Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Junioři nestíhají. Je to obraz našeho hokeje, shodují se experti i šéf svazu

Kouč hokejové dvacítky Jaromír Šindel před světovým šampionátem věřil v medaili. Stačily dva zápasy, ostudný debakl 1:10 se Švédskem a zpackaný duel s Finskem (3:4), a junioři spíš musí myslet na záchranu v elitní skupině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pirát zlitej rumem

Junioři nestíhají.

A co kdyby na ty juniory nastoupil někdo kdo ty nagelovaný metrouše nechá kácet stromy v lese jenom v ponožkách, tahat gumy vod traktoru mít při tom tupý brusle, dělat 1500 dřepů denně a kdo bude kecat dostane latí přes záda a dá si dalších 1000 dřepů?!!!!!! By jim třeba došlo že nehrajou šachy:-/

0/0
29.12.2009 11:41

mistuch

Vážení ODBORNÍCI

až nebude v českém sportu hlavní ukazatel KORUPCE,PROTEKCE a KAMARÁDÍČKOVÁNÍ a vyhodí se ze všech úrovní sportu prospěcháři,tak ten obraz nejen hokeje,ale celého mládežnického sportu v ČR bude lepší.!!!!!!!!

0/0
29.12.2009 9:56

Daniel Pudil

Re: Vážení ODBORNÍCI

ty bys chtel porad nekoho vyhazovat, upozornovat, vyzyvat k osdstoupeni....nejsi ty nahodou JYRKA PAROUBEK?zkus to delat sam ne???

0/0
29.12.2009 10:08

katerina.sipkova

ČEMU SE POŘÁD VŠICHNI DIVÍ

....byla bych moc ráda kdyby se místo slov a neustálého vymlouvání, omlouvání, rozebírání začalo něco dít. můj syn hraje hokej a o tom jak se pracuje s mládeží něco vím. v této zemi se nedá mluvit o nějakém systému práci s mládeží a nejenom to.....dokud tady o mladých nadějích budou rozhodovat lidé, kteří vidí jenom svůj prospěch a o hokej jako takový jim vůbec nejde, těch kterých se to týká už budou vědět (funkcionáří, páprdové českého hokeje a podobní).....zkrátka stačí se jít podívat na žáky a hned si každý udělá obrázek....proč mladí odchází do ameriky?....protože je tady zazdí nějaký ňouma, který si myslí, že nad něho není.....JENOM ABY BYLO JASNO, NÁŠ HOKEJ JE V PR...A BUDE TAM HODNĚ DLOUHO.....přeji krásný den všem

0/0
29.12.2009 8:43

plastova_lahev

dotaz

nevím, zda to tu padlo : nevíte, jakým způsobem fungují nějaké stáže mládežnických trenérů v cizině ? kdo to má na starosti ? kluby, svaz, vlastní iniciativa, zahraniční kluby ? 

díky za odpovědí :-)

0/0
29.12.2009 7:29

BíláKočkaPřevlečenáZaTrpaslíka

Re: dotaz

nevim:-)

a neni zacR^

0/0
29.12.2009 8:10

plastova_lahev

Re: dotaz

:-) i tak dik ;-D

0/0
29.12.2009 8:18

Dobrý

Lež

Největší problém našeho hokeje je to,že si pořád něco nalhaváme.Hrajeme si na hokejovou velmoc a to už dávno nejsme.Svědčí o tom jeden důkaz a to je uvádění nepravých údaju o  hokejistech v česku.V novinách se dočtete,že v české republice je registrovaných kolem 90000 hokejistu,to je daleko více než ve Švedsku,Finsku,Rusku a ti jsou s hokejem úplně někde jinde.Zajímalo by mě kde k takovému číslu došli.Je pravda,že registrovaných hokejistu může být 90000,ale aktivních při spočítaní všech soutěží jak dospělých tak mládežnických činí kolem 15000 a to jsem ještě hodně přidal.

0/0
29.12.2009 7:01

Cavaliere

Hm

Tak tomu nějak nerozumím. U nás je možná špatná práce s mládeží, spíš je to o penězích, které rodiče mají nebo nemají. Ale když teda  jsou v mužstu hokejisti, kteří se přiravují za mořem, kde teda podle pana Holíka makají úplně jinak, to není nikde vidět?

0/0
29.12.2009 6:40

larkin

Re: Hm

Tam uz sice makaji, ale je tezke dohanet, co se v "zacich" resp. v Cechach nenaucili. Pokud mrknes na statistiky QMJHL nebo IHL z nichz se nasi zamorsti reprezentanti rekrutují, zjistis, ze to nejsou a pravdepodobne nikdy nebudou hokejové hvězdy (dalšího Zetterberga nebo Dacjuka, ktří oba byli draftování kolem 200. mista bych tu skutecne nehledal). S vyjimkou Kubalika na 13. miste, je pak další nejvýše postavený Nestrašil na 32. a ti ostatní jsou ještě hlouběji ...:-P

A dnes proti Švýcarům excelujici Eberle je prvni s prumerem 1,5 bodu na zapas.;-D

0/0
29.12.2009 10:54

petr88

Re: Hm

Oni myslí všechny, kteří se od založení svazu hokeje zaregistrovali.

0/0
29.12.2009 11:23

xbeetle

proč kritizovat?

proč se u nás stále brečí, že mladí hráči odcházej do juniorských soutěží v usa a kanadě...a že tohle je snad důvod proč je juniorský a potažmo seniorský hokej tam kde je??? když jsou juniorský soutěže v severní americe dle našich odborníků tak špatný, tak proč mladí kanaďani vyhráli 6x nebo 7x v řadě MS 20??? problém je úplně někde jinde a lidé za tenhle stav odpovědní se vymlouvaj na takovou stupiditu jako je brzký odchod hráčů...

ona ta kanadská 20ka je koukatelnější než 90% zápasů naší extraligy...

0/0
29.12.2009 0:54

Andee in Red Book

Re: proč kritizovat?

A myslíš, že je optimální, aby se do 16 hráč učil nějaký způsob hry u nás a pak odešel do soutěží, kde se hraje úplně jinak? Nejsem z těch, který by brojili proti odchodům hráčů, ale část pravdy, proč se nám v 18 a 20 nedaří, v tom taky bude. A nesouvisí to s tím, že úroveň těch soutěží je často vyšší, než je ELJ u nás.

0/0
29.12.2009 1:11

xbeetle

Re: proč kritizovat?

On problém není až u reprezentací 18 nebo 20...vždyť i 16ka dostává dvouciferné přídely...odchodem do severní ameriky to asi nebude..

0/0
29.12.2009 10:12

TreKronor

Re: proč kritizovat?

Treba proto, ze s Kanadskymi juniory v Kanade mohou kanadsti treneri pracovat nebo je minimalne mit  na ocich. Cesky trener (v tomto pripade Sindel) nema vubec poneti o tom co ktery hrac zvlada a na co ma ci nema.Vidi je na videu a nom inuje je na zaklade nejakych statistik (v lepsim pripade).

0/0
29.12.2009 2:29

Stavelmartin

mládež

Můj názor na věc je,že za naši špatnou mládež můžou 3 faktory: a) spousta talentů končí tím,že jejich rodiče nemají peníze. a pokud nějaké mají,není jich tolik,aby jejich děti hrály první nebo druhou lajnu (zainteresovaní ví) b) náš školský systém. v 15-ti letech,kdy jdou kluci do školy se rozhoduje,jestli budou hrát hokej nebo půjdou studovat. U nás prakticky nelze studovat a dělat sport zároveň. Jelikož se náš stát absolutně nedokáže postarat o lidi,kteří se pokusí v něčem vyniknout a nepodaří se jim to,tak vítězí studium a škola. To znamená další úbytek talentů. c) ten poslední úbytek je v odchodu do Kanady. Hráči SWE hrají prakticky všichni elitserien,naši hrajou juniorskou ligu v Kanadě. Kdo někdy dělal nějaký sport,tak ví,jaký je rozdíl hrát na úrovni juniorské (byť nejvyšší) a mužské úrovni. V Kandě mají své jisté,navíc dostanou stipendium a pokud jim sport nevyjde,mají minimálně maturitu. A jak by řekl jeden náš humorista: "A vo,vo,votom to je"

0/0
29.12.2009 0:43

larkin

Re: mládež

Ty faktory bych urcite jeste rozsiril i o ono prospecharstvi a kamaradickovstvi na funkcionářských židlích, ale dilema - sport nebo vzdělání je svatá pravda R^ 

Člověk se často děsí, co při zápase v živém vstupu dokáže dotyčný hokejista ze sebe vymáčknout, nebo ve studiu při sportovní debatě ;-D A to se přitom zas až tolik hokejkama do hlavy nemlátí, aby měly výmluvu na blbost ;-D

0/0
29.12.2009 10:59

chassis hunter

zazemi...

pokud rodice prachy nemaji,tak toho kluka na ten hokej ani nedaji,protoze je to hodne drahy sport...pokud uz nejakou tu "kacku" maji a jejich kluk to dela se zapalenim,tak jsou prevalcovani jeste treti a ctvrtou kategorii...treti se sklada z tzv.podnikatelu,kdy jejich mazanek ma to nejlepsi co muze mit,krome talentu a ctvrta kategorie jsou potomci byvalych hracu nebo funkcionaru,kteri mozna maji talent,ale treba jim chybi chut nebo hraji protoze maji na zadech kdysi slavne jmeno...z tohoto paskvilu,se pak skladaji vybery a tam uz jsou akorat ti nejlepsi z toho marasu co vyrusta...no a pak to tak vypada...

0/0
28.12.2009 22:08

slon75

Re: zazemi...

Částečně máte pravdu, ale nevím, proč je pro vás bohatý člověk automaticky podvodníkem. Mojí známí jsou poměrně bohatí lidé, jejich syn hraje a od nich vím, že "tlačenky" provádějí hlavně rodiče rychlozbohatlíků, pro které je vše, co do dítěte vrazí, investicí a pozice trenéra v těchto případech hodně těžká.

0/0
28.12.2009 22:22

Doubleblue

Re: zazemi...

Ale on neřekl že je podnikatel automaticky podvodník.Znám to ze zkušeností mého známého.Podniká,snaží se,ale pokud nenamaže ještě více,tak nikam na turnaj nepojede.To že je kluk nejlepší střelec a maká nic neznamená.Prostě chce i ten trenér více a na to už nemá.Tohle je klasická korupce a nic jného.Myslíte,že se dají mistrovské medaile uplatit? Opravdu nedají...

0/0
28.12.2009 23:18

slimjim83

no

ja mam dojem, ze nejvic nestihame v obrane - tam si kazdej jezdi jak chce, nebranime - ale totalne vubec stredni pasmo, a v podstate vubec cela herni koncepce defenzivy ( a tim myslim i utocici hrace) stoji pekne za houno. Jinak utok se mi docela libil - sla tam videt typicka kreativita, a docela slusna kombinace. Ale ta obrana je k ;-(

0/0
28.12.2009 21:55

1.sinner

Re: no

tak nic nového,tohle je letitý problém,s tím rozdílem,že postupem času je stále více vidět....

0/0
28.12.2009 22:09

Bennu

Co si nikdo nechce priznat,

tak zlata generace byla produktem organizovaneho sportu dob minulych. A prece jenom tolik pozlatek tehdy nebylo.

0/0
28.12.2009 21:49

slon75

Re: Co si nikdo nechce priznat,

Jasně, a 22 let bez zlaté medaile (1949 - 1971) bylo produktem čeho? 12 let bez zlaté (1972 - 1984) bylo produktem čeho? Dalších 11 let paběrkování až do nástupu zlaté generace bylo produktem čeho? Vždyť si každý, kterému neteče mléko po bradě pamatuje tu bídu a bezradnost, kterou naši předváděli ještě začátkem 90. let.

Já jsem toho názoru, že dlouhodobě se prostě se špičkou (Kanada, Rusko) měřit nemůžeme, pouze sem tam se objeví silná generace, která nám umožní je pravidelně porážet.

Mámě šanci se udržet mezi 6ti neljepšími na světě, ale to by se muselo změnit strašně moc věcí.

0/0
28.12.2009 22:17

xylon

Re: Co si nikdo nechce priznat,

....12 let bez zlaté (1972 - 1984) bylo produktem čeho?...

bylo produktem zlatych medaily 1976,1977

trochu doplnit zakladni fakta a jinak celkem souhlas

0/0
28.12.2009 22:28

pawn

Re: Co si nikdo nechce priznat,

Poněkud zmatené a zcestné. Nějak vypadly roky 1976-1977. Důvody dlouhého čekání na zlato po roce 1949 jsou známy každému trochu znalému historikovi. Dlouhodobě jsme v Evropě byli se Švédy za Rusákem. Zrovna Rusové měli po roe 1990 krizi dlouhou přes deset let. Možná, že nás čeká něco podobného, než díky zlepšenému přístupu přijdou naši Malkinové a Ovečkinové.

0/0
28.12.2009 22:32

slon75

Re: Co si nikdo nechce priznat,

Omlouvám se, nechápu, jak mi mohla 70. léta vypadnout :-) Nicméně na základní myšlence trvám, namlsali jsme se na silné generaci a nechápeme, že takhle silná generace v našem hokeji přichází jednou za 20 let.

0/0
28.12.2009 22:55

seabow

Re: Co si nikdo nechce priznat,

Hm, jenže takhle silná "generace" už nepřijde...

0/0
28.12.2009 23:13

mosulský machredž

hmm

možná by mohli naši junioři aspoň potrénovat na pořádnou bitku a natlouct soupeře :-P

http://www.youtube.com/watch?v=wNJ8vc4aAZc&feature=popular

0/0
28.12.2009 21:44

mistuch

To není jenom obraz hokeje,

ale je to obraz naprosté většiny mládežnických sportů.V ČR jsou totiž v mládežnickém sportu hlavní ukazatele : KORUPCE,PROTEKCE a KAMARÁDÍČKOVÁNÍ!!!!!!!! a podle toho vypadá výkonnost.Většinou totiž talentovaní nehrají,nebo nenastupují v sestavách,aby mohli hrát dětičky bohatých,kteří jsou v naprosté většině daleko horší,než ti co to opravdu umí,ale nejsou z tak sociálně silných rodin,jako ti,kteří jim zabírají místa v klubech a výběrech.

0/0
28.12.2009 21:33

1.sinner

Re: To není jenom obraz hokeje,

tak nebál bych se hledat kořeny těto problemů ještě dála hlouběji.Nakonec i hokej a problémy s ním souvisí se stavem této "perspektivní a úspěšné"společnosti,kde o odborníka zakopneš jenom náhodou,zato zkorumpovabých blbců,kariéristů a všelijakých hochštaplerů je všude plno.Proč by měl být hokej jiný,než celá společnost?Co nás reprezentuje ve sněmovně,v obskurních politických spolcích zvaných strany,na radnicích atd.?Proč by měl být hokej jiný?

0/0
28.12.2009 21:50

supebay

frikulini

Není to jen o talentu. Tahle česká generace je rozmazlená. Vydělají pár desítek tisíc a myslí si že jsou mistři světa. Je to samej internet, facebook, iphone, šlapky etc.

Bohužel, stejné to je u kopané.

0/0
28.12.2009 21:30

Fred-Forester

Re: frikulini

bohužel, ale jen Češi..

0/0
28.12.2009 21:31

FredFu

Re: frikulini

Ano stím s Vámi naprosto souhlasím. Chtěl bych videt takové kluky, které uvádíte bez notebooku, drahých telefonů, značkového oblečení.., to by jim spadla brada a začali by se snažit dělat něco pořádně a ne čekat vše jen tak. Ale souhlasím s těmi názory o známostech..Vůbec nechápu ty ruznorodé názory např. jestli je lepší hrát v zámoří nebo jestli je lepší zkoušet u nás. Na hokej.cz např. ted píší o nejakém hráči, který hraje nejakou juniorskou ligu, jsem zvedavý kde bude za 2 roky., ale jestli nebude nikde, tak nechápu proč nepíší o někom jiném. Ne že bych mu to nepřál, ale takové ty rádoby hvězdy se známosti se mnohokrát nikdy nikam nedostanou a hráči co se dokáží vyšvyhnout bez medii do extraligy jsou super.

0/0
28.12.2009 23:20

JUDr. madqwert

jarda holik

R^;-D

0/0
28.12.2009 21:23

Fred-Forester

Re: jarda holik

teoretik....

0/0
28.12.2009 21:30

Andee in Red Book

Re: jarda holik

Jak ho nemám rád, tak ten by na tý střídačce nestal jako vocas Šindel. Před poslední třetinou by v kabině bylo dusno a Finy bychom porazili...

0/0
28.12.2009 21:48

Piet Schrijvers

A jéje, endýýýýýýýýýý je zase chytrej....

To se divím, že to takový "BOREC" nejde dělat a nespasí náš hokej stejně jako čutanou....exot. ;-D;-D;-D

0/0
28.12.2009 21:13

Andee in Red Book

Re: A jéje, endýýýýýýýýýý je zase chytrej....

Hele, kraxno, jestli máš něco k tématu, tak to hoď do placu, jinak se můžeš vrátit ke šmírování Kocka ;-)

0/0
28.12.2009 21:14

Piet Schrijvers

Re: A jéje, endýýýýýýýýýý je zase chytrej....

Neboj, až zliquiduju jeho, jseš na řadě. A teď mazej bonzovat, Páťa už na tvůj nástroj čeká !

0/0
28.12.2009 21:39

Andee in Red Book

Re: A jéje, endýýýýýýýýýý je zase chytrej....

Tak to se pleteš, tebe jsem já nikdy nenabonzoval. Podle sebe soudíš ostatní, co? :-P

0/0
28.12.2009 21:45

Piet Schrijvers

Re: A jéje, endýýýýýýýýýý je zase chytrej....

Příspěvek "k tématu" :

Jj...Kraxna nemůže dát pokoj ani o vánocích. To je fakt případ pro psychiatra...

25.12.2009 18:33 Andee in Red Book

Samozřejmě začátek vlákna, žádná reakce....prostě případ pro Chocholouška. ;-D

0/0
28.12.2009 21:59

Andee in Red Book

Re: A jéje, endýýýýýýýýýý je zase chytrej....

A proč sem nezkopíruješ, cos o vlákno či dvě níže předváděl? To by totiž jasně zdůvodnilo moji reakci, což ty moc dobře víš... ;-D

0/0
28.12.2009 22:03

Uwe Ampler

Pokud

je hráč kvalitní a chce na sobě pracovat, je úplně jedno jestli hraje v Americe nebo tady. Tohle není o nějakém extra propracovaném systému, základy tréninku se prakticky nemění. Když ještě nemá na extraligu a junioři jsou mu malí, může mlátit první ligu, to zase tak hrozná soutěž pro něj není, naopak. Jestli je to lempl co se vidí díky nesoudnejm agentům a rodičům hned v NHL není chyba systému. Bohužel tyhle přizdisráči hrají většinou za repre...

0/0
28.12.2009 20:57

Andee in Red Book

Re: Pokud

Bohužel v tý první lize by měla dostat šanci mnohem větší část juniorů, protože ne každej musí v ELJ vyčnívat, aby rychle zapadl mezi seniory a naopak. Jenomže to by musel svaz ty mladý trochu podpořit. Paradoxně dostávají šanci teď, během krize, protože kluby šetří, aspoň něco málo dobrýho by z toho nakonec mohlo být...

0/0
28.12.2009 21:01

1.sinner

svaz...

samozřejmě,že svaz jako zkostnatělý funkcionářský moloch dělá málo a pomalu.Na druhou stranu,kromě nominace, jak může ovlivnit práci s mládeží,delegaci trenérů,množství tréninkových hodin,kvalitu tréninků v extraklubech?První vlaštovka,zrušení bodování a tabulek,tuším do 5.třídy.Snad záruka,že mlaďoši budou hrát všichniCo bruslení?Největší nedostatek!To není jenom rychlost,to je i stabilita,umění manévrovat atd,atd.Největší slabina dnešního čs.hokeje obecně.Jak to,že dnešní 18letí kluci nepřebruslí 40leté veterány z ligy?Jednoduše,stále zatím nejde o to vychovat hráče,jde o body.Nerostou hokejisti, ale pod tlakem trenérů bezduší šoupači puku,bojící se na ledě zariskovat a tím možná riskovat chybu.To není jenom svaz,současně se svazem začněte u sebe a to již na té nejnižší trenérské úrovni.....

0/0
28.12.2009 20:48

Andee in Red Book

Re: svaz...

Jenomže v klubu potřebuješ dneska minimálně čtyři profi trenéry, což je při hodně skromné výplatě 20-25 hrubého přes milión ročně. Kdyby svaz nedotoval projekty typu Sazka arena, tak by klubům klidně mohl půlku přispět, takhle jsou vydány na milost a nemilost města, protože platit 2-4 tisíce měsíčně za dítě a k omu kupovat výstroj atd., aby se tyhle náklady pokryly, to si každej rodič dovolit nemůže a dětí je málo...

0/0
28.12.2009 20:57

1.sinner

Re: svaz...

samozřejmě souhlasím,dokonce i s tím,že se hokej stává sport pro horních "10".Nevidím však jinou možnost,než celý mládežnický hokej vyjmout z vlivu klubů EL a 1.ligy.Obsadit trenéry s kvalifikací,zajistit finance a se soukromníky z EL tvrdě obchodovat.Chceš hokejistu?Zaplať!Výchova stojí tolik, a tolik.Je těžké hledat optimální řešení,stávající stagnující systém však přinese definitivní konec....

0/0
28.12.2009 21:17

Andee in Red Book

Re: svaz...

Nevim, jestli je řešení přesně to, co píšeš, ale horší, než je stávající stav, by to určitě nebylo... jinak souhlas, chce to trenéry s kvalifikací a slušnou míru finanční nezávislosti, nicméně jednoznačně musí být množství financí vázané alespoň zčásti na výsledky výchovy mládeže, protože socialismus nikoho motivovat nebude. Pak to bude fungovat.

0/0
28.12.2009 21:35

cibjes

Re: svaz...

1) nevím kde se vzala čátstka 2-4 tisíce měsíčně. u nás v klubu jsou to 400,--Kč.

2) v našem "malém" klubu (50 tis.město, 2liga muži, 1 liga junioři i dorost) jsou profi trenéři a 20-25.tis hrubého když zbytek populace ve městě bere čistého něco mezi 10-15 - by byli lehce nad průměrem.

3) jak chceš měřit výsledky trenéra u dětí mezi 3 až 6 či 7 třídou? jde o dlouhodou práci, ve které rozhoduje spousta faktorů a jedním z největších je odhodlanost hráče na sobě pracovat, což u dnešních dětí chybí. Není motivace. Je jich málo, takže posadit hráče při zápase nejde, neměl by kdo hrát, když vypomáhají mladší hráči aby se vůbec poskládali 3 pětky... Pohrozit vyřazením z mužstva znamená rozpustit celej ročník. Prostě my jsme po škole vzali hokejku a šli čutat za barák, dnes děcko sedne k PC. Je to také hlavně věcí rodičů, ale v dnešní době rozhoduje kdo má jaké auto a oblečení než jestli mám hůře placenou práci, ale zato více času na dítě (takoví lidé jsou pak ve společnosti za lůzry).

0/0
28.12.2009 22:00





Najdete na iDNES.cz