že se to nepovede. Kdo nic nedělá nic nepokazí, ale taky nic nedokáže. Fandím mu, tak jako bych fandil každýmu, kdo by přinesl nějakou pozitivní myšlenku. Nejde tady o to dokazovat, že má někdo pravdu. Tu pravdu stejně ukáže až čas. Ale je potřeba začít dělat NĚCO. COKOLIV. Myslím že i Bukač má pravdu viz článek myslím ze včerejška. Tyhle lidi je dát potřeba dohromady. Udělat koncepci a hlavně přesvědčit trenéry o tom, že je dobré s nimi spolupracovat. A nejen trenéry i rodiče...

0/0
18.8.2010 22:33

GeorghesS

Re: Kázání tohoto desatera

přesně můj názor... nechci na nikoho narážet, ale někteří lidi prostě budou kritizovat vždycky a všechno a nakonec jsou stejně nejradši, když se nedělá nic, protože pak aspoň mají na co nadávat :-/

0/0
18.8.2010 22:53

C59

Re: Kázání tohoto desatera

Nekritizuji Lenera, ale poukazuji na lajdáky v řadách trenérů, kteří nebudou dělat nic na víc a těch je většina, protože manažeři si je tak naučili. Korupce a poměry v našem hokeji. Pokud jsem sám dělal něco na víc a rodiče si toho hned všimli, dopadlo to tak, že si mě pozval šéf klubu na koberec, že mám držet basu s ostatníma, nebo končím. Tak jsem zkončil.

0/0
18.8.2010 23:49

cibjes

Re: Kázání tohoto desatera

Tohle ale nelze pausalizovat. U nas v klubu to takhle nefunguje. Za napln treninku zodpovida trener a pokud chce delat neco jinak, navic, hleda se cesta jak toho dosahnout. Nekdy to ale nejde, protoze v tak malem klubu je i omezenej pocet financi.A to je pochopitelne. Pak se resi jak na to sehnat penize... Verim ale, ze nekde jsou stare struktury a pak je problem...

0/0
19.8.2010 12:12

chassis hunter

to jsou veci...

zaklad je umet dobre bruslit a od toho se odviji vsechny body...pokud hrac nestiha,tak si pomuze hokejkou...pokud hrac nestiha,tak je vsude o krok pozdeji a a ni ten duraz mu nepomuze,ponevadz souper uz je pryc...

BRUSLENI BRUSLENI BRUSLENI...!!!!!!!!!!

0/0
18.8.2010 17:05

C59

Re: to jsou veci...

fyzička , fyzička, fyzička

0/0
18.8.2010 17:21

Skřejpek Urfus

a co jako?

a kvuli tomuhle si svaz plati Lenera? To potes koste.. tohle by dal dohromady kde kdoRv

0/0
18.8.2010 15:36

GeorghesS

Re: a co jako?

jako myslíš, že on jenom napsal těch 10 bodů na papír a šel s tim do novin jo? ;-D

0/0
18.8.2010 17:01

plastofka_originál

.

Lener je v českém hokeji něco jako dr.Cvach v Nemocnici na kraji města.....

odborník vynikající, ale žádné výsledky :-)

0/0
18.8.2010 15:10

pettyo

Re: .

Nicméně tato funkce je především o teorii takže by mu mohla sedět.

0/0
18.8.2010 15:30

GeorghesS

Re: .

to jako on má vymyslet projekt a druhej den ráno chceš vidět výsledky? :-P

0/0
18.8.2010 15:34

C59

Re: .

Jaký projekt? Pokud o výkonosti hráčů budou rozhodovat peníze a kamarádi kamarádů, bude projekt jen cár papíru. Staré psy novým kouskům nenaučíš. To by se hokej u nás musel zbavit asi tak 80% lidí, co vněm jsou a to i na klubové úrovni. To jak to vypadá v hokeji a fotbale, ale i jiných kolektivních sportech, je pouze zrcadlo celé společnosti. Nemůžeme chtít po hokejistech, aby byli jiní, než ti, co je vychovávají. Zrovna dnes jsem mluvil s jedním tatínkem, jehož hošík hrál na turnaji IH a měl jsem pocit, že mluvím z agentem minimálně Ovečkina. Jinak to je ne nevýznamný sponzor klubu, kde kluk hraje. ;-) Je dobře , že jsou lidi, kteří dají do hokeje svoje peníze, ale není správné tím kupovat flek své ratolesti.

0/0
18.8.2010 16:03

cibjes

Re: .

Mas deti a penize? Nechci tim nikoho omlouvat a schvalovat to co pises.Mas naprostou pravdu. Ale... Ja deti mam. Mam je v pripravce a pokud je to bude bavit budu je tlacit co to pujde. Je to moje krev a nekdo koho mam radeji jak sebe nebo kohokoliv jineho. Je dulezite, ale detem vstepovat to co aspon me vstepovali rodice - v prvni rade se ucit, byt slusnej a pak teprve nastava zabava, kterou by hokej u deti mel byt. Pokud se v te zabave budou chtit zlepsovat, budou na sobe tvrde makat. Ale to makani na sobe musi mit hlavu a patu, aby se dostavil vysledek. A to myslim, ze je Lenerova prace. Ukazat jak.

0/0
18.8.2010 16:15

GeorghesS

Re: .

to se sice hezky řekne, že by to chtělo vyházet 80% lidí, ale taky hůř udělá. sám dobře víš, že to je prostě nerealizovatelný a ne jenom u nás. takový typy řešení se prostě nikdy nedělají a ani to udělat nejde.

0/0
18.8.2010 16:41

C59

Re: .

Vždyť já to vím. O to víc mě to mrzí. Mám jen jednu radu, pokud objevíte ve svém dítěti talent na sport, nedovolte aby o jeho sportovním životě rozhodovali pouze peníze. V individuálních sportech se ukáže nejlépe, kdo na to má a kdo na sobě pracuje.

0/0
18.8.2010 17:20

C59

Co jsem vyčetl z tohoto článku??

U18 už jede ve žvýkacím tabáku, ale kdyby s ním nepomalovali stěny pokoje, bylo by to OK. Na chlapce se udělá bububu a příště jedou zase. Nechybí jim jen dinamika, ale obecně fyzička, protože trénink v klubech základní fyzické přpravenosti se nedělá vůbec, nebo málo a z 90% špatně. Můžete mít sebe lepší video z USA a Kanady, ale je vám to k ničemu, když to borečci neudýchaj. Naší mladí hokejiosté mají nadváhu, nízkou morálku a musíte je neustále do sportu nutit. Kdo na sobě v 18ti nechce pracovat sám, ať skončí, protože pokud děláte něco z donucení, nikdy tomu nedáte 100%.  Hlavní motivací mladých hokejistů už není být nejlepší ve svém sportu, ale vidina peněz a to je špatně. Tím jsou hlavně nasáklí od rodičů a agentů. Lener hezky mluví, ale na českou mentalitu flákačů je stejně krátký.:-/

0/0
18.8.2010 11:30

GeorghesS

Re: Co jsem vyčetl z tohoto článku??

tohle spadá pod ten bod trénink na suchu :-)

0/0
18.8.2010 11:54

C59

Re: Co jsem vyčetl z tohoto článku??

Právě že vím, jak se trénuje v létě.;-)

0/0
18.8.2010 11:59

GeorghesS

Re: Co jsem vyčetl z tohoto článku??

no a právě ten bod by s tím měl něco udělat, aspoň tak jsem ho pochopil já R^

0/0
18.8.2010 12:08

numenius

Souhlasím

První dva body jsou bez diskuze. Dynamika a tlak do brány českému hokeji chybí a zaostávame v tom za špičkou. Jen tu školu a ostatní bych posunul o pár stupínků výš. Měl jsem možnost několik hráčů (týmů) okolo 18 let sledovat a musím říct je to smutné. Ti hoši žijí od 10 let v uzavřeném světě hokejových tříd, kde je pro ně priorita značka hokejky, nebo výstroje a "obyčejný" život je jim vzdálen.

0/0
18.8.2010 10:52

GeorghesS

Re: Souhlasím

to neni žebříček - všechny body jsou stejně důležitý R^

0/0
18.8.2010 10:58

cibjes

Re: Souhlasím

Tak jako nehokejstum je v prvni rade pred ucenim dulezitejsi znacka trika, bot, rifli, notebooku apod. Podle toho se spolu ve tride bavi ci nebavi. Problem neni jen v pojeti treninku, ale v cele spolecnosti. V nasi spolecnosti je pokrivenej zebricek hodnot. Rodice nemaji na deti cas. Je pohodlnejsi jim frknout pod nos PC a mit klid na Ruzovou zahradu, pripadne na pivicko. Misto toho vzit kluka, a cvicit s nim na dvore strelbu, nebo ho naucit vysplhat na strom, coz vetsina deti ani neumi. Ale za to umi hrat posledni hry, vysedavat u Facebooku apod. Nerikam, ze umet pracovat s PC neni v dnesni dobe dulezite, ale ne aby to byla hlavni napln odpoledne skolaka. Cas venovany detem se pozdeji 1000x vrati. Tak jako se vraci i to nevenovani se.

0/0
18.8.2010 15:55

Otec Spamu

Nadpis příspěvku:

Na Memoriálu se mi hodně líbil Dmitrij Jaškin, důrazná hra (někdy až moc), dokázal podržet puk, vystřelit, komplexní hráč, doufám že využije potenciálu, má na to táhnout repre za pár let.

0/0
18.8.2010 9:56

píšucochci

Re: Nadpis příspěvku:

Jaškin to je syn toho hráče co hrával tuším za Vsetín?Nebyl to nějaký rus nebo tak něco,

0/0
18.8.2010 10:03

Pycan_10

Re: Nadpis příspěvku:

Jo, to je on. Táta je ten Rus, co hrával za Vsetín, ale mladej se narodil v ČR, takže má český občanství. Aspoň myslim :)

0/0
18.8.2010 10:10

Otec Spamu

Re: Nadpis příspěvku:

Jo je to jeho syn, myslím že je narozenej v Rusku , ale od dětství žije v ČR a reprezentuje ČR.

0/0
18.8.2010 10:10

nedostižitelný hrabě von Kei

Re: Nadpis příspěvku:

Pokud bude dobrej, bude v seniorech reprezentovat Rusko. Je přecijen něco jinýho hrát vedle nějakého Fleischmana, Voráčka, než vedle Ovečkina, Kovalčuka na olympiádě v Soči.

0/0
18.8.2010 10:58

GeorghesS

Re: Nadpis příspěvku:

zas tak černě bych to neviděl, proč by to dělal? sem někde četl, že ani neumí kloudně rusky :-P

0/0
18.8.2010 10:59

nedostižitelný hrabě von Kei

Re: Nadpis příspěvku:

Já bych byl pro, protože zrovna takhle od nás můžou odejít malí Eliášové a další do USA, když se tam narodí atd... viz Stastny. V hokeji bych byl radši teda za víc "návratů-ke-kořenům" ;-)

0/0
18.8.2010 11:01

Otec Spamu

Re: Nadpis příspěvku:

http://www.hokej.cz/index.php?lng=CZ&view=clanek&id=48751

"Vychoval mě český hokej, proto jsem měl zájem

reprezentovat Českou republiku. Když jsem dostal občanství, záleželo jen

na trenérech, jestli mě pozvou."

Tak třeba bude reprezenovat i v seniorech :-)

0/0
18.8.2010 11:15

nenápadně maskovaný Kei

Re: Nadpis příspěvku:

Tyhle kecy o tom, kdo koho vychoval, mě fakt nebaví. Pak by Voráček, Krejčí apod. museli reprezentovat Kanadu, protože až tam z nich udělali hokejisty...

0/0
18.8.2010 11:28

GeorghesS

Re: Nadpis příspěvku:

to je blbost, protože kdyby nezačli s hokejem u nás, tak by ani nevěděli, že takovej sport existuje a do kanady by se nikdy nedostali.

0/0
18.8.2010 11:55

nenápadně maskovaný Kei

Re: Nadpis příspěvku:

Poznat hokej a naučit se hokej, to je velký rozdíl.

0/0
18.8.2010 12:07

GeorghesS

Re: Nadpis příspěvku:

jo, ale tak tyhle debaty jsou celkem bezpředmětný - jednou reprezentujou česko a je to tak dobře podle mě. jaškin taky, protože tu žije celej život. takový případy, že hráč změní reprezentaci v průběhu kariéry jsou hodně vzácný. stát se to může, ale je to dost nepravděpodobný.

0/0
18.8.2010 12:10

Rosomak

Zkus si přečíst názor

člověka, který tu vyrůstá:

http://dothi.blog.idnes.cz/c/56346/Ceska-nikdy-nebudu-ja-su-Vietnamka-z-Moravy.html

0/0
18.8.2010 11:31

GeorghesS

To půjde.

fandím LeneroviR^ - ještě k tomu tady nenapsali (ale psali to na hokej.cz), že on a jeho lidi budou v klubech tyto body a metody jejich aplikace pravidelně kotrolovat a vyžadovat jejich dodržování - ta kontrola je myslim ze všeho nejdůležitější, aby se to, co se stanoví, taky dodržovalo.

0/0
18.8.2010 9:51

Jáosobně

Trafiky

Jenže to by nesměli v některých prvoligových klubech vést mládež lidi, kteří mají už po sezóně, nové prvky neznají, učit se nechtějí a maj z trénování akorát tak dobrou trafiku.Mladý tam pustit nechtěj, bó se bojí o místo.Tohle je myslím největší problém.Talenti jsou, ale nejsou dobře (všeobecně) trenovaní.Prostě i z mládeže je dobrej bussines, akorát bez vysledků pro náš hokej.Někdo to zaplatit musí, ale proč platit někoho kdo nemá vysledky a  mám na mysli to, že bejt nejlepší z z těch špatných není žádná výhra.Začněte u trenérů.Vzdělaní, chuť něco dokázat, kreativita.

0/0
18.8.2010 9:45

98 střel 150 metrů nad bránu

.

8-oPrávě na Hlinkově memoriálu trenéři české osmnáctky poslali domů tři

hráče za to, že poničili hotelový pokoj – stěny "vymalovali" žvýkacím

tabákem.8-o

Dobré lopatyR^

0/0
18.8.2010 9:35

Spalovač_šancí

Většinu z těch bodů by bylo potřeba aplikovat i ve fotbale

:-/

0/0
18.8.2010 9:34

nedostižitelný hrabě von Kei

Re: Většinu z těch bodů by bylo potřeba aplikovat i ve fotbale

Fotbal je nám volnej, jak Chárova brusle :-P

0/0
18.8.2010 10:59

cibjes

Re: Většinu z těch bodů by bylo potřeba aplikovat i ve fotbale

U nas se hraje kopana. To ma s fotbalem spolecneho jen hriste, pocet hracu, micudu a rozhodci.

0/0
18.8.2010 16:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze