Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Kazachstánu zemřel ruský hokejista po zákroku soupeře na hlavu

V kazachstánské nejvyšší hokejové soutěži došlo k tragédii. Dvaatřicetiletý ruský útočník Dmitrij Učajkin z týmu Irtyš Pavlodar zemřel po zákroku soupeře na hlavu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M70a72r24t75i28n 93J26e96z38e88r36s83k12ý 7907315522747

to musela být naprostá náhoda resp. souběh shody nešťastných okolností - s přilbou na hlavě Vám prostě nikdo lebku neprorazí 8-o

.

viděl jsem tu úmyslnou pumelici, kterou zasadil Šíma onehdá Jardovi Holíkovi - ten se sice skácel jako podťatý,  byl " těžce" raněný takže se tam seběhli hráči a maséři - ale zanedlouho byl opět čilý jako rybička .....

0/−1
1.4.2013 15:41

L21u10b72o36m40í37r 70S85a53z96e39č42e21k 7749918115343

Hele Rambo, po takové ráně MŮŽE být člověk chvíli otřesený. A tehdy to byla sekera na hlavu a zezadu, takže nečekaná!

0/0
2.4.2013 7:28
Foto

R87o12m68a89n 82K10o90š95ť67á74l 5176740561189

Hokej je tvrdý sport a i kvůli tomu je sledovaný. Co si budeme namlouvat, bohužel i tohle k tomu patří. V zápalu boje se jen těžko kontrolují emoce a zákrok, který tisíckrát projde se jednou prostě vyvrbí jinak. Určitě nikdo nejde do souboje s úmyslem soupeře zabít, ale prostě balet vypadá jinak. Je mi líto, ale na silnicích se zabije daleko více lidí a nikdo ještě auta nezakázal. Prostě, nebezpečí číhá všude. Kdyby byl hokej bezkontaktní, nikdo by ho nesledoval. Realita holt někdy je tvrdá...

+5/−8
1.4.2013 12:27

M36a31r56t23i72n 72H24o39r45á53k 8897737965

Hokej je tvrdý sport a smrt k němu patří? Hrabe vám?

+11/−6
1.4.2013 12:49
Foto

R85o63m26a23n 43K82o77š12ť28á82l 5836370981819

Já netvrdím, že smrt patří k hokeji. Jen tvrdím, že zrovna tak jako kdekoliv jinde, se prostě i v hokeji prostě sejdou shody okolností, které následně končí třeba i smrtí. A hokej, jako vysoce kontaktní sport, prostě není vyjímkou. Nejásám, že byl zmařen lidský život, ale na druhé straně jsem realista.

+1/−3
1.4.2013 12:57

M39a72r61t62i20n 96H88o13r20á63k 8617287375

Myslím, že je větší pravděpodobnost, že umřete když budete přecházet silnici, než že umřete při hokeji. Je to kontaktní sport, ale smrt k němu v žádném případě nepatří. Má také svá pravidla, která mají zranění zamezit a pokud nejsou dostatečná, musejí se přitvrdit a pokud je někdo nechce ddržovat, musí se přistupovat k tvrdším trestům, jako třeba pozastavení činnosti.

+3/−1
1.4.2013 13:05
Foto

R20o57m66a25n 10K18o13š14ť41á50l 5606720911789

Žádný trest nebo pravidlo neodstraní efekt náhodné shody okolností. Jistě, je potřeba dodržovat pravidla a hranice, jenže to beru jako samozřejmost. Jen jsem prostě chtěl zmínit, že na přechodu nekrosčekuji někoho na hlavu, ale v hokeji se to stává běžně, tedy i to nebezpečí je dle mého opravdu vysoké. Nic nezlehčuji, ale ten kluk, co zemřel nyní, není ani první a bohužel určitě ani poslední. Tohle nevyřeší pravidla a ani sankce, to je prostě nešťastná souhra náhod. A ten, co ho trefil s tím bude muset žít a to mu fakt nezávidím.

0/−2
1.4.2013 13:12

M15a17r47t72i84n 73H90o83r66á82k 8907787765

Jak člověk při hokeji umře kvůli náhodné shodě okolností?

+2/0
1.4.2013 13:18

T17o82m52á62š 61L25e54v 5665549611673

Shodu náhod neovlivníte. Blikance hráčů neovlivníte. Pravidla ovlivnit můžete, a přesto to nechcete udělat s odůvodněním "stejně se to někdy stane znovu". Mně to logiku prostě nedává. A dokonce bych se nebál říct, že pokud by údery na hlavu automaticky znamenaly stopku, tak by se změnilo i uvažování hráčů a takových zákroků by ubylo.

+1/0
1.4.2013 13:20

S82a28m94u76e96l 31B10e88r28g27m83a94n 2720903752534

zřejmě jste nepochopil původní příspěvek... zkuste si do svého posledního příspěvku místo hokeje dosadit automobilovou dopravu o které p. Košťál psal na začátku... K přemisťování z místa na místo smrt taky "nepatří", ale bráno realisticky, nelze jí zabránit.

+2/−2
1.4.2013 13:13

M46a35r90t82i33n 31H40o95r31á87k 8877987575

Stejně tak se můžou děti ve škole bodnout nožem že, nejde tomu zabránit, měli bychom to brát jako fakt.

+1/0
1.4.2013 13:20

S47a21m60u54e78l 88B65e78r24g85m45a81n 2110593592334

Tak to je opravdu inteligentní argument. Až se podaří vymýtit na světě hloupost (jakou místy dáváte najevo) za pomoci tvrdých trestů, pak jistě už k žádnému neštěstí nedojde.

0/0
1.4.2013 13:29

T86o79m70á84š 70L18e41v 5635789431613

Na té ulici může být těch shod náhod celá řada, v hokeji u úderu na hlavu pouze dvě - úmyslně a neúmyslně, stejně jako je trestáno neúmyslné zasažení holí do obličeje, protože hráč je za ní zodpovědný.

+1/0
1.4.2013 13:34

M86i98c54h18a42l 10P41i80n16d33j50a92k 5123194747317

ale ta pravděpodobnost je ovlivněná tím, že hokej denně hraje pár tisíc lidí  za den ale cestu přejde několik miliard denně.

0/0
2.4.2013 0:59

J49a54n 10Ď32o70u80b72a44l 8186273244855

Ať je hokej jakkoliv tvrdý, pořád to je jenom sport a k němu tohle prostě nepatří. V NHL s tím už bojují a tvrdě by se to mělo trestat i v Evropě. A hlavně začít vychovávat mladé hokejisty v duchu fair play, jinak se toho nezbavíme. Samotní hráči si na to musí dávat bacha, jak  ten, kdo se brání, tak ten, kdo do něj najíždí.

+3/−1
1.4.2013 13:11

F38r79a95n75t45i37s78e79k 68M76i12k80e68s 8783537100462

Jen prosim nedavejte za vzor NHL. Rv

+2/−1
1.4.2013 13:58

J85a68n 74Ď94o85u91b18a78l 8216893164365

Napsal jsem jen "V NHL s tím už bojují". Neřekl jsem, že v NHL to vymýtili a měli by jsme si vzít příklad, ale že by se tyto zákroky měly tvrdě trestat i v Evropě...

0/0
1.4.2013 15:48

J20a10n 24Ď85o54u51b36a36l 8746573734405

Letos toho je - letos několik ochrnutých a jeden mrtvý po zákrocích na hlavu. Je to hnus a mělo by se s tím bojovat, jak jen to jde. Je to největší problém hokeje. Ale je to o hráčích, oni si musí uvědomit, že můžou soupeře vážně zranit nebo dokonce zabít. Hokej je jedna z nejtvrdších her a dohrávání soubojů v play-off je super, ale nesmí to být za hranou. Jako letos Kucharczyk na Roupce, stačí jeden blbec a může nadějnému hokejistovi ukončit kariéru nebo i něco mnohem cennějšího...

+2/0
1.4.2013 12:06

L94u61b71o52m28í62r 90S37a72z97e31č58e48k 7899518865873

Dokud se budou podporovat tzv. hity a ještě vyhlašovat pořadí nejlepších, taxe nic nestane. Každý nájezd do hráče má být trestán už jen proto, že má likvidační cíl.

0/0
2.4.2013 7:33

R96a33d46e72k 53N58ě76m87e94c 1247362265726

Kazašská liga - to musí být masakr... RvRvRvRvRvRvRvRvRvRv

0/−4
1.4.2013 11:38

S71a38m93u43e10l 34B29e65r59g57m97a77n 2620213772654

Náhodou kvalitnější než česká. Hraje se ve větším tempu, kombinačně a technicky je taky vyspělejší.

+3/−2
1.4.2013 12:08

R46a64d98e48k 47N76ě33m37e67c 1517122945646

No to je vidět na úspěchu Kazašů na MS;-D;-D;-D. Sbíraj za tu kvalitu jednu medaili za druhou;-D;-D;-D

+7/−2
1.4.2013 12:11

J33a48n 63Ď20o98u35b92a64l 8146893274675

Pro ně byl úspěch už jen postup do elitní divize, na hraně postupu hrají již několik let. A žádnou ostudu neudělali...

+1/−1
1.4.2013 12:15

J32a46n 75Ď47o93u89b46a97l 8316573594375

Zas tak hrozná nebude. Chodí tam i celkem dobří hokejisté, stadiony také nemají špatné,... i když samozřejmě žádná top liga to není, ale hokej hrát umí :)

+2/0
1.4.2013 12:14

P77e34t93r 14T66y75č58k31a 6345102369192

A máte to Plzeňáci.

+1/−9
1.4.2013 11:19

O43n66d63r84e84j 11M41a73c80á80k 9253409579881

???

+1/0
1.4.2013 11:33

J72a60r65o96s42l74a88v 36V42e73i41g87e96n38t 5408956438316

Také nerozumím :-/

0/0
1.4.2013 11:35

P20e66t14r 37T35y60č22k30a 6265842559962

Tak byli to Plzeňáci kdo tady do krve obhajovali Hollwega, že to nebyl faul.

+2/−3
1.4.2013 11:41

J19a62r56o77s13l96a65v 36V67e60i29g17e34n88t 5538966138136

Já jsem třeba taky Plzeňák a nemám problém souhlasit s tím, že to faul  byl. Stejně jako zákrok Komy na Kováře, který zas obhajují NĚKTEŘÍ fanoušci Slávie.

+3/0
1.4.2013 11:47

P43e84t47r 93T29y90č83k45a 6355142839222

Tak tebe nemyslím, ale jinak jich bylo hodně. Stačí projít diskuze po udělení trestu Hollwegovi.

0/0
1.4.2013 17:07

T58o13m80á45š 64Š77t40u29r35m43a 2406162620581

Nebo poukazovali, že Komův a Rájenův faul byly stejné?8-o8-o8-o

Hodinky nebo holínky ......

+2/0
1.4.2013 12:04

P46e96t12r 46T17y24č26k22a 6505692589242

Ne. To určitě nemyslím.

0/0
1.4.2013 12:07

P43a65v92e66l 71B61u51r55d12a 3257358878337

Jasně takže hráč musí být malého vzrůstu a nejlépe hrát v hlubokém předklonu .... To ho pak nikdo nezastaví protože co kdyby trefil hlavu..... Hrál jsem hokej a už od žáčků nás učili hlavu nahoře jakmile čučíš na puk tak stačí aby se Ti jen postavil kdokoli do cesty a už Tě vezou a nemusí jít o zákrok na hlavu.... Tak změňte pravidla jako u ženskejch bez kontaktu a je to .... Ale je i po hokeji ...

0/0
1.4.2013 12:26

T74o65m83á77š 10L54e41v 5405699531863

Běžte to prosím osobně vysvětlit pozůstalím. Jen ať to zůstane vše při starém, ať z toho máme my gaučáci stále stejně skvělý zážitek, že? Vždyť pak by to už nebylo ono a co bychom si počli!

+1/0
1.4.2013 13:30

L42u88b95o68m94í45r 61S20a85z50e44č74e36k 7679708785633

To je zajímavé, dříve, myslím tak před 40 lety se hrál hokej, a jaký, a toto by se trestalo. Co trestalo, to by žádného normálního hráče ani nenapadlo.

0/0
2.4.2013 7:42

M17a56r30t70i24n 22H42o58r42á44k 8507257275

A proto se údery do hlavy musí trestat.

+6/−1
1.4.2013 11:18

T83o72m21á15š 34L82e64v 5815609661633

To je třeba vysvětlit hlavně těm, kteří obhajovali zákrok Cháry na Šatana. Čisté údery na hlavu by se měly prostě automaticky trestat, nemusí se čekat na takovou tragédii.

+1/−1
1.4.2013 12:04
Foto

J24a12n 82H39a90ž57m20u38k74a 6763336235

Chára mu vystavil čistý strom ty experte.

+1/−1
1.4.2013 12:18

T33o26m28á76š 62L20e61v 5105219931673

Do hlavy, ty hlavo.

+1/−1
1.4.2013 12:19

P65a71v62e30l 42B87u23r80d56a 3897668558217

Jasně takže hráč musí být malého vzrůstu a nejlépe hrát v hlubokém předklonu .... To ho pak nikdo nezastaví protože co kdyby trefil hlavu..... Hrál jsem hokej a už od žáčků nás učili hlavu nahoře jakmile čučíš na puk tak stačí aby se Ti jen postavil kdokoli do cesty a už Tě vezou a nemusí jít o zákrok na hlavu....

+1/−1
1.4.2013 12:24

T38o12m66á84š 34L22e50v 5495609581863

Ano, takže naopak kdo tu hlavu bude mít dole, může ho protihráč ohrozit na životě. Vážený pane, tohle není válka, kde jsou pravidla krutá a nemilosrdná, tohle je hokej, kde se pro zdraví hráčů něco udělat může.

+2/0
1.4.2013 12:33

M88a16r16t11i71n 97S65a51k30a43l 4270674370362

A může se začít třeba tím, že si na sebe budou dávat bacha i samotní hráči a nebudou se vystavovat zbytečně do nebezpečných pozicí.

0/−1
1.4.2013 12:37

T76o49m61á95š 75L33e66v 5695169471603

Tak je rovnou trestejme dodatečně za hlavu dole stopkou na pár zápasů, třeba jim zachráníme tím život :-D

+1/0
1.4.2013 12:50

M76a75r97t53i28n 15S22a75k41a35l 4810214190572

Eh.

0/0
1.4.2013 12:51

T34o24m35á77š 20L44e38v 5575569711873

Nebo mi napište jiné řešení, když nechcete trestat ty, kdo ten úder do hlavy udělají. Za to proboha nemůže nést vinu ten, kdo měl hlavu dole, nýbrž ten, kdo úder provedl, ne?

0/0
1.4.2013 13:15

M53a83r35t30i28n 10S67a50k27a31l 4880534750252

Ano i ne, případ od případu. Nejde to přece říct takle obecně. Líbí se mi třeba současný model posuzování takových zákroků v NHL. Pokud je zákrok veden čistě na hlavu či je zasažena pouze hlava = faul, trest. Pokud je zasažena hlava, ale zároveň dojde k tzv. full body contact = čistý zákrok. Při některých zákrocích to prostě atakující hráč neovlivní a je pak na soupeři, aby měl takový přehled, aby se do zranitelné pozice sám nedostal. Prostě není možný trestat hráče za to že jsou vyšší nebo že jeho soupeř nedával pozor (v tomto druhém případě). Mimochodem, i v rulebooku NHL stojí - "Hit ústíci v kontakt s protivníkovou hlavou, kde hlava je primárním místem kontaktu není dvolen. NICMÉNĚ, v posuzování se přihlíží k dalším skutečnostem, jako např. zda oponent se nevystavil do zranitelné pozice těsně před nebo zároveň s kontaktem NEBO pokud kontakt s hlavou při jinak čistém hitu byl nevyhnutelný." Pravidlo 48.1. Myslím, že je to přesné. A nijak se nevyjadřuji k tomuto zákroku v Kazachstánu, ten hit či faul jsem neviděl.

0/0
1.4.2013 13:44

T21o54m61á94š 51L67e49v 5865289981523

Já ten hit také neviděl, spíš to beru obecně. Samozřejmě pokud by se celý problém a výklad soustředil pouze na hráče, který udeřil, mohly by pak nastat situace, kdy by při relativně pohodovém souboji hráč záměrně nastavil hlavu s vědomím, že ten druhý bude vyloučen. Vídáme tento přístup velmi často u soubojů u mantinelu, kdy hráč couvne od mantinelu, předkloní se a čeká na lehký úder, po němž se skácí bezpečně před mantinel doufajíce, že atakující hráč bude vyloučen za krosček/vrazení na hrazení. Při úderu na hlavu bych se i tak ale spíš přikláněl k posouzení, zda atakovaný hráč nevěděl o atakujícím, takové zákroky jsou nejvíc nebezpečné. Nevím, jak se toto v NHL podle daných pravidel posuzuje, zda když atakovaný nevidí najíždějícího hráče se tímto vystavuje do zranitelné pozice atd.

0/0
1.4.2013 17:05

M43a37r36t26i24n 28S29a36k65a73l 4300864540222

Mrkněte na tohle video přímo od NHL, kde je to pěkne vysvětleno. http://www.youtube.com/watch?v=nUmpNQn9pFs

0/0
1.4.2013 17:53

T35o24m70á90š 36L44e70v 5595629981883

Shanahan pěkně zestárl :) Je to velmi pěkně vysvětleno, nicméně třetí a čtvrtý příklad legálního hitu může mít podle mě stejně nebezpečné následky jako ty čtyři nelegální a to je to, o co mi jde, nicméně lze to asi hodně špatně rozlišit tak, aby se to dalo posuzovat jednoznačně.

0/0
1.4.2013 18:05

M62a15r14t47i65n 64S36a77k84a71l 4400334130122

Ano, může. Ale přesně v těhle případech přechází kus odpovědnosti i na druhého hráče. :-) Jsou hráči, kteří takovou ránu schytají poměrně často, protože mají špatné návyky a jsou snadný terč, třeba zmiňovaný Stajan často jede místama, kde se nedá očekávat zacházení v rukavičkách, a přitom neví co se kolem něj děje. A na druhou stranu jsou hráči, na které za ceou jejich kariéru takový zákrok neuvidíte, protože si dávají pozor. Nehledě na to, že zranění ke sportu patří, kór ke kontaktnímu. Neříkám tím, že se s tím máme smířit a nic nedělat, ale prostě to nevymýtíte, zranění tam furt budou. Důležitá je prevence (rvát už do malých dětí "hlavu nahoře!"), pokračovat v posuzování, které se vcelku ustálilo za poslední dvě sezony (po vcelku zmatečném období) a od věci by ani nebyly úravy výstroje (nárameníky jsou tvrdé jak šutr, např, viz http://prohockeytalk.nbcsports.com/2011/12/13/flyers-owner-nhl-equipment-too-hard/ ...) apod. Je to podle mě lepší cesta, než bláznit a zakazovat hity. Ať chcete nebo ne, tak prostě součástí hokeje jsou a konec konců. Mimochodem, loni proběhla v NHL v režii televize CBC anketa mezi hráči na téma "jste pro zákaz bitek v lize?". 98% z nějakých 400 hráčů odpovědělo, že ne. Jaká myslíte, že by byla odpověd v případě hitů? A podobně, na otázku magazínu Sports Illustrated "Dělá podle vás liga dost, aby zamezila otřesům mozku?" 80% hráčů řeklo, že ano, 10% že až příliš a jen 10% si myslelo, že ne. Myslím, že bude lepší, nechat takováto rozhodnutí na hráčích. Oni hrají, oni jsou placeni, oni přejímají rizika, je to přímo ovlivňuje, a jak to tak vypadá, minimálně v této lize jim současný stav věcí poměrně vyhovuje.

0/0
1.4.2013 18:22





Najdete na iDNES.cz