Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Bolina a videorozhodčí aneb muži na odstřel. Co všechno smí a co musí?

Hokejová extraliga řešila v krátkém sledu dvě křiklavé kauzy (ne) uznaných gólů po sobě. V obou případech hráli hlavní roli videorozhodčí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mike04

Obecně

Naši rozhodčí škodí našemu hokeji. Nejhorší situace je v hokeji mládežnickém, kde rozhodčí pískají jakýkoliv tvrdší osobní kontakt. Mladí hráči se pak jednak bojí jít do tvrdě do osobních soubojů a naopak velmi rádi fauly přifilmovávají, protože mají s velkou pravděpodobností rozhodčí zákrok posoudí jako faul. Takový způsob posuzování hry má pak za následek, že naši (nejen) mladí hokejisté, při konfrontaci se zahraničními soupeři, čím dál častěji neobstojí, protože se jinde prostě hraje, ale hlavně píská, jinak. Totéž se samozřejmě dá říci i o kategorii dospělých. Stačí se podívat na zápasy NHL, co se tam píská a jak - hra není ani zdaleka rozkouskovaná neustálým vylučováním.

Sám  jsem hrál na vrcholové úrovni, dnes pravidelně sleduji zápasy svého syna v katergorii staršího dorostu a podle posuzování odobních soubojů rozhodčími mám velmi často pocit, že jsem na košíkové a ne na hokeji. Přílišná úzkostlivost rozhodčích hokeji jednoznačně škodí.

0/0
8.10.2009 11:39

neúplatný sudí

Re: Obecně

Co to kecáš? Že se píská jakýkoliv tvrdší kontakt? Kam chodíš na hokej? U nás se právě pouští vše. Zejmena pak zákroky holí. A proto jsme na mezinárodní scéně vyřízení, poněvač nám chybí návyky. V ČR se píská velice benevolentně!

0/0
8.10.2009 11:55

Pycan_10

Re: Obecně

Podle mě máte pravdu oba... Příliš úzkostlivě se píská hra tělem a naopak pouští se zákroky hokejkou (hákování apod.), což je samozřejmě oboje špatně...

No a k tý košíkový, to už dávno neni bezkontaktní sport... Se někdy podívej na nějakej zápas, zejména v nižších soutěžích... ;-D

0/0
8.10.2009 12:08

mike04

Re: Obecně

Tak fajn, když už si teda tykáme - chodím pravidelně jak na extraligu dospělých, tak na extraligu st. dorostu a na I.ligu dorostu a hokej jinak docela hodně "zblízka" sleduju 40 let. To, co se píská dneska při hře tělem, v době kdy jsem vrchlově hrál já, BYL zcela normální zákrok (třeba půl metru od manťáku, rameno na rameno, nebo rameno na hruď). Dneska to je naražení na hrazení, případně napadení. K faulům holí jsem se nijak nevyjadřoval, to Ti asi uniklo - jen jsem konstatoval, že se filmuje. A když už tak suveréně tvrdíš že kecám, tak by mě docela zajímalo, jakou možnost srovnání máš ty...

0/0
8.10.2009 13:06

albialbi

Re: Obecně

Ono taky zalezi jaky trend ti nalije do hlavy komise rozhodcich na seminari!!!  A takove radoby chytroliny  mame nejradsi, my muzi v pruhovanemV zkus si srovnat styl hokeje pred 40 lety a dnes! navic je rozdil O2 a liga dorostu

0/0
8.10.2009 13:59

mike04

Re: Obecně

No jasně, pokud jsi rozhodčí, tak by mě zajímalo, jaký přístup volíš ty - jestli to, co ti naleje do hlavy nějaká komise, nebo jestli pískáš podle vlastního úsudku a citu pro hru, který by měl vycházet nejen z našprtanejch pravidel a teorie...

0/0
8.10.2009 14:27

albialbi

Re: Obecně

Je jasne ze musis zkloubit vse co jsi vyjmenoval R^

0/0
8.10.2009 14:40

mike04

Re: Obecně

... což se právě velmi častno neděje a o tom je celá tahle diskuse.

0/0
8.10.2009 15:08

Extra Šnek

Případ č. 2

Ten puk byl jednoznačna za čárou. Neodrazilo se to od tyčky, ale od téhé "polštáře" co krike zadní tyčku v bráně před nárazem puků. A ten polštář je samozřejmě za brnakovou čarou. Tohle byl jasnej gól, tak prosím idnes ať nešíří bludy. Stejně tak nova, ale od té by objektivní zpravodajství čekat málokdo.

0/0
8.10.2009 10:21

Franfišek Dobrota

Případ č.2

včera jsem to viděl na Nově - ze záběru shora bych také jasně  tvrdil, že puk byl jednoznačně  za čarou. Jak jste to viděli vy?

0/0
8.10.2009 9:46

neznalek99

Re: Případ č.2

Videl jsem to vcera na nove. Ze zadniho zaberu nebylo poznat odkud se to odrazilo. A na to nova porad poukazovala, at si udelame kazdy svuj obrazek o tom a pustila znovu ten samy zaber. Videl jsem i zepredu a tam se mi zdalo, ze se puk letel az za tycku. Priklanim se k tomu ze to byl gol a ze se odrazil od spodni konstrukce branky. Presne v miste za tyckou, kde ta spodni konstrukce zacina. Casto se takto puk odrazi od te spodni konstrukce v jednom jedinem miste a to prave za tou tyckou.

0/0
8.10.2009 12:51

sme_duro

pravidlo c.6

6. zda se puk neodrazil do branky od rozhodčího, - rozhodca nie je nahodou sucast hry? Vysvetli mi niekto pravidlo cislo 6? Dik.

0/0
8.10.2009 8:53

david098

halas je šašek

Sám pískám hokej, ne sice až na takové úrovni, ale vím jak je to těžké. Ale nechápu alibismus některých rozhodčích. Všimněte si, jak po každé tyčce, nebo i jasné situaci raději jedou k videorozhodčímu, aby se zbavili odpovědnosti. dneska jsou tam dva hlavní, kteří musí každou situaci stíhat v pohodě a tim mít o tom přehled. Neřeknu, když je velká skrumáž před brankou a puk lítá sem a tam, po brankový se kutálý, to by měl být přesně moment, kdy má nastoupit videorozhodčí. Ale třeba Bolina 22 let pískal, nevim, jak dlouho teda dělá video, ale žádnou chybu nikdy neudělal! A na ledě jí hlavně udělali hlavní, kteří to taky maj vidět a jestli Šindler poslal do prd... brněnské hráče, že si je jistý, tak bohužel hlavní díl viny jde na něj. A výše toho trestu vypovídá o Halasovi a Šulcovi. Jsem zvědavej, až nákej oblíbenec Halase ovlivní celej zápas, bude dělat chyby od začátku dokonce, co se pak stane... dva zápasy stop a směšná pokuta...

0/0
8.10.2009 8:07

hahaha

Re: halas je šašek

Tak ono se to už i stalo,Husička v Brně vyloučením Erata na 2+2 minuty v utkání se Zlínem rozhodl zápas a ticho po pěšině.

0/0
8.10.2009 8:20

Míra2

Re: halas je šašek

Bolina že nikdy neudělal chybu??? Ku.vil hokej 20 let! Ale souhlasím s tím, že ten trest je nepřiměřený - asi se nechtěl dělit s Halasem o výdělky?

0/0
8.10.2009 8:46

Matyas Sandorf

gól platí,

pokud ho uzná rozhodčí. Všechna videa a podobné nesmysly jsou tam zbytečná. Za chvíli to bude jako ve F1, kdy se o výsledku rozhoduje i po několika měsících či přespříští rok. Je to ještě sport?

0/0
8.10.2009 7:58

kalaban

Bolina

Ač osobně fandím Kometě už víc jak 20 let, tak trest pro

Bolinu mi přijde naprosto nesmyslně vysokej!Rv 

Řekl bych, že ten trest je až spíše skandální...:-)

0/0
8.10.2009 7:47

hahaha

Re: Bolina

Tak já ho zase naopak naprosto chápu,vždyť ten vůl (jinak tomu neumím říct) se pak v novinách ještě před tím než byl potrestán omlouvá tím,že nedělal svoji práci!;-D Jakej pak mají mít diváci náhled na práci rozhodčích?

0/0
8.10.2009 8:53

Ďourek

Re: Bolina

I kdyby sledoval monitor, tak by si nemohl všimnout, že puk byl v brance - viděl by stejně to samé, co komentátoři ve studiu a ti si puku v brance všimli až po několika minutách...

0/0
8.10.2009 10:59

hahaha

Re: Bolina

zcela zjevně jsi můj příspěvek nepochopil,já se vůbec nebavím o tom co mohl a nemohl dělat!

Jde o to,že se svaz snaží zlepšit pohled veřejnosti na rozhodčí a do toho přijde jeden hlupák,který zcela veřejně (připomínám že to bylo ještě před jeho potrestáním) řekne do medií,že svou práci nedělal,že on se díval z okna,chápeš jak sebe a svaz zhodil?Proboha co je na tom k nepochopení,být to můj zaměstnanec,už je na pracáku!

Tady vůbec nejde o to,co mohl a nemohl vidět!!!!!! Ani nejde o to,jak se jim práce s rozhodčíma daří a nebo ne!!!! 

0/0
8.10.2009 11:39

kruza_

Re: Bolina

No jasně... Místo toho, že přiznal osobní chybu se měl kroutit a tvrdit, že inkriminovaný moment neviděl, protože.... a protože...... Přiznal pravdu a proto tvrdej trest?!?!

0/0
8.10.2009 12:28

hahaha

Re: Bolina

Možná je to moc složité,ale tak to na světě chodí,je rozdíl přiznat chybu a tvářit se jako chlap,to ale je možné jen potud,pokud tím nezpůsobíš víc škody jak užitku! On tím svým přiznáním vlastně řekl,že jeho nadřízený je neschopný,když ho v pracovní době nechá sedět a čumět z okna!Můžeš to zkusit na svého nadřízeného,pokud už pracuješ,ukázat že jsi chlap!

0/0
8.10.2009 13:26

kruza_

Re: Bolina

No pracuju... A nemám problém přiznat svoji chybu...

Krom toho Bolinovo vyjádření jsem neviděl. Stačilo říct, že se v ten moment nedíval do monitoru, ale na led. Ty si v práci nejdeš odskočit nebo pro kávu, nebo pro vodu? Nebo chodíš jen o pracovní pauze?

0/0
8.10.2009 13:31

TarasBulba

Šulc je orel

Viděl puk za brankovou čárou. A Obama je běloch.

0/0
8.10.2009 7:43

pivak

Re: Šulc je orel

Sulc musi evidentne brat nejaky drogy, jinak si nedokazu jeho halucinace vysvetlit.

0/0
8.10.2009 8:17

Generální ředitel

Re: Šulc je orel

ten hornéí záběr byl dost divnej, tam puk zálétnul někam za tyčku a od konstukce, kde je i spodek sítě se odrazil, myslím si, že puk ale nepřešel celej, takže bych se přiklonil na stranu, že gól nebyl

0/0
8.10.2009 8:25

karel87451

Re: Šulc je orel

Na CT to ukazovali. Problem je, ze puk letel vzduchem a praskl do tyce zhruba v polovine jeji vysky. Coz z pohledu shora, ktery nebyl uplne shora vypadalo, ze jede po zemi a odrazi se od konstrukce branky kousek za brankovou carou. Pokud si ovsem v tuto chvili uvedomime, ze pul leti vzduchem, je nam jasne, ze v brane nebyl.

0/0
8.10.2009 12:22





Najdete na iDNES.cz