Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Čistý bodyček, nebo faul? Názory na zákrok proti Havlátovi se rozcházejí

Páteční třetí duel finále Západní konference hokejové NHL mezi Chicagem a Detroitem přinesl kromě snížení stavu série na 1:2 z pohledu Blackhawks také slovní válku mezi oběma celky. Za vším stojí nevybíravý zákrok švédského beka Detroitu Niklase Kronwalla proti Martinu Havlátovi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R.Jan.

Vzpomněl jsem si!

Jak se tady někdo rozčiloval nad tím, jak hokej údajně upadá, tak jsem si s pomocí internetu vybavil i legendu Oldu Machače, kterého jsem myslím jako malý kluk viděl naživo a kterého stadiony milovaly, a nebyl jediný, kdo uměl bodyčky. Na youtube je těm Machačovým nejblíž Vladimir Konstantinov. Před záludnou hrou není nikdo v bezpečí, ale když je bodyček podle pravidel, tak je to nejen krása, ale zároveň je to něco, s čím každý dobrý hokejista musí počítat a taky se přitom nezraní (tak jako Martin, jak je vidět). Takže jsem vděčný vikingovi Kronwallovi, že mně připomněl bouráka Machače. R^

0/0
24.5.2009 23:53

KingAl

Technicky spravne posouzene

jelikoz hrac muze byt bodycekovan POUZE kdyz ma puk v drzeni nebo pod kontrolou (staci kdyz se puku dotkne ci se puk od nej odrazi) a to Havlat definitivne ani jedno nesplnuje. Rozhodci toto posoudili spravne a vzhledem k jasnemu zraneni dostal hrac za provineni 5 minut a rozhodci posoudili toto jako i UMYSLNE zraneni a tak dostal navic trest do konce utkani a to mohl klidne dostat i "trest ve hre" coz by znamenalo i povinnou disciplinarku a dodatecne suspenzovani....Carovi MUSI hlasit hlavnimu (v preruseni hry) vsechny fauly ktere jsou 5+) jak nize nekdo spravne napsal.....

0/0
24.5.2009 22:39

..*.. Mc Donald ..*..

Re: Technicky spravne posouzene

Havlát dneska taky už dostal hit, ale ten čekal, sice jej neustál, ale bylo to bez faulu a bez vyloučení ;-D Tuším že od Stuarta ;-D

0/0
24.5.2009 22:44

..*.. Mc Donald ..*..

živě - 20min. CHI-DET 0:2

http://www.ustream.tv/channel/TML-Live :-)

0/0
24.5.2009 22:02

..*.. Mc Donald ..*..

Re: živě - 20min. CHI-DET 0:2

Tím že hraje Havlát, je vidět, že to až tak strašné nebylo...

Jinak Datsyuk + Draper nehrajou za Red Wings a dokonce musel nastoupit stařík Chelios ?

0/0
24.5.2009 22:12

..*.. Mc Donald ..*..

Re: živě - 20min. CHI-DET 0:2

Chelios nastoupil za Lilju, ale Babcock mu moc času na ledě nedává, zatím v první třetině jen něco málo přes minutu, i tak... Wauuuu 8-oR^

Chicagu chybí jen Sopel...!

0/0
24.5.2009 22:18

..*.. Mc Donald ..*..

Re: živě - 20min. CHI-DET 0:2

Jo a nehraje ani Lidstrom 8-o

0/0
24.5.2009 22:48

..*.. Mc Donald ..*..

Re: živě - 20min. CHI-DET 0:2

0:3 copak asi zákeřného Chicago vymyslí ??? ve 21minutě ???

0/0
24.5.2009 22:24

..*.. Mc Donald ..*..

Re: živě - 20min. CHI-DET 0:2

1:3 v přesilovce 24minuta

a v zápětí po buly 1:4 8-o

0/0
24.5.2009 22:29

..*.. Mc Donald ..*..

Re: živě - 20min. CHI-DET 0:2

A Huet jde ven z branky a nastupuje Crawford.... Chabibulin nehraje...:-P

0/0
24.5.2009 22:31

..*.. Mc Donald ..*..

Re: živě - 20min. CHI-DET 0:2

A Chicagu začínají téct nervy... :-/ :-© a to nejen trenérovi, ale i hráčům na ledě...

Vlastní vinou jdou do oslabení 3 na 5 v 27minutě... R^:-) Go Detroit Go V

0/0
24.5.2009 22:36

..*.. Mc Donald ..*..

Re: živě - 20min. CHI-DET 0:2

A trest je tady !!!

1:5 - Zetteberg -- a přesilovka pokračuje :-)

0/0
24.5.2009 22:38

..*.. Mc Donald ..*..

Re: živě - 20min. CHI-DET 0:2

A Vrsteeg hloupě fauluje... další přesilovka, dokonce opět mohlo být 3 na 5, ale to už by bylo moc... :-)

0/0
24.5.2009 22:41

..*.. Mc Donald ..*..

Re: živě - 20min. CHI-DET 1:5

Dneska jde Chicago pěkně faulama po Hudlerovi... :-© a to i za stavu 1-5 !

0/0
24.5.2009 22:51

..*.. Mc Donald ..*..

Re: živě - 20min. CHI-DET 1:5

Eager dostal 10min. za nesportovní chování, bohužel ne trest, aby Detroit hrál další přesilovku... Jinak Chicago dál provokuje... :-©

0/0
24.5.2009 22:55

..*.. Mc Donald ..*..

Re: živě - 20min. CHI-DET 1:5

Burish, Versteeg :-©

Frustrace Chicaga nyní stoupá.... :-©

0/0
24.5.2009 23:00

..*.. Mc Donald ..*..

Re: živě - 20min. CHI-DET 1:5

Do třetí třetiny jsem zvědav, co Chicago vymyslí, skóre 1-5 ;-D, hráči spíše frustovaně přitvrzují hru (Y), jen díky benevolentním rozhodčím... :-/ Snad jim zavčas tyto provokace zarazí :-P

0/0
24.5.2009 23:05

..*.. Mc Donald ..*..

Re: živě - 20min. CHI-DET 1:5

Huet se vrátil do branky a Osgooda stáhli a chytá Conklin...8-o

0/0
24.5.2009 23:22

..*.. Mc Donald ..*..

Re: živě - 50min. CHI-DET 1:5

Versteeg zkouší vyzvat Kronwalla na souboj... ;-D

0/0
24.5.2009 23:40

..*.. Mc Donald ..*..

Re: živě - 53min. CHI-DET 1:6

Hra kočka myš pokračuje ;-D Zetteberg gol v PP R^

0/0
24.5.2009 23:43

..*.. Mc Donald ..*..

Re: živě - 55min. CHI-DET 1:6

8-o Vrsteeg při přesilovce domácích se snaží vyprovokovat k bitce Hudlera 8-o

Rozhodčí jej správně vykazují trestem 10min., za tohoto stavu vlastně schladit do kabin ;-D

0/0
24.5.2009 23:49

hahaha

?

Zdá se to jen mě,nebo jde ten Kronvall na tom sestřihu jeho zákroků vždy  loktem napřed?

0/0
24.5.2009 20:34

..*.. Mc Donald ..*..

Re: ?

Ano, jen tobě se to zdá :-P

0/0
24.5.2009 21:48

chassis hunter

rozhodci to trosku nezvladli...

za prve hlavni rozhodci faul nesignalizovali,za druhe carovi takovou kompetenci nemaji,ale havni dali na jejich "slova" a za treti Kronwall nedostal trest za loket nebo hrubost nebo napadeni,ale za "inteference" cili nedovolene braneni...

P.S.Campbell je opravdu ten pravy co se ma k tomu vyjadrovat...Dva roky zpatky sestrelil z meho pohledu mnohem brutalneji hrace Flyers R.J.Umbergera...Brutalnejsi to bylo v tom,ze Umberger byl v plne jizde a Campbell to same,akorat v opacnem smeru...Kronwall nemel nejak zavratnou rychlost a Havlat se motal kolem mantinelu...No nic treba,priste uz si da Havlat pozor...HEADS UP!:-P

0/0
24.5.2009 16:37

Good luck

Re: rozhodci to trosku nezvladli...

Jestlis koukal a hlavně poslouchal komentátory u toho videa, tak bys mohl vědět, že čároví rozhodčí takovou kompetenci maj, tedy že můžou určit tzv. "major penalty", tedy vyloučení na 5+ :-)

0/0
24.5.2009 18:27

Andee

No...

Bodyček podle pravidel IIHF (tedy těch, podle kterých se hraje i v Evropě) není faulem tehdy, pokud se bodyčekující hráč nepohybuje směrem k bodyčekovanému. Tudíž tohle byl naprosto jasný faul, klasifikoval bych to asi jako napadení. Ale výklad pravidel v NHL se, samozřejmě, může od IIHF lišit. Osobně bych takhle přehnaně agresivní zákroky jako fauly bral. Každopádně svůj díl viny má ale i Havlát, protože čuměl na puk a nedával pozor, co se děje před ním...

0/0
24.5.2009 13:02

jsemtoja

Re: No...

skoda, ze sa v nhl nehra podla pravidiel iihf...

0/0
24.5.2009 22:13

VasaBrno

nevim

proste osobne se mi tento styl hry nelibi. kdyby takhle hrali vsici tak se zapasy budou dohravat s jednou petkou...

podle cistyho vykladu pravidel (lokty nezvedl) to faul nebyl (neresim jestli Havlat byl nebo nebyl v drzeni puku), ale protoze byl hrac v predklonu tak ho tim loktem stejne do ty hlavy trefill. na druhou stranu od ceho pak je v pravidlech definovan "uder do oblasti hlavy a krku" - aspon v Evrope, nevim jak to maj v NHL

0/0
24.5.2009 12:18

Zorrrrrro

Re: nevim

Vidím to stejně. Mrkněte se na http://en.wikipedia.org/wiki/Checking_(ice_hockey)

Píšou tam: "Body checking can be penalized when performed recklessly. " recklessly = bezohledně, nebezpečně,...

Takže to rozhodčí v tom zápase posoudil naprosto přesně.

0/0
24.5.2009 14:37

..*.. Mc Donald ..*..

Re: nevim

Ano, pokud usoudil, že se hraje v Chicagu, tak ano, být to obráceně, tak takto rozhodně neudělil stejný trest... :-P

0/0
24.5.2009 22:04

red pirate111

Čistý bodyček, nebo faul? Názory na zákrok proti Havlátovi s

No nic, v příštím zápase nás čeká pěkná bitka :-)

0/0
24.5.2009 11:54

MxDxD

zákrok

si myslim byl čistej, ale havlát pěkně zalech :-D

0/0
24.5.2009 11:47

Good luck

Re: zákrok

Hlavně Havlátovi hrozilo větší nebezpečí potom, když mu všichni tancovali na bruslích okolo hlavy, než při tom zákroku...

0/0
24.5.2009 18:29

Obi-1

...

jako to byla chyba havlata... takovy zkusenoy boprec se nemuze takhle divat do ledu vylozene si koledoval o to aby takhle dostal... navic ten Kronwall mu mohl nalozit jeste vic ... proste byl vyse nez havlat tak ten loket tam prirozene byl

0/0
24.5.2009 11:37

..*.. Mc Donald ..*..

"Slyšel jsem, jak na něj spoluhráči z lavičky křičí...

...ať zvedne hlavu".... nejspíše i oni dle vývoje hry tušili, že dostane hit R^:-)

0/0
24.5.2009 11:33

..*.. Mc Donald ..*..

Čistě teoreticky...

... kdyby nastala situace obráceně (byť je to nereálné, aby Křišťálový Martin někoho takto sestřelil) vcelku by mě zajímali reakce z obou stran...

to by bylo něco ve stylu =

To by bylo Martin úžasně sestřelil obránce Red Wings...!

Kam ten Kronwall koukal, když ho Martin čistě sestřelil...?

0/0
24.5.2009 11:23

1.sinner

pro ty co se jim to líbí...

právě kvůli těmto wrestlingovým" borcům" mě poslední dobou hokej zajímá čím dál tím méně.A pro vyznavače, jak vy říkáte "hitů",je mi líto,ale asi byste měli chodit na jiný sport,sumo,wrestling,"kixboks" atd.Brutalita v hokeji je dávno na hranici únosnosti,omezuje podstatu a smysl a krásu této hry.S velkým potěšením se podívám na hokejistu ,který s pukem umí,má to v hlavě a v rukou,narozdíl od těch bouračů,co mají navrch jenom v posilovně.Hokej je kontaktní sport, ale všechno má své meze.Chci vidět především hezký útočný hokej a ne spoustu wrestlingzákroků,které hokej ničí.A nejde o Havláta.

0/0
24.5.2009 10:34

Jay--

Re: pro ty co se jim to líbí...

Tak se dívej na sledge-hokej:-)

0/0
24.5.2009 10:50

..*.. Mc Donald ..*..

Re: pro ty co se jim to líbí...

R^;-D

0/0
24.5.2009 11:20

Mahas

Re: pro ty co se jim to líbí...

tak se bez kouknout na florbal, i kdyz ani ten uz davno neni bezkontaktni sport

0/0
24.5.2009 11:25

jsemtoja

Re: pro ty co se jim to líbí...

pekny hokej (podla tvojho vykladu) si si mohol uzit na majstrovstvach sveta. pre mna to bol ale absolutne nudny hokej.

0/0
24.5.2009 22:16

from

faul nefaul, měl by ho zažalovat za napadení

a bylo by. Hráč nešel po puku, ale po hráči s úmyslem ho sestřelit a zranil ho = věc před kterou by měli všichni rozhodčí hráče bránit.

Je jedno jestli to pasuje na faul loktem nebo na hrubost. Je to jednoznačně nesportovní chování.

0/0
24.5.2009 10:24

..*.. Mc Donald ..*..

Re: faul nefaul, měl by ho zažalovat za napadení

No pokud by si najal právníka, tak by lehce z toho vyklouzl, jak by si mu dokazoval, že nešel po puku, když se pohyboval v jeho okolí ?A to že se tam motal i Havlát je věc další... To mu měl jako uhnout, neměl mu ještě říct třeba o autogram ?;-D

0/0
24.5.2009 11:19

..*.. Mc Donald ..*..

Re: faul nefaul, měl by ho zažalovat za napadení

Jo a faul loktem to nebyl a ani hrubost :-) pouze tvrdý - čistý hit R^

0/0
24.5.2009 11:20

Good luck

Re: faul nefaul, měl by ho zažalovat za napadení

I tvrdý - čistý hit, v případě, kdy atakovaný hráč není v držení puku, je nedovolené bránění.. (a přesně za nedovolené bránění byl Kronwall vyloučen)

A mimochodem toto by u nás (nevim jak přesně v NHL) ani s pukem nebyl tvrdý - čistý hit, protože se jednalo o zákrok na hlavu.. :-)

0/0
24.5.2009 18:31

milenec_Petty_ a_ Selmy

...

Podle mě strom, ale viděl jsem to jen jednou.

0/0
24.5.2009 10:20

..*.. Mc Donald ..*..

Re: ...

... to si ho možná viděli víckrát, než-li Havlát ;-D

No ale i tak samozřejmě jako fanoušek Detroitu přeji brzké uzdravení Martina a respekt soupeřových fanoušků k tomuto hitu, čistému hitu... R^

0/0
24.5.2009 11:17

Andee

Re: ...

Odkdy se strom pohybuje směrem k hráči? 8-o

0/0
24.5.2009 13:05

..*.. Mc Donald ..*..

Re: ...

V NHL běžná věc... :-)R^

0/0
24.5.2009 21:56

hokič

Obecnější náhled

Asi nejdůležitější, co lze řešit, je zda byl Havlát už v držení puku. Jinak faul loktem - to si snad myslíte, že při hitu je jediný košer způsob dát si ruku za záda? Podívejte se na záznam, ruku má u těla. Po téhle stránce čisté. Možná to lze posoudit jako napadení, ale stran tohodle termínu jsou hokejová pravidla dost nejednoznačná, aspoň co jsem schopen dohledat.

Otázka je spíš jiná a obecná - je dobře, že pravidla při dnešních parametrech hráčů a výzbroje umožňují zdraví nebezpečné hity na hráče, kteří drží puk, jedou vysokou rychlostí, mají ale skloněnou hlavu atd.? A lze vůbec pravidla upravit tak, aby eliminovaly jen tu nebezpečnou část zákroků, když od čistého k nedovolenému zákroku je to při rychlosti hry strašně blízko? Obávám se, že nikoliv a že případná změna by byla na škodu atraktivitě hry.. A navíc hráči sami vědí do čeho jdou a řekněme si na rovinu, placeni jsou dobře právě díky atraktivitě hry jako takové, nejen za šikovné kličky ve středním pásmu, ale i za ty hity.

0/0
24.5.2009 10:06





Najdete na iDNES.cz