Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hašek o pokutách: Kdybychom šli k soudu, téměř stoprocentně vyhrajeme

Byli, a prý nadále jsou, dobrými kamarády. Přesto je možné, že budou stát proti sobě u soudu. Tuto možnost nevyloučil Dominik Hašek poté, co si pročetl právní analýzu své smlouvy. "Je to krajní řešení," naznačuje slavný hokejový gólman, kam až by mohl zajít spor s manažery extraligových Pardubic ohledně pokut hráčům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mario 66

Brácha Kocába?

Ten taky mele nesmysly o neprávech svých kamarádů, kteří jen (pro někoho nepatrně) porušují zákony a vyžíraj společnost. Tady hráči chudáci musí chodit do práce a na tréninky a ani je manažer nenechá vyspat a ožrat se. Fuj, to je ale nelidumil. To takovej Hašek, ten už se asi prochlastal do stavu .....

0/0
6.10.2009 23:25

anthropoid42

jiny nahled

Kdyby si management myslel, ze neudelal chybu, tak by s nima ted nevyjednaval. Hasek jde do toho primo a to se ceni. Tenhle clovek udelal pro nas hokej hodne a mozna ze v tyhle sezone jeste vic, nez ted mnozi dokazou docenit. Neni to vtipalek jako jarda jagr, ale taky nedela dojem krivaka, tak proc ho urazet. Mel nazor, vyjadril ho a to neni zakazany. Nebo uz zase jo? Proc se mu posklebovat za vykonnost, kolo od kola chyta lip a lip - viz dnes v trinci. A to nemluvim o tom, ze nikdy v cechach nebyl lepsi golman, pri vsi ucte k holeckovi ci dzurillovi. Mimochodem, na mistnich diskuzich je s postupem casu videt narust primitivismu. Viz urazky Sebrleho, ze je starej, tady Haska, driv Poborskeho ... kdo z diskutujicich se s nima muze merit? a to nemluvim o tom, kdyz zabrouzdame na debatu o vedcich. Tam kazdy, kdo se zastava vedcu je malem prizivnik, budizknicemu, neschopny mamlas z laborky... zajimavy obrazek o ceske spolecnosti.

0/0
6.10.2009 19:58

jouda21

Kryploid

Je kryploidní úkaz toho, jak ze....ani to nebudu pstá, tento člověk mi za ty slova nestojí.Woodoo bude působit:)

0/0
6.10.2009 16:16

Alekks

mě se zdá

že je snad naprosto normální, že se jim definice, za co můžou dostat pokuty nelíběj. speciálně když záleží na někoho subjektivním názoru. stačí, že si hráč s trenérem nesednou a trenér mu může udělat peklo. a abych reagoval na názor, že snad obě strany to podepisujou dobrovolně - snad každá smlouva se podepisuje víceméně dobrovolně a přesto jsou některá všeobecná smluvní ustanovení formulována v obchodním a občanském zákoníku nebo kolektivními smlouvami s odbory.

0/0
6.10.2009 14:57

Andee

Re: mě se zdá

Ale ve sportu to bude vždy záležet na subjektivním hodnocení trenéra. Jak jinak chceš hodnotit hráče? Body? +/-? Neznám statistiku, která by objektivně vystihovala přínos hráče pro tým vůči nějakým očekáváním. A po pravdě, v normálním zaměstnání je to dost podobné, hodně často je minimálně část hodnocení na subjetivním názoru nadřízeného. Jinak to ani nejde...

0/0
6.10.2009 20:47

forhend

Kdo a s kým jsou kamarádi?

8-o

0/0
6.10.2009 13:21

Andee

2 svařák:

Ty tu brečíš, že jsou pokuty definované vágně. Co to ale mění na pravdě, kterou jsem napsal - smlouvu podepisují dva samostatné subjekty ze své svobodné vůle. A věř, že řada hráčů si k tomu právníka nebo aspoň manažera bere, takže moc dobře ví, co podepisujou. A najednou je to špatně? To se na mě nezlob, ale to je vrchol trapnosti. Okamžitě bych být klubem trval na zrušení celé smlouvy a nastavení nových podmínek. Oni totiž tomu hráči dají víc peněz a sníži riziko toho, že nebude hrát podle jejich představ možností vysoké pokuty. Pokud ji budou muset snížit nebo omezit podmínky jejího udělení, nejspíš dostanou hráči nižší základní plat...:-P

0/0
6.10.2009 12:01

Dagra

Re: 2 svařák:

Ten junior asi neměl moc na výběr, do smlouvy moc nekecal, neboť kdo by nechtěl podepsat extraligovou smlouvu? Odstavce o pokutách nikdo moc neřeší, protože sankcí jsou na každé smlouvě mraky, jen nikdo nepočítá s tím, že se budou týkat jeho. A pak ti příjde divný, že ti někdo sebral víc něž půlku platu kvůli tomu, že se mu zdálo, že jsi na tréningu jel pomalu jednu rovinku. A Hašan? Jemu o nic nejde, vzal to za své, protože je v kabině největší osobnost (to snad nepopřeš). Loni to vzal na sebe Snopek a skončil v Budějovicích :-).

0/0
6.10.2009 12:17

tupedlato

Re: 2 svařák:

Pokud chodil pozdě a flákal tréninky, tak se ten slavnej junior nemá čemu divit. Jinak třeba bude Haček následovat Snopka a opusí Pardubice někam.... třeba na tu ukrajinu, kde mu ty peníze určitě dají;-D

0/0
6.10.2009 12:22

Dagra

Re: 2 svařák:

Pokud by to tak bylo, pak by se asi tolik nepřeli. A peníze? Pokud Pce s Haškem podepsaly smluvu (ty víš kolik bere, že ti to tak leží v žaludku?), zřejmě mají spočítáno, že se jim to vyplatí. Jo, a piš pomaleji, nebo si to po sobě kontroluj :-)

0/0
6.10.2009 12:28

Andee

Re: 2 svařák:

Věř tomu, že ten junior pokutu jen tak nedostal... asi to nějaký důvod mělo ;-) Nikdo nemá zájem hráče zbytečně stresovat, není to pak klubu k užitku, když kvůli tomu nehrajou...

0/0
6.10.2009 12:31

petyo

Re: 2 svařák:

Pokud nechce klub ušetřit za každou cenu chybějící peníze. V případě Kusého bych se ani nedivil.

0/0
6.10.2009 12:47

tupedlato

Re: 2 svařák:

Jako že ušetří, když juniorovi sebere z platu 15 tisíc, tak to je fakt, to se ušetří;-D

0/0
6.10.2009 12:54

Andee

Re: 2 svařák:

Jj, to je hrozná položka v rozpočtu ;-D

0/0
6.10.2009 13:54

tupedlato

Re: 2 svařák:

Nevím a ani mě to nezajímá kolik bere.  a že by za Haška nenašli adekvátní náhradu (myslím jak cenově, tak i výkonostně) nevěřím. Chybama se nezabejvám;-D

0/0
6.10.2009 12:35

chassis hunter

to je ale osel...

Vetsina tech pokut je stanovena v normalnich mezich...az na ty vylouceni,I kdyz I tady se to nejak resit...Ale prijit na trenink nebo zapas pozde a jeste k tomu navaleny jak zakon kaze,za to se pokuty v normalnim zivote nedavaji,za to se rovnou vyhazuje...Jojo,kdyby chlapci meli nastavene smlouvy,kde 20 procent platu by byla pevna castka a zbytek by se dalo vydelat jedine na premiich,tak by ten pristup mnoha hracu byl urcite jiny...A v te chvili by asi nekteri prestali drzkovat o nejakych pokutach...

Ani se nedivim,ze Dominator zkrachoval...Pokud tam byly tyhle mravy a Hasek platil svym lidem vice nez vydelal,tak asi jinak to ani nemohlo dopadnout:):):)

0/0
6.10.2009 11:33

karel87451

Re: to je ale osel...

Je to proste lidumil no ;-D

0/0
6.10.2009 11:42

cyco

Re: to je ale osel...

a jo, Dominator. ;-D to je dalsi priklad absence jeho soudnosti. von asi za ta leta v brance podlehl klamu, ze mu neni v sirem svete rovno. dnesek jenom dokazuje, ze ho to jeste nepustilo.

0/0
6.10.2009 11:52

Andee

Re: to je ale osel...

Já sem přijel z enejčel, tak vim, jak se to má dělat... :-PRv Osel je ještě slušnej výraz pro tohodle... osla... ;-€

0/0
6.10.2009 12:05

aidy

Re: to je ale osel...

Pokud by tenhle případ pomohl posunout profesní a štábní kulturu extraligy směrem k nhl, bylo by to jen dobře. Už proto, že jde – navzdroy všem skandálům a sporům – o nejlíp řízenou hokejovou soutěž světa. A pokud někdo má předsatvu o tom, jak nhl opravdu funguje, pak nejspíš lidi, kteří tam nějakou tu sezonu odehrali a nepatřili tam zrovna k čučkařům :-P Jinak nechápu, proč tě cizí spory o peníze tak enormě vzrušujou, že nutkavě píšeš pod každej textík, kterej se tady o Haškovi objeví, rozčilený příspěvky  ;-D kdyby se s tebou soudil o tvoje prachy, bylo by to srozumitelný, takhle je ti ale po jeho sporech s parduibkama vlastně celkem vzato prd ;-D

0/0
6.10.2009 13:30

Andee

Re: to je ale osel...

Jenomže to je celé naprosto zcestné, protože vztah klub-hráč-nhl je postavený na úplně jiném základu, než hráč-klub u nás.

0/0
6.10.2009 13:53

aidy

Re: to je ale osel...

No když je řeč o "základu", pak – pokud vím – je v nhl i u nás postaven tenhle vztah na základě smluvním. To zas tak principiální rozdíl nebude... v detailech a oklonostech je samozřejmě rozdíl galaktickej, ale v principu fakt ne. A právě o to jde, aby tady ten základ měl taky nějakou psanou i nepsanou nadstavbu, který je tady zvykem říkat třeba štábní kultura. A k tomu takovejhle spor, ať už dopadne vítězně pro kteroukoliv stranu, může významně přispět. A nechápu to rozčilení mnohejch tady: spory mezi smluvníma stranama jsou všude na světě běžnou záležitostí, pokud má jedna ze stran pocit, že něco nesedí. V civilizovencjh zemích se takový spory řeší u soudu, v těch ostatních násilím.   

0/0
6.10.2009 14:03

aidy

Re: to je ale osel...

Když je řeč o základu, tak pokud vím, v nhl i v extralize je tenhle vztah postaven na základě smluvním, v tom žádnej prinicipiální rozdíl není. V detailech a okolnostech je samozřejmě rozdíl zřetelnej, ale v principu fakt ne. A o to jde, aby i tady nad základem fungovalo formálně i neformálně to, čemu je zvykem říkat štábní nebo firmení kultura. A k jejímu vylepšení může tenhel spor významně přispět, ať už z něj vyjde vítězně kterákoli strana. A nechápu to rozčilení mnohejch tady: všude na světě jsou spory mezi dvěma smluvníma stranama běžnou věcí. V civilizovanejch zemích je řeší právníci u soudu, v těch ostatních na to stačí hrubá síla. Tahle "kauza" má normální parametry běžnýho pracovněprávního sporu, z nějž nakonec jedna strana vyjde vítězně, nebo se obě dohodnou na přijatelným komprosmiu. Divit se tomu může snad jen ten, kdo by z čirýho strachu, že přijde o práci na sobě nechal klidně i dřevo štípat

0/0
6.10.2009 14:13

Alekks

Re: to je ale osel...

naprostej souhlas R^

0/0
6.10.2009 15:00

Andee

Re: to je ale osel...

A mimochodem - je úplně jedno, o čí peníze jde. Názor na to, kdo je v právu, si můžu udělat, aniž by se mě to přímo dotýkalo. A diskuze je od toho, aby tu každý mohl svůj názor vyjádřit. Názor mám, jaký mám, možná i proto, že tyhle vztahy znám z obou stran a vím, jaký umí být hráči "chudáčci"...

Jinak pokud naznačuješ, že mám nějaký problém s Haškem, pak zalistuj pár let zpátky a v diskuzi najdeš, že při tom jeho konfliktu na hokejbalu jsem stál naopak za ním...

0/0
6.10.2009 14:00

aidy

Re: to je ale osel...

sorry, za dvojitou odpověď nahoře, nějak blbnul iděs :-)

0/0
6.10.2009 14:15

Andee

Re: to je ale osel...

Nic se neděje, ale mýlíš se v tom, že ty vztahy jsou podobné. U nás jsou hráči v pozici OSVČ a z toho jim plyne hromada výhod zejména v oblasti zdanění. V NHL je jejich "smluvní" vztah s klubem spíše zaměstnanecký i z hlediska daňového atd. Každopádně je tohle tak trochu jedno, když podepíšu smlouvu jako podnikatel, tak pak taky nebudu brečet, že jsem podepsal blbost a druhá strana mě dojí. Max. budu naštvanej sám na sebe. Kdo brání hráčům, aby si k podpisu smlouvy vzali právníka a ty "vágní formulace" se zpřesnily? Navíc ti můžu z vlastní zkušenosti říct, že po republice koluje v podstatě jedna smlouva a dlouhá léta se jí drží všechny kluby. Proč to deset (a možná i víc) let nikomu nevadí a najednou je kolem toho takový poprask? Prostě mám z toho dojem, že je to celé uměle vyvolané a partička kolem Haška si tu chce udělat hezkej byznys z jakési obdoby NHLPA. Nějakou dobu se v tomhle pohybuju, vidím, že to funguje k oboustranné spokojenosti a asi proto na to mám jiný náhled, než ty.

0/0
6.10.2009 20:44

kay2

Hašek je...

Jen ať se soudí. Kluby konečně budou mít příležitost zbavit se těchto předražených veteránů. Šanci dostanou mladí kluci kteří jinak utíkají do Ameriky protože u nás jim zabírají místo geronti.

0/0
6.10.2009 11:04

PepekVyskoc007

Re: Hašek je...

Hasek je.... nedrzi hubu a krok

0/0
6.10.2009 11:14

tupedlato

Re: Hašek je...

nežer ho tolik;-D

0/0
6.10.2009 11:31

PepekVyskoc007

No konecne se vyscisti vztahy

Ja jsem Hasana moc nemusel (je znamy svoji setrnosti az posedlosti), ale tady s nim naprosto souhlasim. Neni nikde psano, ze hraci maji byt stado ovci, ktere cekaji se stazenym zadkem, jestli na ne beran dostane chut nebo nebo ne R^ Takhle to vypada, ze by to mohlo byt jasne dane, t.j. naprosto pruhledne. Proste konec sikanovani

0/0
6.10.2009 11:03

Andee

Re: No konecne se vyscisti vztahy

Jaký šikanování? Dva samostatné subjekty spolu podepsaly ze svobodné vůle smlouvu. Tečka. Pokud se na ní někomu něco nelíbí, měl to řešit při podpisu... :-P

0/0
6.10.2009 11:22

svarak z krabicoveho vina

Re: No konecne se vyscisti vztahy

Naivko.

0/0
6.10.2009 11:31

tupedlato

Re: No konecne se vyscisti vztahy

Může podepsat jinde, když je o něj zájem

0/0
6.10.2009 11:32

svarak z krabicoveho vina

Re: No konecne se vyscisti vztahy

Podle článů o téhle kauze mají pokuty ve smlouvách všechny kluby v ČR. Pokuty samy o sobě nevidím jako problém, problémem je, že ty pokuty lze vedením klubu udělovat zřejmě velmi subjektivně a pokutovatelné přestupky jsou definovány velmi vágně. To je zřejmě praxe rozšířená všude v extralize, nechápu tedy, jak by si hráči pomohli podpisem do jiného klubu? Můžeš mi to osvětlit?

0/0
6.10.2009 11:39

tupedlato

Re: No konecne se vyscisti vztahy

Sis odpověděl sám  "... problémem je, že ty pokuty lze vedením klubu udělovat zřejmě velmi subjektivně a pokutovatelné přestupky jsou definovány velmi vágně...." Ať si podepíše smlouvu tam kde se mu ty pokuty budou zdát dostatečně definované, třeba na ukrajině, když mu tam ty peníze dají;-D

0/0
6.10.2009 11:46

de_niro

Kdyz ten junior kousal,

tak musel dostat pokutu :-P

0/0
6.10.2009 10:53

tupedlato

Pan Langr opět nezklamal a máme.....

...tu pravidelný příděl článků o panu Haškovi. Sem zvědavej jak dlouho ho v Pardubicích budou držet. Měli by ho kopnout do míst kde se esovité zakřivení zad setkává se židlí. Brankářů mají dost a navís Lašák sedí na tribuně.

0/0
6.10.2009 10:52

svarak z krabicoveho vina

Re: Pan Langr opět nezklamal a máme.....

Nesuď vztahy v klubu podle nějakýho článku.

0/0
6.10.2009 11:37

tupedlato

Re: Pan Langr opět nezklamal a máme.....

Haha ty  kdyby si měl zaměstnance, ketrej ti pořád ryje do pracovní smlouvy, tak co s ním uděláš? Makej nebo běž. Podle toho soudím, a Hašek místo toho aby to řešil interně v klubu, celou věc rozmazává na Iděsu, o takového zaměstnance bych teda zájem neměl;-D

0/0
6.10.2009 11:52

Andee

Re: Pan Langr opět nezklamal a máme.....

Přesně, okamžitě by letěl... Hašek nehašek... Rv

0/0
6.10.2009 12:03

aidy

Re: Pan Langr opět nezklamal a máme.....

No on hlavně Hašek není žádný zaměstnanec pardubic ;-D

0/0
6.10.2009 13:33

tupedlato

Re: Pan Langr opět nezklamal a máme.....

Ale smlouvu mu vypovědět můžeš, stejně jako firmě;-D

0/0
6.10.2009 13:58

Andee

Re: Pan Langr opět nezklamal a máme.....

Jj, to je přesně ono, je rád za výhody OSVČ a přitom by chtěl po klubu pomalu i stravenky... ;-DRv

0/0
6.10.2009 14:01

Wes_Parmalee

!

Tahle díra se Pardubicím opravdu vyplatila!

0/0
6.10.2009 10:48

PepekVyskoc007

Re: !

az na to osloveni (ktere by rad pouzil nekdo jiny nez Pardubic, a k jeho smule neni nicim podlozene) souhlasim. Konecne se procisti vztahy. Kdyz neco visi v luftu a zavisi to na tom jak se kdo vyspal, nebo kolik zrovna nekde utratil a potrebuje se zahojit, tak to neni dobre.

0/0
6.10.2009 11:00

cyco

loajalni zamestnanec

vedeni klubu mu udela sluzbu a da mu v jeho veku prilezitost si vydelat penize, ktere by nikde jinde nedostal a on jim za to kudlu do zad.;-D inu charakter ten pan Hasek, ale to uz asi vsichni vime.

0/0
6.10.2009 10:39

QT1

Re: loajalni zamestnanec

No jo, ke smůle Pardubic se Hašek dvacet let pohyboval v prostředí, kde práce není za odměnu a člověk za ní není vděčný, ale je to rovnoprávný smluvní vztah, kdy někdo něco pro někoho dělá podle stanovených podmínek a za to dostává přesně definovaný plat. To, že v Pardubicích to asi fungovalo stylem "buď rád, že tu hraješ, bereš nějaký prachy a o zbytek se nestarej" není opravdu jeho problém. A takto je to i v jiných klubech, ale jinde mají ty zkušené borce přímo v managementu (Plzeň, Sparta), takže do toho nešijou, zatímco v Pardubicích asi tohle opomenuli...

0/0
6.10.2009 11:20

cyco

Re: loajalni zamestnanec

kdo ho dnes zamestna v jeho veku a s jeho soucasnou vykonnosti tam, kde mu umozni "rovnopravny smluvni vztah?" samozrejme nikdo, takze by mel byt Kusajovi vdecny za to, co pro nej udelal. on se ale "odvdecil" jinak. tenhle clovek postrada jakoukoliv sebereflexi a zije v nerealnem svete.....

0/0
6.10.2009 11:45

aidy

Re: loajalni zamestnanec

Jak je videt, lidi, kteří o jeho práci stojí, jeste porad jsou, jinak by mu za ní nikde nenabízeli jakýkoliv peníze . Ale elementarni logika se asi v tvym "realnym" svete nevyskytuje ;-D

0/0
6.10.2009 13:37





Najdete na iDNES.cz