„Do nové sezony jsme si stanovili několik cílů, mezi které patří pohybovat se průběžně do šestého místa. Chceme do týmu zapracovat co nejvíce mladých hráčů, aby měli možnost se ukázat a dostali příležitost. Jedna z nejdůležitějších věcí ale bude, abychom hráli atraktivní hokej pro diváky a dařilo se nám vyhrávat domácí zápasy,“ uvedl prezident klubu Roman Turek.
Motor 2014/2015Brankáři |
Ambiciózním plánům odpovídá i rozpočet, který je o pět milionů korun vyšší než v předchozím, premiérovém ročníku. Motor bude hospodařit se 40 miliony, což ho řadí mezi tři nejbohatší kluby v první lize.
„V průběhu celé uplynulé sezony jsme veškeré závazky platili včas. Byl to jeden z cílů ekonomické činnosti, abychom nikde nic nedlužili,“ vrací se k prvnímu ročníku Motoru generální manažer Stanislav Bednařík. „Těch pět milionů korun navíc jsme použili zejména na posílení kádru. Zatímco loni jsme vstupovali do sezony s jedním kmenovým hráčem, letos jich máme devatenáct. Investovali jsme do nákupu i do zkvalitnění kádru. Tomu odpovídají i platy,“ dodává Bednařík.
Podle trenérů Petra Rosola a Radka Bělohlava bude hlavní rozdíl mezi oběma sezonami v letní přípravě. Loni v létě nebyla téměř žádná, letos už kompletní tým zdolával i kopce na kolech. „Do přípravy jsme zapojili asi 35 lidí. Přípravu jsme si odbyli v našich podmínkách plus jsme měli jedno týdenní soustředění na Šumavě. Na led jsme připravili 32 hráčů. Teď máme 18 útočníků, 11 obránců a tři brankáře. To je dostatečný kádr, abychom dokázali vybrat sestavu,“ zmiňuje Radek Bělohav, Rosolův asistent a sportovní manažer v jedné osobě.
Fanoušci Motoru si mezi hráči letos všimnou jedné zásadní změny. Na ledě už neuvidí dres s číslem 12, které nosil Aleš Kotalík. Bývalý útočník s bohatými zkušenostmi z NHL se zatím rozmýšlí, jestli bude ve své hokejové kariéře pokračovat.
Další změna čeká na hráče i na diváky přímo na ledě. Všech pět kruhů pro vhazování má žlutý podklad místo tradiční bílé. Fanouškům se novinka nejdřív nelíbila, ale během přípravných zápasů si postupně zvykají.
Trochu jiné budou i dresy, nové jsou barevné proužky v dolní části a prvky v oblasti ramen. Během podzimu by se měla nad ledem navíc objevit i nová multifunkční kostka, kterou pořídí českobudějovická radnice. Fanoušci se už na začátek sezony těší. O tom svědčí i čísla prodejů permanentních vstupenek. „Je jich prodaných něco přes dva tisíce, což je lepší než loni. Další tři stovky jsme rozdali mezi A-tým a mládež. Další místa jsou stále zarezervovaná,“ hlásí mluvčí Motoru Tomáš Kučera.
„Od letoška je možnost si zakoupit vstupenky i osobně ve fanshopu, jinak samozřejmě funguje internetový předprodej,“ doplňuje Kučera.