Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Výchova talentů v Čechách? Ucítí šanci a utečou, říká kouč Růžička

Jestli někdo v českém hokeji dává šanci mladým hráčům, pak je to on. Vladimír Růžička riskuje, nebojí se experimentovat, ale tvrdí: "Jedině tak se může naše reprezentace udržet nahoře."

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P73e65t69r 40A12n74d38r89ý57s50e57k 9643511986117

Já stejně nechápu ten systém přestupů v hokeji. Ve fotbale je to jasné, klub má u nás dobrého hráče, prodá ho někam na západ, dostane 100 milionů a všichni jsou spokojení. Proč to v hokeji nemůže fungovat stejně? Jak to funguje vůbec? v NHL nebo KHL se udělá draft a nějaký klub získá na hráče právo no a český klub, když ho tam pustí tak za něho vůbec nic nedostane? Hráč si odejde jenom tak? Vždyť pokud má klub toho hráče pod delší smlouvou, tak si hráč nemůže odejít jenom tak ne? A kdyby český klub řekl, dáme vám ho, ale vy nám dáte 100 mega, tak by to mohlo být stejně jak ve fotbale. Proč to tak není, vysvětlete mně to prosím někdo...

0/0
28.9.2013 0:32

M41a93r34t47i26n 78H53o28r12a 4865105870242

Draft do toho nemotej. Ten s problematikou nemá společného nic. Ten jenom určuje, kde dotyčný hráč - teda když už se rozhodne za moře rozhodne odejít, bude hrát. Jinými slovy - kluby si rozdělují práva na hráče a z těch práv se stává normální zboží: tzn. že si vyměňují pořadí na drftu, přepouští práva na hráče, kteří jsou ještě v Evropě atp. ..... Ale rozhodně to není tak, že draftem snad na hokejistu vzniká organizaci vymahatelné právo na jeho smlouvu.

0/0
28.9.2013 10:28

P71e72t34r 18H20n33i93l17i22c60a 3906337579521

Nechcete psát blog? Lepší než psát dlouhé příspěvky

0/0
28.9.2013 17:41

E94r66i96k 33W85i30n40k41e36l98m48a55n18n 7542621811392

pan Růžička je nejlepší trenér / manager všech dob na světě, bez diskuze - to je REALITA !!

+2/−2
27.9.2013 23:26

D23a60n66i27e33l 41C46v41e56j90n 9870791120115

Tak ono odchodu takových Hertlů a Jaškinů se dá těžko zabránit. Takové talenty prostě přerostou naši soutěž už před dvacítkou a bylo by spíše na škodu jim v odchodu bránit. Ale jde tu o spoustu dalších hráčů, kteří vidí své uplatnění nejen v americe, ale taky ve švédsku, finsku nebo i rakousku a švýcarsku mnohem lépe, než aby zůstali doma, což je odrazem politiky spousty klubů "moc své talenty neukazovat", nechat je hrát po hostováních v nižších soutěžích a v juniorských ligách. V tomhle se ukazuje jako současné povinné začleňování juniorů, jako poměrně pozitivní opatření. Je otázkou, jesli ovšem nepovede k opačnému extrému, tedy, jesli se naše soutěž nestane pouze "juniorkou" pro KHL pořípadě NHL, což tu také nikdo nechce.

+1/0
27.9.2013 14:25

M88a73r83t85i31n 78H10o78r56a 4825445730842

Tohle je poslední věc, které bych se obával. Tenhle systém (či spíše opatření) vytahuje z bahna juniorské extraligy pár relativně talentovaných kluků. Hertlové a Jaškinové (či Zachové) se nahoru vydrápou i bez opatření.... Ale ten systém neprodukuje víc Hertlů a Jaškinů či Kovářů - on produkuje dělníky na černou práci do třetí či čtvrté lajny a těch je jak za mořem tak v Rusku asi tak stejně jako václavek (hub) v těchhle dnech v českých lesích.... Proč by takovéhle hráče měli chtít v NHL či KHL, když mají svých na rozdávání?

0/0
27.9.2013 14:30

I61v12o 77H41u34b81á46l40e65k 1408280624300

bohužel je pravda, že větší část sportů je o penězích, některé sporty jsou na tom v tomto ohledu horší než jiné. je určitě rozdíl vychovat v Čechách špičkového hokejistu, tenistu nebo lyžaře , než třeba baskeťáka nebo florbalistu, kde stačí koupit tenisky... na druhou stranu - porovnejte si míru profesionality a případně platy v hokeji, fotbalu třeba s atletikou, veslováním, florbalem...

0/0
27.9.2013 13:23

M64a75r93t41i59n 38H35o19r74a 4715315330822

... problém je, že chybí děcka. To je alfa i omega všeho.... To co dneska může hrát extraligu staršího dorostu či dokonce juniorů, by před dvaceti rokama pro nadbytečnost končilo už v šesté třídě.....

+1/−1
27.9.2013 13:25

I81v60o 66H76u32b52á48l79e44k 1638250654160

souhlasím - chybí děcka, ale ty chybí protože rodiče na to nemají finance... a když rodiče nechtějí , aby dítě sedělo jenom u pc, tak zvolí méně náročné - finančně - sporty  a nehrnou se do hokeje, tenisu apod. na druhou stranu si myslím, že zrovna v těchto sportech se vydělávají neporovnatelné peníze a je třeba se zamyslet nad způsobem, jak tam ty peníze - na ty nejmenší - zpětně dostat

+3/0
27.9.2013 13:33

M43a71r44t58i54n 30H65o66r12a 4165465960542

souhlasíš? - a proto ten mínus? :-)))))

0/0
27.9.2013 13:35

T18o64m20á88š 79Č54e57c52h 4313799629430

Když ty děcka mají na fet, drogy, proč by jejich rodiče je nemohli tlačit a platit jim sport? Já to tak budu dělat, cigarety, drogy či chlast, to je pěkné svinstvo.

0/0
27.9.2013 14:07

M87a79r81t85i11n 60H37o35r25a 4655905600302

Spousta proměnných.... Ale je hezké že chcete začít sám u sebe. Upřímně: držím Vám palce!!! .... Zatím ještě netušíte, jak složité a těžké kolikrát je motivovat puberťáka, když kolem sebe vidí jak vrstevníci "žijí" a on jenom dře....

0/0
27.9.2013 14:33

T50o64m66á80š 75Č23e68c32h 4233869389890

Já nikdy nebyl součástí party, mě tehdá cigarety (i dodnes) nic neříkají, jen co bude mít synátor horší je to, že bude více neřestí a více těch, co žijou na hraně či mimo zákon.

0/0
27.9.2013 14:39

M63a18r67t23i83n 63H18o11r69a 4735475790642

Poslyš, nemusí žít mimo zákon :-)... Stačí jediné: že třeba tvůj syn musí v 5-6ti létech vstávat jak pako v 6 ráno v sobotu a neděli na přípravku, když ségra chrápe do devíti.... Že spolužáci jedou na týden na hory a mají omluvenku do školy, když on musí chodit na tréninky a o víkendu má zápas.... Že později když už je v hokejové třídě a hraje se ve všední den, má x individuálních úkolů, když venku ostaní kluci "nehokejky" blbnou na kole.... A že ještě později kamarádi jdou v pátek večer někam na diskotéku, pokradmu usrkávají svoje první pivo a šmátrají vrstevnicím pod tričkem, když on nemůže, protože ráno jede přes půl republiky na zápas dorostu..... Pochopíš.......

+1/0
27.9.2013 14:45

T51o77m21á80š 87Č27e14c89h 4483259879760

Jasně, ale on si bude vybírat co chce, nemusí hokej, může něco jiného, ale rozhodně sport, ne drogy jak náctiletí mariánku v lesoparku u nás či holčičky cigárka a jsou největší borky.

0/0
27.9.2013 14:52

M76a18r20t40i29n 10H51o90r32a 4915915240502

Vladimír Růžička NEVYCHOVAL Dmitrije Jaškina!!!! Dmitrij Jaškin je ODCHOVANCEM Vsetína a do slávie šel až ve svých 16ti létech už jako hotový hráč tehdejšího dorostu (nebylo ještě dělení na mladší a starší). Nepopírám že Jaškinovi dala Slavia příležitost, kterou mu Vsetín po svém vyloučení z Extraligy nemohl dát - o tom nemůže být sebemenších pochyb! Ale Ať se na mně nikdo nezlobí, Jaškina mnohem víc než Růžička vychovali trenéři Šilhan, Lang, Maršalík, Kubo, Ostrčil a v neposlední řadě Turek a Kopřiva..... 

Vychovat a koupit si hotového hráče na prahu dospělého hokeje je proklatě velký rozdíl.... U Jaškina to Slavia měla ještě o to jednodušší, že vlastně přišel sám: ze Vsetína se po rozvodu rodičů odstěhoval se svou matkou.....

+3/−6
27.9.2013 13:20

J61o57s88e89f 55L12a84s11k38o97š 2117870440

V 16 ani talent není zdaleka hotový hokejista. Hokejistu z něj udělala až právě Slavie, která mu dala prostor v "dospělém" hokeji. Nikdo přeci neupírá zásluhu Vsetínským trenérům ani klubu. Základ dostal ve Vsetíně, dospěláckému hokeji ho naučili ve Slávii. Možná kdyby se nedostal pod ruku Růžičkovi plácal by se někde po týmech ve druhé lize a neštěkl by po něm ani pes.

+3/−3
27.9.2013 13:25

M95a82r47t51i48n 30H90o45r75a 4525775800692

Míťa odešel do Slávie ne do dospělého hokeje, ale do dorostu. Z dorostiu se o mnoho dřív než je běžné vyškrábal do juniorky. Pohybuzju se v tomhle prostředí už přes dvacet let a ani deste tvých mínusů mně rozhodně nepřesvědčí o tom, že se pojem "VYCHOVAT" zakládá na něčem jiném, než na práci od přípravky..... A to tvoje kdyby, tak to neznamená nic: Lexa (otec) měl jakožto zákonný zástupce a člověk pohybující se ve vrcholovém hokeji (dnes Slovan Bratislava) možností mnohem víc. Minimálně mohl odejít do Vítkovic..... Ale to je v tomhle momentu jedno: Slavia nevychovala Jaškina, pouze využila toho, že byl špičkovým odchovancem odjinud.

+1/−2
27.9.2013 13:30

M32i56r57o72s58l62a69v 29S40v37o23b43o45d39a 4858474784166

Z brachy si vzdycky trener delal srandu ze po znich pujde k Turkovi do Vsetina :-)

+1/0
27.9.2013 13:41

V32l95a32s27t13i49m83i70l 11D78ü74m18l78e17r 1309339552377

prosil bych "na Vsetin" :-P

+1/0
27.9.2013 14:23

M44a41r67t14i67n 68H14o16r18a 4445525650692

Nojo, Pepa..... Teď je tuším zas na Slovensku, ale doporučuju ho někdy sledovat na sřídačce při zápase - naposledy třeba v Třinci. Ten chlap vypadá jako by byl na speedu! :-))) Je až neuvěřitelné kolik kilometrů tam naběhá, kolik zbytečných gest předvede a kolikrát na stupínku skočí nahoru a dolů! :-) Ale bezesporu: minimálně k junkům je to parádní kouč!

0/0
27.9.2013 14:26

M30a81r57e52k 28S16t72á11d57n82í94k 8210606294927

Souhlas, tohle popsal Růžička přesně.

+1/−1
27.9.2013 13:12

R20o88m12a57n 68N43o73v63á91č64e57k 6985422744365

Objektivně řečeno: systém výchovy mládeže za socíku byl mnohem lepší než dnes. Nedivil bych se, kdyby to praktikovali dneska ve Švédku podle nás, protože jim to tam podezřele dobře šlape a mají fůru hráčů kolem 20 let, kteří se prosazují v NHL.

+5/0
27.9.2013 11:03

M58i22l14a86n 96K58o77i14š 4487632361310

Švédové už to pochopili, už přes 10 let si blokují svoje mladé odchovance smlouvami.

+6/0
27.9.2013 11:15

M60a45r56e52k 48B74u92č26e16k 6852834319

Jenže kdyby si je tam drželi až do 24 let (jak by se to líbilo Růžovi), tak by se na tu TOP úroveň nevypracovali :-) pokud má hráč na to, aby odešel do NHL, tak sice není dobrý to uspěchat, ale ani zdržovat.

+2/0
27.9.2013 11:59

M94i65l89a92n 93K29o73i97š 4737972701900

Jenže my je nedržíme a výsledek račte vidět sám.

Tady se musí změnit celej systém výchovy hráčů, od přípravek až po juniory. Vrátit se o ke starým a osvědčeným metodám. Podívejte se na Švédsko, kde byli v roce 2000 a kde jsou dneska. To je země, se kterou se můžeme srovnávat a ne s USA nebo Kanadou, kde jsou diametrálně jiné podmínky i možnosti.

+1/0
27.9.2013 12:21

M33a62r69e25k 15B49u47č30e46k 6822384179

Změnit systém výchovy - s tím naprosto souhlasím R^ k tomu nemám co dodat. ...ale v momentě, kdy tu máme hráče, kterýmu už je 19, nebo 20 a kterej patří v naší soutěži mezi nejlepší a pomalu přestává mít konkurenci, tak je potřeba, aby se vyvíjel dál a šel do lepší soutěže - nejlépe do NHL. Prostě nesmí zakrnět, je nesmysl, aby do NHL odcházeli kluci, kteří na to nemají, ale ti kteří jsou na tom dobře se musí posunout někam dál, když budou hrát proti Litvínovům, Spartám a Kometám, tak z nich Jágrové nevyrostou, takoví kluci se musí na ledě potkávat s Crosbym, Malkinem, Stamkosem atd ...a to v zájmu ČR ...to co říká Růža - že potřebuje, aby u něj špičkovej hráč zůstal aspoň do 24 let - to je v zájmu Slávky, ale ne v zájmu ČR a českýho hokeje. ;-)

+2/0
27.9.2013 12:39

A48l25o81i15s 25M68a49ň74a89s 2182316179659

Tak problem je i v tom, ze pokud se nema mlady hrac vedle koho zlepsovat, tak se proste nezlepsi. Ne kazdy je talent od boha. Tady vznikl ten problem odchodem vlastne cele generace pryc. Pak ligu hraji prumerni hraci a jsou zde za hvezdy. Vedle nich doroste v opravdu svetovou tridu jen malo kluku.

Kdyz nebyla moznost odchodu, tak hralo v lize to nejlepsi a uz jen snaha kluku dostat se do tymu byla motivem k vetsimu usili v priprave. Jenze ted je to o jenookem krali.

0/0
27.9.2013 12:59

M82a84r74e65k 61B32u89č54e32k 6892774599

Na jednu stranu máte pravdu, ale na druhou stranu třeba mladí Kanaďani (než zamíří do NHL) tak dorůstají na farmách, kde se taky nemůžou přiučit třeba od Crosbyho, Thortona apod. Taky je to defacto o jednookém králi.

0/0
27.9.2013 13:11

M86i76l67a65n 46K48o66i57š 4517772211230

Nejsem hokejový odborník, jen fanoušek, co chodí už přes 25 let na hokej.

Ale jednu poznámku - dřív jsme díky tzv. nedemokratickému systému v hokeji vychovali ohromnou spoustu vynikajících hokejistů, mnoho z nich se prosadilo v NHL, byli úspěšní na MS i OH.

A dneska? V prvním kole draftu do NHL nebyl ani jeden Čech. Na MS juniorů čekáme na medaili už víc jak 10 let... A v seniorské MS padáme pomalu ale jistě dolů.

Když někdo kritizuje Růžičky za to, co zde říká, měl sám říct, v čem je problém a jak ho řešit.

+13/0
27.9.2013 10:43

P57e39t34r 33D80a81v12i54d 5147415307745

kolik hráčů za komárů odešlo do NHL?

+2/−7
27.9.2013 10:47

M81i67l24a92n 82K83o57i47š 4327282481100

Položím otázku jinak: kolik hráčů vychovaných za socialismu hrálo NHL? Hodně! Např. Jágr, Ručinský, Straka, Holík, Eliáš, Erat, ... Ty všechny vychovali trenéři za socíku.

A dřív? Bylo tady takových hodně, co by měli na to hrát NHL, jen je tam až na pár vyjímek nepustili.

Ale vy jste neodpověděl na moji otázku, která zní - co je dneska špatně a jak z toho ven?

+8/−1
27.9.2013 10:52

M83a37r50e51k 72N65o87v71á71k 5268355370971

Hlavně by ti hráči nebyli tak dobří, kdyby neodešli...

+2/−2
27.9.2013 10:56

M19i72l30a44n 73K27o66i11š 4857962311550

Kdyby nebyli už tehdy dobří, nikdo by je v NHL nechtěl. Tam chtějí už hotového hráče, ne aby někoho ještě 4 roky učili hrát hokej...

+3/−2
27.9.2013 11:03

M83a73r92e39k 87B93u18č39e49k 6942394399

Kdyby neodešli, tak by pořád byli dobří, ale nebyli by "výborní", to je ten rozdíl. V zámoří nechtějí hotový hráče (jako např. Červenku), sice tam nikoho neučí "hrát hokej", ale snaží se toho hráče zdokonalit. Hašek i Jágr v mnoha rozhovorech a dokumentech potvrdili, že se v zámoří naučili plno nových věcí. Například Jágrova famózní střela zápěstím - to se naučil až tam, do té doby byl zvyklý jen na ťukec a dorážky. Říkejte si co chcete, ale NHL je nejlepší soutěž na světě a špičkovým hráčem se stanete až tam ...a ne v 25 letech ve Svávii, nebo někde jinde v ČR.

+1/−2
27.9.2013 12:06

M38a88r26e69k 57B57u55č39e25k 6832194629

Prostě v ČR uděláš hotovýho hráče pro Extraligu, ale neuděláš hotovýho hráče pro NHL - to je logický stejně tak, jako že 1+1=2.

0/0
27.9.2013 12:50

M23i72l15a61n 46K23o85i16š 4947672971720

Hlavní problém je, že většina těch hráčů v NHL vůbec neskončí. Odejdou sice do Ameriky, ale do NHL se dostane sotva 1% z nich. Ti méně šťastní hrají AHL a ti ostatní různé podřadné soutěže, nebo se pak vrací do Evropy a často skončí i v takovýchnehokejových  zemích, jako Itálie či Maďarsko.

0/0
27.9.2013 14:26

M57a82r76e18k 95B87u12č78e42k 6902554569

Je to jejich život. Tobě taky nikdo neříká, kde máš makat.

0/0
27.9.2013 15:54

J56i18ř53í 39M67a15r71e73č20e79k 3659821422

Otázka je kolik hráčů mohlo odejít do NHL?

+1/0
27.9.2013 10:56

K71a25r62e88l 44P71á40t26e68k 9864802496592

Nesměli, pane, nesměli! A kdo utek, tak se většinou prosadilR^

+1/0
27.9.2013 10:56

J51i23ř14í 76M71a66r26e58č52e92k 3829281102

Myslím že na svazu je dost lidí a dobře placených, kteří si umí najít na internetu (pokud to nevědí) jak dopadá mládežnický hokej ve světě a na draftu. A oni samy by měli něco dělat aby se to změnilo, oni jsou za to placeni. Názor tady ve foru nic nezmění.

0/0
27.9.2013 10:51

M32i92l87a91n 90K98o44i45š 4797342231440

Máte do jisté míry pravdu. Ale svaz není samospasitelný. Musí mít podporu klubů extraligy, 1. a popř. i 2.ligy. A pak se musí změnit přístup IIHF.

Mě tady ale štve, že každej jen kritizuje... Růžička řekl svůj názor jak to řešit. Ostatní ho tu kritizují, ale s jinou alternativou tu nepřišel nikdo.

0/0
27.9.2013 11:10

J69i60ř38í 87M68a37r14e79č25e91k 3679961482

Myslím že by svaz měl vydat jasnou metodiku. Přece naní možné aby v 6.třídě byli kluci kteří neumí vystřelit, a hrají jen proto že platí příspěvky.

0/0
27.9.2013 11:37

M22i49l33a88n 77K41o43i88š 4217782511330

Taková metodika nic neřeší. Jednak nemůže klubům nařizovat, kterého kluka nechat a kterého vyhodit a za druhé - dalo by se to snadno obejít.

A ještě drobnost - hodně klubů je rádo, že mají v přípravkách a žákovských týmech vůbec nějaké kluky.

0/0
27.9.2013 11:51

M76a86r45e13k 78P26e10c69i16n20a 3374374893258

Výborně. Zaveďme tedy znovu nějakou formu autoritarismu, ať jsme na tom lépe v hokeji. Skvělá logika.

0/0
27.9.2013 22:48
Foto

F88i13l13i17p 64Z95a48b79a 5509757546678

No já se klukům nedivím, nikdo nechce podle Růžičkova mustru dopadnout, jak Červenka.

+1/−14
27.9.2013 10:41

P47e89t33r 32D90a18v15i21d 5807905107105

myslim, že spousta hráčů by rádo dopadlo jako Červenka.

+14/0
27.9.2013 10:48
Foto

F98i91l97i90p 38Z83a22b43a 5739887376408

Nicméně v kontextu s tímto článkem, hráči kterých se to týka jdou za svým cílem a to je NHL

+1/−6
27.9.2013 10:55

M81a56r81e13k 53B35u21č90e45k 6412354759

Naprosto s váma souhlasím R^ Růža vychovává super hráče, o tom není pochyb, ale v určité fázi vývoje toho hráče je žádoucí, aby odešel do lepší soutěžě, kde bude moct poměřovat síly s těžšími soupeři - aby z něho vyrostla opravdová hvězda ...což se nepozná podle platu, ale podle předvedené hry. Červenka dopadl po finanční stránce výborně, ale z profesního hlediska se mezi elitu nedostal. Porážet se svým talentem Novosibirsky, Astany, Novokuzněcky apod. není nic extra Rv

0/0
27.9.2013 12:55

A46l24o11i32s 26M18a34ň87a13s 2142246669149

Kdyz hovorite okvalite souteze, tak si uvedomte, ze tu tvori hraci. Pokud z nasi ligove sceny pravidelne odejde to nejlepsi, tak pak nema sanci se stat kvalitnejsi a bude jen upadat.

A tvrdit neco o tom, ze jde hokejistovi jen o kvalitu souteze, tak to je dost mimo realitu. V prvni rade se snazi vydelat. A cervenka, kdyz zjistil, ze mu to v NHL proste nepovede k prvnim dvou radam a tim i lepsimu kontraktu , tak udelal logicky krok do KHL, kde je za hvezdu a ma vydelano. Ano jsou cesti hraci co reknou, ze cekaji jen na NHL, ale kolik jich je, kolik jim je a kolik jiz stihli vydelat.

0/0
27.9.2013 13:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze