Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Od G k dnešní záplavě reklam

2 2004
Zlín - Na dresu už měli obě zvířata. Když před dvěma roky přišel do klubu nový sponzor, vystřídal se ve znaku medvěd s beranem. Málem došlo i na změnu barvy dresů. Barvami firmy jsou červená a žlutá, klub se pyšnil modrožlutou kombinací. „Nakonec jsme se rozhodli: barvu měnit nebudeme,“ říká výkonný ředitel Miroslav Michalovský.

„Fanoušci jsou na takové věci, jako je změna dresů, hákliví,“ přitakává generální manažer Zdeněk Venera.

Napadlo by vás, že klub Baťa Zlín hrával před válkou v červenobílém? Těžko. Ke Zlínu modrá a žlutá patří.

Gottwaldov zdobilo velké G A patřila i ke Gottwaldovu, jak se dělnický Zlín za totalitních roků jmenoval. Na hrubém žlutém trikotu se nosilo velké modré G. „Ještě si pamatuju bavlněný materiál dresu. Když se nasákl, byl hrozně těžký,“ vybavuje si veterán Rostislav Vlach.

Trikoty s písmenem G vydržely až do sametové revoluce v roce 1989. Pak zlínský tým přijal dresy s krásným znakem berana a s modrou vlnkou naspod. „Dresy byly vyráběné finskou firmou. To u nás jen tak někdo neměl,“ vzpomíná hrdě kustod zlínského družstva Miloš Sedlák.

V roce 1993 nastoupila „zlínská klasika“: modrožluté dresy s hvězdičkami. „Ty se líbily a také dlouho vydržely. Jenže pak nám na triko přibývali sponzoři a efekt hvězdiček se vytrácel. Najednou to vypadalo divoce,“ tvrdí Michalovský.

Když berana střídal sponzor V šestadevadesátém vystřídalo berana na hrudi logo sponzora. Symbolická chvíle. Dřív byly dresy krásné, čisté. Tak jak je nedávno představila Sparta při svém stoletém výročí.

Kladno hrálo v modrých dresech s paní Poldi, Vítkovice v trikotech s rytířem Vítkem, Budějovickým z hrudi svítilo písmeno M. Ještě když Slavia postupovala v 90. letech do extraligy, měla napříč dresem prostě jen název klubu.

A dnes? Trička přeplácaná reklamními logy, přes která někdy matně prosvítá klubová barva. Znak klubu krčící se v lepším případě někde v koutku. Jmenovka hráče schovaná pod číslem, často nezřetelná kvůli tomu, že si hokejisté dres zastrkávají.
To je daň za sponzorské peníze.

Jenže v Česku tvoří vstupné jen deset až patnáct procent veškerých příjmů. Kluby musí vydělávat jinak. A dres je pro reklamní účely atraktivní, je vidět i při zápasech venku.

Nejdražší je hrudník a ramena Kolik taková reklama na dresu stojí? To je různé. Nejdražším místem je umístění na hrudi, na ramenou, nad číslem. Dobře umístěné logo velikosti 20 x 20 centimetrů vyjde sponzora na celý rok i s play-off na několik set tisíc. Zato „vyzdobení“ okrajových ploch stojí i desetkrát méně.

Aby byly dresy neposkvrněné jako v NHL, toho se asi jen tak nedočkáme.

Autor:




Tabulka ligy

Klub Z V VP PP P SKÓRE BODY
1. Plzeň 0 0 0 0 0 0:0 0
2. Pardubice 0 0 0 0 0 0:0 0
3. Olomouc 0 0 0 0 0 0:0 0
4. Sparta 0 0 0 0 0 0:0 0
5. Zlín 0 0 0 0 0 0:0 0
6. Vítkovice 0 0 0 0 0 0:0 0
7. Třinec 0 0 0 0 0 0:0 0
8. Jihlava 0 0 0 0 0 0:0 0
9. Chomutov 0 0 0 0 0 0:0 0
10. Hr. Králové 0 0 0 0 0 0:0 0
11. Kometa 0 0 0 0 0 0:0 0
12. Ml. Boleslav 0 0 0 0 0 0:0 0
13. Litvínov 0 0 0 0 0 0:0 0
14. Liberec 0 0 0 0 0 0:0 0

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze