Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Tipsport extraliga. Další prodaná značka

28 2003
Praha - Co vše je v českém hokeji na prodej? Nejen permanentky nebo hráči, ale i název stadionu či klubu. Za dvacet milionů korun ročně můžete spojit své jméno s průměrným extraligovým klubem či s jeho arénou. Za zhruba dvojnásobek se bude v názvu extraligy pyšnit celou sezonu firma Tipsport, nový generální partner nejvyšší české soutěže. "Nic prestižnějšího na trhu volného nebylo. Do fotbalové ligy bychom se probili stěží," prohlásil Vratislav Randa, šéf Tipsportu.

S extraligou spojila jeho firma jméno na dva roky. Sázková kancelář využila příhodné chvíle. Český Telecom letos po třech letech z funkce generálního partnera vycouval.

Podle dostupných informací přispíval do hokeje částkou padesát milionů korun.
"Platíme méně, ale slíbili jsme, že nebudeme částku prozrazovat," dodal Randa. Podle odhadu MF DNES se pohybuje mezi 30 a 40 miliony korun.

Pro kluby se nezmění nic. Tipsport uzavřel smlouvu se společností BPA, která vlastní reklamní a vysílací práva na extraligu. Její příspěvek do ligy je pevný, nezáleží na tom, kolik vybere od sponzorů. Podle našich informací platí každému extraligovému klubu zhruba pět až šest milionů korun.

"Pro Tipsport je to skvělý reklamní tah," myslí si Zbyněk Kusý, generální manažer pardubického hokeje i reprezentace. "Ve Švédsku sponzorovala reprezentaci sázková kancelář Oddset a zvýšila si obrat."

Tipsport kromě nového loga a znělky připravil nové příležitosti pro sázkaře. Kromě tipů na vítěze soutěže vypsal i kurzy na nejlepšího střelce, nejproduktivnějšího hráče a gólmana, který vychytá nejvíc nul.

V čem je kouzlo spojení obchodní značky se sportovní událostí? "Dobrá značka, jako je třeba extraliga, zvýší image firmy, která se s ní ztotožňuje. Zviditelní se, o to jde," sdělil Kusý. "Ale hlavně má záruku, že bude jméno firmy hodně komunikované," řekl Luboš Koželuh, ředitel a člen představenstva HC Sparta.

Firmy tak elegantně donutí média ke skryté reklamě. Minimálně třikrát týdně se bude Tipsport objevovat ve všech denících, aniž firma musí věnovat peníze na inzerci.

Spojení značky s názvem soutěže není v českém sportu nic výjimečného. Počátek byl právě v hokeji. Už v roce 1993 se do názvu extraliga prosadil Staropramen, hned za čtyři roky se k fotbalové lize přidružil přívlastek Gambrinus. Z extraligy už téměř vymizely původní názvy mužstev. Polovina klubů jej prodala. Už není HC Zlín, ale Hamé. Nováček z Kladna je HC Rabat.

"Nevyděláváme jako v NHL na prodeji lístků, živí nás sponzoři," vysvětluje Kusý. Průměrný rozpočet extraligového klubu je od 60 do 80 milionů. Každý musí sehnat zhruba 50 milionů korun od sponzorů.

Za kolik se v hokeji kupuje značka
Tipsport (extraliga) 30 - 40
HC Hamé (zlínský klub) 15 - 20
HC Energie Karlovy Vary 15 - 20
T-Mobile Arena (hala, kde hraje Sparta) 15 - 20

Poznámka: odhad MF DNES v milionech korun





Tabulka ligy

Klub Z V VP PP P SKÓRE BODY
1. Plzeň 0 0 0 0 0 0:0 0
2. Pardubice 0 0 0 0 0 0:0 0
3. Olomouc 0 0 0 0 0 0:0 0
4. Sparta 0 0 0 0 0 0:0 0
5. Zlín 0 0 0 0 0 0:0 0
6. Vítkovice 0 0 0 0 0 0:0 0
7. Třinec 0 0 0 0 0 0:0 0
8. Jihlava 0 0 0 0 0 0:0 0
9. Chomutov 0 0 0 0 0 0:0 0
10. Hr. Králové 0 0 0 0 0 0:0 0
11. Kometa 0 0 0 0 0 0:0 0
12. Ml. Boleslav 0 0 0 0 0 0:0 0
13. Litvínov 0 0 0 0 0 0:0 0
14. Liberec 0 0 0 0 0 0:0 0

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze