Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Junioři táhnou český hokej ke dnu

Český hokej míří do nejtemnějšího období svojí historie. Za pár let nemusí reprezentace odjíždět na vrcholnou akci s ambicemi na medaili, ale se snahou udržet se v elitní skupině. Ještě na přelomu tisíciletí přitom světovému hokeji vládla, zvítězila na olympiádě v Naganu a třikrát kralovala na mistrovství světa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jsem

Navrhuju nakoupit svycarsky dresy

a predstirad, ze jsme svycari....to cechum jde nejlip...kdyz je potreba, zmenit barvu...;-D

0/0
29.12.2009 20:30

Jsem

Re: Navrhuju nakoupit svycarsky dresy

oprava: predstirat

0/0
29.12.2009 20:31

chassis hunter

docela dobre si pamatuji,ze

90% lidi tady kricelo,ze za vsechno to spatne muze Lojza,pod kterym hraci nechcou reprezentovat...

Lojza vsak je a vypada to,ze I bude posledni trener na hodne dlouhou dobu,ktery privezl medaili z MS20,MS a ZOH...

0/0
29.12.2009 15:57

opeth

Re: docela dobre si pamatuji,ze

a to jeste je potreba dodat, ze na nektere z tech akci mel vylozene beckovou sestavu. taky myslim ze uhral daleko vic nez na co mel ve skutecnosti hrace...

0/0
29.12.2009 17:52

NCay

jak tady někdo navrhoval

Taky bych byl pro, aby sportovci platili něco ze svých platů na rozvoj českého sportu. Nejsou peníze a šanci dostávají pouze ti, jejichž tatínci mají peníze. Jak to dělají třeba v Rusku, kde je většina obyvatel chudobných? Někdo to prostě zaplatit musí a příjde mi docela spravedlivé, aby ti hráči vrátili náklady do nich investované. Hlavně hráči z komunistické doby, kdy za ně všechno hradil stát, by si měli uvědomit, že bez těch prostředků by se nedostali tam, kde jsou a můžou to vidět teď, když si to člověk nezaplatí, tak nehraj. Výchova hráče sežere nemalé peníze, ten pak odejde za směšnou částku do NHL a tam vydělává miliony dolarů a odvádí daně v Kanadě nebo USA. Co z toho kromě té směšné almužničky od NHL má ten mateřský klub? Živoří, proto bychl byl za to, aby se udělal systém, kdy by sportovci příspěli na rozvoj českého sportu, protože bez něj by se teď neměli tak dobře, jak se mají. Jenom talent dnes prostě nestačí.

0/0
29.12.2009 15:22

chassis hunter

Re: jak tady někdo navrhoval

Stacilo by,kdyby si kluby vychovavaly hrace s tim,ze v budoucnu jim to ten hrac vrati...Stacilo by kdyby,jim pri kontraktu v NHL(nebo kdekoliv jinde v zahranici) vracel 1% ze sveho rocniho platu...A tyhle penize by se znovu a znovu pouzily na mladez...

Aby tohle vsechno financoval stat,asi neni dobre reseni a nejsou na to ani penize...

0/0
29.12.2009 16:17

kevinbb

Presny obrazek

naseho hokeje a fotbalu.

Samozrejme, ze to zacina u mladeze. Jak rika Holik, chybi disciplina, nedostatek moznosti pro kazdeho at uz talenta, tak drice. Nechavani talentu jit do zahranici, misto aby jsme si je vypilovavali tady, tak jako to bylo drive.

A otazka je, kdyz to slo drive, proc to nejde ted? Ze je nejaka svoboda a demokracie, tak vam reknu jen jedno, jdete do haje! Tady jde o vic nez o nejakou svobodu nebo demokracii, tady jde o republiku a ne si myslet, ze jen v zahranici jsou nejlepsi. Vzdyt my mame taky svetovou tridu treneru a odborniku, proc jim teda nedat sanci po jejich!

0/0
29.12.2009 14:50

smrk15

dvacka na slovensku

Na slovensku hraje dvacka ligu s dospelymi, nerikam, ze je to ten nejlepsi napad,a le zkusenosti tam naberou, silu taky a i kdyz zrovna ta slovenska vetsinu zapasu prohraje, je to stale lepsi, nez pak jit do zapasu z rakouskem se strachem o vysledek...

0/0
29.12.2009 13:18

seesul1

Re: dvacka na slovensku

nejde o to, jestli 20 hraje nebo nehraje celou sezonu spolu, ale jde o to, kvalitní hráče pro tu 20 vychovat. A to dnes nefunguje. Nehledě k tomu, že si nemyslím, že by jednotlivé týmy nechávaly své nejnadějnější juniory hrát celou sezonu mimo jejich mateřský klub.

0/0
29.12.2009 14:49

fbcskk2

názor

Souhlasím s názorem, že je to celkově odraz stavu společnosti. Kromě toho, co tady padlo, si myslím, že co se týká hokeje, tak je kámen úrazu naprostý nedostatek taktiky, souhry, kreativity, a podobných prvků, které dříve český hokej zdobily. To souvisí samozřejmě s tím, že většina zaintersovaných si honí triko a hlavní filosofií je prosadit se, sám za sebe, egoismus...  Já myslím, že ti SWE a FIN nás přehráli hlavně co se týká herní vyspělosti, ne že by ti naši byli pomalí, a pod, to je blbost. Když postavíte jedenáctku atletů proti mančaftu fotbalistů, tak ti atleti taky nebudou stíhat a budou všude pozdě...

0/0
29.12.2009 12:53

Energeticcc

Tak jak si to představujete?

Bez diskuse, náš hokej směřuje do pytle. To je jasné a je třeba s tím něco dělat. Ale teď mi vysvětlete, jak můžete navrhovat zároveň: snížení počtu extraligových týmů a současně kritizovat, že nedostávají mladí už v současné situaci dost prostoru. Uvědomte si, že jakmile by se snížil počet týmů v ELH, tak okamžitě šéfové těch zůstavších týmů najmou "ostřílence" z týmů, co vypadnou. To už se ti mladí nedostanou ani do 4. lajny.

0/0
29.12.2009 12:15

Hanf

Kde se to ti mladí mají naučit???

Není to tak dlouho, co se přenášel nějaký hokejový zápas odkudsi z Finska, bylo to město velké asi jako Hradec a ten komentátor jen tak mezi řečí poznamenal, že tam mají velmí dobré podmínky pro zimní sporty, je tam prý dvacet (!!!) stadionů s umělým ledem. Matně si vzpomínám, jak jsem asi před 25 lety, když jsem ještě bydlel v Karviné, naříkal u mého známého, kterého jsem znal z házené, že pouštějí veřejnost málo do haly na bruslení, jen v sobotu a neděli, vždy na 1 a třičtvrtě hodiny dopoledne a totéž odpoledne. Zavedl mne do přízemí jedné z obou jejich hal (mají tam jednu na zápasy a jednu pouze na tréninky) a ukázal mi tam dvě velké nástěnky s rozpisem obsazení obou hal. Denně od 6,00 do 22,00 s výjimkou kratičkých přestávek na úpravu ledu do poslední minuty obsazené. Tuhé zimy jako když jsem já v šedesátých letech bruslil od Mikuláše až do Vítězného února na politém volejbalovém hříšti na sídlišti, už také nemáme. Kde se mají naše děti naučit bruslit???

0/0
29.12.2009 12:14

Czech-fan

Re: Kde se to ti mladí mají naučit???

Nevím odkud jsi, ale ve většině trošku větších měst existuje veřejné bruslení... Já jako malej kluk jsem tam chodil třeba i 3x týdně. Ale v současný době se jaksi mládeži moc sportovat nechce. Radši sedí na sídlišti na lavičkách, pokuřují a popíjejí...Rv

0/0
29.12.2009 15:15

ag_

videl jste nekdo ten zapas s finskem?

neni pravda ze jsme hrali katastrofalne!!! byl to vyrovnany zapas. chteli jsme si jen pohlidat vedeni 3:0 a nehrali tak moc dopredu. ten gol ze sola finskyho obrance byl paradni, neco jako selanne v nejlepsich letech, to neslo ubranit. a ten posledni gol, po odrazu od brankare primo na hokejku fina, byla vylozene smula. Z tohohle zapasu nejde delat zadny zavery typu nas hokej je v P$$$

0/0
29.12.2009 11:53

huhuh

Re: videl jste nekdo ten zapas s finskem?

A to myslis opravdu vazne? Ja ten zapas videl a az na prvni tretinu byli Finove o tridu lepsi a to jak individualne tak jako tym.

0/0
29.12.2009 11:57

mozolek

Re: videl jste nekdo ten zapas s finskem?

já to neviděl, ale jak vidíš, je všechno subjektivní. Výsledek je ale těsný, takže tak moc ti Finové asi dominovat nemohli.

0/0
29.12.2009 11:59

Energeticcc

Re: videl jste nekdo ten zapas s finskem?

To máš recht. Dominovali posledně Švédové. Pokud jde o Finsko, je zarážející, že jsem ztratili vedení 3:0 v poslední třetině. O to tu jde.

0/0
29.12.2009 12:08

omiloush

Já ho viděl, bohužel...

Kromě 1. třetiny, která by se jakž takž dala nazvat vyrovnanou, byli Fini lepší po celý zápas a ve všem. Bylo jen jejich smůlou a naším štěstím, že oni svoje šance neproměnili a naši ano. Jenomže po onom góle na 3:0 přišlo to, co začíná být vlastní snad všem českým týmům ve všech sportech - jakmile si vytvoří nějaký náskok, tak začít bránit. Naši se stáhli a Fini je začali přehrávat a tlačit ještě víc. Kdy přijdou góly bylo jen otázkou času... Nestíhali bruslit, chyběla kloudná přihrávka, k tomu celkem chaos v obraně... Pokud naši hráči, kteří hrají v juniorských zámořských soutěžích, patří k tomu nejlepšímu ve svých klubech (jak se říkalo), pak nevím, co si o tom myslet... Zkrátka českému hokeji (a to na všech úrovních) chybí to, co jej v minulosti zdobilo.  A to, že naši dokázali i rychlejšího a tvrdšího soupeře svojí chytrostí "přechcat"...

0/0
29.12.2009 12:40

seesul1

Re: Já ho viděl, bohužel...

musím tvému příspěvku dát palec nahoruR^...bohužel...

0/0
29.12.2009 14:52

seesul1

Re: videl jste nekdo ten zapas s finskem?

gól ze sóla nešel ubránit??? To, jak se konkrétně u tohoto gólu naše obrana zachovala, nemohl pochopit ani střelec, Vatanen: “I just shot the puck in and I was a bit lucky when I scored the first

goal. When I scored the second, I don’t know what the Czech defencemen

did--they just moved away,” Vatanen said with a smile. “It was a big

win for us.”  V případě zájmu pošlu link. A co se hry naší obrany týče, naše obránce nekolikrát v zápase přebruslili jak Švédové, tak Finové. Prostě byli rychlejší a důraznější. Rameno před obránce, pár kroků, a byli před brankářem.

0/0
29.12.2009 14:59

Pekelák I.

Ale co přesně zlepšit ?

Můžete mi ale někdo říct CO děláme špatně a CO dělají jinde jinak ? Zdá se mi že nejvíc zaostáváme v pohybu a v bruslení...

0/0
29.12.2009 11:25

plastova_lahev

Re: Ale co přesně zlepšit ?

no konečně rozumný příspěvek ! R^

možná jdu na to blbě, ale: více menších sportovní hal = více prostoru = více času = lepší výsledky = medajle ....:-)

0/0
29.12.2009 11:33

pavelpat

Re: Ale co přesně zlepšit ?

1)V našich mlkádežnických soutěžích hraje zbytečně moc týmů - špička je roztříštěná a většina zápasů jim nic nedá - je potřeba aby ti nejlepší hráli třeba v osmi klubech a pořád mezi sebou. 2)Juniorské repre týmy nehrají moc přáteláků, a když už, tak se Slovenskem, Rakouskem či Maďarskem! 3)Mladí kluci odcházejí do ciziny - ale proč?- protože doma ani nedostanou šanci - v ELH se plouží důchodci se slavnou minulostí, a mladík, který udělí jedinou chybu hned sedí na lávce atd.

0/0
29.12.2009 11:46

pavelpat

Re: Ale co přesně zlepšit ?

4) A ještě důležité - chybí propracovaný systém sportovních tříd, které by platil stát a kde by mohli hrát i talentovaní kluci kteří nemají dost peněz - takhle to fungovalo za těch komoušů :-) 5)Asi jak, kde, ale někteří trenéři ještě trénijí podle zažitých stereotypů, se kterýma měli úspěchy v 80. a 90. letech - a to už jim trochu ujel vlak- problém je ale, že se učit NECHTĚJÍ - na semináře se zahraničníma trenérama nikdo nechodí    

0/0
29.12.2009 11:52

samhowkins

Re: Ale co přesně zlepšit ?

ad 1, mam pocit ze extraligu junioru hralo jeste pred 2,3 roky asi 24 tymu;-D ted by se to melo snizit na 20, coz mi ale stejne prijde moc ad 2) pokud vim tak porad hrajem s rusy, finy, svedy..pravda je, ze nam chybi kontakt se zamorim, ale to i na dospele urovni. ad 3) souhlas, treba orct, altrichter, prikryl, to jsou perspektivy jak blazen. nevadi mi Dopi, Reichel ci Patera, co mi vadi je, ze hraji porad prvni lajnu a porad jsou ve svych klubech nejlepsi, 12 let po Naganu, tady se snad zastavil casRvRv

0/0
29.12.2009 11:54

pavelpat

Re: Ale co přesně zlepšit ?

Ad2 - když sem to psal, myslel sem na výběr U18, který hrál 4x s Polskem U23, a na ČR U16, jenž hrál s Maďarskem U18 a Slov U18 , ale obecně je těch zápasů prostě málo...

0/0
29.12.2009 12:12

samhowkins

Re: Ale co přesně zlepšit ?

tak v tom mas pravdu, uz asi pred 2 roky rikal Marek Sykora (tehdejsi trener 20tek), že  hraci nestaci vubec v brusleni, ze neumi preslapovat, obraty apod. o taktice nebo o strelbe, ci snad nejakem stesti to vubec neni. To brusleni mi prijde uplne nejhorsi, pac ve 20 letech uz ho budou tezko zlepsovat:-/ jinak co zlepsit : 1) razantni snizeni poctu juniorskych tymu v extralize a tim padem zvyseni kvality 2) snizeni poctu tymu v extralize dospelych, 14 tymu je moc, kvalita zadna, ekonomicka sila klubu nulova, a vzhledem k tomu kolik produkujeme kvalitnich hokejistu je do budoucna 14 klubu holy nesmysl:-/

0/0
29.12.2009 11:49

flajboj82

sport u nás

Ono to není jen o hokeji...To jsou i jiný sporty...Dneska hlavně ani děti sportovat většinou nechtějí. Druhá věc je to, že kvalitních trenérů taky moc není. Jak už tady někdo napsal, tak trávit jako trenér spoustu času na halách a o víkendech na zájezdech taky moc nikoho nebere, protože za to nejsou ti lidi adekvátně ohodnocení. Pokud se v tom neudělá jasný systém koncepce a jasný systém dotací od státu, tak se to nezmění...Na druhou stranu se ale někdy nedivím, že to moc lidí nechce trénovat. Byl jsem se podívat na zápasu dorostu a někteří rodiče, co tam předváděli....škoda mluvit...No jo, každej čech je trenér a každej ví, jak se to má hrát...Rv

0/0
29.12.2009 11:24

pavelpat

Fin:

"Nechápal jsem, co čeští obránci dělali. Prostě mi uhnuli z cesty,"  - A neměli tam kluci vsazeno?:-)

0/0
29.12.2009 11:24

samhowkins

Re: Fin:

myslis jako na vitezstvi finu? pri kurzu 1,05;-D;-D tak snad si vydelali aspon na veceriR^

0/0
29.12.2009 11:58

pavelpat

Re: Fin:

Já je tam teda měl u Chance za 1,75 R^

0/0
29.12.2009 12:16

david7272

,,

mozolek napiš svůj názor a nepiš jen odpovědi, nebo umíš jen odpovídat;-D;-D

0/0
29.12.2009 11:24

mozolek

Re: ,,

na tvoje "rozumy" není těžké odpovídat. Stačí jen tohle;-D;-D;-D,

protože se člověk musí jen smát a nebo mít s blbečkem lítost a potm je to ;-(.

0/0
29.12.2009 11:30

david7272

Re: ,,

něcop přečti a pak můžeš psát, hošíčku;-D

0/0
29.12.2009 11:33

mozolek

Re: ,,

něcop ? Co to je ? ;-(

0/0
29.12.2009 11:36

david7272

Re: ,,

Janecký, kdo to je viď?;-D;-D

0/0
29.12.2009 11:38

david7272

Re: ,,

no.. už jsi to snad musel na netu najít ne??;-D

0/0
29.12.2009 11:42

mozolek

Re: ,,

trochu jsem se tady s tebou pobavil, ale už mi to stačí. I tak jsem zytečně reagoval na vola. Takže si musíš najít jiného obdivovatele.;-(;-(;-(

0/0
29.12.2009 11:48

AbrahamLincoln

Více faktorů

Že je CZhokej na cestě do p.. je asi jasný každýmu, ale důvodů je víc:

1. dnešní mládež si může vybírat z více sportů - chyba společnosti? těžko 2. vrcholový sport už se nenosí "...ano synku, dělej co tě baví, ale jakmile půjdeš na střední, má škola přednost." trenér mi vyprávěl jak jednou místo kluka přišla na trénink maminka vysvětlit, že už nebude chodit protože se musí učit a končí i když je talent 3. svaz si za tento stav může sám, docela jsem se zhrozil, když jsem se od trenéru dozvěděl, že svaz nemá ani metodiku jak kluky učit bruslit - jak chcete hrát hokej když neumíte bruslit? skatemil v Chomutově ukázal, kolik extraligových hráčů dělá bruslařské chyby. 4. rodiče kteří za tučný příspěvěk do klubu očekávají, že jejich syn bude v 1.lajně i když je dřevák, protože tatínek si nedokáže připustit, že jiný kluk může být schopnější - opět ze života, když přišel na zápas kluk po 14 denní absenci a tatínek zjistil, že není na soupisce, otočil se na podpadku a kluk už nikdy nepřišel

0/0
29.12.2009 11:21

asphaltpresse

třeba měli klucí vsazíno...

přece byste jim nevyčítali takový drobný přivýdělek, když promíjíme tak snadno prožrané miliardy papalášům...8-o

0/0
29.12.2009 11:18

mikulastan

20 tka u nas..

u nas sa celkom oplatil projekt 20tky v extralige. Po roky co sme sa zachranovali sme boli minuly rok 4ty a tento rok to tiez nemusi byt zle aj ked mame skupinu smrti. A tiez sa ukazali hraci ktory sa presadzuju v zamori. Neviem ci vasi o niecom takom uvazuju.

0/0
29.12.2009 11:18

veena

Re: 20 tka u nas..

kez by. slovenskou 20 ve vasi lize sleduju, porad sice dostavaj rychty, ale aspon se tam nauci branit a sehraji se, to tady nehrozi

0/0
29.12.2009 11:23

jelito.mutak

to je dobre

aspon se tu budeme moct lepe soustredit na poradne sporty jako treba fotbal R^:-P

0/0
29.12.2009 11:17

pavelpat

Re: to je dobre

ehm...on ten fotbal je jaksi v podobných sr...kách, jen kvůli širší základně a větší dostupnosti to není tak vidět ;-)

0/0
29.12.2009 11:29

savers

Česká chytrost a improvizace

že by to najednou nestačilo..?

0/0
29.12.2009 11:13

-H5NODS-

Volte ODS

Prohra s Japonskem na MS bude již brzo skutečností

0/0
29.12.2009 11:12

Ion Tichy

Re: Volte ODS

Podle diskuze koukám, že jsi se musel hodně uhodit do hlavy. A následky se projevují pořád ;-D;-D;-D

0/0
29.12.2009 11:20

mozolek

Re: Volte ODS

Souhlas. Mám s ním soucit.

0/0
29.12.2009 11:22

Profík

Re: Volte ODS

Má naprostou pravdu, soudruzi. A s ČSSD si o nic nepolepší.

0/0
29.12.2009 11:26

-H5NODS-

Ach ti špatní komunisti

Bylo to přeci tak nedemokratické že na MS jel hráč který měl výkonost a formu místo rozmazleného synáčka se zbohatlické rodiny.

Zlatá éra hokeje u nás končí. Hráči vychováni v dobách komunismu už pomalu odcházejí do důchodu a nastupující "svobodná" generace nedokáže zachvíli porazit ani Rakousko.

0/0
29.12.2009 11:12





Najdete na iDNES.cz