Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Právník plzeňských hokejistů: Je to malý úspěch, ale taky facka sportu

Prostudujeme rozhodnutí ředitele APK a pak připravíme odvolání. To zní z hokejové Plzně po včerejším vynesení rozsudku a odečtu 19 bodů. "Pan Šulc prohlásil, že řízení považuje za ukončené. Nevím, co na to říci. Pokud máme 15 dnů na odvolání, mám za to, že stále běží," říká Tomáš Tesař, právník plzeňského klubu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Good luck

...

Jsem rád, že i právník Plzně uznal, že s tím k soudu nepůjdou, protože nemají žádnou šanci na úspěch.. R^

"Řídící orgán extraligy tu šanci má a může to udělat podle platných norem a řádů. Pokud by tak učinil, žádná taková žaloba by u soudu nikdy nemohla být úspěšná!"

0/0
20.11.2010 22:12

xbeetle

právník

plzně je k smíchu...ten žije ve svým světě asi...Možná že to není nejšťastnější řešení onen odpočet bodů, ale v mnoha věcech má Šulc pravdu..jde o precedens...pravidla jsou od toho aby se dodržovala a platila pro všechny stejně...kdyby na to v Plzni přišli po třetím kole, přišli by řekněme o šest bodů (nebudu dohledávat výsledky Plzně v prvních třech kolech - pro puntičkáře), tak by se v Plzni (nebo kdekoliv jinde) chytli za hlavu a za týden by se psalo o něčem jiném...ale že to "dotáhli" až do x-tého kola...prostě v pravidlech extraligy je to popsáno tak je to popsaný je...

a to že by předběžný opatření nepustilo extraligu do play off ??? toho se vůbec nebojím, oni by si svolali APK a pod pohrůžkou vyloučení Plzně ze soutěže (nadsázka!!!!) by se jelo dál...vždyť oni si to tam nahoře umí moc dobře zrežírovat...:)

0/0
20.11.2010 13:18

Parez No.1

Re: právník

Jenže ten tvuj precedens již vytvořen byl - http://www.hokej.cz/index.php?view=clanek&lng=CZ&webid=487&id=13758

tak kde tedy jsme?

0/0
20.11.2010 18:03

český_vesničan

Re: právník

...v šulcstánu.....

0/0
20.11.2010 22:39

fukar

Re: právník

na jednech olimpijskech hrách měli tenhle samej problém z jednim hráčem Švédi.A víš co jim za to udělali.Dali jim pokutu,a tim to haslo.A to byla prosím pěkně olimpijáda...:-)

0/0
20.11.2010 20:16

Kmotr77

Šulcovci...

se podařilo dokonale znehodnotit a rozvrátit letošní sezonu. No nic, aspoň doufám, že ta liga půjde do ještě větších sra*ek než je teď. Když už, tak pořádně...

0/0
20.11.2010 12:55

kvadr

Šulc

Uvědomujete si, jaký "člověk" vládne nejvyšší hokejové soutěži?

Pokud se ovšem tato vyžraná, zdeformovaná zrůda dá vůbec nazvat člověkem.

0/0
20.11.2010 12:28

netbooster

Re: Šulc

Jo - jenomže APK si v poměru 12:2 toho člověka do svého čela odhlasovala. Tudíž extralize vládne zcela po vůli jejích účastníků, a ti se pak tedy nemůžou divit, pokud v Šulc šlape jak štětka v Perlovce.

0/0
20.11.2010 12:57

nezaujaty

nechápu

proč neodečetli stejně bodů každému klubu? Stejný prohřešek stejný trest.

0/0
20.11.2010 12:14

juracofandisparte

Re: nechápu

o stejný prohřešek nešlo... plzeň se provinila ve 14 zápasech, bolka v 19 a kladno v 6 ;-)

0/0
20.11.2010 12:37

nezaujaty

Re: nechápu

opravdu to tak bylo? Myslel jsem, že hráli všichni od začátku bez patřičných náležitostí.

0/0
20.11.2010 12:44

juracofandisparte

Re: nechápu

je to tak... je to o tom, v kolika utkáních nastoupili ti špatně vyřízení hráči a ty počty jsou takovéhle.

0/0
20.11.2010 13:30

raken

Zločin a trest

Jsem z Moravy, takže bych to měl spíš uvítat, ale NESPRAVEDLNOST a HLOUPOST mě vždycky zvedne ze židle:

1)Velikost trestu za stejnou chybu - počet odebraných bodů je přímo úměrný pouze neschopnosti úředníků na svazu  a  vůbec nereflektuje míru provinění - NESMYSLNÉ

2)V hracím systému play-off hrozí i teoretické poškození nezúčastněných týmů - seberu-li tolik bodů nejlepšímu týmu a on ještě skončí osmý, odskáče to druhý nejlepší, který tak skončí první a nezaviněně vypadne v prvním kole - NEPŘÍPUSTNÉ

3)Je použit jasný princip kolektivní viny - za pochybení možná jednoho člověka je potrestána spousta lidí, kteří to nemůžou nijak ovlivnit - hráči, fanoušci, sponzoři...-NESPRAVEDLIVÉ

Použít ztrátu bodů jako trest, by se mělo jen v těch případech, kdy provinění mělo přímý vliv na výsledek zápasu - korupce, doping atd.

0/0
20.11.2010 12:13

hokejový expert von Kei

Re: Zločin a trest

1) to je bohužel pravda. Odečet je docela nešťastné řešení z tohoto pohledu.

2) tohle může nastat i při odečtu bodů třeba kvůli korupci.

3) tak je snad jasné, že když někdo pochybí ve firmě, ta přijde o zakázku, že to odnesou i jiní zaměstnanci, ne? Tento bod neberu.

4) ztráta bodů jako trest lze použít dle řádů za různá provinění. O udělení trestu rozhoduje Šulc a je v tomto ohledu prakticky neomezitelný. Proto se sází na precendentnost rozhodnutí, která je v tomto případě dána obecným "neoprávněným startem", viz jiné letošní kauzy.

0/0
20.11.2010 12:17

raken

Re: Zločin a trest

Tvoje reakce není přesná:

2)Při prokázané korupci dojde jednak ke kontumačnímu výsledku, protože vítězné mužstvo si  k vítězství dopomohlo neoprávněně - SPRAVEDLIVÉ  a jednak se bude jednat většinou jen o 3 body, takže to nemá nespravedlivý vliv na pořadí v tabulce.

3)Má být chybující firma (např.neposlané danˇové přiznání) postižena finančně a nebo veřejně ponížena v pomyslném žebříčku firem, aby přišla o zákazníky,sponzory atd. ??

0/0
20.11.2010 16:31

hokejový expert von Kei

Re: Zločin a trest

Pokud se firma dostane třeba do druhotné platební neschopnosti, je ponížena umístěním do registru dlužníků a finančně postižena úbytkem zákazníků atp. A to ani nemuselo dojít k žádné chybě, druhotná platební neschopnost je zákeřný fenomén.

0/0
20.11.2010 17:18

StAnger-exiled

Re: Zločin a trest

Promiň, ale jak můžeš psát o tom, źe tě HLOUPOST vždycky zvedne ze židle a pak psát jeden hloupý bod za druhým. Především bod 3 snad nemůžeš myslet vůbec vážně.;-D;-D to mi přijde, jako by si stěźovala manželka řidiče, kterýmu byl zabaven ŘP, že ji teď nemá kdo vozit do práce a na nákupy. Ona přeci nic neprovedla a odnáši to jako kolektivní vinu s manželem...8-o

0/0
22.11.2010 9:04

netbooster

Keii

jak to tak čtu, tak tady melem pořád to samé dokola. Můžeš nesouhlasit s řešením problému prostřednictvím soudu, jisté ale je, že Plzeň na to má právo (jako každý v tomto státě), a pokud bude chtít, může postavit velice dobrou žalobu s nadějí na určitý úspěch.

Sportovní stránka věci je po odečtení bodů beztak dávno v háji, a teď se bude "hrát" (pokud vůbec bude) o jiné věci a na jiných hřištích. Bohužel pro extraligu, bohužel pro sport.

Vzpomeň si, jak se to tady mlelo, když dal Zlín k soudu Stehlíka za toho facana Balaštíkovi. Už tehdy jsem psal, že to je logické vyustění věci a klub na to má z principu věci právo, a dokonce je dobře, pokud celá záležitost k soudu dojde a uvidí se, jak k tomu soud přistoupí. Jenže pak se dohodli mimosoudně.... Už tehdy mě tady Vítkovičtí málem sežrali i s pantoflema, ale tak to prostě je - v některých případech už prostě není možné říci "rozhodněte podle hokejových pravidel, tak to bude v pořádku". Nebude - hraje se o příliš mnoho.

0/0
20.11.2010 11:46

hokejový expert von Kei

Re: Keii

Já tvoje odůvodnění chápu, ale bohužel nemá moc opor v dění ve světě. Nepamatuju si, že by někdo v NHL žaloval NHL za to, že nějak rozhodla. Možná se nějaké soudy odehrály, u zvláště brutálních zákroků typu i toho Stehlíka, ale v NHL mám pocit, že platí, že co řekne jejich nejvyšší instance, to prostě platí. A to se v Americe mnohem více rádi soudí, než v ČR. A nebo se pletu, přiznám se, že soudní tahanice kolem NHL bych stejně nesledoval, byly-li by.

0/0
20.11.2010 12:06

netbooster

Re: Keii

S NHL to absolutně nelze porovnávat - to je úplně jiné prostředí, jiný profesionalismus, jiní lidé, jiné prostředky. Ovšem i přesto některé věci i tam končí čas od času u soudu, jenomže s tím rozdílem, že tam to nikdo nepovažuje za nějaký extrém nebo protisportovní krok.. Cítíš-li se poškozen, klidně se zajdi zeptat soudce, zda je tvůj pocit oprávněný. Já ve Státech 7 let působil jako hráč, sice jen v univerzitních soutěžích, ale přesto mi to poskytlo dostatečný obrázek o tom, jak to tam funguje - to se prostě s naším prostředím porovnávat nedá.

0/0
20.11.2010 12:48

nenápadně maskovaný Kei

Re: Keii

Takovou kauzu, kde by hrozilo pozastavení soutěže soudem teda v NHL nepamatuju. A s tou profesionalitou - myslím, že sportovní ředitelé klubů to nedělaj jen z lásky, ale jsou za to i slušně placeni, takže bych očekával jejich profesionalitu i v ČR.

P.S.: odkud jsi? Třeba tě znám a nevíme o tom:)

0/0
20.11.2010 15:26

hokejový expert von Kei

Re: Keii

Co se v hokeji odehraje, mělo by v něm zůstat. To je můj názor. Pak můžeš začít popotahovat kluby i za to, že smlouvy s hráči výrazně odporují pracovnímu zákonu. A budeš mít pravdu...

Výjimku bych udělal jen v případech, kdy je vedena nějaká brutalita směrem k jinému hráči.

0/0
20.11.2010 12:13

netbooster

Re: Keii

Hráči jsou OSVČ, žádní zaměstnanci, takže na ně se zákoník práce rozhodně nevztahuje. A popotahovat kluby za smluvní podmínky? To by určitě šlo, bohužel onen hráč by si pak u nás v profesionálním hokeji nejspíš už ani "nevrzl", proto do toho nikdo neryje.

Jak už jsem psal - těch věcí by se určitě našlo více, ale platí, že kde není žalobce, není ani soudce. Pokud obě strany tiše tolerují určité řekněme "nedostatečnosti" ve svých vztazích, jen těžko se něco řeší. A myslím, že těch tolerancí je konkrétně v prof. sportu celá řada.

Proto podle mě celá kauza vznikla proto, že Staník Šulců se rozhodl, že teď jim to všem natře za minulost, dostal do ruky příležitost, a tak ji využil. Protože kdyby tam byla ta "tolerance", tak to vyřešil "pod povrchem", bez medializace, trestů a komedie, jako se řeší spousta jiných takových drobností.

0/0
20.11.2010 12:54

fukar

Plzeň se pouze obhajuje

každej se přeci nějak brání a nějak obhajuje.A teť to dělá i Plzeň,tak proč se furt všichni dívíte....:-)

0/0
20.11.2010 11:11

hokejový expert von Kei

Re: Plzeň se pouze obhajuje

Páč tu někdo před pár dny tvrdil, že mu jde jen vo ten sport a vo ten hokej a teď nám tu vyhrožuje div ne zastavením extraligy (předběžné opatření, které ji nepustí do fáze "playoff")...

0/0
20.11.2010 11:12

Buccci

Re: Plzeň se pouze obhajuje

Včera jste nám sebrali 19 bodů v hokeji, neuznali regulérní gol ve fotbale, to už by mohlo pomalu stačit ne.:-)

0/0
20.11.2010 11:15

hokejový expert von Kei

Re: Plzeň se pouze obhajuje

Fotbal skoro nesleduju, takže nevím, která bije ;-)

0/0
20.11.2010 12:08

netbooster

Re: Plzeň se pouze obhajuje

O sport přestalo jít v momentě definitivního rozhodnutí o odebrání bodů - teď je jedinou možností soud. A že to povede v extrémním důsledku třeba k odložení playoff? To se může stát. Ale na to se mělo myslet mnohem, mnohem dříve. Pokud bude chtít například Plzeň dělat jen obstrukce, stačí jí žalovat formální záležitosti - platnost a pravost různých dokumentů například. 

juraconfandisparte tady psal o společenské smlouvě, a že se stává závazná jakákoliv smlouva, kterou podepíšeš - nestává. Ta smlouva musí, ať je jaká chce, stále vyhovovat obecnému legislativnímu rámci a také "dobrým mravům". Viz. nedávná kauza s rozhodčí doložkou ve smlouvách různých bank - klienti je sice podepsali, ale soud ve svém nálezu jasně řekl, že rozhodčí řízení pro tento typ sporů není přípustné, protože klient je ve značně nevýhodné pozici. Tady je bohužel velice malý prostor k tomu, abych to rozvedl a vysvětlil.

0/0
20.11.2010 11:31

netbooster

Re: Plzeň se pouze obhajuje

Nicméně abychom si rozuměli - já sice nejsem příznivec velkého tahání po soudech, ale zase na druhou stranu soud je v právním státě poslední instance, která může a má rozhodnout, zda se všechno stalo v souladu s právem a v duchu spravedlnosti. A k tomu podotýkám, že pokud se např.: Plzeň rozhodne to takto řešit, tak je jisté, že nejenže může, ale dokonce si myslím, že rozhodně nelze říci, že soud musí rozhodnout výhradně v neprospěch žalující strany. A pokud by soud například zpochybnil platnost soutěžního řádu extraligy, nebo některých jeho částí, tak pak by teprve měli na svazu a APK problém...

0/0
20.11.2010 11:36

fukar

Re: Plzeň se pouze obhajuje

jedinej kdo tu mluví furt jinak,je pan velkomožný Šulcik.Jak je vidět sám v tom má bordel,tak si po sobě pěkně zametá.A jinak bylo více klubů které v tom měli také pěknej bordel.Ale včas  je někdo upozornil,že se tohle bude dít, a tak si rychle  udělali pořádek. A pak se tohle všechno rozjelo....;-)

0/0
20.11.2010 14:15

Buccci

Pane Kei

Výbornej příklad byl s tou občankou. Za ztrátu občanky by existoval trest od finanční pokuty 500Kč až po vyjímečný trest odnětí svobody 25 let, Ty by si dostal 15 let na tvrdo a strašně by si se divil, že je trest nepřiměřený, ale jak to vždyt se rozhodlo podle zákona. My s tim nic dělat nemůžeme. Trest si dostal, ale máš pravdu ted se na to podíváme a do budoucna ten zákon upravíme. Všichni se divíme jak může pan Kei dostat za ztrátu občanky 15 let na tvrdo, jedinej pan Kei po odůvodnění rozsudku bude spokojen s výší trestu.;-)

0/0
20.11.2010 11:01

juracofandisparte

Re: Pane Kei

to je ale život... už se v historii lidstva staly mnohem nespravedlivější věci a ještě se mnohem nespravedlivější věci i stanou, to je na 100%. navíc tohle ani zas tak nespravedlivé není, jak ty naznačuješ v tom příkladu.

0/0
20.11.2010 11:04

Rajot

Re: Pane Kei

Jenže pan Kei by si nikdy takovýdle rozmezí trestu sám předem neschválil, tak jako to udělaly kluby ...

0/0
20.11.2010 11:04

hokejový expert von Kei

Re: Pane Kei

Cákriš, byl jsi rychlejší ;-)

0/0
20.11.2010 11:05

Buccci

Re: Pane Kei

On by si ho nemusel schalovat, pan kei by byl jednoduše přehlasovanej.;-D

0/0
20.11.2010 11:07

hokejový expert von Kei

Re: Pane Kei

Skoro bych si šel zjistit, jak hlasovala o řádech Plzeň a skoro bych si tipnul, že byla pro.

Každopádně je snad jasné, že by si každý toho kontroverzního prcku byl vědom a nedopustil, aby amatérským šlendriánem do něj spadl. A při další příležitosti se to na APK pokoušel změnit. Ani jedno z toho nenastalo.

0/0
20.11.2010 11:09

hokejový expert von Kei

Re: Pane Kei

prcku = prvku

0/0
20.11.2010 11:09

netbooster

Re: Pane Kei

Jenomže já jsem přesvědčen, že v případném soudním sporu by hlasování Plzně nehrálo roli. Viz. výše.

0/0
20.11.2010 11:38

hokejový expert von Kei

Re: Pane Kei

Ale víš, co by byla prča teprve? Kdyby se ukázalo, že já (Plzeň) si ten zákon (řád) sám dříve odhlasoval (APK) ;-D

0/0
20.11.2010 11:04

hokejový expert von Kei

Re: Pane Kei

A pokud chceš můj názor, tak takový zákon by neprošel a kdyby jo, tak i já bych vyšel do ulic proti němu protestovat (a klidně až do Bruselu :-P). A byl bych si sakravědom toho, že tu občanku nesmím ztratit a přikšíroval bych si ji na krk, aby k tomu nedošlo, protože za blbost se platí a neznalost neomlouvá.

0/0
20.11.2010 11:07

kili

Re: Pane Kei

Druhá věc je ta, že trest 15 let na tvrdo za ztrátu občanky by si někdo musel taky náležitě odůvodnit, což si dost dobře nedokážu představit. U těch odečtů to zase takový problém nebude.

0/0
20.11.2010 11:09

hokejový expert von Kei

Re: Pane Kei

Tak toho se zas tak nebojím, že by si to naše justice nedokázala odůvodnit. Hodí k tomu společenskou nebezpečnost, nějakej ten rasismus, zneužívání nezletilých a máš je ;-)

0/0
20.11.2010 11:11

kili

Re: Pane Kei

To už ale velký sci-fi;-D

0/0
20.11.2010 11:12

hokejový expert von Kei

Re: Pane Kei

;-)

0/0
20.11.2010 11:13

hokejový expert von Kei

No a teď to teprve vlastně začne, že jo.

Vzduchem budou lítat paragrafy, soudy, zákony, předběžná opatření a hokej co? Hokej utře a playoff třeba ani nezačne, protože se nebude vědět, kdo do něj vlastně postoupil. Ale nám jde hlavně vo ten sport, Pepo :-P

0/0
20.11.2010 10:49

kili

Re: No a teď to teprve vlastně začne, že jo.

Já furt jenom marně přemýšlím, který soud by byl k projednání takové žaloby vůbec příslušný... A co by jako mělo být petitem.

0/0
20.11.2010 10:58

juracofandisparte

Re: No a teď to teprve vlastně začne, že jo.

a taky by nám plzeňský právník mohl konečně íct, o co vlastně chtějí soudit (jo to je ten petit, ale to každej neví ;-) )

0/0
20.11.2010 11:00

hokejový expert von Kei

Bucci, mě se nelíbí platit daň z nemovitosti.

Beru to za nejsprostší formu okrádání lidí státem/obcí. Platíš daň za to, co sis za zdaněné peníze koupil, zaplatit navíc DPH, za zdaněné peníze postavil a zaplatil DPH. Dle tvého ne-ovčího postupu bych daň z nemovitosti platit neměl? Nebo jak mám těm ovcím rozumět?

0/0
20.11.2010 10:28

hokejový expert von Kei

Re: Bucci, mě se nelíbí platit daň z nemovitosti.

*mně

0/0
20.11.2010 10:28

juracofandisparte

Re: Bucci, mě se nelíbí platit daň z nemovitosti.

tohle už trochu přesahuje rámec problému - svým způsobem máte pravdu oba ;-)

0/0
20.11.2010 10:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze