Pokutu udělila extralize marketingová agentura BPA, protože Západočeši porušili vzájemnou smlouvu a propagují společnost sázkovou kancelář Bet-at-home, která není registrovaná v České republice.
To odporuje zákonu, který vstoupil v platnost 1. ledna. Asociace profesionálních klubů, která je řídícím orgánem soutěže, se za Plzeń postavila, přestože všechny ostatní kluby nepovolené reklamy po Novém roce ze svých dresů a reklamních panelů stáhly.
"Pokutu jsme vrátili BPA jako neopodstatněnou," uvedl prezident APK Ladislav Blažek. Zároveň ale řekl, že asociace vyzvala plzeňský klub, aby reklamy z dresů a prostor stadionu odstranila. Nařídit mu to však nemůže.
"APK vyzvala Plzeň z důvodu opatrnosti a právní jistoty k pozastavení reklamního plnění ve věci porušení loterijního zákona na základě dvou právních analýz," citoval Blažek stanovisko asociace.
Ředitel plzeňského celku Václav Jáchim řekl, že se klub bude snažit maximálním způsobem vyjít představenstvu APK vstříc. "A najít takové řešení, které bude maximálně komfortní pro všechny," uvedl Jáchim. Zda jméno sponzora odstraní, ale neřekl.
Jáchim zdůraznil, že klub je spokojený i s tím, že nezávislá právní analýza, kterou si APK nechala udělat a na základě které pokutu od BPA označila za neoprávněnou, dala Plzni za pravdu.
Západočeský klub tvrdí, že zákon neporušuje. Ředitel aktuálně druhého týmu tabulky už dříve uvedl, že nový loterijní zákon odporuje evropskému právu, které je českému nadřazené. Například náměstek ministra financí Tomáš Zídek ale uvedl, že sportovní kluby mají povinnost český zákon dodržovat.
BPA se rozhodla udělit asociaci nejvyšší možnou pokutu milion korun za každý zápas, do kterého Plzeň od Nového roku nastoupila s reklamou Bet-at-home na dresu.