Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Za atak, při němž soupeři praskla lebka, dostal kanadský mladík roční distanc

Kdyby mohl zmáčknout zpětné tlačítko "backspace" jako při počítačové hře, určitě by neváhal. V pátek hokejista Michael Liambas tvrdým nárazem na mantinel těžce zranil šestnáctiletého obránce Bena Fanelliho. Teď si kromě výčitek svědomí vysloužil i roční distanc od vedení kanadské juniorské ligy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

BedlamW

hmm

Kluk mel smulu. Je to zakrok na 2 minuty, ale nezda se mi, ze by ho chtel umyslne zranit. Takovych hitu jsou kazdy den v NHL desitky. Spise by melo vedeni dohlidnout, aby mladi frajirci nosili poradne utahnute prilby.

0/0
6.11.2009 8:29

rychloslimejs

dost dobre nechapu,

jak nekdo muze mluvit o cistem hitu... Ten, co ho atakuje ma jasne zvedly loket a miri nekam do urovne krku, proto taky pak vcelku plynule pokracuje a zastavuje se az o matninel. Staci se zamyslet a divat se na hokej, jakykoli cisty hit telem zastavi totiz i toho, kdo "hituje", nemuze kolem nej proste projet dal, vzdyt to je logicky. A ten blbec, kdyby tam nemel mantinel, tak by klidne dal pokracoval... A myslim, ze muze byt rad, ze ho nebudou trestne stihat, rok bez hokeje je mozna jeste maly trest...

0/0
5.11.2009 18:02

Andee

Re: dost dobre nechapu,

Chápeš ale že příčinou toho zranění byl problém s helmou (ať už blbě utažená nebo nějaké technické selhání materiálu) a nikoliv samotný hit? Jinak ten zákrok nebyla žádná chuťovka, ale nic extra bestiálního taky ne. Kolikrát jsou k vidění horší zákroky typu Morava-Zelenka a ty jsou nebezpečné ve 100% případů a tipuju tak 20% skončí nějakým zraněním, byť by to byl "jen" pohmožděný krk. Ale takovýhle sjetí hráče skončí zraněním v mizivém procentu případů...

0/0
5.11.2009 19:57

Ignác Guy

Re: dost dobre nechapu,

příčinou toho zranění byl "mozek" toho útočníka. kretén, kterej se vyžívá v prasárnách a prostě jednou mu ta prasárna vyšla do úplného konce. tečka

0/0
5.11.2009 20:06

jack007jac

Re: dost dobre nechapu,

no nevim, ale zakrok Moravi na Zelenku, tak strasne nevypadal, byl skoro ve stoje, zadna velka rana. Spis jen smula, nez zakerny zakrok.

0/0
6.11.2009 11:50

Phrn

....

pro ty co tu hlasaj, ze to byl cisty hit tak za prve si to video poradne prohlidnete a za druhy si na youtube vyjedte jmeno Liambas at vite co je tohle za hovado. Doporucuju video jak srazi jednicku draftu Tavarese na hrazeni. Tam vam dojde, ze to jednoznacne "nahoda" nebyla.

0/0
5.11.2009 17:58

Andee

Re: ....

To vysvětluje, proč ho tak natřeli... a pod dojmem těchto skutečností už souhlasím i s výší trestu, přestože mi to připomíná, jak Macha zavřeli za pašovaný BMW, když mu nic jinýho nemohli dokázat...

0/0
5.11.2009 19:59

tnx

To je sila

Ruce zvednute, cepel nekde nad urovni hlavy. Na puk se ani nepodival, jen se rozjel, aby to byla poradna rana. Navic ho vzal loketem do hlavy. A trest mu prijde tvrdy? Mel by jit jeste sedet. Hokej ma byt tvrdy, ale mela by to byt hra o tom, kdo da vic golu a ne o tom, kdo pozabiji vic souperu.

0/0
5.11.2009 17:52

pj25

Jasna likvidace

Pokud mate dobre oci a trochu rozumne mysleni, tak vydite, ze ho nezajimal puk ani hra a jeste se na to poradne rozjel. Takove hity normalni nejsou, protoze tohle by malokdo rozchodil ;-ORv

0/0
5.11.2009 17:32

R.Jan.

aby bylo jasno:

“I wouldn’t characterize it as a check from behind or necessarily a check to the head. What we observed clearly was a considerable distance travelled and the speed at which the player (Liambas) was travelling. That’s most concerning.”

This is a direct quote from OHL commissioner Dave Branch .

Přesně to vystihl. Nemuselo to dopadnout tak zle, za problém s helmou nemohl, ale způsobil to celé tím, že mu nešlo o nic jiného než co nejtvrději srazit obránce.

0/0
5.11.2009 17:31

pj25

Re: aby bylo jasno:

presne tak R^ tohle nebyl zadny normalni stret ani dohrani hrace !!

0/0
5.11.2009 17:34

hanyz.dx

kde to začíná?

já vidím problém především v tom, že takovýhle 20-ti letý děcko vidí, že Richardsovi prošel nechutný útok na hlavu bez trestu a proto si myslí, že na ledě může bez trestu udělat v podstatě cokoliv... problém nastává v momentě, kdy má proti sobě ještě menší a v podstatě ještě nevyvinutý děcko, tak jako teď

0/0
5.11.2009 17:14

Luque1

brutální faul

co to máte za přehrávače. To byl jasný brutální faul - on se ho tělem skoro ani nedotkl, to byl lokot jako prase - prohledněte z více úhlé na zoutube. mimochodem podobných zákruká tam ma liambas více.

0/0
5.11.2009 17:13

CART09

Re: brutální faul

No hned vzápětí na toho dalšího hráče, tam jsou ruce nahoře naprosto jednoznačně...

0/0
5.11.2009 17:24

Luque1

Re: brutální faul

zastavte si to na 40 sekundě (a podé situaci dohrajte)- tam do něj naletěl - zejména sledujte pohzb rukou - pohužel není tam obrázek kde byho přímo zasáhl rukou - jastě to z toho vyplývá - tělem ho natlačí na mantinel - hlava se přikládá k mantinelu - a ze předu jej v ten samí moment brutálně atakuje loktem - je v tom velká síla, protože hokejku stále drží pevně objema rukama - a tak do síly úderu vkládá kromě pohybu rukabma zejména sílu setrvačnosti celého těla. To je ten rozhodující moment, pád hlavou na led to už je jen druhotné.

0/0
5.11.2009 17:26

Wes__Parmalee

Normalní hit

0/0
5.11.2009 17:07

další vůl co nevydržel ty kecy

Re: Normalní hit

Taky se mi to tak zdá, pouštěl jsem si několikrát a opravdu tam nevidím nic zákeřného, ta ruka šla trochu nahoru, ale nešla na hlavu, takže asi to bylo opravdu tím, že neměl předepsanou výstroj. Strašný je to, že nemají povinné helmy s celoobličejovými masky!!!

0/0
5.11.2009 17:12

Andee

Re: Normalní hit

Přesně můj názor...

0/0
5.11.2009 17:16

hokič

Re: Normalní hit

Souhlasím. Aspoň z toho, co jsem viděl na youtube na záznamu cbc to spíš vypadá jako čistý hit. Názor typu "loket jako sviň" může pronést někdo, kdo viděl hokej tak maximálně skrz okno během kurzu baletu a myslí si, že paže nechávají hráči o přestávku v šatně.

Takže jako vždy - zamysleme se nad pravidly atd., zda je vše rozumně nastaveno, ale nehledejme obětního beránka, jen proto, že se stalo neštěstí. Bohužel to vypadá naopak.

0/0
5.11.2009 17:22

pj25

Re: Normalní hit

Ty uz by jsi mel prestat hulit to svinsvo a zapremyslet se o cem hokej vlastne je co je cilem tehle hry. ! Ty jsi asi jeden z tech co se nikdy nenaucily bruslit a sermovali s hokejkama na detskem hristi, protoze nikdo kdo nekdy hokej hral a ma vsech pet pohromade nemuze napsat takovy blabol 8-o

0/0
5.11.2009 17:39

cibjes

Re: Normalní hit

Hrál jsem 1 ligu a ted uz chodim si zahrat jeden "pivni" prebor na zizen. Neni to ani mesic co jsem "hitoval" protihrace pred kasou, kterej me nevidel a ja to moc dobre vedel. Videl jsem sklonenou hlavu jak se chysta ke strele a misto toho abych mu vypichl puk jsem ho trefil ramenem do obliceje. On v plne jizde, ja jsem udelal 4 tempa. Rozhodujici byla jeho rychlost. Nasledkem zapadly jazyk a vyrazene zuby s trznymi ranami v obliceji, lehky otres mozku. Helma mu nespadla. Byl to faul i presto, ze byl na puku a ja ho trefil ramenem,protoze se nemohl mymu zakroku branit. To uznavam a prijal jsem trest jakej nasledoval. Podotykam, ze trefenej protihrac byl taky byvalej hokejsta. A ja mel v tu chvili zatmeno po predchozim zakroku na me.Tenhle kanadanek moc dobre vedel co dela a mohl predpokladat nasledky, protoze tyhle zakroky na hlavu, maji temer vzdy za nasledek otres mozku.Osobne bych tyto zakroky trestal takto: nebude hrat do te doby do kdy nebude hrat zranenej protihrac.

0/0
5.11.2009 19:13

Andee

Re: Normalní hit

Takže takovej Frolo, když tenkrát sundal Sobotku ;-) To beru, že faul je, tohle podle mě bylo maximálně na dvojku. S ohledem na to, že je ten hráč prase dlouhodobě a nebyl to asi první jeho průšvih, tak bych pochopil i ten trest do konce sezóny (přestože mi původně bez znalosti téhle informace přišel přehnaný). Ale jak tu někdo navrhoval doživotní distanc apod., tak to je opravdu nesmysl...

0/0
5.11.2009 19:51

cibjes

Re: Normalní hit

Tak nejak. Ale ja myslim, ze jde o to dat temhle zakrokum hranice. Rozlisujme tvrdou hru a magory, kteri nehraji hokej a jen tam litaji aby nekoho prizabili. Jak jsem psal, pokud takto nekdo zrani protihrace musi ocekavat trest v delce doby nez protihrac zacne znovu hrat. Nemuze prece v plne jizde trefit hrace, kterej je zady, otaci se a evidentne se nemuze branit. Branit znamena se zpevnit. Takovych tel jsem rozdal i dostal tisice a u vetsiny takovych nehrozi zraneni, protoze zatnu co nejvice svalu, ktere ochrani kosti a dokazi ztlumit energii narazu. To se uci uz v zacich a navic je to i pud sebezachovy.

0/0
5.11.2009 21:54

nenápadně maskovaný Kei

Re: Normalní hit

D. Hatcher tohle dělal pravidelně a navíc děsně rád vyjížděl zpoza buku tak, aby byl vidět na poslední chvíli.

0/0
6.11.2009 9:33

nenápadně maskovaný Kei

V kontextu kanadského hokeje čistý hit, bohužel.

0/0
6.11.2009 9:35

cibjes

Re: V kontextu kanadského hokeje čistý hit, bohužel.

Tak tim si nejsem jisty, loktem do hlavy neni hit. Ani v Kanade. Asi proto dostal takovy trest

0/0
6.11.2009 17:09

Soami

Pokrytectví

Hokej byl vždy tvrdý, kontaktní sport, ale jeho směřování v posledních letech v NHL je dost úchylné. Kluby si drží agresivní kopyta, které krom mlácení protihráčů nic neumí (občas dají haluz jako Kočí). Bitku považují za povinné zpestření každého zápasu - lidi to přece chtějí. Pak se nesmí divit, že to občas nějaký primitiv přežene. Asi čekají, až se začnou na ledě střílet a pak to teprve budou řešit. Ten faul toho mladého byl likvidační, s úmyslem zranit - zdvižený loket a na hlavu. To přece nemá nic společného s hokejem. Měl by dostat trvalý distanc - ten druhý si už možná nikdy nezahraje.

0/0
5.11.2009 16:02

Andee

Re: Pokrytectví

Můžeš mi říct, za co by měl dostat distanc? Přehraj si ten zákrok a uvidíš, že to nebyl faul ani na dvě minuty. Ruce má dole, dojíždí hráče, který nestojí víc než pár centimetrů od mantinelu, čistej hit. Problém ale nastává v tom, že tomu klukovi spadne helma. Proč? Protože nemá řemínek dotažený tak, jak vyžadují pravidla (na palec pod bradou max.). A to vůbec nekomentuju, že v jeho věku by měl mít celoobličejový kryt. Takže si nehrajme na falešné moralisty. Byl to tvrdý střet, ale rozhodně ne zákeřný a že skončil zraněním je hodně smutné, ale je to nešťastná náhoda. Už jenom distanc do konce sezóny mi přijde jako dost přehnaný trest Rv

0/0
5.11.2009 16:39

biddle

Re: Pokrytectví

Ty jsi to v životě nehrál, že? Možná tak na počítači...

0/0
5.11.2009 17:05

další vůl co nevydržel ty kecy

Re: Pokrytectví

A ty jo? Podle mě to co napsal má logiku.

0/0
5.11.2009 17:07

biddle

Re: Pokrytectví

Já jo.

0/0
6.11.2009 9:12

Andee

Re: Pokrytectví

To seš hodně vedle... ;-D

0/0
5.11.2009 17:08

biddle

Re: Pokrytectví

Když to vezmeš rozumem, tak ten starší kluk je úplný magor. Já už dávno hraju za muže, ale když si zahrajeme s dorostenci před sezónou přátelák, dávám si sakra pozor, abych nějakého šestnáctiletého šedesátikilového kluka neutřel jako ten trouba. Je to sport a ne vraždění neviňátek. Navíc většinou tihle ranaři v sezóně udělají s bídou bod za pět zápasů. Když hraješ a tvoříš, tak se těmhle blbům spíš vyhýbáš.

Další věc je, že když někdo vehementně dohrává souboje po odehrání puku, trefuje někoho, kdo se možná ještě soustředí na přihrávku.

0/0
6.11.2009 9:16

cibjes

Re: Pokrytectví

Tohle že nebyl faul? Tohle byl jednoznačně útok na hlavu. V posledni chvili ruce zvedl. Prehrej si to jeste jednou. Narazil totiz loktem do plexi. Navic tyhle zakroky by mely byt trestany a tvrde. Dale nevim jakymi pravidly se ridi juniorske ligy v kanade. Ale pochybuju, ze kdyby mel povinne plexi, ze by ho pustili k zapasu. Nevim podle ceho soudis, ze nemel reminek na palec. Tys mu to pred zapasem meril? Videl jsem uz prasklej plast kterej se zapina do cvoku. A po podobnym zakroku. Jenze to nebylo u mantinelu, takze to spoluhrac odnesl jen otresem mozku. Jel v plne rychlosti na hrace kterej se nemohl jeho ataku branit.

0/0
5.11.2009 17:06

Andee

Re: Pokrytectví

Podle mě ruce výš než u ramenou neměl. Ten kluk padal, tak to pak vypadá jinak, ale do hlavy ho netrefil, teď jsem si to znova pouštěl. Jinak samozřejmě ta možnost defektu helmy existuje, ale to přece není vina protihráče, zase nešťastná náhoda...

0/0
5.11.2009 17:15

cibjes

Re: Pokrytectví

Kazdej zraneni je nestastna nahoda. Teda pokud umyslne neseknes pritihrace do ksichtu hokejkou. Tam je jasne, ze ke zraneni dojde. Takze nehazej to na nestastnou nahodu. On mel na vyber. Bylo mu jasne,ze pres golmana, kterej se vracel do kasy ho protihrac navic k nemu otocenej zady nemuze videt a trefil ho znovu podotykam loktem do hlavy. Protihrac se trochu predklonil, ale i kdyby se nepredklonil, i kdyby mu neuletela helma, stejne by ke zraneni doslo. Asi ne k tak vaznemu, ale doslo. Protihrac ho nemohl videt a nemóhl se branit. To je rozhodujici k posouzeni zda doslo k faulu.

0/0
5.11.2009 18:51

Andee

Re: Pokrytectví

Tak neshodneme se v tom, že já si myslím, že nebýt toho nešťastného pádu helmy (ať už byl důvod jakýkoliv), tak k žádnému zranění nedošlo...

0/0
5.11.2009 19:48

pj25

Re: Pokrytectví

R^

0/0
5.11.2009 17:41

pj25

Re: Pokrytectví

Prene tak, naprosty souhlas! Hokej je tvrdy sport, ale musi to mit hranice. Podle me to byl jednoznacne likvidacni zakrok, vubec ho nezajimal puk ani hra-sel proste po nem. Nebylo to ani klasicke dohrani hrace, to vypada uplne jinak. A to nemluvim o rychlosti. byl rozjety dlouho dopredu a vedel co udela. A v neposledni rade, ten loket na hlavu tam pri zpomaleni jde krasne videt! Je ale pravda, ze ta helma mela byt s plexisklem u tak mladeho hrace. Reminek mohl mit zaply podle pravidel, protoze pri tomto narazu se mohl odepnout.

Absolutne souhlasim s tim funkcionarem souteze co se vyse trestu tyce a taky v tom, ze kazdy musi premyslet co muze zpusobit. Hlavne tihleti magori (bitkari), kteri jsou v hokeji jen kvuli divakum.

0/0
5.11.2009 17:27

Kael008

helma

Jinak takových zákroků je v každém zápase řada, byla to prostě hrozná smůla. Otázka spíš je, proč ta helma tak snadno spadla. S celoobličejovou maskou, jaká by snad v 16 měla být povinná, by se mu to asi nestalo.

0/0
5.11.2009 15:47

Andee

Re: helma

Kdyby měl řemínek dotažený podle pravidel, tak by se to taky nejspíš nestalo... :-/

0/0
5.11.2009 16:40

Kael008

backspace

Kdyby zmáčkl v počítačové hře backspace, nestalo by se vůbec nic.

0/0
5.11.2009 15:43

oId fashioned Vince III..

Re: backspace

je to ale cizí termit a pisálek tedy dostane premie;-D;-D

0/0
5.11.2009 16:04

Andee

Re: backspace

preambule dostane pan retraktor ;-)

0/0
5.11.2009 17:18





Najdete na iDNES.cz