Na tuto cifru se organizátoři mistrovství a další firmy, které mají s šampionátem co do činění, dívají s uctivým odstupem.
Necelých osm set milionů korun v zemi podle propočtů nechá za ubytování, jídlo a pití šedesát tisíc fanoušků, kteří přijedou přímo za hokejem.
Pražské luxusní hotely jsou už dlouho dopředu vyprodané a plno hlásí i menší ubytovací zařízení. Ceny jsou mnohem vyšší, než je pro přelom dubna a května obvyklé.
Podle analytika Davida Marka další příjmy poplynou do země i v následujících měsících. Někteří fanoušci se totiž do Česka vrátí nebo doporučí Prahu k návštěvě známým.
Podle Jaromíra Beránka jsou hokejoví fanoušci přínosem i proto, že jsou zvyklí utrácet více než běžní turisté.
Příjmy z cestovního ruchu po dobu mistrovství budou přitom podle Beránka větší, když se v turnaji co nejdále dostanou němečtí hokejisté nebo Slováci.
Zejména bohatí němečtí fanoušci by v zemi při úspěchu jejich týmu mohli nechat další, v současných propočtech ekonomů nezapočítané miliony korun. „Záleží ale na mnoha okolnostech. Hlavně nesmějí v době vyřazovacích bojů přijít ve světě nějaké nenadálé události, jako jsou teroristické útoky,“ vysvětlil Beránek.
Na druhém stupni pomyslného žebříčku těch, kdo vydělají, je pořadatel: český hokejový svaz. Za vstupenky má podle dostupných informací utržit přes 300 milionů korun.
Svaz však má i výrazné výdaje. Za ně zaplatí 250 milionů.. Zejména musí platit pronájmy obou hal - Sazky Arena v Praze a menší ČEZ Arény v Ostravě. Podle zdrojů blízkých vedení hokejového svazu získá Bestsport, dceřiná společnost Sazky, za pronájem pražské haly zhruba 20 milionů korun.
Tím, kdo za normálních okolností kasíruje velké zisky, bývají prodejci suvenýrů. Jenže přidělení práv na ochranou známku šampionátu provázely zmatky a výsledkem je, že je suvenýrů naprosté minimum.
Hokejový šampionát je také výrazným impulzem pro reklamní byznys. Podle Štěpána Woldeho a ARBO Media utratí firmy za reklamu spojenou s hokejem miliardu korun.
Ale reklamy „navíc“ bude jen za několik desítek milionů korun. Většina firem totiž jen nahradí klasické televizní spoty nebo tištěné inzeráty novými verzemi, ve kterých budou přát úspěch českým hokejistům.