Sázková společnost totiž nebyla registrována v Česku, což odporuje loterijnímu zákonu. Jenže zákon byl pro změnu v rozporu se zakládací listinou Evropské unie, to alespoň tvrdí právní analýzy, které si plzeňský klub nechal vypracovat.
"Ale dohodli jsme se s BPA (marketingový partner Tipsport extraligy, pozn. aut.) i se společností Bet-at-home, že dočasně přerušíme spolupráci. Do vyřešení všech legislativních otazníků. Každá strana má svou pravdu - my máme mimo jiné jasné stanovisko i od ministerstva průmyslu a obchodu. Uvidíme, co bude dál, už prý je připravená novela loterijního zákona," uvedl Václav Jáchim, ředitel HC Škoda Plzeň.
Dá se tomu rozumět i jako uzavření smíru? Právě BPA na Asociaci profesionálních klubů kvůli zmíněnému logu vyžadovala mnohamilionovou pokutu.
S BPA proběhla řada jednání, která byla obchodně často velmi tvrdá. Dospěli jsme ke konsensu, to je nejdůležitější. Ale ta věc byla postavená trochu jinak. Právě APK mělo podanou žalobu na BPA v téhle věci. Podle dohody ji stáhla a teď je tím celá věc uzavřená.
Minulý týden se do názvu hokejového klubu po 19 letech vrátil díky smlouvě se Škodou Transportation a Škoda JS plzeňský strojírenský gigant. Klubu to v příštích třech letech přinese desítky milionů korun. Je nyní v ideální kondici?
Především už můžeme prioritně řešit věci, které se týkají hlavně sportu. Klub je stabilizovaný, teď se finančně nadechl. Já ho pořád beru jako firmu, hokeji nerozumím. Cíl nás všech je totožný. A my jsme úředníci, kteří pro něj musí dýchat. Úředník nesmí být přiliš vidět. Pokud se tak stane, je to vždycky signál, že něco není v pořádku.
Jaký je ten cíl?
Pokud někdo v životě sportoval, je jedno, jestli to byly kuželky, fotbal nebo hokej, šel do toho s tím, že chce vyhrát. Neznám sportovce, který by to měl jinak. A pokud se bavíme o hokejové Tipsport extralize, nejlepší možný výsledek je přece jasný. Být až nahoře. Ale to není jen cíl Plzně, podobně do toho jdou i ostatní kluby.
Je legislativně složité změnit název hokejového klubu?
Není, to můžete během sezony udělat třeba desetkrát. Svaz všechny potřebné informace má, v tomhle nevidím žádný problém.
Sám jste návrat Škody označil za průlom v dějinách klubu. Odrazí se to i na ledě?
Rozhodně to přispěje k tomu, aby mančaft hrál dobře. Hrát dobře můžete ve chvíli, kdy na to máte peníze, technické zázemí. A v Plzni je to i tak, že majitel klubu se nyní může soustředit výhradně na svou práci na ledě.
Jak vysoko se v nové sezoně vyšplhá rozpočet plzeňského extraligového týmu?
Finální loňský rozpočet, který byl zároveň vyrovnaný, činil pro extraligový tým 95 milionů. Odrazil se tam postup do play-off, do semifinále. Teď stojíme před novou sezonou a znovu nejdříve stavíme rozpočet pro základní část. Takže opět se pohybuje v částce do 85 milionů. Play-off je pak něco jiného, ale tam vyjdete na straně příjmů a výdajů v podstatě k nule.
Kromě zdvojnásobení příspěvku od Škoda Transportation registrujete i nové partnery klubu?
Grunt je spolupráce se Škodou Transportation, se Škodou Jaderné strojírenství. A ano, je tu také řada nových partnerů, kteří do klubu přibyli. Dostáváme se z krátkodobých plánů do těch středně- a dlouhodobějších. Teď je naším zájmem soustředit se ještě víc na doladění tváře klubu směrem navenek. Například v oblasti merchandisingu. Patříme v tom v extralize ke špičce, ale ještě se na to chceme zaměřit více.