Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Po letech vzkříšená hokejová Liga mistrů bude mít 44 účastníků

Hokejovou Ligu mistrů bude hrát nakonec 44 týmů z 12 zemí, tedy o čtyři více než se původně plánovalo. Další divoké karty dostaly francouzský Briancon, dánský Vojens, britský Nottingham Panthers a Valerenga Oslo z Norska. Místo deseti čtyřčlenných základních skupin jich bude jedenáct.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M26a46r34t95i37n 27M52e55l74i59c38h68a80r 5652301270401

Je škoda, že česká hokejová scéna je tak neuvěřitelně xenofobní a zakonzervovaná. Právě projekty jako je tenhle jsou totiž ze sportovního hlediska mnohem hodnotnější a transparentnější než domácí ligy. Když se podívám po světě a vidím Asijskou ligu, MOL, EBEL, KHL...všude to ohromě zvedlo sledovanost i kvalitu soutěží. Ale my? My odmítneme Slovan Bratislava, který by finančně i kvalitativně na soutěž měl, měl zájem tu hrát, investovat do naší ligy a ta mohla expandovat na sousední trh. Proč? Obávají se někteří představitelé klubů konkurence? Je to tentýž důvod jako snahy o uzavření extraligy?

Podobnou politiku vidím i tady. Naše kluby už dlouho nehrají Kontinentální pohár, přitom třeba kluby z finské Mestis nebo ruské VHL do něj jdou. Vědí že budou nasazené do druhého kola, kde už si nepůjdou jen tak zabruslit, ale potkají soupeře, přes které obvykle do finále ani nepostoupí. Protože týmy jako Bolzano, Rouen, Asiago, Stavanger atd. jsou na vyšší úrovni. Tak proč ne třeba Znojmo, nebo někdo z prvoligových klubů? Mám pocit, že nám trochu za těch pár let bez konfrontace trochu uniká realita a zdejší kluby si neuvědomují kvalitu těch soupeřů. A nebo ano, ale určují soutěžím prestiž podle rentability a nikoli podle sportovní úrovně. A právě od klubů se odvíjí stanovisko fanoušků. Pokud klub takovou soutěž dehonestuje a odklouže, fanoušci uvidí prioritu v domácí lize a přiřadí jí ji rovněž. Je to paradox, protože to je vlastně totéž, jako kdyby klub řekl, že nechce do ELH protože chce hrát radši první ligu. Chápu ekonomické a existenční důvody klubů. Nechápu ale moc fanoušky, kteří by raději sledovali zápas mezi Dolní a Horní, než zápas svého klubu proti jinému špičkovému klubu ze zahraničí. Postoj klubů pak určuje právě ta poptávka a pokud si fanoušci uvědomí co je víc, může to změnit i uvažování a politiku klubů. Držím téhle soutěži palce. V příštím roce bude nejkvalitnější klubovou soutěží a jde jen o to, jestli si získá místo na slunci u lidí.

0/0
6.5.2014 11:30

O54n34d49ř92e71j 85M88i55k42e34š 9106980842609

Ne, nelíbí se mi liga, kterou si někdo předplatí dopředu a pak si to tam spolu budou šmrdlat. Liga mistrů má být eventuelně jako ve fotbale pro ty co ten rok vyhrály ligu u sebe doma.

0/−1
3.5.2014 8:35

P89a13v11e49l 85M30a64r48e21k 5467454143241

To jsem teda zvědavý. Ani ta proklamovaná fotbalová Liga mistrů nezačala hned tak megalomansky...

0/0
2.5.2014 22:22

J40i23ř66í 45K63l17i17m49e72š 9981431534599

Podle toho co jsem si přečetl, je přihlášeno 12 zemí.

Kdyby se v nultém ročníku zúčastnil ze 4 států vítěz základní části a mistr, z ostatních jen mistr a hrálo by se jen play-off, třeba na 3 vítězný doma-venku, termíny by se našly. Podle mne by na takový zápasy lidi chodili a pak by se mohlo přemýšlet jak dál.

Tohle je megalomanskej projekt, podle fotbalovýho vzoru, kterej nemá šanci na úspěch; hokej sleduje v Evropě desetina lidí, proti fotbalu.

+3/0
2.5.2014 17:41

A44l49e94š 92K52ř56í88ž97e48k 6647780253447

Fotbalová LM má v základu 32 týmů a hokejová (přičemž hokej v Evropě hraje obstojně tak 6 zemí) jich má 44? ;-DNěco je špatně.

Liga mistrů v hokeji zašla na peníze. Rozjíždět to teď stylem, že tam hraje každý možný a nemožný tým, je cesta zpátky, krachne to zase.

Co je to za ligu mistrů, kde za nás nastoupí šest týmů, přičemž ani nejde o prvních šest z tabulky?

+8/−1
2.5.2014 15:36

P96e74t15r 23F12e57i67g71l 5588413740872

A neni to malo Antone Pavlovici... ;-)

+10/0
2.5.2014 15:08

T45o90m76á21š 27J13e66l95í35n84e25k 4530280929882

Nelíbí se vám Liga mistrů? Nelíbí se vám KHL a Lev? Nelíbí se vám turnaje EHT? Nelíbí se vám EHC? Nelíbí se vám MS každej rok? Kristova noho, se na to nedívejte a nesviňte s tím KAŽDOU diskuzi na celým širým internetu.

+21/−3
2.5.2014 14:32

P24a25v91e57l 87R30o28k20y42t43a 3590951850858

Nelíbí se Vám diskuze na internetu? Tak sem nechoďte a nešpiňte to tady.

+4/−5
2.5.2014 14:38

J87i84ř17í 29K14l16i64m21e86š 9311611214299

;-D Ty máš dobře vymleto!!

K čemu si myslíš, že ty diskuze jsou, proto, aby se pochlebovalo?

+3/−5
2.5.2014 14:53
Foto

P19a21v59e61l 94B19a67r52v55í66ř 5839856668275

Klimeši, on napsal jen svuj názor a v podstatě s ním souhlasím, každý člověk s jiným pohledem na věc přece nemusí mít vymleto...ty popleto...

+4/0
2.5.2014 19:05

J79i44ř76í 66K16l79i19m46e98š 9171331234869

Pochopil jsi co jsem psal?

0/−5
2.5.2014 19:07
Foto

P33a13v38e69l 95B76a11r18v97í82ř 5809646868285

Především jsem pochopil, že lidem, které neznáš, píšeš, že mají vymleto...to mi stačí...

+4/0
2.5.2014 20:13

J43i41ř28í 33K43l47i88m83e76š 9191631554409

Když napíšou hloupost, tak na tom něco je, nemyslíš;-D

Hezké je, že ho obhajuješ.....

0/−3
2.5.2014 20:15
Foto

P19a72v21e51l 38B80a31r43v49í27ř 5959876198645

Pro hlupáka každý hlupák :-)

+4/0
2.5.2014 20:26

A19l81e61š 95K12ř28í61ž75e14k 6807830883757

Nelíbí se ti, že ti lidé mají jiný názor? Nechoď na diskusi a zajdi si do obchodu pro lano. Protože jinak, než že si to hodíš, tomu neutečeš.

My si tu pak dál budeme nadávat a ty nám chybět nebudeš.;-D

+2/−1
2.5.2014 15:37

J96i48ř35í 29K16l49i46m90e45š 9851401524829

;-D;-D

0/0
2.5.2014 17:41

M64i83l93a24n 31P45í34c81h78a 7129252222608

Ano nelíbí se mi liga mistru v hokeji, je to proste blbost, Nelibi se mi KHL a Lev, hokej super, ale je to proste honeni ega rusaka a nakonec prijde pet tisic lidi a v play off ani jeden mancaft v jedne serii nehraje domaci utkani doma ? Konkurecne NHL jak sfina :-), Nelibi se mi EHC, je to stejna blbost jako liga mistru, jen MS asi ma sledovanost a pro nas naboj kazdy rok, i kdyz prestiz pomalu upada, zvlaste v roce konani OH...

0/−1
3.5.2014 7:45

D36a77n 43M67a40c67h48o15l34d94a 8237962894472

ja to vitam. Neco takoveho hokej potrebuje. Vetsi povedomi v jinych mene hokejovych statech bude jen prinosem. Ze tam nejsou pouze ti nejlepsi je zatim jen na tri roky. Pokud to tento projekt nastartuje do udrzitelneho projektu tak proc ne. Klidne at si tam zakladajici kluby ty 3 roky hrajou, pak se to bude ruzne upravovat. Je to neco co tady velice chybi.

+5/−1
2.5.2014 13:49

P71a72v72e94l 30R53o29k62y77t81a 3890591470648

Něco takovýho tady chybí, ale systém je špatnej. Gradace tohohle projektu bude do ztracena.

0/0
2.5.2014 13:50

D92a28n 46M20a16c54h23o67l57d77a 8557712134772

mozna to nikdo nevi, hledat system v nabitych hokejovych ligach je problem. Hokej neni fotbal

+2/0
2.5.2014 13:51

P40a88v79e26l 41R97o61k18y15t16a 3930681410738

To je ono. Máme tady národní ligy. Spengler Cup. Euro hockey tour. MS. MS juniorů. Teď liga mistrů. Prostě strašně moc věcí, kvůli kerejm se přerušuje nebo kvůli kerejm tými přicházej na dlouhou dobu o hráče nebo musej překopávat rozpis zápasů. Stačila by jedna celoevropská soutěž. Klidně i 50 klubů. I když rozumný by to bylo do 30ti. I když s Ruským megalomanstvím moc nesouhlasím tak ten jejich projekt celoevropský ligy nevypadá vůbec špatně.

0/0
2.5.2014 13:58

D10a61n 76M79a30c83h21o15l58d12a 8907442344142

Rusa sem netahej prosim, jen to ne. Celorocni evroposka liga zdegraduje narodni ligy a to asi nikdo nedopusti. mozna za hodne dlouhou dobu az LM bude mit hodne velky zvuk

+1/−1
2.5.2014 14:01

P25a94v49e57l 50R50o31k88y11t72a 3270491120848

Nesmysl. Zdegradovala naše extraliga nižší ligy?? Stačí se podívat kolik tisícovek diváků chodí na PO nižších soutěží. A kolik stovek (někdy desítek) diváků chodí na nižší soutěže ve fotbalu. Hokej prostě potřebuje série zápasů a hotovo. Kdo to nedokáže pochopit je zabedněnec.

0/−2
2.5.2014 14:06

D22a39n 26M46a23c48h67o95l10d74a 8517282654342

napodobne zabednence

0/0
2.5.2014 14:11

A39l77e35š 95K73ř57í92ž20e66k 6457280893517

Samozřejmě, ale megalomanský model je cesta nikam. I fotbalová LM začala se dvěma skupinama po 4. Mimochodem, kolik lidí asi přijde v Liberci na nějaké Angličany (pokud je chytnou? A jaká bude návštěva zápasu dánského mužstva třeba proti francouzům? Fakt to zvedne povědomí? To jsem  zvědavý....

Nejsem proti hokejové LM, ale každý soudný by si měl uvědomit, že tohle není fotbal, že tohle je sport, který zajímá mnohem menší skupinu a slušně ho hraje pár zemí.

0/−1
2.5.2014 15:40

M21a60r14t61i79n 80M36e92l29i85c53h31a84r 5462291940731

Nepřekvapila by mě nízká návštěvnost na Nottingham. Ale spíš než kvůli úrovni, kvůli nevědomosti fanoušků. Sice bude patřit ke slabším, to asi ano. Na druhou stranu vyhrál 3x z posledních 4 let britskou EIHL, která je označovaná za předměstí NHL a chodí tam dohrávat dost hráčů. Hraje tam de facto kompletní britská reprezentace, která už nemá takové úspěchy jako dřív, ale furt hraje na velmi slušné úrovni a v roce 2011 jim těsně unikl postup mezi elitu. A pokud si o tom fanoušci něco zjistí, nebo o tom klub hokeje méně znalé bude informovat na webu, měli by to brát jako prestižní zápas. Stačí se podívat pár let zpátky na Manchester Storm v Evropské hokejové lize. Porazil 2x Spartu, z toho jednou dokonce 7:0, s Dynamem Moskva prohrál v prodloužení, porazil Tampere, Leksand 2x do prodloužení a jednou výhra, s Brynas prodloužení, opakovaně porazili Bolzano. Takže kdo zná poměry, nemůže tenhle tým považovat za slabý. Za outsidera možná, ale kdo je podcení, tak by se mohl dost divit.

0/0
6.5.2014 11:51

P15a31v84e95l 58R32o47k31y75t54a 3910121710798

Jakákoliv soutěž v hokeji, která není krátkodobým turnajem, a nemá PO na sérii zápasů (nejlíp best of 7) je nesmysl. Proč po stopadesátý vynalézat kolo. V NHL na to přišli už dávno a funguje jim to víc jak 100 let. Dokonce na to přišli i ve většině hokejových zemí, kde se postupně přešlo od klasických systémů lig na základní část a divácky velmi atraktivní a relativně spravedlivý a gradující systém playoff. Pokud toto evropští pánové nepochopí a nevytvoří regulérní evropskou ligu tak tenhle pokus zase spěje k zapomnění.

+1/−2
2.5.2014 13:47

D28a32n 95M55a45c95h22o71l47d39a 8417202914802

protoze na to neni cas. Pokud dane tymy budou hrat pouze LM a ne vlastni soutez prosim, ale k tomu asi nikdy nedojde

+2/0
2.5.2014 13:50

P74a87v21e73l 24R92o39k96y15t55a 3620371650408

Však o tom celu dobu píšu. Celoevropaská liga. Nic jinýho. 5-6 týmů z vyspělých hokejových zemí + sem tam nějakej tým z těch hokejově horších. Uzavřená soutěž pro ty co splní podmínky.

0/0
2.5.2014 13:52

D14a35n 43M90a56c15h35o98l87d89a 8827972614432

ale ani tak nelze hrat PO na 7 zapasu. System co ted je v LM je stejny jako ve fotbale dva zapasy doma-venku. Me to prijde ok

0/0
2.5.2014 13:56

P83a54v64e47l 40R65o56k86y43t28a 3860781490318

Proč by to nešlo?? Kdyby týmy hrály jen evropskou ligu tak nevidím problém. Nymburk něco takovýho taky chvíli praktikoval.

0/0
2.5.2014 13:59

D26a50n 92M17a39c80h66o21l94d49a 8637852554742

Nyburk je paskvil, pak ma pul zapasi v nasi lize a to je jeko ok? Protoze to po znamena az 21 zapasu kontinualne za sebou, to skoro pulka normalniho zaprahu ZC. Co se vam nelibi na dvojzapasu doma venku?

+1/−1
2.5.2014 14:03

P98a30v89e26l 41R95o22k59y90t24a 3950101830278

Neříkám, že nelíbí. Furt je to lepší než nějakej vyvrcholící turnaj. Ale k hokeji prostě patří klasický PO best of 7(5). Hotovo. Tečka. Todle co vymysleli je paskvil na půl cesty. Pokud se z toho vyvyne něco víc budu rád (celoevropská liga - nemusí tam být ani můj oblíbenej tým). Ale spíš počítám s tím že to upadne.

0/−1
2.5.2014 14:09

D91a25n 14M77a65c13h81o47l95d75a 8687792754712

klasicky? Mozna tak poslednich 25 let a jedine v ligach. Nikde jinde. LM neni dlouhodoba soutez.

0/0
2.5.2014 14:12

P59a24v83e54l 19R80o86k23y38t70a 3470531180668

Je zvláštní, že ve většině hokejových zemích tohle pochopili. Že hokej dělá hokejem gradace a to zajistí série zápasů. Ve většině sportů to tak funguje. Jedinej fotbal je vyjímka. Basket, Volejbal, Florbal, prostě většina sálovejch a halovejch sportů jede na série zápasů. Na druhou stranu většina evropskejch pohárů (až na Euroligu v basketu - což je mimiochodem spíš už ligová soutěž než klasickej pohár) v těchto sportech nepřekročí hranice vlastní ligový soutěže. Hokej dopadne stejně. Nízká sledovanost. Nízká atraktivita. Takhle to předpovídám. Už před těmi x-lety co chtěli znovu rozjet ligu místrů nebyly stadiony zrovna narvaný.

+1/−1
2.5.2014 14:19

D59a78n 20M38a96c49h29o78l45d85a 8307512924612

florbal je na superfinale, americky fotbal taky, rugby taky, fotbal klasika. A to jsou ZC. Ukazte mi jakoukoli ligu mistru nebo evropsky pohar kde se hraje na vic zapasu nez doma venku.

+1/0
2.5.2014 14:23

P33a23v56e60l 29R50o98k75y40t51a 3900121390778

V americkým fotbale a rugby těžko pojedete na sérii zápsů když hráčům trvá tejden než se daj dohromy z předchozího zápasu (proto je ten systém tomu uzpůsoben). Taky fotbal je fyzicky daleko náročnější než hokej a ideální je min. 4-5 denní pauza mezi zápasy. U toho florbalu mě to přijde jen jako reklamní poutač. Jináč jsem tu už několikrát rozepisoval v čem se hokej liší oproti jiným sportům. Alespoň v evropským měřítku je to velice turbulentní hráčský trh. Soupiska týmu v jednom roce vypadá úplně jinak než další rok. A to i týmu co vyhraje ligu. Důvod? NHL a KHL. Dobrej hráč prostě skoro okamžitě jde do ameriky nebo Ruska. Z tohohle pohledu není Liga mistrů vypovídající kdo je v Evropě nejlepší. Tým co je totiž nejlepší v tu chvíli momentálně tu ligu mistrů ani nemusí hrát. No a následující rok už bude zase forma a spousta hráčů bůhví kde. Hokej je prostě specifickej a  díky tomu populární hlavně díky formátu.

0/−2
2.5.2014 14:34

D86a43n 39M21a94c24h86o27l64d39a 8817362524792

kecy v kleci porad dokola. Pohary se na vicezapasove PO nehraji tecka. Zbytek jsou zbytecne kecy

0/−1
2.5.2014 14:41

P77a97v33e66l 87R34o88k24y23t85a 3330671660828

V hokeji taky žádný poháry nejsou. A víte proč? Protože nemaj žádnej smysl a vypovídající hodnotu a taky žádnou atraktivitu. Podobný to bude s Ligou mistrů. Hokej je prostě specifickej.

+1/−2
2.5.2014 14:44

D47a67n 47M93a20c50h91o12l55d18a 8567772734162

ne neni, to je pouze vase zduvodneni

+2/0
2.5.2014 14:47

P58a26v78e92l 96R28o96k42y28t33a 3240141880718

uvidíme

0/0
2.5.2014 14:52

M29a53r87t36i57n 14M78e95l91i86c25h11a87r 5752511250191

Je problém ruských klubů, že tam nechtějí hrát. Ne těch ostatních. Hráči samozřejmě často utíkají za penězmi do těhle lig. Ale i tak pokud se člověk podívá na Spartu, Zlín, Luleu, Oulu, Davos, Skellefteu, tak to jsou týmy které rozhodně nejsou slabší než ty v KHL nebo NHL. Navíc KHL se neúčastní letos. Do příštích sezón účast nevyloučila. Je jim jasné, že by nakonec mohli hrát druhé housle.

0/0
6.5.2014 11:58

M19a60r81t65i95n 17M40e69l47i84c15h49a23r 5792151600291

Řešením by bylo regulovat počet zápasů v ligách. Což by ostatně nebylo od věci vzhledem k nabitým sezónám a vzhledem k tomu, že tohle bude prestižnější záležitost. Zápasy s přehledem stačí systémem doma-venku, jako je tomu v řadě sportů. Když jde o mezinárodní turnaj a ne o domácí ligu. Ta preference serií na 4 vítězné je čistě subjektivní a pro takovou soutěž absolutně nevhodná. Spočívá to mimo jiné v pestřejší skladbě soupeřů a zajímavém mezinárodním měření sil. Není to o tom odehrát půl sezóny s jedním týmem. Naopak - v té možnosti vidět a poměřit se s atraktivními soupeři odjinud.

0/0
6.5.2014 12:04

J82a11k30u30b 30V69y37s61k34o90č76i95l 7400318896139

Kdyby udělali Champions League pro osm vítězů z nejlepších lig v Evropě, tak by to mělo nějakou váhu. Samozřejmě by to muselo bejt podpořený slušnou finanční dotací. Teď to bude mít nulovej kredit, když se může účastnit kdokoliv má zájem Rv

+2/−2
2.5.2014 13:47

D23a15n 53M17a16c32h46o56l65d19a 8287722554772

vsak tam mate viteze lig i viteze zakladnich casti

+2/−1
2.5.2014 13:50

J17a20k50u68b 92V50y93s88k88o89č54i13l 7710258626739

Možná za nás, ale kde je třeba suverénní vítěz švédský Elitserien, tým Skelleftea?? A co v soutěži Champions League dělá 9.tým naší extraligy?? Tohle nemá s Ligou mistrů vůbec nic společnýho. Kritéria účastí nulový, prostě kdo chce hrát, hraje RvRvRv

+3/−3
2.5.2014 14:14

D17a63n 25M46a98c73h61o53l22d59a 8647722634212

blabol

+1/−3
2.5.2014 14:17

D50a63n 15M55a82c66h55o70l37d48a 8187342264622

http://en.wikipedia.org/wiki/2014–15_Champions_Hockey_League

0/0
2.5.2014 14:20

D61a12n 59M30a93c91h11o64l56d19a 8777422574952

a sup tam minus dupej :D

0/0
2.5.2014 14:24

J55a42k84u30b 35V76y49s90k97o25č41i95l 7280468356759

A co jako?? Právě to, že účast maj zajištěnou automaticky nějaký zakládající členové tu soutěž hodně degraduje. To potom není prostě není Liga mistrů. Někdy předevčírem byl článek, že Zlín hodně zvažuje účast. O čem to svědčí?? Dovede si představit, že by týmy dobrovolně odmítaly fotbalovou Ligu mistrů, nebo basketbalovou Euroligu?? Soutěž rozšířej prostě jen tak o čtyři týmy, jenom proto, že ty by se rády účastnily. Rv

+1/−2
2.5.2014 14:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze