Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Po Jágrovi mají vlastní pivo i hokejisté San Jose. Připomíná rybí krev

Hokejisté San Jose Sharks. | foto: AP

16 2016
Při finále Stanley Cupu jim na jaře vyhrávala americkou hymnu legendární Metallica, teď přicházejí San Jose Sharks s dalším marketingovým trhákem. Krátce před startem nové sezony jde do obchodů pivo s logem kalifornského klubu a trefným názvem „Chum“.

Anglické slovíčko totiž v češtině znamená návnada na ryby, respektive na paryby, tedy žraloky. A právě Sharks, či spíše jejich fanoušky, má novinka od Gordon Birsch Brewery vábit. „Když nás to jméno napadlo, bylo nám jasné, že nic lepšího nevymyslíme,“ komentoval zvolený název Dan Gordon, zakladatel pivovaru.

Představení piva přineslo rozruch jak ve světě hokejovém, tak v tom pivním. Gordon totiž nechtěl odbýt San Jose nějakým tradičním výrobkem přelepeným novou etiketou. Pro ambiciózní klub, který letos sahal po stříbrném poháru, přichystal zbrusu nové pivo za studena chmelené německou odrůdou Tettnang.

Poklona Jágrovi

Své pivo má i Jaromír Jágr. Parta kanadských hokejových nadšenců, která si v Ontariu založila mikropivovar The Block Three Brewing Co, uctila českou legendu uvařením limitované edice ležáku. „Myslím si, že jediná stížnost bude na to, že obsah alkoholu není 6,8 %,“ řekl pro NHL.com s narážkou na číslo Jágrova dresu Graham Spence, jeden ze zakladatelů firmy. Etiketu zdobí Jágrova podobizna s typickým účesem „vpředu byznys, vzadu party“.

Ne, že by šlo o záruku úspěchu, nicméně San Jose Sharks se v minulosti sázka na Německo vyplatila. Jeho dres hrdě nosil kvintet Němců: Thomas Greiss, Marcel Goc, Marco Sturm, Dimitri Patzöld a Christian Ehrhoff. A všichni, snad až na Pätzolda, po sobě zanechali v zámoří slušnou stopu, Greiss s Ehrhoffem v prohlubování svých šlépějí ještě pokračují.

Zajímavý je i zvolený pivní styl. V USA se mnohem více než u nás pijí svrchně kvašená piva, takzvané „ale“. Vyznačují se výrazným aroma, které Gordon v případě „Chumu“ označuje za kořeněné.

Aby nápoj vyladil k dokonalosti, alespoň co se týče spojitosti s jeho názvem, zbarvil jej pomocí sladů do ruda. Vypadá jako krev, která stéká po rybích návnadách.

Oficiální web pivovaru láká na na pivo sloganem s další žraločí inspirací: „Budete po něm kroužit kolem a chtít další.“ Možná stejně dychtivě, jako příznivci San Jose touží po zopakování báječné jarní jízdy do finále NHL. S pivem ji spojuje jedno: hořký konec.

Metallica na hokeji. Hymnu zahráli James Hetfield a Kirk Hammet:

Autor:




Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze