Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Ten puk tam dostanu! Kontroverzní gól ovlivnil utkání NHL. Měl platit?

Thomas Hickey překonává brankáře Anaheimu Jonathana Berniera. | foto: AP

23 2016
Při zápase Anaheimu s New Yorkem Islanders se hokejový fanoušek rozhodně nenudil. Vyrovnaný duel dospěl až do samostatným nájezdů, které nabídly celkem 28 pokusů. O vítězství Islanders 3:2 nakonec rozhodl ve čtrnácté sérii obránce Nick Leddy. Kontroverzní gól jeho spoluhráče Thomase Hickeyho ale hráče Anaheimu rozčílil snad víc než samotná prohra.

Dvanáctá série, talentovaný obránce Ducks Shea Theodore s klidem kanonýra proměňuje samostatný nájezd. Obránce Islanders Thomas Hickey tak musí dát, jestli chce udržet svůj tým ve hře o druhý bod. Volí kličku do bekhendu, ale puk v cestě do branky zastavuje připravený beton brankáře Jonathana Berniera. Sedmadvacetiletý bek však pokračuje v pohybu paží a pomocí hokejky tlačí gólmanův beton i s pukem do branky.

Fotogalerie

Rozhodčí okamžitě signalizuje branku. Bernierova reakce na sebe nenechá dlouho čekat. Osmadvacetiletý brankář s verdiktem pochopitelně nesouhlasí, a tak oba hlavní rozhodčí celou situaci kontrolují u videa.

Po několikaminutovém zvážení potvrzují první verdikt. „Není tam žádná známka bránění gólmanovi v zákroku, je to gól,“ vysvětlil své rozhodnutí hlavní sudí Gord Dwyer.

Trenér Ducks Randy Carlyle si ihned přivolal oba rozhodčí ke střídačce. S jejich verdiktem nesouhlasil. „Bylo to neprůkazné. Na videu nikde nebylo vidět, jestli puk byl v brance, či ne,“ zlobil se po utkání kouč, který Anaheim dovedl k jedinému vítězství Stanley Cupu v historii klubu.

Brankář Anaheimu měl o celé situaci jasno. „Myslím, že to bylo jasné. Chytil jsem to. Moje brusle pokračovala směrem k pravé tyčce, kde jsem chtěl být, ale Hickey mi zatlačil beton za čáru,“ okomentoval sporný moment.

Hickeyho gól vyvolal v zámoří zajímavou debatu. Při hře by s takovým zakončením neměl nikdo žádný problém, v samostatných nájezdech jde ale o hodně diskutabilní situaci a z většiny názorů vyplývá, že gól obránce Islanders neměl být uznán.

Podle bývalého českého mezinárodního rozhodčího Vladimíra Šindlera by gól v českém prostředí nemohl být uznán. „Jakýkoliv kontakt s brankářem, vyvolaný hráčem provádějícím trestné střílení před tím, než puk překročí brankovou čáru, znamená dle výkladů pravidel, ukončení trestného střílení,“ soudí bývalý rozhodčí.

Z českého pohledu prožil vydařený zápas útočník Ondřej Kaše. Jedenadvacetiletý útočník Ducks ve svém čtvrtém utkání v NHL odehrál téměř 13 minut a byl jedním z devíti úspěšných střelců v samostatných nájezdech. Přestože jeho pohotová klička k vítězství nestačila, Kaše byl nakonec vyhlášen třetí hvězdou utkání.

Měl gól Thomase Hickeyho platit?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 30. listopadu 2016. Anketa je uzavřena.

Ne 414
Ano 87
Autor:


Témata: Ondřej Kaše
Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze