Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hašek není svatoušek. Ale ani gauner, říká kouč

Tušil, že se Hašek vrátí k hokeji. Naštval se na něj, když viděl reportáž o jeho incidentu na kolečkových bruslích. Přesto jej při současné kritice především hájí. "Dominik občas udělá lumpárnu, není to svatoušek. Ale ani gauner a sadista!" tvrdí Josef Bruk, dlouholetý přítel a trenér brankáře, který je vyšetřován pro ublížení na zdraví a před pár dny nečekaně obnovil kariéru v NHL.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

xsmij11

Prchá prchá ;)
Hustý by bylo, kdyby ho fakt odsoudili a přímo na led v USA by ho přišel Interpol zatknout. To by byla ostuda pro tohodle skvělého hráče-debila, který se nedokáže postavit ke svým problém čelem.
 
Neo si myslí, že všechny uplatí a nic z toho nebude???
0/0
23.7.2003 8:17

Zuzana Bubnová, Praha

Co Haška žene? I česká média...
 
Velice se mě dotknul článek Karla Knapa „Co ho žene? Asi peníze“ (MFD, 9.7. 2003), pojednávající o návratu Dominika Haška do NHL.
 Dotknul se mě jako Češky (a tedy spoluobčanky pana Haška), jako pravidelné čtenářky Mladé fronty DNES, ale i jako absolventky žurnalistiky a novinářky, hrdé na „novinářský stav“.
Subjektivní pohled pana Knapa lze tolerovat, neboť můžeme daný materiál považovat za komentář. Ovšem jak praví etický kodex Syndikátu novinářů ČR, novinář je povinen „neodchylovat se věcně od pravdy ani v komentáři z důvodu zaujatosti“.  A Karel Knap vůči Haškovi je zaujatý až běda! Za některé jeho formulace by se nemuseli stydět ani komunističtí redaktoři Rudého práva v době normalizace. („Po dvanácti měsících v penzi se chystá k novému působení v NHL. Chuť se asi vrátila... A že zrovna teď, krátce po zbytečném incidentu při zápase na kolečkových bruslích?!“, „Utíká tedy před nepříznivou situací ve vlasti?“ „Jako nejvnadnější motiv se jeví peníze. Roční plat osm milionů dolarů, tedy asi 220 milionů korun. Tolik je potřebuje pro svou firmu?“) MFD v posledních týdnech rozpoutala proti Haškovi masivní mediální kampaň, která deník svou štvavostí vrhá o desítky let zpět. („Novináře chytil Dominátor pod krkem, na ledě se však rval zřídka“, „Dominik Hašek zbil soupeře, hrozí mu stíhání“, „Hašek na Hrad? To není zas tak dobrý nápad“, „Shání se video Haškova činu“, „Hašek chce po skandálu zase hrát“, „Reklama Dominátora“, „Hašek tvrdí, že je nevinen“, „Uvěřme Haškovi!“ (myšleno samozřejmě ironicky…), „Svědkové se shodují, že Hašek lže“, „Rezavá skvrnka“, „Hašek už není bůh. A Český sen se rovněž rozplynul“, „Hašek bude za faul zřejmě obviněn z trestného činu“, „Hašek byl obviněn. Co mu nyní hrozí?“, „Dominik Hašek už má obvinění“.)
Nehodlám se zde zabývat samotným Haškovým činem, neboť to již učinili jiní měrou vrchovatou (viz výše), nehodnotím tedy příčinu kauzy, pouze její (mediální) důsledek.  A ten je zcela neadekvátní, až hysterický. Podobně neadekvátní a hysterický možná byl i Haškův zákrok. Ovšem proč se takto nerozmazávají i fauly dalších hokejistů, inline hokejistů, pozemních hokejistů, hokejbalistů či florbalistů? Proč redaktoři MFD takto nerozmazávají  například činy kriminálníků? (Brutální vraždu odbudou notickou v černé kronice, faulu v inline hokeji věnují na dvě desítky článků?) Kolik zájmu do „Haškovy kauzy“ věnovala MFD inline hokeji (kromě  pár článků o šampionátu v Písku)?  Podobných otázek lze vyslovit mnoho. Většinou mají jednu (redaktory nevyslovenou) odpověď. – Tou je česká  závist, česká malost (kolik mindráků si jen čecháček vyléčí, když trochu povláčí megastar bahnem…).
Toto „čecháčkovství“ se před pěti lety v době OH v Naganu projevovalo poněkud odlišnou reakcí na Haškovy  (pravda,  trochu jiné) činy – servilitou a nekritickým obdivem. Stereotypními nekritickými a hysterickými mediálními reakcemi na české hokejové triumfy jsem se shodou okolností zabývala ve své diplomové práci. Zvláštní kapitolu jsem věnovala stereotypnímu mediálnímu zobrazování brankáře Haška na  naganském turnaji.  Mladá fronta Dnes mj. o „Dominátorovi“ napsala: „Dominik Hašek: Dominátor. Eliminátor. Nejlepší”, „Neprůstřelný brankář Dominik Hašek a hokejisté kolem něho”, „suverén v brance”, „hvězda hokejové reprezentace”, „ jistý, uklidňující, jakoby neuměl chybovat“, „takový brankář se už v Čechách nenarodí“, „král brankářů Dominik Hašek ukončil americký sen o olympijské medaili a posunul reprezentaci do semifinále“, ,, nejlepší hráč planety“, „téměř nepřekonatelný brankář vítězů a miláček národa těchto dní“, „božský Hašek“, „král z Nagana 1998, možná nejlepší hokejový brankář všech dob“, „Dominik Hašek, hrdina mužstva, hrdina olympiády a teď král celé země“, „brankáře Haška povýšit po semifinálové olympijské výhře nad Kanadou na národního hrdinu a celý mančaft vytepat do zlata“… Pod nejedním citovaným článkem je mimochodem podepsán Karel Knap… Zatímco v těchto textech autoři v sobě nedokázali potlačit euforii a radost fanouška, v případě textu „Co ho žene? Asi peníze“ autor nedokázal potlačit  obyčejnou závist slávy, věhlasu a 222 milionů korun, na které si Dominik Hašek v nastávající sezoně NHL přijde. Obé je v žurnalistice zcela nepřípustné a neprofesionální!
Co tedy žene tohoto fenomenálního brankáře z České republiky do Ameriky? Možná i česká závist, nepřejícnost, malost a štvavá mediální kampaň…
Týden uplynul a v MFD ani na idnes dosud tento názor nezveřenili. Bojí se sebekritiky?
 
0/0
17.7.2003 13:03

Marian

Na Slovensku
nie je Hasek zrovna velmi oblubeny. Asi prave preto, ako sa prejavuje, ako kominukuje s ludmi a ako riesi svoje problemy (a nemam na mysli len tu poslednu blamaz). Aj ked pripustam, vela ludi serie aj to, ako vam vychytal Nagano a ako my naopak kazdu olympiadu dofakame. V kazdom pripade si myslim, ze na kazdeho by mal platit rovnaky meter a teda aj ten vas "Hasan" byl mal byt postaveny pred neskorumpovany sud. Problem je, ci sa medzi svedkami tej udalosti najde niekto, kto odmietne $$$ a bude svedcit proti miliardarovi. Keby sa pan Hasek verejne ospravedlnil a priznal si svoju chybu, bral by som to sportovo. Ale to jeho sproste zatlkanie mu velmi poskodilo meno.
0/0
14.7.2003 15:41

switch

U mně zkončil ........
0/0
14.7.2003 10:24

f3x2d1

Hašek není člověk...Hašek je....
vůl....sám si vše pokazil, skončit neumí, chlastá, mlátí lidi....dá se tomu věřit, že je tak dobrá hlava rodiny????
0/0
13.7.2003 23:01

Rosta

Hasek
No to bylo slavy po Naganu v 98 jak byl Hasek skoro na Hrade a ted se neco stalo v jeho zivote a vsichni ho vidi v kriminale...To je cele typicke Cesko a ta povaha teda jen zavist a mit o cem kecat na pive a jak bude dobrej v NHL a o tom nepochybuji tak to zase bude Hasek na Hrad hm??????
0/0
13.7.2003 19:10

Afroditka

Re: Hasek
Ty seš ale kus hňupa ty ichtyle.Hlavně že ste všichni tak strašně chytří!Ale máš naprostou pravdu-hlavně že si maj všichni u škopku o čem povydat!třeba má malej důchod-Chi Chi!Diť je to jeho věc ne!každej občas někomu rozbyje rypák-tak vo co de!Diť je to jenom člověk!tak ho nechte napokoju!
0/0
13.7.2003 22:19

Afroditka

Re: MORAVACI
Hele vy vyhulenci-příště až budete hulit tak myslete aji na mě!začínám mít nedostatek hulení v mozku!!!
0/0
13.7.2003 22:22

MILCH A BAZY

Re: Re: MORAVACI
tak ok my se nekdy ozvem tak nam napis na telefon +420604279732 a muzem se domluvit a zahulit nejake vzory
0/0
14.7.2003 5:41

memphio22

zavist
vseci mu akorad zavidite vsechno je jeno o ty nejhorsi cesky vlastnosti.
0/0
13.7.2003 0:31

CANADIAN ROM

CHAMTIVEC S OSKLIVYM RYPAKEM.......
si mysli , ze v NHL bude nejlepsi ???????????????? Cha cha cha......Hasku TY HUBO SKAREDA , na lede si te tam podam , jen pockej ! Jsem TIE DOMI .
0/0
12.7.2003 18:47

Lada

Hasek
Je to tak, nikdo neni svatousek a nekdy ty nervy proste nevydrzi, ale jako sportovec je vynikajici a asi to s tim definitivnim odchodem prepisk a tak  se zase vratil zpet.To se v zivote stava, ze se lide po nejakem case zatouzi  vratit zpet. Vsak to musi byt i sok, najednou nedelat vubec nic.Samozrejme prachy jsou v tom take a kdo z nas by ty sance nevzal???
0/0
12.7.2003 3:44

Gejza

Re: Hašek a Gejza Lakatoš.
Äno, svetá pravda. A čo som mal robit, veď to chcela.
0/0
11.7.2003 22:37

Adam

človek nebo buh
Je to človek a ne buh a o tom to celý je!
 
0/0
11.7.2003 22:28

Daniela Hanušová-Henzlová

pro pany
, , , Jsem manzelka pisatele "blackshadow", ktery ma ID=4761 (ten se ve skutecnosti jmenuje Henzl a bydli ve Wixhausen, In den Niederwiesen 13, (D) 64291 Darmstadt) Daniela Hanušová-Henzlová z Nemecka: 06150 - 86 55 52 z CR: 0049-6150 - 86 55 52, blackshadow ted neni doma, tak se panove nestydte, muzete mne navstivit...
0/0
11.7.2003 19:27

Adam

Re: pro pany
jak to mislis?
 
0/0
11.7.2003 22:24

Adam

Re: pro pany
Jak to mysliš?
0/0
11.7.2003 22:25

Daniela Hanušová-Henzlová

Re: Re: pro pany
, , , blackshadow me obelhal a podvedl (je na chlapecky)... zazadam hned v pondeli o rozvod... jestli nejsi z Nemecka, nevadi, muzes mi napsat neco mileho, to me take potesi... d.henzlova@gsi.de
0/0
11.7.2003 22:31

Adam

Re: Re: Re: pro pany
a co treba?
 
0/0
13.7.2003 17:17

Martin

Re: Hašek není svatoušek.Ale ani gauner, říká kouč
Klídek buzno
0/0
11.7.2003 19:31

***

Re: Tak tohle jste o HASKOVI nevedeli !!!!!
tak už to snad smažte...
0/0
11.7.2003 15:56

Martin

Re: Tak tohle jste o HASKOVI nevedeli !!!!!
ve světle toho, co všechno nevinného cenzoři iDnes vytěsní zůstává trochu záhadou, jak se tady může udržet tenhle příspěvek*že by oficiální stanovisko redakce?
0/0
11.7.2003 18:52

Kazimír Nelida

O svatým gaunerovi
Tak se nám to pěkně zamotává. Byl jednou jeden hokejovej brankář . Pan Střída dělá pro Haška, ale podvádí a okrádá ho. Takže Hašek je nasranej. Pana Šílu to sere, tak o tom všude mluví a za to ho Střída vyhodí z práce. Ale jelikož obelhává Hašana, tak mu nakuká něco o tom, že s ním má problémy a proto ho musel propustit. Hašek mu stále důvěřuje a tak když se pak potkají na ploše a Šíla mu v mezích pravidel odebere puk, tak to Haška tak vytočí, že ho napadne a chce ho zabít, protože podle Střídy je Šíla odpovědný za to, že se Haškovi nedaří v byznysu. Cililink a pohádky je konec
0/0
11.7.2003 13:59

1tomik1

Re: nééééé ty pičo
tim, ze nekomu sproste nadavas, rozum nedostanes!!!.
0/0
11.7.2003 14:07

1tomik1

proc
proc jste zrusili muj prispevek? to je jako nejaka vase forma cenzury? zacinate me srat. nejen ze nejste schopni nahodit nejake poradne tema k diskusi a jenom  dokola melete o jendom a tom samem, ale predvadite se i co by srabi.
0/0
11.7.2003 12:55

Pafka

Souhlasím
Souhlasím s panem trenérem,že Hašek není ani svatoušek ani žádný gauner.Je to pouze člověk,kterému sláva a peníze dočista zatemněli mozek.Nic víc.nic míň.
0/0
11.7.2003 12:17

Kangourou

Re: Souhlasím
jo jo myslim ze mas pravdu plne s tebou  souhlasim !!!
0/0
11.7.2003 19:27

gramatik

Re: Paměť
V podstatě s tebou souhlasím, ale ta kabyna - s tím souhlasit nemůžu...
0/0
11.7.2003 11:23

Andy

Re: Paměť
Když pominu, že sem na staromáku nebyl...tak tyto dvě věci nelze slučovat!
0/0
11.7.2003 11:39

ra

*
Zdá se, že idnes se rozhodla z Haškova příběhu vytěžit, co se dá. Včera tři články, dneska další a proč? Hašek se prostě rozhodl vrátit do nhl. Tečka. Proč to pořád takhle rozpitvávat? Holt okurková sezóna....
0/0
11.7.2003 11:14

jan

česnek forever
NO CO, TEN CHLAPEC PROSTĚ UVĚŘIL TOMU, ŽE JE DOMINATOR...
0/0
11.7.2003 11:11

Ester

albi forever, hašan už never.
jedině robert reichel!! ten je jediná stálice, co nikdy nezklame city těch, kdo ho milují!!!
0/0
11.7.2003 11:07

z nadhledu

Udělali jsme si z něj modlu a on se vymkl
Myslím si,že na tomto příběhu se ukazuje typická čská vlastnost,kterou nemám rád.Vždycky přeháníme,jsme moc nadšení a pak moc nadáváme.Vezměte si historii,koho všeho jsme oslavovali,chrastili klíči pak jim nadávali a káceli soch,jsme prostě moc emotivní.Z Haška jsme si sami udělali legendu a když se chová jako běžný člověk i s průšvihy tak nám nějak nezapdá do našeho obrázku a hrzně nás to štve.Neštve nás on,jen vědomí,že jsme se zase splatli,takže Hašku koukej se vejít do našeho obrázku,nebo jsi gauner.
0/0
11.7.2003 11:05

kus

Re: Udělali jsme si z něj modlu a on se vymkl
takhle se nechová normální člověk. STOP AGRESI. HAŠEK FOR PRESIDENT OF MARS.
0/0
11.7.2003 11:10

Andy

Re: Udělali jsme si z něj modlu a on se vymkl
kdyby "běžný" člověk udělal, to co on, tak dostane minimálně podmínku! A to může být sebeslušnější a bez škraloupů...nikdo na to ohled brát nebude.
0/0
11.7.2003 11:37

z nadhledu

Re: Re: Udělali jsme si z něj modlu a on se vymkl
teď už toho mám dost víte vy moralisti kolik takových zákroků je každý víkend na hokeji a fotbale a nikdo nikoho nedává k soudu?????????Jste zaslepenci nenávistí,že někdo má úspěch a nejste schopni to hodnotit objektivně
0/0
11.7.2003 11:58

MartinL

Re: Re: Re: Udělali jsme si z něj modlu a on se vymkl
Je to přesně tak. Hraju hokej na na nejnižší úrovni a zákroků na zranění je tam 20 za třetinu.Jenonmže tam nehraje Hašek, tak se v tom nikdo nehrabe!!!!
0/0
11.7.2003 13:45

Dave

Re: Re: Re: Udělali jsme si z něj modlu a on se vymkl
Utri si penu u tlamy a nezvatlej blbosti, Hasek - jako lidska bytost - je naprosta troska a nejen kvuli zmlaceni Sily. Snad mu zbylo dost kuraze i do NHL a neee jako v posl. sezone co hral kdy se sotva dopotacel k Roy a pak se uklonil . Tak snad dostane na tlamu letos.
0/0
11.7.2003 14:03

Georgik

Re: Re: Udělali jsme si z něj modlu a on se vymkl
Kdyby to co Hašek udělal "běžný" člověk, dostane disciplinární trest a tím by to skončilo. Na to bych dal krk. Šílovi se prakticky nic nestalo. Ucejtil prašulky a začal simulovat větší následky, než měl. Tím nepopírám, že na tom Hašek svou vinu má, prostě neudržel nervy na uzdě. Nechal se vyprovokovat frustrovaným pitomcem. Ovšem řešit zranění hráče při sportu u soudu je velmi hloupé s ohledem na budoucí podobné případy. Ale naše policie už zřejmě vyšetřila všechno co měla. To je fajn. Jsem rád, že žiju v tak bezpečné zemi, kde policie ze samého nedostatku práce musí řešit pár facek na hokeji, obzvlášť, když se oba aktéři vyrovnali mimosoudně.
0/0
11.7.2003 12:24

macek

Re: Re: Re: Udělali jsme si z něj modlu a on se vymkl
kdyby každej pitomec nepodával trestní oznámení na každou píčovinu, tak se policajti můžou zabejvat konečně závažnejma věcma !!!!!
0/0
14.7.2003 10:41

Pavel , CK

Prosim, drzte emoce na opratich, fakta...
Prosim, drzte emoce na opratich, fakta by se mohla (v něčem) obracet výrazně ve prospěch DH. I když pochybuji, že by je chtěl zveřejňovat - třaba ta o své tzv. charitativní pomoci. Nemohu posoudit, kolik dává či dal celkem, ale mohu jen potvrdit - protože jsem viděl, protože jsme tu zakázku "realizovali": málo to není. Kdyby každý tak (aspoň z těch, co případně mohou)... - Takže aspoň v tomto buďme féroví. Určitě není Pámbu, ale tento rozhovůrek s p. Brukem je jistě smysluplnější, než  mnoho blábolů, co vycházelo kolem incidentu i případu s obchodem - asi ani ten případ není zcela jednoduchý, protože - zřejmě se shodneme - kdyby šlo jen o úhradu nájmu, tak by firma DH ty peníze jistě obratem poslalal. Kdo podnikal a potkal mizerné partnery či problém, za který ani docela nemohl, ví, že takové věci se někdy u nás (zbytečně) řeší mesíce i roky... a není to jen "pane DH, prachy hned na stůl!" Těch, co ho chtěj oškubat, jistě ještě potkává (zejména u nás) mraky - takoví holt jsme... (Čímž neospravedlňuji, že holí přitlačil až moc...)
0/0
11.7.2003 10:32

Georgik

Re: Prosim, drzte emoce na opratich, fakta...
Naprostý souhlas, před Haškem natáhne ruku každý, potože on je přeci ten dolarový milionář, tak mu přeci 50 000 kč nic neudělá. Ale tak to prostě nefunguje, kdyby dal prachy každému, kdo ho osloví, tak je za půl roku na dně. Takže Ti, kterým nic nedal, pak chodí a vypráví, jaký je Hašek škrt.
0/0
11.7.2003 10:37

hcpce

vím jak to bylo
 kamarád na tom zápase byl a říkal,že hašek je úplně vymaštěnej primitiv.šíla do něj normálně hokejově šel (normální zákrok jako každý jiný). a hašek to prej neunes a dopadlo to tak jak to dopadlo.
0/0
11.7.2003 10:31

Golem

Re: vím jak to bylo
Jojo, nazory prevzate od druhych, hlavne od kamaradu jsou ty nejlepsi, nejobjektivnejsi, nejrecyklovatelnejsi, atd...
0/0
11.7.2003 10:34

Ales

Nakonec za vše může Šíla
No tak to je skvělý. Normální člověk přeci kvůli tomu, že ho PŘI HOKEJI 2x seknout nebude mlátit člověka hokejkou za krk!!! Měl jsem Haška rád, ale tohle posr..
0/0
11.7.2003 10:29

Kazimír Nelida

Miliardář versus propuštěný
Ten pán se kterým byl dělán rozhovor to pěkne profláknul a vyplývá z toho jakej je Hašan hajzl. Napadený byl propuštěj z firmy a ještě si dovolil atakovat Haška při hokeji, a to neměl dělat. Miliardář Hašek to nebyl schopen akceptovat, tak ho, toho přece už propuštěného sejmul. Přece taková nula propuštěná  si nemůže dovolit sebrat veličenstvu puk. Hašku ty si ubohej č...k. Ten napadenej tě měl zažalovat a doufám, že ti to někdy v temném parku vrátí - i s úroky. Zub za zub, oko za oko.
0/0
11.7.2003 10:18

Georgik

Re: Miliardář versus propuštěný
Tak nevím, jak moc je Hašan "ubohej č...", ale Ty se, prosím Tě, vrať na ZŠ a douč se češtinu.
0/0
11.7.2003 10:27

Kazimír Nelida

Re: Re: Miliardář versus propuštěný
Ale já jsem ještě na ZŠ. Jde ti o pravopis nebo o sloh?
0/0
11.7.2003 10:45

Golem

Re: Miliardář versus propuštěný
Hehehe, dobrej for... diky
0/0
11.7.2003 10:28

Rado

Hašek a charita....
Takový vtip jsem už dlouho neslyšel!!! Lakota jeden....
0/0
11.7.2003 10:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze