Havlíčkův Brod: Staré logo bylo staromódní
„Logo HC Rebel bylo změněno už v průběhu předloňské sezony a používáno na některých tiskovinách a reklamních předmětech,“ vysvětluje grafik HC Rebel Havlíčkův Brod Rostislav Venc. „Staré logo se používalo spoustu let a bylo trochu staromódní. Proto došlo k modernizaci.“
Jejím cílem bylo, aby nové logo bylo dynamičtější a graficky čistější. „Šikmé logo HC Rebel bylo umístěno do kruhu, aby dodrželo určité symetrie,“ vysvětluje Venc. „Staré logo, kde byla část městského znaku s vyobrazenou městskou branou, je kvůli drobným detailům špatně použitelné při tvorbě například výšivek, nášivek a podobných technologií.“
K úpravě sáhla také SK Horácká Slavia Třebíč. „U nás nešlo o modernizaci, ale o vylepšení dosavadního loga. Protože vychází z původního loga,“ přibližuje obchodní a marketingový manažer třebíčského klubu Daniel Šlapák. Z něj ale zmizela hokejka. „Byla odstraněna hlavně z grafických důvodů, protože se s ní špatně pracovalo. Formát původního loga byl koncipován na výšku, v dnešní době ale všechny systémy pracují s formátem 16:9,“ popisuje jeden z hlavních důvodů změny.
Třebíč: Prvoligová scéna nás vnímá jako bílé hvězdy
„Navíc jsme chtěli o něco málo zvýraznit bílou hvězdu, protože prvoligová scéna vnímá hráče Třebíče právě jako bílé hvězdy. Rozhodli jsme se proto jít cestou 3D,“ vysvětluje Šlapák. „Takže skutečně nejde o nové logo, ale spíše o úpravu, kterou si vyžádal současný český trend.“
Zatímco na nových dresech ještě fanoušci uvidí kolem hvězdy jméno klubu a rok jeho založení, do budoucna by mělo být logo častěji k vidění samostatně.
„Bez nápisu se jedná o logotyp. Podobně jako je u ČEZu písmeno E,“ vysvětluje Šlapák. „Ze začátku, než si lidé na nové logo zvyknou, se ho budeme snažit dávat s nápisem. Ale později už chceme, aby bylo samotné,“ dodal.
Horácká Slavia i Rebelové budou mít předek dresu bez reklamDresy přeplácané reklamou, na kterých zanikne logo týmu? Fanoušci prvoligových hokejových týmů z Vysočiny si mohou oddechnout: něco podobného v příští sezoně nehrozí. Zcela bez reklam jsou na přední straně dresy Havlíčkova Brodu a Třebíče. „Pro letošní ročník jsme zvolili retro dresy, na kterých není reklama žádného sponzora. Pouze znak Havlíčkova Brodu,“ prozrazuje grafik HC Rebel Rostislav Venc. A podobně je na tom také Horácká Slavia. „Dres jsme chtěli mít co nejčistější, jako teď máme i ledovou plochu. Ani tam není žádná reklama, pouze logo klubu,“ pochvaluje si obchodní a marketingový manažer třebíčského klubu Daniel Šlapák. „Pro naše dresy jsme se inspirovali sezonou 1947/1948, která byla pro Třebíč velmi úspěšná. A díval jsem se, že shodou okolností byly v té době podobné dresy také reprezentační,“ prozradil Šlapák. „Tento model jsme se snažili implementovat na naše barvy a na dobu, která teď je.“ To jihlavská Dukla kromě názvu bude mít na přední straně také hlavní sponzory klubu: PSJ a pivovar Ježek. Logo Dukly se pak přesunulo na spodní pozici. „Věřím, že dresy se budou líbit, i když si uvědomuji, že klasické ‚retro‘ dresy stěží něco překoná,“ připouští Dušan Pařil z marketingu HC Dukla. „Je třeba si však uvědomit, že dnešní doba je jiná. A pokud na dresech naši partneři chtějí svá loga - což je pochopitelné - bude zde vždy spousta barev a prvků, které je třeba skloubit,“ připouští. „Nerad bych se dočkal situace, kdy budeme mít ‚čisté‘ dresy bez log, ale nebudeme mít partnery, jaké máme nyní,“ doplnil Pařil. |