Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Co dala sezona hokejovým Českým Budějovicím? Zkušenosti i peníze

David Kuchejda z Českých Budějovic slaví gól proti Olomouci. | foto: Petr Lundák, MF DNES

23 2015
V sezoně odehráli 75 zápasů. Své cíle předčili mnohonásobně. Před rokem hráli o setrvání v první lize, teď bojovali o účast v elitní společnosti. Jen jejich domácí zápasy vidělo téměř 200 tisíc diváků. Několikrát měli i vyprodanou arénu a děkovačka po posledním domácím zápase trvala téměř hodinu.

Pro hokejisty českobudějovického Motoru to byl velmi povedený ročník. MF DNES shrnula, co klubu druhý rok fungování přinesl.

Zkušenosti

Naši mladí hráči získají v těžkých zápasech spoustu zkušeností. To často říkalo vedení klubu na otázky ohledně účasti v play-off první ligy a v baráži o extraligu. Ano. Celkem 75 těžkých zápasů, z toho 23 ve vyřazovacích bojích, jsou pro hráče jako Pašek, Přibyl, Bláha, Gába nebo Rob obrovským přínosem.

Ovšem účast v baráži byla školou i pro vedení klubu, které funguje druhým rokem. Jihočeši si vyzkoušeli návštěvu a hodnocení extraligových funkcionářů při schvalování stadionu. Zjistili, jak nepříjemné jsou finanční postihy soutěže za nesplnění podmínek. Pokuta 35 tisíc korun za fanouška, který inzultoval rozhodčího, nebo 50 tisíc za nedodání videozáznamu některých situací z utkání se Slavií.

„Tohle všechno jsou věci, které přináší vyšší soutěž a svým způsobem zkušenosti, jak je neopakovat. I když ve druhém případě jsme v tom jako klub byli nevinně,“ vysvětloval marketingový ředitel Tomáš Kučera.

Fenomén Motor

Dres Motoru na soše Samsona, tisíce fanoušků v trikách, šálách a kšiltovkách. Díky příběhu svého vzniku se Motor stal fenoménem. Letošní úspěch pak zájem o lední hokej jen umocnil.

„Je to krásný pocit, když po prohraném zápase tleská nejen pár stovek věrných, ale tisíce fanoušků na tribunách,“ rozplýval se nad přízní fanoušků generální manažer Stanislav Bednařík.

Motor má silné zázemí i na internetových sítích. Vždyť gól Michala Švihálka z října minulého roku vidělo na youtube přes osmdesát tisíc lidí. Facebookové stránky klubu mají přes 27 tisíc fanoušků. V Česku tím patří ke špičce.

Finance

Hospodaření v kladných číslech. To je fakt, kterým se moc vrcholových sportovních klubů v republice chlubit nemůže. Motor je v tomhle ohledu dobře zavedený. Dlouhá sezona a v závěru často plné hlediště přineslo Jihočechům i finanční bonus, se kterým původně nepočítali.

„Příjem ze vstupného byl nakonec vyšší, než jsme očekávali, i když jsme měli celkem optimistická očekávání. Nebyl v něm ale zahrnut příjem ze sérií play-off a baráže. Díky tomu jsme vybrali výrazně víc, než jsme před sezonou předpokládali. Velkou část z tohoto přebytku jsme ale hráčům vyplatili na prémiích,“ vysvětloval generální manažer Bednařík.

Úspěchy na ledě se ale zatím podle něj na vyšším zájmu sponzorů neprojevily. „Mám pocit, že naši partneři se od samého začátku snaží pomáhat nám v limitu, který jsou schopni poskytnout. Když jsme je oslovovali před zahájením play-off a baráže s nějakou dodatečnou reklamní nabídkou, tak byl velmi malý ohlas,“ upřesnil.

Ale třeba vedení města na zájem o hokej zareagovalo. Radnice si u Motoru koupí reklamu za více než šest milionů korun, což je o pět procent více než v loňském roce.

Kádr a realizační tým

Letošní úspěch nepřeceňují a už pracují na dalším ročníku. Klub dal dál důvěru stejné trenérské dvojici Rosol - Bělohlav. Realizační tým rozšíří František Bombic jako kondiční kouč. Motor šel do sezony s velmi mladým kádrem. Těžké zápasy v play-off i v baráži byly pro klub zjištěním, se kterými hráči může dál počítat a kteří se mu do budoucna nehodí.

„I podle toho se odvíjely nabídky na další smlouvy,“ potvrdil sportovní manažer Radek Bělohlav, podle kterého už v klubu nebudou dále pokračovat Bárta, Boháč, Chmelíř, Semrád, Škopek nebo Trummer.

Navíc Jihočeši zjistili, na jakých pozicích je potřeba kádr posílit, aby byl v následujících ročnících konkurenceschopný i v soubojích s extraligou. Přibýt mají do sestavy až čtyři útočníci a jeden obránce.

Velká šance

Letošní ročník ale také přinesl velkou šanci, která se jen tak nemusí opakovat. „Teď bude v první lize Kladno, Jihlava a Slavia. Počítat se musí i s Třebíči nebo Litoměřicemi,“ vypočítával předseda fanklubu Pavel Vágner rivaly v bojích o nejvyšší příčky.

Letošní cestu do baráže měl Motor trochu usnadněnou tím, že v semifinále narazil na Třebíč, která během série přišla o řadu opor, jež patřily extraligovým klubům. Vzhledem k tomu, že i po úspěšném ročníku dělá vedení v celku výrazné změny v kádru, tak s těžším ročníkem počítá. A i s větším tlakem, který si účastí v baráži na sebe tým připravil.



Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze