Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Fasel: Outsideři na MS nejsou přítěží

Do debaty o tom, zda je pro MS hokejistů únosná účast šestnácti týmů, se rázně vložil předseda Mezinárodní hokejové federace (IIHF) René Fasel. agenturu Reuters uvedl, že nevidí důvod, proč by měl vyslyšet hokejové velmoci a omezit pole účastníků jen na země, které patří trvale ke špičce. "Mohli bychom hrát každý rok jen s osmi týmy, ale pomůže to zvýšit úroveň sportu i v hokejově slabších zemích? Ne. Takový systém by nikdy neumožnil zemím jako Dánsko, aby porovnaly své umění s ostatními ze světové špičky," citovala agentura šéfa hokejové federace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

qq

Pravda!
Bez jakehokoliv dalsiho komentare k osobe p. Fasela musim konstatovat, ze v tomto pripade ma pravdu.
0/0
9.5.2003 12:30

Cobolak

MS su MS,
nemoze byt z MS len pohar pre par najlepsich ako je kanadsky (svetovy) pohar.To plati aj vo futbale.
0/0
9.5.2003 12:20

Honza

model MS
Já si myslim, že nešťastný je spíš model MS. Play-off sice ukáže, kdo z týmů je psychicky odolnější, ale ne vždycky vyhrává ten lepší, téměř nikdy neprohraje ten, komu přeje štěstí. Tak by to přece být nemělo. Aby skutečně o něco šlo, aby si outsideři přišli na své a aby !silné! mančafty zápasy s outsidery nevypouštěli, chtělo by to změnit systém. Třeba: 4 skupiny po 4, každý s každým, ze kterých postupují 3 mužstva  (to zůstává), ale započítávají se jim VŠECHNY výsledky.  Vytvoří se 2 skupiny po šesti, kde se odehrají tři zápasy se soupeř, se kterými se ještě nehrálo (stejně jako teď). A na závěr: z těchto skupin postoupí první dva do finálové skupiny, kde se utká každý s každým.  I zde se započítají VŠECHNY dosavadní výsledky.  O pořadí rozhodne počet bodů, pak rozdíl ve skóre, pak vyšší počet vstřel. branek a až pak vzájemné zápasy. Tento způsob určení pořadí zajistí, že je i v posledním zápase o co hrát.  V tomto modelu se celkový počet zápasu na MS sníží o dva (což není závratné číslo), nejlepší týmy odehrají stejný počet zápasů, jako dosud (9) a o vítězi MS rozhodne doslova každý zápas (někdy i každý gól vstřelený Japonsku) - není tohle spravedlivější, než současný model, jehož nevyváženosti z hlediska důležitosti prvních 6 zápasů nahrává i to, že je možno pro play-off doplnit na soupisku další hráče?
0/0
9.5.2003 12:10

Honza

Re: model MS
omlouvám se za hrubku: "silné" mančafty nevypouštěly
0/0
9.5.2003 12:13

honza,Jablonec

Re: model MS
Taky jsem o tom přemýšlel a v celku souhlasím.Jen to započítávání výsledků ze základní skupiny se mi nezdá.Může totiž vzniknout skupina :Slovensko,Slovinsko,Rakousko,Japonsko oproti např.Čr,Swe, USA,Belarus, A to mi nepřipadá úplně fér.Jinak dále je to ok .
0/0
9.5.2003 13:04

Honza

Re: Re: model MS
nejsem rýpal, ale musim tě poopravit: ani jedna z těch skupin, co jsi jmenoval, vzniknout nemůže. Do jednotlivých košů, ze kterých se losuje (mj. MS 2004 se losuje asi za hodinu) patří týmy ze semifinále (1. koš), poražení čtvrtfinalisté (2. koš), týmy, které nepostoupily do čtvrtfinále (3. koš) a v posledním koši je tým, který se udržel, tým z asijské kvalifikace a 2 týmy, které postoupily.  Takže extrémy by byly asi takovéhle: nejsilnější skupina: mistr světa, Finsko, Lotyšsko, USA; nejslabší: 4. z MS 2002, Německo, Ukrajina, Japonsko (nepřipomíná ti to některou skupinu z letošního MS?)
A co se týče toho započítávání výsledků: jak jinak dsáhneš toho, aby týmy zápasy nevypouštely (viz zápasy ČR-Slovinsko, ČR-Rakousko - říkej si co chceš, ale kdybysme s nima hráli naplno, tak dostali možná 15 gólů - , ČR - Ukrajina, ČR - Německo)
0/0
9.5.2003 13:33

český fanda

Re: model MS
Ani mně se tvůj systém příliš nepozdává. Zejména pravidlo o skóre. O titulu by nemělo rozhodovat, jestli někdo dokáže roztřílet outsidera 10:0 a jiný "jen" 7:1, zejména když pro jednoho tím soupeřícím outsiderem bude slaboučké Japonsko a pro jiného třeba nepoměrně silnější postsovětská země.
Ve finále (nebo finálové skupině, chceš-li) by proti sobě měli soupeři nastupovat s "čistou hlavou", musí jim být jasné, že k mistrovskému titulu vede cesta jen přes vítězství, zatímco dle Tvého modelu by mohl za určitých okolností jeden tým betonovat s vědomím, že mu stačí ubránit plichtu, protože ve své základní skupině porazil Japonce 10:0, zatímco soupeř v té své Bělorusy jen 4:0.
 
Jako motivaci pro týmy, aby se snažily o co nejlepší umístění ve skupinách, bych zavedl pravidlo, že vítěz osmifinálové skupiny jde rovnou do semifinále, druzí s třetími si to pak křížem rozdají o zbylá dvě semifinálová místa. Pak si myslím, že zápasy osmifinálovky by již byly velmi zajímavé a napínavé, protože první místo by skýtalo velkou výhodu a zároveň už by čtvrtý nepostupoval.
0/0
9.5.2003 15:13

martin

Re: Re: model MS
Blbost.
Vysledky by se zapocitavaly u tech tymu, ktere by hrali finalovou skupinu a ne zapas Japonskanebo Beloruska. Ted se v osmifinalove skupine take nezapocitaji vysledky tymu, ktere skoncily v zakladni skupine 4.
0/0
10.5.2003 18:33

Vítmillion

klídek hoši
Fasel má pravdu. A i když v minulosti se s námi neměl moc rád, nezapomeňte kdo v současnosti tahá neschopné Čechy s průseru s novou halo v Praze.
0/0
9.5.2003 11:15

nejmilejsi

PRO PROTIVU
Ahoj ty protivo.Jak se mas?Nejak se mi ven nechce.Dnes je tam fakt bidne.Dnes ti to v praci asi nevadi vid?
0/0
9.5.2003 9:25

Re: PRO PROTIVU
Protiva jsi ty jedině ty ,ale nechces to pořád přiznat. Pa modroočko
0/0
9.5.2003 9:44

protiva

Re: PRO PROTIVU
Tak jsi slepy protiva
0/0
9.5.2003 9:48

glim

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
9.5.2003 9:02

nejmilejsi

Re: smejd
tz taky
0/0
9.5.2003 9:49

asta

yes
I když pana "zubaře" Fasela nemusím, v tomhle s ním naprosto souhlasím. Hokej nemůže být elitářským sportem, pokud se má šířit do světa, musejí mít jinak dost izolovaní "trpaslíci" alespoň nějakou motivaci. Oni to ti giganti přežijí, jednou za sezonu potkat nějakého outsidera. Vždyť je to už stereotypní, Česko, Rusko, Švédsko a Finsko si během sezony válčí v Euro Hockey Tour a je jim zatěžko vzít mezi sebe alespoň Slovensko, které je minimálně stejně kvalitní. 
0/0
9.5.2003 9:01

glim

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
9.5.2003 9:04

Vašek

Re: yes
No s tím Slovenskem bych to nepřeháněl, musiš si uvědomit, že by hráli bez hráčů NHL. No a ten zbytek co hraje v Evropě nemá výkonostně ani na B skupinu mistrovství světa, takže jedině dobře že tam nehrajou.
0/0
9.5.2003 11:18

Majk

Re: Re: yes
přesně tak
0/0
9.5.2003 11:37

asta

Re: Re: yes
Tak si uvědom, v jakých sestavách hrajou v Euro Hockey Tour ostatní celky. Rozhodně ne v nejsilnějších a Slováci mají po Evropě dost dobrých hokejistů.
0/0
9.5.2003 11:42

ABC

Re: Re: yes
V tom je ten problem - hracom hrajucim v Europe chybaju zapasy so silnymi supermi cez sezonu. Preto ani nemozu tvorit zaklad reprezentacie tak ako v CZE, SWE, FIN alebo RUS. Ten jeden turnaj v Petrohrade ktory sme odohrali je dost malo. Aj tam sme tusim skoncili 3ti alebo 4ty ( aj ked sme hrali hrozne : (((( ).
0/0
9.5.2003 13:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze