Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Další pád. Míří český hokej do pekel?

Čeští hokejisté potřetí za sebou propadli v klíčovém zápase mistrovství světa. Opět přijeli domů bez medaile, se zřetelným neúspěchem. Mužstvo Jaromíra Jágra prohrálo ve čtvrtečním čtvrtfinále se Švédskem 1:3, skončilo šesté. Je zle. Hodně zle.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Zingy

zatím neumíme produkovat tým individualit

 Postupný pád českého hokeje do střední výkonnostní třídy je zákonitým odrazem proměn českých kolektivních sportů. Kolektiv v socialistickém slova smyslu již neexistuje (nevyjadřuji se nijak k tomu, zda je to dobře či špatně). Osobním zájmem jedince je dostat se co nejvýše, přednost mají logicky individuální hráčské dispozice. Náš problém je v tom, že naše metodika je v tomto směru méně propracovaná než kanadská či americká. Jágr je výjimka, která se nerodí každý rok. Co se týče Rusů, ti by mohli mít teoreticky podobné problémy, mají ale výhodu v početné členské základně.

0/0
12.5.2009 1:24

Mempha

No to je tragedie, Růžička neodstoupí

ten se bude držet koryta , i když sestoupíme jako s jeho synáčkem (Y)

0/0
10.5.2009 8:46

pavelpoda

Jde to od zhora

0/0
9.5.2009 22:49

Charles_Davy

Výsledky našich vždy stáli na brankářích

To si nezapírejme. Snad jen tak 3 roky nestáli naše výkony na brankáři. A teď už 3 roky brankáře nemáme !!!

0/0
9.5.2009 22:24

Pavlik z Danska

+

utok. take Hudler+Krejci

0/0
9.5.2009 19:38

pkk

Dokuď

budou mládež tránovat amatéři (bývalí zkrachovalí hokejisti, tatínci, kamarádi tatínků, kamarádi bývalých hokejistů, téměř všichni alkoholici a sprosťáci), tak se nic nezmění. Úplně to samé platí o mládežnickém fotbale. Já přeji těmto 2 sportům pád na úplné dno a začít úplně znovu. Stejně se na ně chodí dívat jen banda opilích a buranských lidí, kteří si tam léčí své mindráky.

0/0
9.5.2009 18:57

Jarin123

Re: Dokuď

opilých...podle vzoru mladých:-)

0/0
9.5.2009 21:03

farous

Re: Dokuď

Kurňa Jarine,  to tě to baví i v sobotu večer? :-P

0/0
9.5.2009 22:41

pavelpoda

Re: Dokuď

To je přesné, mám s tím taky osobní zkušenost. Vina je ale ve vedení hokejového svazu, který se doposud se opájel úspěchy odcházející generace a na žáky a mládež v podstatě kašle ! Většinu nákladů musí nést rodiče a podpora od svazu je nulová !!!

0/0
9.5.2009 22:48

Mempha

Re: Dokuď

no vzhledem k tomu, že i repre trénuje amatér a zkrachovalý hokejista, tak se není čemu divit.(Y)

0/0
10.5.2009 8:49

glockwien

zase extrém

do žádných pekel hokej nemíří, jen si budeme všichni muset zvyknout na to že na nejlepší světové týmy nemáme , toť vše. Budeme bojovat se Slováky , Bělorusy, Lotyši a možná někdy s Finy o čtvrtfinále a budeme ( jsme) někde kolem 6 místa na světě. Žádné peklo ,ale také žádný ráj.;-D

0/0
9.5.2009 14:31

chassis hunter

cool...

minuly rok za to mohl Lojza,letos za to muze spatna vychova mladeze...;-D

Skoda,ze si toho nekteri vsimli az ted...Katastrofalni vysledky mladeze korunovane sestupem 18' jsou k videni uz radu let...Z kazdeho turnaje se vracime s poznatkem - nestacime fyzicky,nejsme psychicky odolni a neumime bruslit....

Za to placat se po zadech,jak jsme to vsem natreli v tom Naganu,to nam jde na jednicku s hvezdickou...;-D;-D;-D

0/0
9.5.2009 13:44

zeto

Re: cool...

Jo, jenže to byla ještě zlatá socialistická mládež, kdy mohl hrát ten, koho to bavilo.:-) Ne jako dnes, kdy může hrát ten, kdo na to má prachy. Byl jsem svědkem již řady odchodů šikovných kluků, protože to rodiče neutáhli. I v tom (samozřejmě nejen) je problém.

0/0
9.5.2009 13:48

pavel64

Re: cool...

Však on to tak myslí.

Stejně je mi záhadou, jak je možné, že ten pád mládeže na světové scéně nastává až teď.

0/0
9.5.2009 14:03

zeto

Re: cool...

No ona tam přece jen nějaká ta setrvačnost byla...:-)

0/0
9.5.2009 15:18

dudlik123

Re: cool...

Máš pravdu a ani srdíčko v tom není.... jede-li na MS Jágr všichni včetně trenérů hrají vše na Jágra - to je ale taky osvědčené že pokud se hraje na Jágra - mimo jeho působení s Lemiux nic to týmu nedá Rangers to měloi osvědčené posledních několik let a proto ho s radostí pustili do KHL. Chyběl mi tam Brendl a Tlustý, i když nehraje v A týmu Toronta nesnáší se s trenérem, je to zabiják v kooncovce,  tohle jsem tu psal již před MS....lze ověřit na starších článcích...

Bohužel kdyby jsi si nechal vyprávět poznatky od lidí kteří jezdí do Kanady na pee-wee tak jsme s bruslenim v prd..i už v kategoriích do 12 let -- součastně s pee wee probíhajíá turnaje mladších skupina všude nám ujíždí vlak nebudu se pouštět do způsobů výběru bratříčkování na úkor talentů to už mě fakt nebaví....Rv

0/0
9.5.2009 14:28

antouniou

hm

Ty, co říkaj, že se nic neděje, že jsme vlastně byli lepší, než Švédi, by se měli podívat realitě do očí: Z Čechů bude na OH hrát víc, než polovina současného týmu, ze Švédů asi tak tři hráči. Na OH to bude teprve pr*ser....

0/0
9.5.2009 13:25

seabow

Re: hm

Lepší jsme nebyli, ale ten zbytek je nesmysl... záleží na zranění, formě a samo i "vkusu" trenéra, ale:

Za korunky skoro určitě budou hrát Oduya a Huselius, hodně pravděpodobně i Eriksson, Berglund a myslím že i Weinhandl, může jich být i víc, protože BAG hodně spolíhá na hráče SEL.

Za nás to bude spíš třetina, rozhodně míň než polovina: 1-2 gólmani, Židla, Jágr (?), Eliáš, Michálek, Plekanec, Hemský, Kotalík, Čajda + nějaká Růžova úchylka jako Červenka, Klepiš nebo Vašíček...

0/0
9.5.2009 16:06

antouniou

Re: hm

Počítám dva až tři obránce: Židlický za zásluhy, Polák za výkony, možná překvapení z Evropy dle aktuální formy v KHL(Čáslava/Blaťák/Rachůnek). Z útočníků bude dle mě v týmu drtivá většina. Na MS chyběli prakticky jen Havlát, Krejčí, Hudler, Prospal. Zbytek podle mě pojede z letošního (Eliáš, Michálek, Hemský, Plekanec, Čajánek, Kotalík, Klepiš, Rolinek, Vašíček) a Fleischman, Voráček a spol. budou mít smůlu.

Co se týká Švédů: Gustavson sice sází na MS na hráče z Evropy, ale tuším, že v Turíně měl celej tým z NHL. Podobně bych to viděl příští rok. Počítám, že z tohohle týmu pojede Huselius, Weidhandl, Oduya, možná ještě někdo z beků. Přece jenom maj v útoku ještě ve hře Sediny, možná Sundina?, Alferdosona, Axelsona, Pahlsona, Zeterberga, Franzena, Holmsroma, Backstroma, Samuelsona a nevim, koho ještě (omlouvám se za chyby ve švédských jménech)

0/0
9.5.2009 17:35

seabow

Re: hm

Pokud to nerozhodí nějaké osobní spory a výpadek formy/zranění, tak - do brány Vokoun a pokud bude mít něco odchytáno, tak jako dvojka Pavelec, trojka někdo z MS,

- obrana - Kubina, Kuba, Kaberle, Michálek, Hejda, Rozsíval, Klesla, možná dojde i na přemlouvání Hamrlíka a Špačka, takže z MS fakt jen Židla, Polák možná, ale z Evropy asi nikdo

- útok - chybí ti ještě Erat, Sýkora, věřím, že se znova chytne i Vrbata, bude to v sezóně, takže pojede i Hejduk. Pokud budou mít aspoň letošní formu, tak právě Fleischman, Voráček a spol. by tam být měli a Klepiš, Vašíček, Irgl, Rolinek atd. koukat na TV, ale tady se to může "zvrtnout" :-)

SWE - NHL bude drtivá většina, ale právě z těch, co jsou letos na MS, tak Berglund a Eriksson patřili letos k těm lepším, takže mají sloušnou šanci i na OH

0/0
9.5.2009 18:21

zeto

Hm..

No podle mého názoru dokud se neskončí s všudypřítomným protekcionalismem a to již (a možná především) v mládežnickém a žákovském hokeji, na výraznější úspěchy můžeme na dlouho zapomenout. Kdo se v těchto nižších věkových kategoriích pohybuje, ví o čem mluvím. Zkuste se zeptat starších bývalých trenérů, proč s tím přestali - 99% z nich se shodne na tom, že na ty poměry nemají žaludek.:-©

0/0
9.5.2009 13:19

Haluzorium

Re: Hm..

Copak, syna nevzali do repre?

0/0
9.5.2009 13:31

zeto

Re: Hm..

;-D Chudáčku. Na to je opravdu ještě velmi, velmi malý. Naštěstí...

0/0
9.5.2009 13:45

QWERTOP

Re: Hm..

Vždyť má naprostou pravdu.

0/0
9.5.2009 17:53

sittingsnake

Tak na polceste...

Vy to máte k tomu peklu ešte trošku ďalej. My už tam sme. Aspoň¨v niečom sme pred vami.:-P

0/0
9.5.2009 12:54

dodo23

Re: Tak na polceste...

ja som nahodou v osmom nebi :o))))

0/0
9.5.2009 13:10

sittingsnake

Re: Tak na polceste...

Čo dal si si poobede nejaké čísielko ? ;-D

0/0
9.5.2009 13:17

Viper1

Hm

Nedělal bych z toho vědu. Pořád je to jen hokej R^

0/0
9.5.2009 12:49

dodo23

Re: Hm

muhehe :o) ze zrovinka Ty ;-D

0/0
9.5.2009 13:09

Viper1

Re: Hm

A co jako?

0/0
9.5.2009 14:08

Pavlik z Danska

Re: Hm

Jiste.. ale napriklad hokej dava CR dost renomee...s toho jsou take penize a ohlas.Nehlede na to ze cesko je hokejovy narod a sleduje se to dost.To mas jako v SWE,FIn, CAn.. tem to teda neni jedno kdyz se dostanou"jenom" do Cf( coz pro Can by byla katastrofa).Ten sport opravdu take neco znamena. Hlavni je snaha to vylepsit a ne tyhle pomery jak to pisi experti od maldeznickeho hokeje

0/0
9.5.2009 16:49

George63

?

no a?

0/0
9.5.2009 12:45

Grande_Paulo

Dokolečka dokola

Už nejmíň čtvrtý rok po sobě mám pocit, že se vždy po mistrovství vytáhne z archivu jeden a ten samý článek s titulkem Krize hokeje, doplní o aktuální čísla a pošle do světa. Každý rok se tvrdí tp samé, ale nikdo s tím zatím nic nechce dělat.

0/0
9.5.2009 12:42

notabene9

Myslím..

Myslím, že to tak bývá - tedy ten útlum či pád - po mimořádně silné generaci a po jejích úspěších. Zapomene se na včasnou výměnu..Podobná situace i ve fotbale po triumfech generace Nedvěda a Poborského a solidních výsledcích jejich bezprostředních následovníků..

0/0
9.5.2009 12:39

Martin Šubrt

?

Jinak, ač nejsem z těch, co křičí proti Růžičkovi, tentokrát mám pocit, že jsme čtvrtfinále spíš prokaučovali. Brankář mi neva, je to těžký rozhodování. Osobně bych vazal na MS Mensatora a Kopřivu a z nich udělal jedničku. V sezóně měli dobré turnaje. Jenže před MS Kopřiva už nezářil a Mensator potřeboval oddech. V Liberci nechytal a Štěpánek zazářil. Na Růžičkově místě bych být nechtěl. Rozhodl se využít aktuální formy nezkušeného brankáře. Ten vyloženě nezklamal, ale už úplně nezářil, přesto to nebyla chyba, jen sázka na něco, co nevyšlo na 100% procent. Horší bylo čtvrtfinále z pohledu točení moc útočníků a zase typické Jágrovo cpaní se do dvou řad. Proti Jágrovi opět bez výhrad, ale už nekolikrát se stalo, že jeho dvojí zapojování do hry dělá bordel v sestavě. Hráči mají nevyrovnané časy střídání, pořád se jim točí spoluhráči. To bylo zesíleno teď počtem 14 útočníků. K Červenkovi měli už v první třetině přisednout Hemský, Olezs, Klepiš a Hlinka.  

0/0
9.5.2009 12:34

Martin Šubrt

Re: ?

Nebyli jsme ve svém tempu, zbavili jsme se tím točením moc lidí své výhody, tahu na branku, souhry. Moc jsme museli myslet na organizaci hry, přizpůsobovat se. Od druhé třetiny měly být tři pevné pětky, možná občas čtvrtá na oslabení. Takže tohle čtvrtfinále bylo prohráno spíš kvůli taktice, ne kvůli špatným hráčům.

0/0
9.5.2009 12:37

molok

Nesmysl

Letos jsme měli dobrý tým, jediné co bylo špatně, že Karlovy Vary porazily Slavii a tak nedostal šanci Mensator, Štepánek je naděje, ale proti žádnému z dobrých soupeřů nepodržel, ani jeden z dobrých týmů nás nezatlačil, dostávali jsme góly z nególových šancí, takových jakých jsme si na druhé straně vytvořily taky desítky, pokud brankář nechytne nic navíc co ho netrefí ze skrumáže, těžko pomýšlet na úspěch ...

0/0
9.5.2009 12:30

Deathwing

Re: Nesmysl

 Co bylo špatně, že nemohl jet ani jeden golman ze zámoří Vokounovi se jet prostě nechtělo a Pavelce, který si Mensátora i Štěpánka strčí do kapsy nepustilo zranění kolene bohužel. Myslím si, že kdyby jsme měli pár obranců z NHL navíc, tak by to bylo taky lepší. Chyběl nám důraz před naší brankou odražený puky nikdo neodpálil. A před soupeřovou brankou zase nikdo nedorazil do branky. Švédové nás vyučili i jak se hrajou přesilovky a tam je to chybou trenéra, že nedokáže vymyslet účinné přesilovky.

0/0
9.5.2009 12:33

Martin Šubrt

?

A to jako země s 10 milióny obyvatel má vyhrávat pořád? Co bychom chtěli? Hrajeme s nejlepšími slušně vyrovnané zápasy. Jsemteď pár let o fous horší, ale pořád se na to dá dívat. 4. - 6. na světě. A každé z předchozích čtvrtfinále jsme mohli i vyhrát. Nedělejme si iluze, copak jsme něměli při úspěších kliku. Tyky jsme prohrávali před III.třetinou 0:2, proti USA ve Vídni, proti Finům někdy v roce 2001. Někdy jsme se štěstím vyrovnávali, někdy se štěstím vyhráli nájezdy, či prodloužení. Byly to podobné zápasy. Stane se, trefíme tyčky, nedaří se, brankář je spolehlivej, ale třeba né zrovna famózní. Sejde se to. Hrát Švédi jako proti nám včera s Kanadou, porazí ji. Porazit my Švédy, můžeme klidně porazit i Rusy ve finále. Vůbec nikdo by se nedivil a překvapení by to nebylo. Co by psal pan Hron? Zlatá éra skvelých hokejistů pokračuje? Jasně, určitě je u mládeže co zlepšovat, ale tyhle odsudky, jako že je zle, ty nechápu. To by fotbal museli při stejném měřítku úplně zrušit :-).  

0/0
9.5.2009 12:28

notabene9

Re: ?

Taky to tak beru až na to, že ten ústup ze špičky může být trvalejšího rázu, neboť konkurence se vyrovnává..

0/0
9.5.2009 12:41

Martin Šubrt

Re: ?

Nezdá se mi, hodně nahoře jsou teď Rusko a Kanada. Oba mají své domácí silné ligy a obrovskou základnu. Na ty nebudeme mít ani když dáme na hokej všechny děti :-). Můžeme je porazit, ale ne porážet. Ale Švédové jdou taky pozvolna dolů, Finové jsou na podobné úrovni a USA na MS je zatím spíš slabší než my, stejně jako Slováci. Švýcaři stagnují, Němci se nezlepšují a pokrok udělalo snad jen Bělorusko, které vhodně doplňuje původní tým a stoupá nahoru. Lotyši stárnou a Dánové s Nory jsou nepříjemní, ale potenciál růstu nemají větší než my...   

0/0
9.5.2009 12:47

Dagra

Re: ?

R^

0/0
9.5.2009 13:35

legionar

Budem parodovat jeden starsi vtip

Ako Slovak vam mozem povedat iba jednu vec:

Rikate do pekel ?

Kdepak, pratele, v pekle je jiz obsazeno ! :(

0/0
9.5.2009 12:14

TurboFrank

Jasně, vyměnit trenéra a hráči budou hrát jako z partesu.

Proboha, proč stále spousta lidí nemůže pochopit, že zlaté éry českého hokeje jsou pryč. Hokejová úroveň hráčů se vyrovnává a dnes už nestačí hrát jenom srdcem, jako před lety. Dneska záleží v prvé řadě na fyzické a technické vybavenosti hráčů. A jestli Růžička řekl, že Švédové nebyli lepším týmem, tak já jsem viděl opak. A zoufalá stereotypní snaha našich hráčů byla prostě j ničemu. Švédi udělali jedinou chybu a byl z toho nádherný gól, jaký se u našich hráčů jen tak nevidí. A kdyby Švédi vyhráli větším rozdílem, tak bych se nedivil, protože šancí měli více.

0/0
9.5.2009 12:10

trenchard

Re: Jasně, vyměnit trenéra a hráči budou hrát jako z partesu.

máš pravdu, jen by mě zajímalo, za kolik hráli na MS hráči? furt tady každej křičí, že je potřeba cpát peníze  do trenérů mládeže, tak ať se předvedou ... vždyť mají z klubů peněz na výplatách! hezky ať se odehraje MS zdarma, peníze za jejich "kapesné" by dostali trenéři mládeže v klubech a takhle klidně jet 5 - 10 roků! ... aby pak nemuseli současné hvězdy říkat u příštích přenosů z MS, kde budou jako spolukomentátoři - já jsem to tenkrát říkal ... ! Radši budu, když budou říkat, že se jako mužstvo domluvili, že jejich peníze šli na mládež a dnes je to vidět!!!

a to stejný můžeme zavést i ve fotbale!!!

[>-] [>-] [>-]

0/0
9.5.2009 12:47

marte

kůžička ven!

šišlavej lojza dovnitř! ;-DR^V[>-]EU

0/0
9.5.2009 12:01

valášek

Hadamczik

Tak vloni a předloni za neúspěch mohl dle čecháčků Evžen HADAMCZIK, už tehdy jsem psal a to několikrát, že jsem na Růžičku zvědavý. A ejhle ono je to podstatně horší, to vám ani brozové medaile za Hadamczika nebyly dobré a hlavně Růžička proti němu jel. Tak ať si to nyní vyžere chlapec i na olympiádě, tam to bude teprve propadák, protože všichni budou podstatně silnější (nejméně 10 dobrých Švédů, Ovečkin, Malkin, Sjomin, Crosby), ale my už těžko. Kdo z NHL nějak výrazně pomůže, v podstatě nikdo. 

A pokud budou mít v oddílech hlavní slovo hráči a nebude se jim chtít trénovat, jen brát nezasloužené prachy, tak se nikam nepohnem. Jak to že jsou všichni rychlejší i ti ti starší (Kovalčuk)? bez tréninku to už ani Jágr neodehraje.

0/0
9.5.2009 11:55

Rudý bolševický nok

Re: Hadamczik

Evžen asi těžko, ten je tam co Hlinka.

0/0
9.5.2009 14:08

Waugust

Nevadí

Po letech bohatých přicházejí roky chudé,tak to platí i v hokeji.Všechno je relativní.Stačilo opravdu jen pár cm  (při těch tyčkách) a nyní bychom řešili,v kolik se vrátit v neděli z výletu,abychom TO stihli. A pisálek pan Hron by vytáhl z notebooku jen jinou  (oslavnou) verzi svého článku.Já jsem se  2 týdny bavil,fandil  ,byl jsem nervózní,smutný,zklamaný ,rozčílený,šťastný,spokojený (teda ne všechno najednou). A už teď vím,že za rok to bude stejné.

P.S. Pane Jágře,děkuji,že jste přijel.A i když to s těmi Švédy nevyšlo, byla pořád radost se na Vás dívat. Ten Vancouver doufám nevynecháte,ještě stále tam budete  platný.

0/0
9.5.2009 11:46

Andee

Re: Nevadí

R^R^R^

0/0
9.5.2009 12:19





Najdete na iDNES.cz