Dva zápasy, k tomu exhibice v Liberci a zpátky za oceán. Na první pohled jednoduchá akce, jenže opak je pravdou. "Jenom finální příprava trvá už zhruba čtyři měsíce," říká Vladimír Šafařík z agentury Česká sportovní, která událost organizuje.
Samotná smlouva o pořádání NHL v Praze má sice pouhých patnáct stran, dalších sto však zaberou všechny detailní specifikace. Všechno musí přesně sedět.
Tak například: pro každý tým musí být kromě autobusu připraveny dvě velkoobjemová auta, která musí být na minutu přesně přistavena při odjezdu do haly, z tréninku nebo na doprovodné akce. "Což vzhledem k pražské dopravě nebude jednoduché," upozorňuje Šafařík.
Trenéři s realizačním týmem pak musí mít k dispozici minivan, majitelé klubů a vedení NHL budou moci využívat speciální limuzíny.
Samozřejmostí je přesně určený vzhled ledové plochy, mantinelů nebo vybavení kabin. V nich musí být například kádě s ledem, činky, regenerační linky, přesně daný seznam občerstvení a tak dále. "NHL má všechno propracované do nejmenšího detailu," přibližuje Šafařík.
Udělat chybu = velký problém. Nemalé starosti jsou také s bezpečnostními opatřeními. "Proto jsme rádi, že za Boston ani za Phoenix nehrají hvězdy typu Gretzky nebo Jágr. Pak by bylo všechno mnohem složitější."
Celá akce vyjde zhruba na 100 milionů korun, podobně jako před dvěma lety, kdy do Česka zavítal New York Rangers a Tampa Bay Lightning. Tentokrát se však Česká sportovní na nákladech dělí s NHL.
Peníze by se však měly bez potíží vrátit zpátky, návratnost z velké míry zajistí především zisky z prodeje lístků. I přesto, že jich v předprodeji pořád pár tisícovek zbývá. "Na sobotní zápas deset procent, na nedělní zhruba pětadvacet," říká Šafařík.
Zanedbatelný není ani merchandising. Z prodeje suvenýrů, dresů a dalších doplňků vydělá NHL částku pohybující se v řádech milionů. "Všechno už je přivezené ze zámoří."
Část zisku bude z každého utkání inkasovat domácí mužstvo. A je jasné, že nejvíc na tom vydělá Phoenix, který má v základní části obvykle jedny z nejnižších návštěv v NHL. "Hůř na tom bude Boston. A pokud by přijelo Toronto nebo Montreal, ceny lístků by musely být minimálně dvojnásobné," říkají zástupci České sportovní.
Na NHL v Praze je akreditováno 150 novinářů z osmi zemí. Mezi nimi i z Maďarska, které by slavnou soutěž v nejbližších letech rádo také přilákalo alespoň na exhibiční zápas. Na ten se letos těší v Lotyšsku, kde se místní Riga utká s Phoenixem.