Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Král: Rodiče na děti nemají čas. A speciálně u hokeje je to problém

Na ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy představoval projekty, které mají děti nalákat k hokeji. A které mají daleký cíl: zopakovat v roce 2038 Nagano. Tomáš Král, první muž českého hokeje, pak říkal: "Zaměřili jsme se na to, abychom do hokeje dostali co nejvíc dětí. Je dražší než fotbal, florbal, ale ta jeho nákladnost je často až démonizována. Pokud chce někdo hrát hokej, tak peníze už nejsou dnes problém."

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P53a45v98e98l 83R20o32k51y54t13a 3600801330528

U hokeje je jeden hlavní problém. A to, že ho nikdo neplánuje dělat jen tak pro zábavu. Všichni maj velký voči. Všichni chtěj mít ze svýho špuntíka hvězdu NHL. Podle zdejších fotříků, když jede tým žáčků o víkendu na turnaj tak každej hráč má sebou minimálně jednoho dospělýho. Vážení kde to žijem? To se 7-8miletej kluk neumí oblíknout a zavázet brusle? POkud to neumí tak to sním sakra doma trénuju abych mu nemusel bejt za prdelí. Čet sem knihy Vladimíra Martince (můj život s hokejkou) nebo Dominika Haška (Chytám svůj život) a tam se nikde nepíše, že by s dětma jezdila banda rodičů. Jak by taky mohla? Musela budovat socialismus. A to byl Hašan golman. Musel se prostě do tý golmanský výstroje nějak dostat sám. Nikdo mu nepomáhal. Betony byly těžký a nasáklý vodou. Ale dřel a dělal hokej protože ho měl rád a bavil ho to. Pokud se 8mi letej kluk neumí voblíknout a musí s ní jezdit fotr tak ať toho rači nechá. Už z toho je poznat, že na to nemá.

+4/0
18.1.2017 21:23

T16o84m40á77š 51N60o52v37o96t94n18ý 6215657379899

Aspoň jsme rozluštili smysl toho nadpisu. :-)

0/0
19.1.2017 8:46

T96o35m29á74š 61J13i12n68d52r60a 2922574724760

Ne, sedmiletý kluk si neumí pořádně zavázat brusle. Je vidět, že ti chybí praxe a čerpáš pouze z knih, kde se o tom prostě nepíše.

0/0
19.1.2017 9:10

P72a32v46e19l 78R11o10k51y43t36a 3430421740928

I kdyby to byla pravda je nutný mít na každou brusli jednoho dospěláka? Bylo to tak dycky? Pochybuju. Já hrál od 6ti fotbal. Přiznávám dostat se do fotbalový výstroje je o něco lehčí. Na první zápas se mnou jel tatínek a v kabině mi pomohl se oblíct. Byl to jedinej tatínek v kabině. Připadal sem si tenkrát dost blbě. Ale holt byl to můj první zápas tak mi musel ukázat co a jak. Jak si nandad chrániče stulpny....atd... Ale vod tý doby prostě se mnou už táta nejezdil. Oblíknout sem se velice rychle naučil, protože jinak bych mezi ostaníma byl za pěkný nemehlo. POkud nejsou děti okolnostma nuceni se něco rychle naučit tak se to prostě budou snažit odkládat co možná nejdýl (podobně jako chodit na nočník). Dá se pochopit když na prvních zápasech rodič dítěti pomohl. Ale aby s nima jezdil celej rok po zápasech mi přijde jako totální hovadina nonplusultra.

0/0
19.1.2017 9:21

N48o56r56b23e37r43t 42Š46t33ú90r 2356265861192

Zajímavé názory a s tou češtinou se ti to přihodilo jak?

0/0
19.1.2017 15:30

P78a74v49e90l 98R75o13k46y44t44a 3920141530868

S češtinou není vůbec nic. V diskuzích píšu takto familiérně. Když píšu obchodnímu partnerovi tak používám spisovnou češtinu.

0/0
19.1.2017 18:40

M56i28c74h19a69l 74B34l19a84ž10e19k 3263293583945

Lidi by si měli uvědomit,že hokej prostě není pro všechny !!!Finance,čas!Tak se přece zamyslím a vím,zda to chci (můžu)pro kluka obětovat. Ale dát se na hokej a pak bečet,jak je to strašně těžký,že ani člověk nemůže o víkendu na chalupu....jací jsme v česku chudáčci.Je spousta jiných hezkých,dostupných sportů co z dítěte udělá lepšího a třeba úspěšného člověka.

0/0
18.1.2017 20:49

T13o76m41á76š 19N25o26v49o34t63n10ý 6535567569799

Tak jsem to tak shora projížděl a říkal si, proč zrovna na těch hokejových trénincích je nutná přítomnost rodičů.

Až jsem dojel k příspěvku: "Já začínal jako špunt s hokejem začátkem osmdesátek a tenkrát bylo normální, že jsme jeli tři, čtyři s bagáží přes půl Prahy tramvají, ale to se dnes už nenosí. Dílem jsou děcka pohodlnější a dílem se rodiče víc bojí."

+4/0
18.1.2017 16:13

M20a89r97t96i53n 28P46r48o69k67o44p 7682152738668

Vážený pane Králi, opravdu jste přesvědčen, že rodiče nemají na své děti čas a že to je problém českého hokeje?

Ano, souhlasím s vámi, že peníze u mladších dětí dnes nehrají zásadní roli. Příspěvky jsou na stejné úrovni, jako v jiných sportech. K rozdávání výstroje už jsem se vyjadřoval přímo na vašem webu - tato akce nebyla z nejlepších, protože kluby dostaly výstroj v hodně podivných velikostech. Brusle na tříleté, helmy na třeťáky, atd. Ale to lze do budoucna vylepšit, navíc na takto malé děti lze bez potíží sehnat slušnou výstroj i z druhé ruky.

Ale vrátím se k tomu času. Máte vy sám přehled o časech, které jsou určeny pro trénink ročníků 2010, 2009 na zimních stadionech? Zkuste si toto zjistit třeba alespoň v Praze. Jako příklad uvedu ročník 2010, Letňany. Třikrát týdně trénink v čase 13-14h. Kdo tam s těmi dětmi má jezdit? Paní družinářka? Nebo HC Slavia, kde sice dvakrát týdne trénují o víkendu (zapomeňte na chalupy a cestování), ale dvakrát pak v týdnu v brzkých odpoledních hodinách, navíc ledy jsou zde v nepravidelné časy.

Věřte, že je to řehole. Na zimním stadion trávím hodně času. Vozíme, oblékáme, pereme, uklízíme, fandíme, platíme, nemáme volné víkendy. A v čem nám svaz pomohl? Zatím jediná komunikace od svazu byla ta, že jsme museli doplňovat žádosti k registracím, protože asi nikde není jasně dané, co přesně má být dodáno (jaké foto, jaké zdravotní potvrzení, co u něj má být uvedeno).

Pokud něco chcete zlepšit, máte velký prostor. zatím je to pole téměř neorané!

Hezký den

+7/0
18.1.2017 15:37

M88i90c12h37a28l 24B44l18a49ž19e24k 3503653933525

no vždyť jste jen potvrdil co řekl,rodiče nemají čas,aby trčeli s děckem 13-14 na stadionu..... Vozíme, oblékáme, pereme, uklízíme, fandíme, platíme, nemáme volné víkendy.A tohle bylo i před 30 lety....vždy je to o obětování se pro děti.Tak snad když tám kluka na hokej,nepočítám,že si budu jezdit o víkendu na chalupu))))))To by byl i dost špatný příklad pro mladého....

0/−1
18.1.2017 20:39

H34y10n55e83k 56M61r69t49v48ý 2150147789871

to je "speciálně" problém úplně obecně ;-)

0/0
18.1.2017 15:35

P58e71t75r 55H81r89a94b94á78k 6890667882170

Král nezná koukám slovo sebekritika. No jo právník...:-)

+1/0
18.1.2017 15:34

R61a79d81i19m 19P96a38v54l27i77c73e61k 1490658431164

Nevidim tak nikde, ze golf je drazsi nez hokej.

0/0
18.1.2017 15:25

J55a74n57a 74E94l13i44á39š36o90v93á 9279964524208

V některých klubech je golf pro děti úplně zdarma.

0/0
18.1.2017 20:51

R59a88d76i71m 13P59a40v52l34i96c77e49k 1730478101644

Ve vetsine. Bylo to mysleno spis tak, ze Kral hleda viniky a nemuze je najit.

0/0
18.1.2017 21:34

J21a30n43a 39E33l32i81á61š85o31v16á 9239164614978

To by se musel podívat do zrcadla.

0/0
18.1.2017 21:38

P28e35t83r 56B63r95e55j82c27h77a 6132549250

Tak tady to pojede ...

0/0
18.1.2017 15:17

L64á59ď20a 42N57o51v29á79k 1954879970394

Ano, dá se souhlasit s tím, že někteří rodiče se dětem nevěnuji. Ale ...trénink v přípravce začíná tak kolem 4 hodiny. Pokud chcete vše časově zvládnout, tak konkrétně v Praze si myslím, že za 1. Musíte jít z práce tak ve dvě nebo za 2. Táta je v práci , kde vydělává velké peníze a maminka doma dělá vše kolem dětí. Tím pádem , si myslím, že hokej o penězích je , protože si myslím, že z fabriky nebo z obchodu vás tak brzo nikdy nepustí.

+2/0
18.1.2017 14:59

R54o47m47a79n 77O78p66e12t 1891649435222

je to tak chodil jsem s klukem půl roku, kdy jsem měl časově volněji a mohl jsem jít dřív z práce. většinou tam s klukama chodily maminky co jsou celej den doma a tátové jsou celej tejden pryč protože makaj uplně někde jinde. pak jsem taky musel začít makat, změnil práci, a domu chodim tak v pět, k čemuž si ještě mužu proti většině populaci gratulovat, přesto to na hokejovej trénink nestíháme. takže hokej skončil.

0/0
18.1.2017 15:08

R48o81m38a37n 73O78p42e76t 1481649825822

stíhám trénink od šesti, a domu dorazíme v osum večer. takže klukovi řeknu hele smůla, už pujdeš spát. už si s ničim nebudeš hrát, ani malovat, ani na nic koukat. kde je čas na úkoly, an školu, na další rozvoj. takhle chce někdo vychovávat dítě? co z něj bude?

0/0
18.1.2017 15:11

O76n90d58ř55e50j 64S69t82a63r76o67c17h 5560533712394

No a jak byste si to představoval? Docela mě to zajímá.

0/0
18.1.2017 15:55

R64o73m46a84n 92O18p52e92t 1181179405242

stejně jako to řeší 99% rodičů u nás. chodit na něco jen 2x týdně což u hokeje nemá cenu. 2 hodiny na ledě za týden, z toho ti noví jágrové fakt nebudou

0/0
18.1.2017 16:08

O58n70d65ř74e14j 70F40r22a94n83c 4359971168

Tak je potřeba ho dát na hokej tam, kde mají hokejové třídy, což je dnes skoro všude, kde má hokej trochu úroveň.

0/0
18.1.2017 16:07

R86o70m83a21n 55O72p96e21t 1351309945912

já se bavím o přípravce, děti 4-6 let které ještě nechodí do školy, přesto pokud z nich má něco být, musí začít už v tomto věku. teda začít, ... už dokonce musí umět bruslit když ho tam poprvý přivedete!

+1/0
18.1.2017 16:09

K52a27r12e53l 72P62á42t22e76k 9734562456522

Co to plácáte za kraviny... že musí umět bruslit??? Prosím vás kde to žijete?

Právě že s těma co už maj nějaký špatný návyky bruslení je většinou největší problém je "srovnat":-))

0/0
18.1.2017 19:35

K57a84r87e96l 35P93á42t34e89k 9194822536852

A co třeba "zapojit" prarodiče... Hmm;-)

0/0
18.1.2017 19:30

J30i45ř56í 12V13i97n67k62l78e49r 1451307510659

Pane Král , mnozí rodiče vidí že "systém Růžička" funguje nejen ve Slávii. ;-D. Známosti , prachy, děti hráčů a jejich známých . Normální smrtelník , byť by měl sebevětší talent se prosazuje velmi , velmi těžko. Chápu ale že tohle nikdy nepřiznáte a je lepší žít ve svých růžových snech. Realita je úplně jinde.

+1/−1
18.1.2017 14:58

T32o53m43á34š 38H70r44u80b25ý 4609670764446

Hm, jednak "případ Růžička" byl na úplně jiné úrovni, než té, o které se diskutuje v článku, tam šlo o extraligu, ne o mládežniký hokej. A za druhé zrovna v tomto případě spíš Růžička dal celkem dotyčnému celkem jasně najevo, že mu sice za daný "dar" poskytne určitou výhodu v tréningu atd., ale místo v ligovém týmu už se přeci jen tak snadno koupit nedá (což se mu pak vrátilo).

Takže mi přijde docela úlet se tímto případem v daném rozhovoru ohánět, ať už si o nem myslíme cokoli, tak za problémy mládežnického hokeje opravdu nemůže...

+3/0
18.1.2017 15:31

M17a94r27t32i68n 29P82r52o59k67o89p 7532202888508

Další zblblý z médií. Co víte o panu Růžičkovi? A jak píše pan Hrubý, nešlo o mládežnický hokej. Nevšiml jsem si, že by talentovaný hráč měl tyto problémy. A peníze? Ty jsou fajn, protože movitější rodiče dnes platí dětem privátní a často mnohem kvalitnější tréninky. Ono je docela rozdíl trénovat 30 dětí jedním trenérem hodinu klubového tréninku a nebo 6 dětí devadesát minut placeného tréninku (v čas, kdy toto píšu můj syn trénuje privátně a je to znát na kvalitě).

+1/−1
18.1.2017 15:44

K54a86r29e43l 55B53a96m13b47u52l59a 4983529957179

jenom by mě zajímalo, kolik je synovi let ?

0/0
18.1.2017 15:52

R84o66m31a81n 17B94l12a15z37e35k 6348439621342

Ten clanek je dost nedodelanej. Pritom mohl byt kvalitni. Jinak co se tyce rodicu a jejich tlaceni na vykony jejich deti, jak je v clanku zmineno, tak to musi byt jen duchem zaostali rodice, pokud snad I na deti krici.

0/0
18.1.2017 14:58

N60o80r77b12e54r37t 14Š70t27ú31r 2576875601712

Na hokeji by mě u kluka neodrazovaly peníze, ale právě ten čas. Kluka (minimálně na prvním stupni) musí někdo dovést na trénink, pomoci s oblékáním, zavázat brusle. Pak buď počkat na zimáku nebo se po tréninku vrátit. O víkendech od září do dubna každý týden turnaj. Chcete někam jet? To moc nejde.

To není kritika, to je konstatování stavu. Hokej nehraje jen dítě, ale v podstatě celá rodina. Zvažoval jsem to a nechci zbytek svého, už tak ubývajícího času obětovat hokeji.

+4/0
18.1.2017 14:55

R77o70m25a45n 10O98p68e46t 1561139145822

já to zkusil a je to tak. to už neni koníček ale zaměstnání pro celou rodinu. navíc v přípravce jsou jen2/3 tréninky týdně, ale od 2/3 třídy už je to každej den, včetně víkendů.

0/0
18.1.2017 15:09

J33i14n21d48ř53i48c69h 77M22u18s95í74l91e24k 5389811226

Mám dva synovce ve věku 11 a 17 let. Oba hrají hokej. Náklady za rok za oba dohromady vysoko přesahují sto tisíc korun českých. To je jedna stránka věci, a chápu, že tohle si oželet nemůže dovolit řada rodin. Druhou stránkou věci je čas. Mít kluka co dělá hokej je dnes řehole. Denně tréninky od tří, od pěti hodin odpoledne. O víkendech zápasy často v jiném městě, často hned ráno od sedmi, od osmi hodin. Sraz samozřejmě o hodinu dřív. Zapomeňte na chatu, na chalupu, na víkendové válení se. Ségra se švagrem to dávají jen díky tomu, že na rozvozech participují její a moji rodiče (děda s babičkou) a já (strýc). I s tím, že děda s babičkou a já jako strýc se podílíme finančně na letních soustředěních. Ségra se švagrem si s urvou jeden týden na hory o jarních prázdninách a pak deset dní v červenci, kam už jezdí jen s menším synovcem. Ten větší má soustředění prakticky celé letní prázdniny. Ten menší zatím až od konce července. Je to opravdu příšerná řehole a obětování se celé rodiny pokud máte dva kluky a oba chtějí hrát hokej.

+4/0
18.1.2017 15:19

R92o77m46a76n 79O56p49e73t 1621649905182

jojo ať si tohle přečtou chytráci, co tady do každý diskuze napíšou co všechno se má změnit, abychom zase byli hokejová velmoc. otázka je, jak to dělají ve finsku nebo v kanadě, protože tam to asi nějak jde..

0/0
18.1.2017 15:21

J25i79n78d43ř17i80c11h 66M43u96s53í75l22e27k 5389111476

Co jsem slyšel ve Skandinávii kluby nějakým způsobem zařizují svoz a rozvoz dětí na trénink a z tréninku. Něco ve stylu školních autobusů. Tohle by byla pro rodiče obrovská pomoc. Já začínal jako špunt s hokejem začátkem osmdesátek a tenkrát bylo normální, že jsme jeli tři, čtyři s bagáží přes půl Prahy tramvají, ale to se dnes už nenosí. Dílem jsou děcka pohodlnější a dílem se rodiče víc bojí. Je fakt, že proklamovaná finanční náročnost hokeje je jednou stránkou problému. Tou druhou je až brutální časová náročnost. Lidi jednak mají objektivně méně času a jednak zpohodlněli. Dnes už je oproti osmdesátkám nebo začátku devadesátek ochoten se obětovat zlomek rodičů.

+2/0
18.1.2017 15:46

L32u90k12a92s 54N42o73v31a70k 4409359743708

Jojo, kolegy synatori hrali hokej(deti nevim 5-8??) a kazdy vikend pryc, vecne pomahal na stadionu, diky tomu, ze si moh v praci vzit 8mi mistnou dodavku jako sluzebaka, tak aspon pomohl nekterym todicum co deti nemohly vozit pravidelne, vozil vystroj atd..., opravdu to chce velke nadseni rodicu. Sebere jim to spoustu volneho casu a penez...

+1/0
18.1.2017 22:07

J72i90r29i 14S59t52a15n66e76k 2435597488148

Podle čeho soudíte že nejsme velmoc?? To bych rád věděl pane expert. 8-o;-) No ve Finsku byla dobrá 1 generace,spíše bych se ohlédl v USA či Kanadě

0/0
18.1.2017 15:51
Foto

R22a75d78o42s81l13a73v 60J44a36n89ý70r 2929878759501

Trable strýce Jindry. R^

+1/0
18.1.2017 16:13

L61u47b36o45š 71O66b27r10u50č53a 6461814436711

predposledni odstavec asi spatne chapu.. nebo fakt rekl, ze blbec jde na hokej a chytrej na florbal ?

0/0
18.1.2017 14:51

K48a96r36e77l 97B24a81m66b27u58l95a 4373909877559

aha, tak tady je ta příčina...mohou za to rodiče ;-D

+1/0
18.1.2017 14:50

J52a25n 26S25k95ý82p54a82l97a 7517732492431

"Spíš ta potíž souvisí s bezpečností. Dřív jste kluka poslal z vesnice, aby jel do města na trénink, a vrátil se domů v osm večer. To si dneska už nikdo nedovolí."

To není problém s bezpečností. Bezpečnost je dle oficiálních čísel lepší než kdy dřív. Ale dnešní rodiče jsou hned ze všeho připo...

+8/0
18.1.2017 14:46

L70u25k84a72s 19N89o88v17a36k 4319499773248

Ano castecne, a i z tech deti to vychovavaj. Kdyz slysite, ze 13letej klik je dve hodiny sam doma amatka sili....., nevim ja byl ve 13stastnej, ze je matka v praci a mam pokoj a sli sme vklidu s klukama ven. Kdyz sem mel jit k nekomu na navstevu, tak sem oznamil ke komu jdu a v kolik asi prijdu. Kdyz sem se zdrzel nebo sem tam chtel byt dyl, poprosil sem, zda si muzu zatelefonovat domu(ono stejne by me rodice kamarada donutili, byl to zvyk zeptat se do kolika ma clovek "vychazky")....

Doba se meni a rodice delaj z deti vic a vic nesvepravne...

+1/0
18.1.2017 22:10

D83a49v22i62d 15M48i67n14a23ř62í58k 3352898556312

specialne u hokeje je to problem, ze rodice neumi mit cas na sve deti?!? Jak hokejostredne - problem je to hlavne pro jejich nehokejove zivoty, ktere jsou dulezitejsi nez "nejakej" hokej...

0/0
18.1.2017 14:41

M81a39r93t52i40n 83M24a53t19o61u66š74e13k 9816427346378

U hokeje, zejména toho dětského, je problém ve svazu, nastavených pravidlech a rozdělování finančních příspěvků od státu. Mládež je potřeba oprostit od svazu, resp. státních příspěvků na dětský amatérský hokej. Cesta ke zvýšení počtu hokejových žáčků vede přes školy, nikoli svaz.

0/0
18.1.2017 14:40

V17o68j61t14ě15c83h 66B33á37r80t64e75k 1261685956371

Souhlas. Jsem pro odklon mládežnického sportu z klubů do škol (vis USA, Kanada), ale co na to školy?

+1/0
18.1.2017 14:48

J39i80r46i 74S28t95a83n89e95k 2805777898948

Nevím proč nemůžeme Nagano zopakovat třeba příští ZOH?? V AHL je dost šikovných mladíku,co mají velký potenciál.U některých článků jako by nikdo z nich nebyl.Kde třeba bude Chlapík-Kaše-Zbořil- Hronek atd za takových X let ? Sice ms 20' nic moc,ale tam jsme hráli "tužku" vždycky, a pak kam to dotáhli jedinci. Myslím si že hráči které jsem např zmiňoval,budou hrát důstojnou roli v NHL,a netřeba je přehlížet.. :)

+1/0
18.1.2017 14:37

J58i51ř55í 86M55r53á56z 9318929742705

Ten rozhovor byl utnut ve třetině? Nebo jak si jinak vysvětlit, že neřeší kromě vztahu rodičů k dětem a jejich sportování další zásadní otázky výchovy hokejistů. Kompenzace klubům, protěžování protekčních hráčů, klientismus atd.

+2/−4
18.1.2017 14:25

L41u47k35a10s 56N29o80v79a11k 4989859223468

No min tyden byla jedna cast, take ztrjme to maj na pokravovani...

0/0
18.1.2017 22:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze