V Praze je jediným možným místem pro stavbu víceúčelové haly lokalita Hagibor poblíž stanice metra Želivského. Nekonečné dohady o tom, kdo novou arénu postaví, jsou patrně u konce. Finská společnost Multiarena by měla příští týden podepsat smlouvu s TJ Bohemians - jako správcem pozemků - o tom, že parcely pro stavbu získá ona.
Pražský územní plán však stanoví, že hala pro patnáct tisíc diváků zde může vzniknout jen tehdy, pokud se zároveň postaví speciální východ ze stanice metra. Finové hodlají na vybudování víceúčelové haly vynaložit celkem asi 2,3 miliardy korun, podle posledních propočtů má vestibul stát dalších 740 milionů korun.
Ty Finové odmítají dát, třebaže pražský magistrát stavbu haly na Hagiboru bez východu z metra nepovolí. Vládní zmocněnec pro pořádání šampionátu Ladislav Malý ale vidí situaci optimisticky a doufá, že radnice své stanovisko přehodnotí. "Další investice za více než 700 milionů korun je nesmyslná. Podle toho, jak mě ujišťuje finská strana, není nový vestibul zapotřebí, protože výstupy ze stanice metra jsou dostatečné. Není možné investora takhle ždímat," řekl Malý.
Zmocněnec ovšem odmítá, že by vestibul mohl zaplatit stát. Podle něj přispívá státní pokladna Praze na metro pravidelně a nevidí důvod, proč by peníze v případě potřeby nemohlo město použít na vestibul, pokud bude na jeho stavbě trvat.
Pražský primátor Jan Kasl se hájí tím, že město si stavbu haly nevymyslelo a nový vestibul bude spíš než zájmům města a jeho obyvatel sloužit návštěvníkům soukromé haly. "Stát několik let nepřispěl na budování metra ani korunou a teprve loni dal 360 milionů. Letos nám na metro slíbil 912 milionů, ale většinu nákladů pořád nese Praha. V zájmu města je prodloužení trasy metra C na sever, a nikoli výstavba vestibulu," řekl neoblomný Kasl.
Druhý vestibul na stanici Želivského být podle něj musí už kvůli bezpečnosti návštěvníků. "Ale my jej platit nemůžeme," dodal primátor.