Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Když týmy v době ekonomické krize bojují o dolary na chléb a mléko

Detroit - Montreal; Conklin - Plekanec - Tomáš Plekanec (vlevo) byl v utkání proti Detroitu vidět a k výhře hostí pomohl i brankou. | foto: Reuters

17 2008
Nechtějí být jako auta marně čekající na kupce. Na zájemce, kteří v době finanční krize nepřijdou. Hokejový klub Detroit Red Wings se i v těžkých časech snaží udržet fanoušky, ač zrovna Hockeytown, město posedlé ledovou hrou, vlivem krize a trablí velkých amerických automobilek trpí velice.

"Obvykle jsme ve městě soutěžili o dolar utracený za zábavu," řekl Steve Violetta, viceprezident Red Wings pro obchod. "Právě teď však soutěžíme o dolar na chléb a mléko."

Krize ve světě

Jaké jsou dopady v USA i jinde

Zatímco dřív byly vstupenky na domácí klání Red Wings drahocennýma těžko sehnatelným zbožím, teď klub ceny některých z nich snížil až na pouhých devět dolarů. Jiné prodává v balíčcích. A možnost koupě na splátky je samozřejmostí.

Sporty v zámoří totiž žijí ze vstupného. Takže třeba i velký svátek amerického fotbalu – Super Bowl – bude možné vidět na stadionu levněji než loni. Slavný baseballový tým New York Yankees zase ztěžka prodával firmám lóže na novém stadionu.

Ovšem následky krize jsou znát i jinde na světě.

Po Suzuki se z mistrovství světa v automobilových soutěžích stáhla další japonská firma Subaru. S rallye se tak loučí jeden z nejsilnějších týmů, trojnásobný šampion v soutěži značek i v individuální soutěži.

Světové finanční potíže výrazně pociťují také ruské sportovní kluby, které jsou často sponzorovány boháči nebo těžařskými společnostmi.

Lokomotiv Moskva, jejž financují státní dráhy, bude pro příští rok muset snížit rozpočet o pětinu, tedy zhruba 270 milionů korun. Spartak odkládá stavbu stadionu. A ženský basketbalový tým CSKA Moskva zachránil před pádem politický zásah, jenž pomohl k nalezení sponzora.







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze