Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pardubický hokej stále vede v návštěvnosti. Zlaté časy jsou už ale pryč

Nejvěrnější fanoušci chodí na stání, kde se platí nejméně. V den zápasu stojí lístek na jižní tribunu 120 korun, v online předprodeji se dá získat i za 90. | foto: Michal Klíma, MAFRA

24 2014
Čtvrtina hokejové extraligy je pryč a potvrzuje se, že diváci přestávají chodit na hokej. Problémy mají všechny kluby včetně Pardubic. Ty loni zaregistrovaly nejnižší průměr na jedno utkání za posledních deset let. Ani letos to není žádná sláva.

Na to, že tým bojuje o přední příčky v lize, nejvyšší návštěva sezony nevzbuzuje žádný údiv. Dorazila na šlágr proti Spartě a čítala 9 067 lidí. Což je méně, než byl před pěti roky průměr na jedno utkání. V létě se navíc prodalo méně permanentních vstupenek.

Vedení HC ČSOB Pojišťovny Pardubice proto uvažuje o tom, jak diváky do ochozů dostat. „Ten trend je jasný a je velmi těžké proti němu bojovat. Velkou konkurencí jsou pro nás hlavně televize a internetové přenosy,“ říká generální manažer klubu Ondřej Šebek s tím, že pociťuje i vliv Hradce Králové, kde loni začal hrát Mountfield.

Na pardubické poměry dost prořídlé tribuny ho mrzí o to více, že jeho hráči odvádějí na ledě v poslední době až nečekaně dobré výkony. Po skončení první čtvrtiny soutěže byli dokonce na druhém místě. Doma pravidelně sbírají body a Radoslav Tybor je nejproduktivnější hráč soutěže.

„Týmu se vážně zatím velmi daří, byť musíme být ostražití. Stále jde jenom o začátek soutěže. Mám však obavy, že už nejde ani o to, jak hrajeme, ale spíše o to, co divákům nabídneme. Fanoušci totiž ubývají v celé soutěži. Už jsme se dohodli s kolegy z ostatních klubů, že s tím musíme začít něco dělat,“ uvedl Ondřej Šebek.

Na kolik vyjde hokej dospělého a dvě děti

  • Vstupenky: tři vstupenky na balkon s průměrným výhledem na led vyjdou jednoho rodiče a jeho dvě děti v den zápasu na pokladně na celkem 585 korun. Dá se ušetřit tak, že si rodina koupí vstupenky minimálně 14 dní před utkáním online. Pak by lístky vyšly na 480.
  • Občerstvení: k hokeji patří pivo, klobása, pro děti něco sladkého a limonáda. Na stadionu jsou v nabídce balíčky dvou a více produktů. Tak třeba klobása s pivem je za 80 korun. Hranolky a půl litru koly vyjde na 70 korun. Klobása v bagetě a kola je za 83. Klasický párek je za 49. Pokud si každý z hostů dá jedno jídlo a jedno pití, zaplatí minimálně 220 korun.
  • Celkem: jeden hokej tak tříčlennou rodinu vyjde bez nějakých velkých nadstandardů na 805 korun.

Na druhou stranu za pardubická čísla by v ostatních městech byli velmi rádi. Pardubice jsou momentálně na průměru 7 974 lidí na utkání, což z nich dělá nejnavštěvovanější klub v zemi. Druhá Kometa Brno se může pochlubit domácím průměrem 6 828 fanoušků a takový velkoklub, jako je Sparta Praha, paběrkuje s pouhými 4 603 fanoušky na jeden zápas.

„Mění se trend chování fanoušků a my ho musíme rychle zachytit. Je potřeba jako v NHL udělat z hokeje show a společenskou událost, na které se potkávají známí a společně se baví,“ říká Ondřej Šebek, který už má také první plán, jak fanoušky do haly zpátky dostat v počtech, které přicházely před pěti lety. Prý by mohla pomoci třeba nová audiovizuální kostka nad ledem.

„Bohužel doba, kdy naše aréna byla moderní a měla dobré vybavení, je nějakých deset let pryč. Dnes už naše kostka nestačí. To je jedna z cest, jak vylepšit zážitek z návštěvy hokeje,“ dodal Šebek.

S nákupem by však muselo zřejmě pomoci město nebo Rozvojový fond, kterému hala patří.

8037 diváků přišlo v průměru na domácí zápasy v minulé sezoně; 9116 lidí, historicky nejvíce, přišlo v průměru v sezoně 2008/2009.

„Pravdou je, že na kostce není prakticky nic vidět. Je to ale všechno otázka peněz. Uvidíme, jak se k celé věci postaví nové vedení města,“ uvedl náměstek primátorky František Brendl.

Větší návštěvy by mohlo přinést i snížení ceny lístků nebo občerstvení v hale. To první si mohou zajistit fanoušci tím, že budou nakupovat lístky přes internet a v dostatečném předstihu. „Lidé kupují lístky na internetu čím dál častěji. Prodeje na pokladnách naopak jdou dolů. Lidé se logicky snaží ušetřit,“ říká mluvčí HC ČSOB Pojišťovna Pardubice Jan Hrabal s tím, že naopak s cenou občerstvení klub nic neudělá. Firmě pronajímá prostory pro prodej piva a pochutin majitel ČEZ Areny, tedy Rozvojový fond města.

Na druhou stranu vedení klubu věří, že průměrná návštěva půjde brzy nahoru. Už za týden se totiž hraje derby s Hradcem Králové, které bude nejspíše vyprodané. „Lístky rychle mizí, zbývá jich nějakých 600,“ dodal Jan Hrabal.



Tabulka ligy

Klub Z V VP PP P SKÓRE BODY
1. Liberec 27 16 2 4 5 73:45 56
2. Třinec 27 13 5 6 3 93:54 55
3. Litvínov 28 12 8 0 8 70:66 52
4. Kometa 27 14 2 5 6 102:71 51
5. Hr. Králové 29 11 4 6 8 81:72 47
6. Sparta 26 13 1 5 7 82:66 46
7. Chomutov 27 8 8 2 9 85:85 42
8. Vítkovice 27 9 5 1 12 57:62 38
9. Ml. Boleslav 27 11 1 3 12 67:79 38
10. Olomouc 26 9 2 3 12 63:68 34
11. Plzeň 28 9 2 2 15 70:87 33
12. Zlín 27 8 2 2 15 61:91 30
13. Pardubice 27 6 3 2 16 67:85 26
14. K. Vary 27 5 1 5 16 53:93 22

Bodování

31

Martin Erat

Kometa

30

Lukáš Pech

Sparta

29

Marek Kvapil

Kometa

Góly

15

Dominik Kubalík

Plzeň

14

Martin Zaťovič

Kometa

13

Petr Vrána

Sparta

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze