Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KHL chce lákavější hokej. Vzdejme se širokých letišť, vyzývají šéfové

Ta výtka se v posledním roce stala oblíbeným tématem hokejových debat. "Proč nesleduju Lva v KHL? Mají tam široká hřiště, hokej je pomalý a nudný," stěžují si fanoušci napříč republikou. Brzy mohou svůj přístup přehodnotit. Vedení Kontinentální ligy uvažuje, že led zmenší po zámořském vzoru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J46i12ř27í 44D73o44l58e80ž65e57l 3819585786267

KHL nebude nikdy atraktvní, protože jsou to rusáci!!!;-D

+8/−3
7.6.2013 19:08

J52a67n 14K49r42u51p94k63a 4496578785862

toz ja Lva nesleduju ciste a pouze z toho duvodu, ze jsou to srabove, kteri neuznavaji sve predchozi zavazky ... navic ani nemaji tradici

+2/−7
7.6.2013 19:08

K21a94m52i14l 78J81a81r63e39c 1930800412

Mně by se spíš líbilo, kdyby v NHL hřiště rozšířili - tím by ještě víc vynikly bruslařské kvality a technická převaha top hráčů nad hromadou negramotů na bruslích a různých bijců, který nemaj s hokejem nic společnýho.

+3/−8
7.6.2013 18:44

P58a75v59e91l 49R74o70k51y72t42a 3690431440698

Kterejch třeba?? Kdo je ten negramot?? 99% hráčů co se prosadili do NHL by nemělo problém se prosadit v jakýkoliv evropský soutěži. Opačně bych to viděl na mizivý procento.

Dokonce se v Evropě prosazujou druhořadí (až třetiřadí) kanaďani a američani co vyrostli na užších kluzištích.

+4/−2
7.6.2013 19:03

K87a77m73i81l 61J68a65r85e32c 1630370602

No třeba ti různí "zlí muži", typu Brashear nebo Tie Domi, mydliči ze 4.lajny.

V Evropě se žádní kanadští hráči významně neprosazují, max.někde v Německu. Kdy byl nějaký "neznámý" Kanaďan v čele bodování v Rusku, Švédsku, Finsku nebo Švýcarsku ?

V NHL se neprosadila i spousta velmi dobrých hráčů, od nás či z jiných koutů Evropy, mj.právě proto, že se tam hraje jinak, víc fyzicky, ne tolik kombinačně, není to o nějakém vyhovění si, ale rychlém ježdění, nahazování a soubojích u mantinelu. Na to se leckomu zvyká dost blbě.

+2/−4
7.6.2013 19:17

P77a98v75e24l 85R57o86k71y90t65a 3900131230748

Hokej je prostě o bruslení, časté střelbě, ale hlavně o kontaktu (je to kontaktní hra). Pokud se Vám nelíbí v hokeji kontakt tak se dívejte na in-line hokej. Právě to je na hokeji pěkný, že i tým, kterej nemá hvězdy může vítězství vybojovat. Zdravě se nabudit a teoreticky silnějšího soupeře přejet fyzickým nasazením.

+2/0
7.6.2013 19:50

K86a37m23i78l 34J19a69r19e93c 1130890572

Tak to je možný v každým sportu, specielně v tebou evidentně milovaném fotbale se to stává poměrně často.

Kontakt se mi líbí a kontakt v hokeji samozřejmě byl i na velkém hřišti, dřív byl přece oblíbenou zbraní beků bodycheck, kdo ho dneska používá ? Narážení na manťák je v pohodě, ale vaděj mi hráči, co za celý střídání vůbec nekoukaj na puk, udělaj tři hity a pak si jdou vystřídat. Co to jako je ?

Hokej je především hra a mělo by to být o tom "hraní" (si). Když chci vidět kvalitní řežbu, podívám se na MMA, full-contact nebo přenos z poslanecké sněmovny...

+2/−2
7.6.2013 19:57

F41i21l75i71p 53L95o63u87k95a 6708746587560

R^

+1/−1
7.6.2013 19:59

P22a56v71e77l 31R86o70k68y86t80a 3370711530398

Vám se líbí.... Vám se nelíbí... Vy byste nejrači sterilní furt stejnou hru sterilních přihrávek. Prostě jsou hráči, který to s pukem uměj víc jiní sází na fyzickou sílu. A co jako? To samý je tady v Evropě.

0/0
7.6.2013 20:06

K28a90m68i15l 71J34a38r25e74c 1950280222

Já jako, že sterilní je právě ten hokej, který momentálně produkuje NHL. Mně se naopak líbí, když každej tým hraje trochu jinak, někdo třeba přímočařeji, jiný víc kombinačně. Ale kdo teď hraje v NHL kombinačně ? Dřív tam byly jasné bašty atraktivního hokeje jako Detroit nebo předtím Pittsburgh. Kdo teď ? Za rok nemá nikdo v průměru ani 4 góly za zápas, letos měli nejofenzivnější Tučňáci 3,5, to je přece bída.

0/−4
7.6.2013 20:15

P93a48v34e77l 26R62o64k32y21t62a 3960401710268

Krom 80. let počet gólů plus mínus stejně(http://www.quanthockey.com/TS/TS_GoalsPerGame.php). Navíc to není vůbec hledisko atraktivnosti hry. Zápas může klidně zkončit 1:1 a v něm bejt na obou stranách 10 úchvatnejch zákroků brankáře.

+2/0
7.6.2013 20:25

K29a87m54i39l 47J10a10r66e45c 1960370652

Dřív podle mě ti gólmani byli tak nějak sněhuláčtější, když si vezmu, jaké padaly góly třeba v legendárním Kanadském poháru 87, to by dneska chytal Salfický do čepice.

Souhlas, že počet gólů není stejný, jako atraktivita hry, viz.Nagano nebo i Salt Lake, tam taky nebyly nějaké přestřelky.

No nic, jdu se bavit fotbalem !:-)

0/−2
7.6.2013 20:42

P12a34v27e95l 80M75o58k19r92o31š 6439196641740

viděl jsi někdy zápas NHL? o hokeji asi nemáš moc ponětí, ale tady máš možnost psát cokoliv a tak toho využíváš..Rv

0/0
7.6.2013 23:01

K16a30m27i64l 93J37a42r55e14c 1490700442

Zápasů jsem viděl za ty roky docela dost, dřív jsem občas vstával i na finále nebo zajímavý mače play-off. Tak něco o hokeji v NHL napiš ty. Tyhle bezobsažné výkřiky do tmy jsou o ničem Rv

0/0
7.6.2013 23:09

P58e28t22r 36H13u37b50á60č59e40k 8145250804316

Asi jsem jediný, ale mně více jak rozměry hřiště u evropských soutěží s...., ser...., vadí ty reklamy na ledě. V některých případech ani není pořádně vidět puk. :-(

+7/0
7.6.2013 18:11

F80i62l33i96p 54L44o74u71k92a 6788496797120

To bohužel není problém evr. soutěží, ale hlavně české extralgy. Rozhodně to není problém KHL.

+5/0
7.6.2013 18:13

P98e32t56r 29H77u34b46á27č39e95k 8655270154686

Co jsem viděl německou, slovenskou, rakouskou ligu, tak ta naše je totožná ...

0/0
7.6.2013 18:25

F14i25l75i25p 11L82o72u55k78a 6328176937360

co se německé ligy (a třeba švédské)  týče, bych řekl, že ta četnost je mnohem menší. Reklamy na ledě by mi až tak nevadily, kdyby to bylo v takovém množství jako třeba na EHT.

0/0
7.6.2013 18:28

F69i85l35i42p 85L33o34u50k37a 6138206367900

http://www.youtube.com/watch?v=1d29OiXg9no

Třeba tohle se s Českem nedá srovnat. Reklamy jen v kruzích a za brankou

0/0
7.6.2013 18:32

F44i14l51i65p 66L79o49u75k70a 6568266627470

Ten trend se mi pranic nelíbí, a co je horší, vůbec mu nerozumím. Od nepaměti se na MS, OH i ve všech evropských soutěžích hrálo na 30 metrech, s tím, že v ligách měl občas někdo užší hřiště, někde v malých halách. To, co třeba provedla Slavia, která chtěla získat výhodu, tak si o 4 metry zúžila hřiště, považuju za typické české buranství ála Slunce seno - "Tak si ty stany postavíme před tu ceduli." Sazka Arena byla vystavena pro rozměr 30 m, pokud je hřiště uzší, je z hlediště omezený výhled do rohů. Je to takové dost humpolácké řešení.

Běru, že v NHL to má tradici a naopak zase tam se haly staví na užší rozměr (možná i proto, že se v ních většinou hraje i basket).

Výraz letiště začínám slýchavat v poslední době často, ale přitom je to normální mezinárodní rozměr. V NHL už několikrát tak ledabyle nadhodili rozšíření, ale je jasné, že tradice je silná. Nicméně technickým hráčům a různorodější hře to prospívá. Pokud chcete pouze hokej plný svalnatých obrů bez hráčů typu Procházky, Patery, Reichela, tak směle do toho. Jen nechápu ten myšlenkový pochod, že si někdo myslí, že atraktivita NHL spočívá primárně v úzkých hřištích. Nikoli. Je to především zázemí, tradice, marketing, statistiky, poháry atd. atd. Pak taky samozřejmě propracovaný systém výchovy či prostě jen přitahování hvězd z Evropy, hráčská základna, kvalita.

KHL by se spíš měla zamyslet nad propagací, kvalitou arén, hlášením v angličtině, rozumným počtem týmů.

+4/−6
7.6.2013 17:41

P95a39v53e52l 33R22o82k97y75t40a 3140631780938

Hokej je především plně kontaktní hra pro tvrdý chlapy. Vznikla (nebo spíš plně se rozvinula) v Kanadě. Od tý doby se hraje víceméně na kluzišti stejných rozměrů. Jelikož v Evropě žijí povětšinou měkoty (proto je i nejpopulárnějším sportem sport pro holky, metrosexuály a měkoty - fotbal) tak aby se vyhnuly kontaktům zvolili větší kluziště. Ze začátku i téměř bez zaoblených rohů. Byl to spíš kompromis mezi v Evropě populární bandy hokejem a kanadským. Ale zdravej rozum říká, že jedinej správnej rozměr je ten severoamarickej.

+5/−4
7.6.2013 18:17

K80a27m75i21l 64J88a20r47e68c 1140230652

Myslím, že kdyby v NHL nehrály evropské hvězdy, tak to tady nebude nikoho moc zajímat. Ježdění od branky k brance, nahazování, neexistující kombinace ve středním pásmu, k tomu nějaký přiblblý defenzivní pasti...já jsem vyrostl na evropském kombinačním pojetí hokeje a naopak si myslím, že té nastupující generaci kanadských šikulů by velké hřiště sedělo o hodně víc. Protože tam by si z těch velkejch neohrabaných hráčů, co je teď zmastěj u mantinelů, udělali sněhuláky.

+4/−6
7.6.2013 18:37

P36a54v59e98l 38R19o78k48y36t93a 3950831780978

Neexistující kombinace ve středním pásmu??? Co to je za blbost. Každej tým (ať už v NHL nebo Evropě) se snaží střední pásmo překonat co nejrychlejc. Eště sem neviděl tým, kerej by chtěl hrát ve středním pásmu ,,báčko,,. 

Navíc dobrej hráč se prosadí jak na velkým tak na malým kluzišti. A jelikož na malým kluzišti je to daleko těžší tak se chci rači dívat na hráče, kteří si dokážou poradit v obtížnější situaci. Na menším prostoru atd. Ty evropský (a především ruský) letiště jsou přímo příšerný.

+1/−2
7.6.2013 18:52

K53a92m68i72l 46J12a86r84e68c 1570930452

No právě, co nejrychlejc .. .přitom dřív se tato část hřiště naprosto běžně překonávala kombinací, ne snad ve stylu Barcelony, ale různá překřížení, sklepnutí, zadovky atd. Dneska už i vyhlášený technik Pospíšil ve Studiu vyzývá naše hráče, ať nastřelujou puky a choděj před bránu, hlavně žádná zbytečná kombinace. To ale pro mě není hokej.

Čím je menší prostor, tím je snadnější pro "hokejově" horší hráče držet krok s těmi lepšími, protože v rámci časové tísně se hra redukuje na co nejrychlejší řešení, které je ve většině případů podobné. NHL je zajímavá rychlostí a kontaktem, ale když si na to člověk zvykne (což trvá maximálně třetinu), tak zjistí, že hokejově zajímavých situací a nějakých vypracovaných a promyšlených akcí je tam strašně málo.

+1/−3
7.6.2013 19:02

P60a73v37e57l 70R49o39k67y84t37a 3470761120938

Víte... dneska máte možnost díky youtube a dalším archívům sledovat historický zápasy. Já třeba nedávno koukal na 2h dokument o MS 1957. Až na daleko menší rychlost je ten hokej furt stejnej jako dnes. Amatérský Kanaďani hráli doslova jako dnes. Stejně tvrdě... stejně odhodlaně. Dobový komentátor každej druhej zákrok kanaďana (který byly i v  rámci tehdejších celkem přísných pravidel povolený) popisoval jako ,,zákeřná,, hra (takhle se manipulujou davy a veřejný mínění). Doufám, že nemáte taky tak zkreslený představy o hokeji z vyprávění vašeho dědečka.

Co se týče kombinace ve středním pásmu tak žádnou nevidím ani u evropskcýh mužstev a ani u NHL. Obránce nahraje útočníkovi a ten co nejrychlejc do útočnýho pásma nebo rovnou obránce zaváží nebo nahazuje puk. Dřív tam možná bylo o jednu nebo dvě přihrávky víc, ale to bylo především díky tomu, že bylo postavení mimo hru na červený čáře. To už nějakej pátek neexistuje ani v evropě (mimochodem zavedeno dřív než v NHL) ani v NHL.

+2/0
7.6.2013 19:13

K83a40m66i85l 31J91a41r66e44c 1270780942

Hokej sleduju přes 20 let a vím celkem jistě, že se hodně změnil :-)Ono třeba u nás nebylo moc obvyklý ani power-play, nastřelování puků do pásma se praktikovalo maximálně na konci zápasu, když tým prohrával a potřeboval přidat pod kotel.

Doporučuji se imho podívat na zápasy z Nagana, jak málo proti nám nahazovali např.Amíci v semifinále - snažili se nás překonat bruslením a nahrávkama. Nebo Kanada letos na MS, ti se hokejem vysloveně bavili, kombinace, nahrávky do prázdný brány. Moc nahozenejch puků od nich k vidění nebylo. Ono na tom velkým hřišti není tak efektivní, jako na malým, kde se hůř vyhazuje z pásma...

+1/−1
7.6.2013 19:25

P66a20v77e51l 85R12o15k92y57t15a 3200771320568

To s tím nahazování je stejný klišé jako to, že v Anglii se dřív jen nakopávaly balony na útočníka. Ano je to třeba trošku jinej styl hry v zámoří, ale určitě není pravda že 100% akcí začíná nahozením stejně jako 100% akcí nezačíná a nekončí krásnou kombinací do prázdný branky. Na youtube je spousta finálovejch zápasů o SC 30 let zpět. Ten hokej prostě není takovej jak se nám snažíte popisovat. Samozřejmě jsou někdy z pohledu evropskýho fanouška nekoukatelný defenzivní zápasy. Ale to sou ve stejným poměru i tady.

0/0
7.6.2013 19:56

K53a21m22i25l 54J90a69r52e28c 1550270812

No já si naopak myslím, že dřív se v Kanadě hrálo daleko ofenzivněji, to by asi jinak Gretzky nemohl mít 200 bodů za sezónu, že ? :-) Beci se hrnuli na bránu, asi se míň bránilo, gólmani nevypadali jak panáček Michelin...prostě těch gólů padalo dřív daleko víc. Dneska je pecka mít nad 100 bodů, já pamatuju doby, kdy byla "norma" top hráčů tak 120-130.

Já celou dobu točím o současné NHL, o tom, jak tam vypadaly zápasy dřív jsem nenapsal ani čárku.

0/−1
7.6.2013 20:06

P36a11v13e92l 38R19o78k75y81t29a 3880431510458

To je prostě vývoj. 80. léta prostě byly extrém. Tak se to musí brát. Ale třeba byly i roky kdy měli hráči problém udělat bod za zápas. Je to prostě vývoj hry a zrovna jak na tom ta generace byla.

Já jsem třeba čet spousty článků od jednoho novináře (už bohužel nevím jak se jmenoval), kterej začal jezdit do Kanady v 60. letech s československým výběrem a navštívil spoustu zápasů NHL.A byl překvapen jakej je to pěknej hokej. Jak u nás propaganda všechno ze západu kritizovala. A on na vlastní oči viděl, že ty hráči jsou šikovní... možná ještě šikovnější než celej výběr SSSR navíc jsou na to fyzicky neskutečně dobře. Atd.

Ale já nechci srovnávat co byo kdysi. V tý době jsme nežil a moc celejch historickejch zápasů jsem neviděl. Když srovbnám dnešní severoamerickej a evropskej hokej tak ten severoamerickej je pro mě daleko koukatelnější.

0/0
7.6.2013 20:12

K71a18m45i78l 30J88a62r74e47c 1300530292

A jak srovnáš evropskej a severoamerickej hokej, to by mě teda fakt zajímalo ? Všichni nejlepší hráči hrajou v Americe, takže žádný srovnání neexistuje.

Já můžu maximálně nadhodit, že kdyby všechny ty hvězdy hrály v naší lize, bude se mi jimi produkovaný hokej líbit asi tak 10x víc, než současná NHL. Usuzuji tak dle zápasů během výluky, ale je to samozřejmě jen spekulace...

0/−1
7.6.2013 20:19

P71a87v34e24l 91R32o33k13y75t13a 3890631750118

Je to věc vkusu. Mě se prostě líbí častá střelba, souboje před brankou... přímočařejší hra na úzkým kluzišti. A kombinačně se v NHL hraje taky. Mě se třeba líbily všechny zápasy loňskýho play-off v Liberci, kerej má zámořský rozměry kluziště. Já jako fanoušek Pardubic jsem byl unešenej jak se najednou ta hra pěkně zrychlila oproti zápasům v Pardubicích.

0/0
7.6.2013 20:29

K98a56m73i34l 32J78a72r19e29c 1610160482

Častější střelba je hrozný mýtus, v zápasech NHL je +/- stejný počet střel, jako u nás nebo třeba na MS.

0/−1
7.6.2013 20:36

A35n38t29o60n62i82n 49B19l46a89z50e67k 4368652197471

Ty moc nesledujes NHL,ze? Nekdy se podivej treba na juniorske MS jak nas Kanadane a Americane valcuji vcetne kombinace a individualnich dovednosti.

+1/0
7.6.2013 18:56

K69a67m28i80l 12J28a88r15e10c 1230970732

Nesleduju, je deník NHL. Poslední měsíc jsme měl ale čas a viděl 5-6 zápasů play-off (nebo jejich části). Nebavilo mě to.

0/−4
7.6.2013 19:04

K55a62m68i72l 18J52a96r93e83c 1240490172

Naprostý souhlas R^

0/−2
7.6.2013 18:33

J24i66ř63í 18N16o16v97á65k 3694359495600

Mě teda nezajímá celá KHL ani LEV nebo Slovan. Necítím žádný důvod, proč bych se na to vlastně měl dívat. Několikrát jsem to zkoušel, ale nikdy nevydržel  víc jak 10 minut. Nemám k tomu žádný vztah a vlastně ani vůbec nevím, co tam hraje za týmy a kdo kde hraje. A užší kluziště to nezmění a myslím, že v tom nejsem sám

+5/−5
7.6.2013 17:19

M42i34l46a16n 48B23u60b49e84n74i62k 6833310769590

přesně tak, jsou to prostě rusáci a ti nedali nikdy světu nic dobrýho

+2/0
8.6.2013 0:24

K82a68r24e63l 55V28o21j66t45a 6641807988932

Takže popořadě.....menší hřiště udělaly na Slávii....no ač výsledky přišli, koukatelný hokej to nebyl a pak to šlo dopr....Pak tu máme Karlovy Vary....to samé, průšvih....a NHL Liberec v čele se Syrdou ....no taky nekoukatelné a výsledkový průšvih.Takže hra - potažmo technický hokej je prostě lepší na širším, imho aspoň 28metrů.To nahazování na teč od modré, šablony, svázanost, nastřelovaní puku do třetiny, je na úzkém hřišti šílená.Ano jsou hrači, kteří to dovedou i v NHL, ale takoví tu nejsou a ani tam jich moc není.Nakonec Jarda Jágrů kdysi řekl, jdu si z NHL konečně zase zahrát (KHL) hokej a ten pánové snad ví, o čem je řeč.Jj, globalizace.....;-O

+1/−1
7.6.2013 16:46

M88a26r41t83i92n 70H47o10r44á59k 8597297755

Jenže pak se přijede na MS nebo olympiádu a zjistíme, že s tím kombinačním hokejem se můžeme poměřovat leda tak s Běloruskem.

+1/−1
7.6.2013 16:54

M18a26r14t48i86n 56S96a73k78a78l 4700204720902

Že ho ten hokej bavilo hrát jen 3 roky a zase se vrátil...v rozhovoru s Rayem Ferrarem letos v únoru řekl, že mu hra v NHL chyběla.

0/−1
7.6.2013 18:21

V79l46a28d84a77n 11K22a41h50a68n 9661734524272

Jsem na Slavii nikdy nebyl, ale netusil jsem ze mezi jejich a Vitkovickym hristem jsou 4m. To je sakra rozdil.

+1/0
7.6.2013 16:09

J34i17r19i 82G49a46z37d58a 8714383814454

s tim bych velmi souhlasil, nemusi byt uplne na rozmer NHL , ale urcite mensi. ta hra na tech letistich je opravdu dost hruza...

+4/−1
7.6.2013 15:25

J93a54n 19V47a70s73e30k 9781669639261

bylo by super kdyby vsicni se domluvili na rozmerech hriste a pouzivali jak na ms tak na oh

+4/0
7.6.2013 15:22

M74a80r27t62i76n 75H45o81r22á14k 8797497715

Tak je jasné, že NHL má svůj rozměr a od toho neustoupí ani náhodou, takže v podstatě je to na evropě.

0/0
7.6.2013 15:50

J69a87n 69P36e63l31e73c88h 2122414175676

naše liga je daleko koukatelnější, než celá slavná KHL. Rozměrem hřiště to tedy nebude..

+9/−5
7.6.2013 15:15

M31a13r96e91k 53F73o59r70a89l 3444117327

Pravda...

+8/−5
7.6.2013 15:22

J83a60n 82Č36e56k68a41l 7249145474764

jenže Lev si zaplatil PR, a proto tento článek...

+3/−5
7.6.2013 15:44

K82a14m92i24l 45J88a37r71e48c 1190930542

Zajímavý je, že na Lva chodilo mnohem víc lidí, než "domácí" Slávii. Možná měli vyšší průměry i než Sparta.

Ono, kdyby v KHL hrály všechny ruské hvězdy (jako teď během výluky), tak se nebojím, že by tady na ně lidi nepřišli. Je to všechno o hráčích, viz.i extraliga letos, kolikrát Kladno vyprodalo stadiony ?

0/−1
7.6.2013 18:41

D72a47n 88M67a40c29h78o80l34d85a 8467512124472

jak ze to nejde, ve Vitkovicich jde udelat jak 30 metru tak 28, neco malo to ale stalo, navic tribuny byly variabilni u zpredtim pac je to viceucelova hala. Nicmene Vitky dale pojedou na 30 metru

+1/0
7.6.2013 15:07

J47a41n 42S10o92u62k82u35p 1244874596585

Tak nevím, jestli zrovna zmenšení letišť pomůže. Holt země, kde dnes je až zítra.

+1/−4
7.6.2013 14:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze