Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

NHL se převlékne, začne éra tří pruhů. A zamoří dresy reklamy?

POHLED DO BUDOUCNOSTI? Tohle jsou jen výsledky fanouškovských grafických hrátek. Hráči NHL budou nosit dresy od Adidasu až od sezony 2017/18. | foto: Twitter

19 2015
Nejslavnější hokejová liga = zábavní průmysl. Její šéfové uzavřeli další výhodný obchod. Nechají firmu Adidas, aby vyráběla dresy se svým logem. A NHL tak utrží 1,7 miliardy ročně.

Výrobci sportovního oblečení se utkali o National Hockey League. Reebok za dva roky skončí. V sezoně 2017/18 ho nahradí obchodní příbuzný Adidas, který porazil Bauer Hockey a Under Armour.

Na první pohled se možná až tak moc nezmění. Na dresech všech týmů se místo malého nápisu Reebok vzadu mezi rameny objeví znak Adidasu.

Podle obvykle dobře informované televizní stanice TSN však tradiční německá firma, jež touží oprášit svou skvělou minulost, hodlá na NHL přitlačit: „Dresy určitě budou vypadat jinak,“ prohlásil zdroj TSN. „Na některé nebo dokonce na všechny se promítnou charakteristické tři pruhy.“

Liga se nejspíš pokusí o sveřepou obranu. Většina jejích fanoušků ctí tradici a posmívá se uniformám evropských mužstev, jež jsou přeplácané nesourodými logy.

Jenže Adidas se přirozeně chce zviditelnit za peníze, jež NHL vysází. Smlouva s Reebokem podle TSN vynáší 35 milionů dolarů (asi 860 milionů korun) za sezonu. Díky novému kontraktu, který bude oficiálně představen v září, má soutěž utržit dvojnásobek (přes 1,7 miliardy korun).

Adidas se po jedenácti letech loučí s basketbalovou NBA. Jeho nástup na hokejová kluziště signalizuje nedávné natáčení reklamy s Connorem McDavidem, jedničkou posledního draftu. Vyjednává též s agenty pittsburského kapitána Sidneyho Crosbyho. A uchází se o další zakázku, chce vyrobit dresy pro národní mužstva na Světovém poháru 2016.

Možná se až tak moc nezmění. Jenže nedá se vyloučit, že zámořský hokej spěje k revoluci. „Přestup k jiné značce může znamenat plynulý přechod k uvádění sponzorských log na dresy,“ cituje TSN důvěryhodné zdroje. „Když už představíte nový vzhled dresů se třemi pruhy, máte příležitost představit i reklamy. Zvlášť pokud to stejně máte v plánu.“

O pravověrné hokejové příznivce se pomalu pokoušejí mrákoty. Dráždí je vidina čistých trikotů zaplevelených nápisy propagujícími výrobce kečupů či pracích prostředků. Vždyť NHL bez nich existuje už téměř 100 let.

Jak však bylo zmíněno v úvodu textu, soutěž funguje jako výnosný zábavní průmysl. Loni ještě majitelé klubů průlomovou novinku zavrhli. Odmítli prodat tradici za nějakých 120 milionů dolarů (3 miliardy korun) ročně. Za vystavení sponzorských log na hrudích ligových hvězd jim to připadalo málo.

Otázkou je, zda odolají, až přiletí výhodnější nabídka.

Autor:


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze