Jaké je stanovisko Sparty?
"Několikrát jsme v minulosti prohlásili, že Sparta patří do Holešovic. Je to ale, jako kdybyste někomu, kdo bydlí v paneláku, nabídli vilu na Ořechovce. Jsem přesvědčený, že kdyby se projekt realizoval, každý divák a fanoušek by to přivítal," řekl ředitel klubu Viliam Sivek.
O jaký projekt se jedná?
Plánuje se výstavba areálu, v kterém by vedle hotelu, center pro prodej automobilů, tréninkové dráhy a školicího střediska měla být i multifunkční aréna se zaměřením na hokej a městský závodní okruh.
Projekt Prague Sport&Car Centrum na pražské radnici představili podnikatel Antonín Charouz společně s investorem Jacquesem R. Sicottem a podpořil ho i primátor Pavel Bém.
Zatím je ovšem ve stadiu vývoje. "Cílem projektu bylo na začátku soustředit dealerství automobilů do jednoho místa," vrátil se Charouz do roku 1997.
Poté se ale vznikla nutnost postavit v lokalitě mezi Průmyslovou a Černokosteleckou ulicí hotel a projekt se začal rozšiřovat. "Vznikala zde spousta komunikací, a proto jsme oslovili pana architekta Tilkeho, zda by zde nešlo vybudovat městský okruh, na kterém by se občas jezdilo," řekl Charouz.
Německý architekt Hermann Tilke projektoval řadu světových okruhů například v Sepangu či Bahrajnu, kde se momentálně jezdí i formule jedna. Start prestižních vozů v Praze je ale hodně daleká budoucnost.
"Podle současného plánu by se zde formule jedna ani nedala jet. Není to ale úplně vyloučené, máme ideu, jak by to šlo udělat," podotkl Charouz. Aktuálně by měl být okruh, na kterém by se jezdilo pouze příležitostně, dlouhý 2,3 km, což je pro formuli jedna nedostačující délka.
Nakonec se do projektu dostala i multifunkční aréna pro deset tisíc lidí, další kancelářské prostory, restaurace, muzeum automobilů či parkoviště pro 3000 vozů.
Celý projekt počítá s rozpočtem 2,2 miliardy korun a hradili by ho zahraniční investoři. "Jedná se o přiměřené náklady na podobný projekt," řekl Sicotte, který hodlá finance získat převážně z bank z Kanady a USA.
Podle primátora Béma spočívá jedinečnost projektu v tom, že investor od města nic nechce. "Vše se bude platit ze zdrojů privátního investora. Žádný primátor města, alespoň soudný, neřekne, že takový projekt ve svém městě nechce. Navíc je zasazený do průmyslové části města a míst, která nepatří mezi urbanistický skvost," řekl Bém.