ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Kvůli chudobě ukradla i tampon. Jak mladí podléhají multilevel marketingu

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Příběh Terezy začíná až snově. Podepsala smlouvu se zahraniční firmou a začala s kamarádem dovážet luxusní kosmetiku. Obcházela salony a prodávala produkty. Otevřela si úvěr, aby mohla odkupovat a přeprodávat další kosmetiku. Skončila však ve finanční pasti s neprodejným zbožím a bez práce. To je jen malá ukázka multi-level marketingu v Česku, jemuž se věnuje 7. díl seriálu Klamatéři.
Klamatéři

Mladá podnikatelka měla život snů. Snídaně v Kempinski hotelu, akce v Mandarin Oriental, reklamy v časopisech. Odbyty se zvedaly. Firma si roční smlouvou čtyřiadvacetiletou ženu zavázala k odběru zboží za desetitisíce měsíčně.

Po roce jí však i přes opakované sliby smlouvu neprodloužila a právně jí zakázala se značkou dále nakládat. Náhle byla v pasti, zadlužená a bez práce. A není zdaleka sama, kdo má podobnou zkušenost.

Je pro mě záhadou, jak tento typ „podnikání“ může fungovat už desítky let a stále mít své oběti.

Romana Mazalovápsycholožka se specializací na psychologii reklamy a marketingu

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se

Eurovolby 2024

Volby do Evropského parlamentu se v Česku uskuteční v pátek 7. a v sobotu 8. června 2024. Čeští voliči budou vybírat 21 poslanců Evropského parlamentu. Voliči v celé Evropské unii budou rozhodovat o obsazení celkem 720 křesel

Klamatéři

Video