Vedení jihlavského magistrátu završilo tajná jednání o prodeji hokejového klubu Dukla Jihlava.
Začal je už před rokem exprimátor Vladimír Hink a dosud o nich prosáklo na veřejnost jen minimum informací.
Všichni potencionální kupci postupně couvli a dali od Dukly ruce pryč.
"Teď nejednáme s nikým," potvrdil náměstek primátora Radek Vovsík.
Když se v uplynulém roce někdo zeptal lidí z vedení města jak je to s prodejem, tajemně se usmívali a odpovídali naučenou formulkou: jednáme, jednáme, ale nemůžeme říct s kým, jsme vázáni mlčenlivostí.
Kupec by měl zaplatit i minulou sezonu Teď z celé akce "Zbavme se Dukly", kterou nastartovalo již minulé vedení města, zbyla jen výzva na internetových stránkách Jihlavy.
O tom jak je stará vypovídá i to, že potencionální kupci mají podle ní finančně zajistit i uplynulou sezonu, která skončila na jaře.
"Když jednám s některými velkými investory, tak otázku Dukly nadhazuji," říká náměstek Vovsík.
Prodej Dukly - co už také padlo:12. února 2004 |
A manažeři hned opáčí otázkou: Jak je to se zimním stadionem? Pak dodají, že počkají, až se zastaralá hala zmodernizuje.
"To je jedna odpověď, která padá ze strany potencionálních investorů. Druhá věc jsou výsledky Dukly, které nejsou nic moc. Byť se snažíme, tak žádný zájemce není," vysvětluje Vovsík.
Dukla by se prodávala mnohem lépe, kdyby stadion odpovídal požadavkům dnešní doby a kdyby se A mužstvo dostalo aspoň na dohled extralize.
Zájemci buď kličkovali, nebo nakonec stejně couvli Některá utajená jednání se zájemci o Duklu připomínala hon kočky s myší. Jeden ze zahraničních "kupců" se hned od začátku choval nespolehlivě.
Neustále odkládal termíny schůzek, které pak těsně před jejich konáním zase měnil. "Vždy schůzku potvrdil a pak ji odvolal.
Řekl nový termín a tak to běželo pořád dokola, aniž by ke schůzce došlo. V mezičase jsme si na něj sehnali reference, které nebyly úplně ideální," popsal Vovsík.
Zájem o Duklu ochladl také u společností, které se zabývají odpadovým hospodářstvím. Přes klub se chtěly původně dostat ke Službám města Jihlavy.
Podle Vovsíka se ale jejich privatizace v tomto volebním období nestihne. "Teď se soustředíme na otázku prodeje Prádelny a čistírny," vysvětlil náměstek.
Dukla hledá solventního partnera i ve Švýcarsku. S tím pomáhá její tamní fanoušek Christoph Habegger. Ani v této zemi se ale zatím generální partner nenašel.
Z klubu má vzniknout akciová společnost J i h l a v a (rl) - Už ne společnost s ručením omezeným, ale akciová společnost. Chystaná transformace Dukly Jihlava je zatím poslední zprávou, která přichází z Horáckého zimního stadionu. Přeměna má usnadnit příchod zájemcům o podíl v klubu. "Pokud by došlo k transformaci na akciovou společnost, tak by do klubu mohl vstoupit jakýkoli zájemce o podíl a nemusel by kupovat většinovou část. Zájemců by mohlo být víc," popsal jednatel Dukly Jan Zachrla. Transformaci vidí jako běh na delší trať. Letos se asi nestihne. Akciovou společností jsou například fotbalisté FC Vysočina, kteří by mohli být v tomto Dukle inspirací. Zachrla už mluvil minulý týden o možné přeměně s náměstkem primátora Radkem Vovsíkem (ODS). "Řekli jsme si, že by byla transformace žádoucí," uvedl náměstek. Zastupitel František Zelníček (ČSSD) vidí v transformaci jen gesto, které samo o sobě nebude mít valný význam. "Důležitější by bylo sehnat generálního partnera," tvrdí Zelníček. A připomněl v té souvislosti, jak se zastupitelé na svém posledním zasedání postavili k akciové společnosti FC Vysočina. "Měli nedostatek peněz, pokleslo jim základní jmění. Takže se navyšovalo o milion korun. Město dalo půl milionu. Je to víceméně skrytá dotace," upozornil zastupitel. A podělil se o své zkušenosti, když se ještě jako náměstek primátora setkával se zájemci o Duklu. Těm podle něj šlo především o majetek, tedy konkrétně o prostory stadionu. A hokejistům byli připraveni dát nějaký "menší" obnos – 20 milionů, aby šli hrát jinam. Případná transformace na akciovou společnost by Dukle neuškodila. Myslí si to exprimátor Vratislav Výborný (SNK-ED). A rozhodně ji neodmítá. "Možná, že to umožní jednodušší transfery majetku, když se vypíšou akcie. Svého času jsme nad tím také přemýšleli, že bychom emitovali třeba i fanouškovské akcie. Vtáhlo by se do toho publikum, přineslo by to sounáležitost. Když si fanoušek koupí za tisíc korun akcii, tak má minimálně šanci jít jednou za rok na valnou hromadu a tam vyzpovídat vedení," popsal zastupitel Výborný. Dukla má nyní před novou sezonou 52 domluvených sponzorů. "Já říkám schválně partnerů a ne sponzorů. Spolupracují s námi na určité obchodní bázi. Pracujeme na tom, aby jich bylo co nejvíc," ujišťuje Zachrla. Zatím nejednal s vedením firmy Bosch Diesel. Největší zaměstnavatel v kraji momentálně nedává peníze Dukle. "Je potřeba navázat vztahy, abychom o sobě věděli," uvědomuje si Zachrla možnosti největší firmy. |