Klub těží ze štědrosti silného hlavního partnera, stavební firmy Skanska - už před lety přivedl do týmu velká jména Beránka či Kučeru. Před touto sezonou pomohl miliony přesvědčit slovenské kamarády Pálffyho se Stümpelem.
Gólman Hnilička se stal v Liberci ikonou klubu. Jeho podobizna dokonce zdobí týmový autobus. Natočil několik reklamních spotů, třeba na jeden stavební podnik.
„Tolik akcí a focení jsem nečekal, ale nedělalo mi to problém,“ říkal Hnilička. Neprožíval podobný šok jako třeba slávista Sup před mistrovstvím světa - tehdy byly reklamní plakáty s jeho bezzubým úsměvem téměř na každém rohu.
„Focení pro reklamy je hráčská povinnost. Když za námi naši sponzoři přijdou, že chtějí nějakého hráče jako společnost na večírek, musíme jim vyhovět. Jejich peníze potřebujeme,“ říká Ctibor Jech, generální manažer libereckého klubu.
A firmy si samozřejmě vždy vyberou největší hvězdy. „Mám příslib od několika firem, že nám pomohou s prémiemi za případné úspěchy v play-off. A chtějí olympijského vítěze Martina Straku,“ říká plzeňský šéf Tomáš Král.
Kluby se snaží i v marketingu. Není divu, kvůli přílivu hráčů z NHL se jim zvýšily náklady. Za peníze získaly právo využít jména hráčů a jejich tváře. I takhle se jim vynaložené prostředky vracejí.