Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hokejový vývoj: outsideři už nejsou do počtu, brzy půjdou po medailích

Poslední roky není výjimka, že některý z trpaslíků zaskočí hokejový svět. Potvrzuje se to i letos v Bělorusku. Jak může vypadat situace za 10 let?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F34i21l58i85p 78D66o55b22r74o25v89o25l10n44y 2201855898292

za mě velkým překvapením byli na olypiádě Slovinci a v jejich čele Anži Kopitar R^Supr hokej hráli :-))

+2/0
22.5.2014 6:04
Foto

F25i28l64i54p 53J60a72r28a91b 1943477610127

To je pravda. Zvlášť pokud sedí informace, že mají jen 150 registrovaných hokejistů, jak tu někdo psal.

0/0
22.5.2014 10:17

R39o44m39a56n 92O25p77e22t 1161559745282

a kolik jich hraje neregi ligu :D 10 000

0/0
22.5.2014 12:01

M10a69r55t93i37n 18M95e52l45i17c31h39a69r 5662141350151

Mají 148 seniorů. Také ale 687 juniorů. Těch 148 seniorů jim stačí, protože mají pár krajánků a jednu Lublaň v EBEL. Pak mají dalších 6 týmů v mezinárodní lize hrající s rakouskými a italskými celky, ale 5 z těch šesti týmů má věkový průměr něco málo nad 20 let. Tam je to opravdu takový fenomén ale oni z toho mála skutečně vychovají výborné hráče. Hlavně Jesenice což je momentálně jedna z největších líhní ve světě. A taky si myslím, že tam se to dělí na dvě kategorie. Úspěšní - s registračkou a angažmá v Lublani, nebo v cizině, plus hrstka v těch dalších klubech. Neúspěšní - do juniorů s registračkou a pak normálně pracující protože by se tam tím neuživili.

0/0
22.5.2014 18:25

K48a63r26e37l 63N87o84v64o14t63n92y 6739511129215

Dobre napsano, da se akorat doplnit, ze s dobrymi vysledky stoupa i popularita hokeje v jinych zemich. Ja ziju v Nemecku, jeste v roce 2001 nikdo ani poradne nevedel, ze se hraje MS v hokeji a to bylo primo v Nemecku. Ani TV neumela udelat slusny primy prenos zapasu. V roce 2010 hrali Nemci semifinale a od te doby davaji kazdy velky turnaj kompletne v TV - napr. ze Soci jsem videl vsechny zapasy, i kdyz tam Nemci nehrali. Uz tohle signalizuje zvyseny zajem verejnosti o hokej a verim, ze Nemci (a dalsi zeme) pujdou dal nahoru. Coz je spatne pro ceskeho fanouska, ale dobre pro hokej jako celek.

+5/0
21.5.2014 20:31

A18d79r35i59a13n 71V96i66l39í64m 7583927363

Hokejový vývoj: outsideři už nejsou do počtu, brzy půjdou po medailích

aneb jak si vytvořit alibi

+2/−8
21.5.2014 20:09

L18u26d32ě58k 73V86e11r16b20í11ř 2721156673187

Za ta léta špičkového hokeje jsme si zvykli na medaile. Na to, že jsme elita. Ostatní se učili, i od nejen, ale i od nás, a je jen otázkou času, kdy žák bude lepší učitele. Což se netýká jen naší repre, ale i Kanady, Švédska, Ruska nebo USA (tedy pokud nepřijede z univerzitním týmem, ačkoliv...).

0/0
21.5.2014 19:51

L72u13b41o59s 71K65u28b28i60c86e78k 4745125764

Uz aby to bylo a nasi konecne ziskali zase medaili;-D;-D

0/0
21.5.2014 17:30

M66a59r96e98k 38Š90p37e95t47a 4690240761242

No tady ve Francii to hokejem primo zije, vcera jsem projizdel asi 60 kanalu a ani na jednom to nedavali ;-DEU

+6/−1
21.5.2014 16:42

F20r12a68n33t86i96š13e87k 92N35e33t98o31l69i88c96k71ý 3701938226972

A to máte ještě kliku, že se nehraje čtvrtfinále v pátek. To byste se nesměli koukat ani na netu, páč se musíte celej den modlit. :-P

+3/0
21.5.2014 16:53

K39r53y50š74t16o39f 27H44l17a93v88á56č 9872139188582

a někdo říkal, že to ve Francii hokejem žije? Ale ty ses chtěl asi pochlubit, že jsi ve Francii, gratulujeme R^

+2/−4
21.5.2014 20:42

M27a54r86t15i72n 77M65e71l74i39c68h66a16r 5492961520821

Já nevím jestli jsem z jiné planety já, nebo hokejová veřejnost, ale mě to přijde jako kdyby najednou někdo objevil Ameriku. Už na přelomu tisíciletí kdo viděl hrát Švýcary nebo Nory, tak viděl, že ty týmy už prostě neskutečně koušou. Pamatuju si zápasy během zlatého hat tricku kdy parta okolo Reichela porazila Lotyšsko ve čtvrtfinále (tuším že dokonce náš první vzájemný zápas) 3:1 a to až díky Varaďově gólu po chybě Irbeho. Nebo s Německem 1:1, byť řekl rozhodčí našim hráčům, že Němci hrají doma a tak je nemůže poslat do tří. Ale už tehdy Německo pod Zachem hrálo beton který dělal problém všem. Dneska se navíc přidává i šikovnost. Já tohle tvrdím už X let, jak je možné že někdo, kdo tvrdí že sleduje hokejovou scénu, si tohoto jevu všímá až teď a ještě těm týmům říká trpaslíci?  To je přece hloupost. Je to spíš nevědomím a dlouho trvajícím nepřipouštěním si situace.

Když jsem před lety řekl, že Maďarsko jde nahoru a do pěti let nakoukne do elitní kategorie, tak mi nikdo nevěřil a pak tam skutečně postoupili. Když jsem říkal, že Slovinci mají obrovské talenty a že půjdou nahoru, tak mi nikdo nevěřil. A teď jsou všichni překvapení. Ono by stačilo sundat klapky a rozhlédnout se. Dneska je užší špička ne 3, ale 8-12 zemí a širší 20-25 zemí. Dneska i třeba reprezentace Turecka která hraje až divizi 2B jezdí na přípravu do Čech a hraje zápasy s týmy z přeborů, nebo naši hráči chodí hrát tam a dělají všechno proto, aby se i tam hokej zvedal. Za pár let tu těch týmů může být 30. Stačí se podívat na Jižní Koreu, která se rozhodla pro Pchjongčchang postavit kanadské béčko, ale i přes tři Kanaďany na soupisce vypadla z první divize. I tam už ta konkurence roste.

Další a dost zásadní věc je, že hokej se v posledních letech nevyvíjí k vyšší kvalitě, ale k vyšší atraktivitě. A důsledkem zjednodušení hry je i to, že se pak další snáze dotáhnou. Jsem přesvědčený, že sofistikovanější hrá z přelomu tisíciletí by nějakou tu osmičku přinesla častěji. A že možná to je největší důvod.

+17/−2
21.5.2014 16:14

O12n21d72ř25e82j 22K89o73p70e58c28k38ý 6190745817848

Naprosto souhlasím, krásně napsáno.R^

+2/0
21.5.2014 16:28

F88r23a53n49t35i92š65e74k 83N13e40t98o57l77i10c54k90ý 3131158116952

Jo, já si pamatuju, jak nám v roce 96 dali Němci sedmičku a v r.92 jsme vyhráli se Švýcarskem o třetí místo gólem při hře bez brankáře. A to si vzpomínám i na prohru s Německem na MS v roce, tuším, 82 a remízu se stejným soupeřem 3:3 o rok později. Taky prohru s Polskem i Německem v r. 86. Já to říkal vždycky, že jdou tyhle týmy nahoru, ale ostatní tomu nerozuměj. ;-D

Ne, je normální, že slabší sem tam potrápí favorita, navíc je teď těch týmů na MS dvakrát víc než před dvaceti lety a hokejově vyspělé země posílají čím dál slabší výběry. Je logické, že se rozdíl opticky na MS zmenšuje. Reálný stav ukazuje snad jen olympiáda. Neboli hokejově slabší země stále za špičkou zaostávají.

+2/−1
21.5.2014 17:03
Foto

F85i12l71i74p 24J97a17r17a52b 1463297930847

Ale právě v Soči se ukázalo, že už ne o tolik. Největší rozdíl ve skóre tam byl snad v zápase o třetí místo :-)

+2/0
21.5.2014 17:06

F31r59a83n98t42i76š28e16k 49N97e19t58o73l23i80c28k83ý 3271718756832

To je sice pravda, ale žádné překvapení se nekonalo. Je pravda, že už nemáme na MS pět výběrů Kanady a dva výběry Česka v různých dresech, ale zas bych ten výkonnostní posun zemí, kde není hokej populárním sportem, nepřeceňoval.

0/−2
21.5.2014 17:11

M92a37r51t76i60n 77M66e67l76i59c93h79a62r 5912781930171

Ono se to překvapení nekoná vesměs ani tady. Kdo ten hokej sleduje, tak ví. Pokud někdo zná úroveň těch hráčů a pak se koukne na soupisky, nemůže třeba Lotyše považovat za outsidera v zápase s USA. Problém je, že většina fanoušků čerpá jen z bulváru, historie a skutečnou kvalitu těch hráčů si neuvědomuje. Za lepší pak považuje zprofanovanější, nebo vychází právě z chybného postulátu, že hráč po půl sezóně v seniorech, bude lepší než účastník tří OH a stovkami zápasů v top ligách.

+2/0
21.5.2014 17:48

O13n72d34ř77e78j 61S73l64a64v33í92k 7366343622119

jediny plus je ze to nevi ani sazkovky a porad davaji strasny rozdily na kurzy treba zrovna u na ty lotyse s usa byl 6,5. Takze kdyz mate stesti tak se da na tom i trochu vydelat. Jinak si myslim ze mate pravdu ja vzdycky sleduju soupisky a jak ty muzstva hraji. Sem tam meli stejnej pocet z nhl jako my ale stejne jsme je vzdycky porazili diky vetsimu sebevedomi. Jenze tedka uz si tyhle tymy veri na kazdyho...

+1/0
21.5.2014 19:59

P32a19v46l66a 56S57k64l26e49n48á81ř30o58v64á 7939594872

Slovinsko ve čtvrtfinále není překvapení?

0/0
22.5.2014 2:46

M49a88r20t67i12n 59M24e57l89i13c94h23a42r 5732491340411

Záleží na definici slova překvapení. Pro mě třeba ne, já vím že Slovinci jsou šikovní, vím že třeba nejsou favorit, ale vím že vyhrát mohou. Pokud vím že vyhrát mohou, nepřekvapí mě to i kdybych si myslel, že je soupeř lepší. Pokud berete překvapení jako každou výhru nefavorizovaného týmu, tak pak ano. Pak je top 8 překvapení. Ale top 12 t.j. účast na OH pro mě osobně rozhodně ne.

0/0
22.5.2014 18:15

L77u40d82w41i37g 60B55a17t17k38a 9408784528155

Jenom na pokraji udalosti.Dnesni hokej ma s puvodnim hokejem spolecny jenom nazev. Ten co se hraje dnes, se pocita na strely na branku, tvrdost a brusleni z jedne brankove cary na druhou, atakovani, dotirani a znervoznovani soupere. Tyto „sikovnosti" se nauci v cirkuse i simpanz. Kreativitu avsak nikoliv. Takze brzy mozna i Island, Belgie, Skotsko atd.

+1/0
21.5.2014 23:14

M10a39r43t47i83n 73M90e63l16i85c52h97a67r 5602301350151

Jenže ono to není sem tam, ono je to už pravidelně a už tenkrát předváděli konstatní výkony. Rozhodně nejde o optiku. Silnější výběry než před lety tam posílat nejde, protože současní hráči nedosahují kvalit hráčů z před 10-15 let. A 2x víc jich rozhodně není.

0/0
21.5.2014 17:45

R17o80m34a33n 26O29p15e17t 1601599225942

souhlasim krome jedne veci, ze je hokej atraktivnejsi a ze by mu neuskodilo hlubsi promysleni. tak to ja vidim uplne opacne, hokej uz me skoro nebavi a to ani na olympiade, tam me sklamali vsichni od kterych jsem neco cekal, Crosby Malkin.. nula. tymy hrajou profesorsky takticky tempo hokej bez zajimavych kombinaci, proste za celou olympiadu jsme si ani jednou nerekl, hm to jsem uz dlouho nevidel.

0/0
21.5.2014 22:00

R51o84m27a20n 60O88p22e13t 1401129495672

na NHL se neda koukat, to je spousta brusleni a malo hokeje. nase ligga me nebavi, nevim uz asi pet let kdo ziskal titul a ani me to moc nezajima.

0/0
21.5.2014 22:01

F86i75l75i54p 84R61a87m55b86o12u34s70e71k 3803767220246

Stejne me to nejak mate, hokej hrajem s Francii, fotbal s Finskem..

+20/0
21.5.2014 15:56

A42m76á22l40k51a 20Z44b66o80ř56i10l41o23v11á 8764772834646

;-D;-D

0/0
21.5.2014 16:13

P39a52v38e61l 75K96u34m48p64o81š91t 5483888177

NHL je nejlepší soutěž v hokeji na světě. A máme zde 33 hokejistů !!! Spousta z nich hraje v první, nebo druhé lajně. Země papírově slabší zatím stále paběrkují a i proto zatím na medaile nemají ;-) ... Pro srovnání třeba Francie - 2 hráči v NHL, Itálie - 0, Norsko - 1, Lotyšsko - 1, Bělorusko - 2, Dánsko - 7 (ale žádná hvězda), Německo - 4, Kazachstán - 0, Slovinsko - 1, Rakousko - 3 a Švýcaři díky minulému MS má v NHL 9 hráčů, ale jen Streit a Josi byli trošku vidět !!!

Tím chci říct, že když dáme nejlepší hráče jako třeba Francie, dostane 6:1 a čus ;-D

+2/−4
21.5.2014 15:40
Foto

F45i89l25i69p 72J54a55r34a64b 1203287800407

Takhle to už ale nefunguje, viz.Olympiáda.

+4/0
21.5.2014 15:47

P55a54v88e32l 92K92u96m21p82o71š13t 5243468437

Souhlas, pokud to trénuje takovej Lojza jako u nás na OH 2006, či 2014 !!! Žádný systém, bojovnost, nasazení, nic ... Naštěstí v Turíně za to kluci vzali i bez něj a vydřeli bronz !

Jsem velmi zvědav, kdy zase bude mít medaili země typu Švýcarska, ikdyž bych jim to moc přál.

+2/−3
21.5.2014 15:51
Foto

F27i71l78i83p 88J17a21r34a77b 1213607180207

Nemluvím o nás. Kanada-Norsko 3:1, Kanada-Lotyšsko 2:1 gólem v 55.minutě z přesilovky. Už ani nejlepší tým na světě tyhle "podřadné" soupeře nezválcuje. Natožpak aktuální výběr ČR.

+2/−1
21.5.2014 15:53

D20a83v27i72d 51N56o26v92o92t19n92ý 2687542945199

Tak zápas Kanada - Lotyšsko 57 : 16 (střely na branku). Co jiného to je než válcování ? Prostě kočka s myší ...

+1/0
21.5.2014 21:27
Foto

F33i17l53i65p 58J18a22r17a92b 1403437910327

To máte podobný, jako když naši přestřílejí soupeře na MS 40:18 a stráví půlku zápasu v jeho třetině. Stejně to můžou prohrát.

2:1 není žádný rozdíl.

0/0
22.5.2014 10:22

M43a30r21t21i41n 83M86e11l98i53c39h71a88r 5262331770681

Přesně tak. Ty týmy obírají soupeře i na OH v nejlepších sestavách.

0/−2
21.5.2014 16:25

M90a29r61t25i24n 53M13e17l51i60c11h71a19r 5792201230341

Pane Vyskočil, možná se vám nelíbí, že je porážejí a trápí, ale to co jsem napsal si můžete ověřit, pokud si prolistujete výsledky. Možná byste měl své mínus odeslat e-mailem na federace těch týmů a postěžovat si, že to nemají dělat. Tady by se měly vyjadřovat souhlasy a nesouhlasy s názory přispívajících. Ale budiž :-)

0/0
21.5.2014 18:00

J70a58k88u81b 56V22y21s32k32o18č10i36l 7850298946839

Jednou z deseti zápasů. Můžou je porazit ale ještě dlouho je nebudou porážet. A už vůbec ne na olympiádě :-P

+1/−1
21.5.2014 19:36

M24a70r52t71i69n 28M16e66l18i34c41h35a98r 5372431580611

NHL možná je nejlepší liga, ale v několika etapách už nebyla. Třeba na přelomu tisíciletí byla lepší extraliga, před příchodem Evropanů do NHL pak zase naše a Sovětská liga, což potvrdila i Světová série. NHL je nejpopulárnější a divácky nejúspěšnější. V posledních letech zase zřejmě i nejlepší, ale ta konkurence se tak srovnává, že to jsou nuance a rozdíl je hlavně ve stylu. Utkvělá představa, že 30 týmů NHL je 30 nejlepších týmů na světě je hloupá. A ještě hloupější je teze, že kdo je v NHL, je lepší než kdo v ní není. Thomas chytal ve Finsku a byl toho času možná nejlepší brankář na světě. Čechmánek chytal u nás a byl druhý nejlepší, Dopita byl jeden z pěti nejlepších centrů na světě a hrál taky v Evropě. Teď se ligy ještě víc vyrovnávají. Jestli chce někdo tvrdit, že bitkař, nebo hráč ze třetí lajny NHL je lepší než Zaripov, Červenka, Thoresen, Redlihs a další, tak...to snad ani nejde říct že hokeji nerozumí. To už snad musí být totální zaslepenost bulvárem.

0/−6
21.5.2014 16:21

F74r91a61n29t79i19š71e48k 14N91e31t94o16l25i74c81k75ý 3351648486692

No, spíš je úsměvné srovnávat extraligu, třebaže koncem devadesátých let, s NHL. To už je zaslepenost nevím čím. :-) NHL je a vždy samozřejmě byla nejkvalitnější ligou na světě. Možná sovětská liga se svými jedenáctiměsíčními tréninkovými kempy se ji mohla přibližovat, což potvrzovali sověti, kdy hráli s Kanadou na Kanadských pohárech vyrovnané partie. Ale ty doby už jsou dávno pryč a dnes NHL žádná liga kvalitou ani prestiží nekonkuruje.

+3/−1
21.5.2014 17:30

M62a10r40t82i24n 48M87e78l95i32c79h65a76r 5342531130311

No je vidět, že jste spíš konzumentem a přehled o úrovni hokeje vám chybí. Jinak byste něco takového nemohl říct.

0/−1
21.5.2014 17:42

F94r90a43n98t30i23š23e45k 22N28e26t60o27l60i18c93k22ý 3151388606872

No, když myslíte...... :-)  Jen by mě zajímalo, čím tu úroveň jednotlivých lig v tom kterém období měříte, že máte tak přesné výsledky?:-)

0/0
21.5.2014 17:52

M96a93r33t60i35n 94M97e24l50i47c50h37a72r 5132691570361

Podle výsledků, vzájemné konfrontace, fluktuace a prosazování hráčů v klubech, obrázku hry atd. Rozhodně ne proto, že to psali v Pro Hockeyi ;-D :-) Samozřejmě že přesné vyjádření není. Ale některé věci jsou dostatečně zřejmé a vypovídající. Leč fanoušci je obvykle nevidí a neznají. Protože co si budeme povídat - většina fanoušků jsou skutečně pouze konzumenti, kteří v hokeji hledají hlavně show a zábavu. Ono se stačí podívat tady na diskuze. Kdo se nad tím zamyslí, reaguje kladně, neutrálně, nebo alespoň argumentuje. Pak tu máte ale "fanoušky" kteří to oběhnou, řeknou si "ježiš on nám kritizuje NHL" a ten postulát přes který pro ně nejede vlak považují za svatý, načež tam prsknou bez rosmyslu nebo jediného argumentu mínus a pomyslí si něco o blbovi co tu hloupě pindá :-) To myslím vypovídá o mnohém. Někteří jsou schopní vám dát mínus i když napíšete nejen názor, ale i holý fakt. A když něco řeknou, je to demagogie, oxymórony apod. To si zase spíš vážím vás, ačkoli s vámi nesouhlasím a myslím že váš postoj je taky konzumní, zastaralý, úzkoprofilový a možná trochu zaujatý. Ale alespoň o tom diskutujete a argumentujete R^;-)

0/−1
21.5.2014 18:11

F62r79a27n68t78i36š68e61k 45N15e29t57o82l21i48c73k69ý 3171928486752

Tak já jsem rád, že vás tu máte, třeba se vám nám zastaralým konzumentům podaří otevřít oči. :-)

+1/0
21.5.2014 18:31
Foto

T68o87m28á46š 96P76l77a19n88ý 6873149341641

Vzajemne konfrontace? A kterou myslite??? Tu kde na olympiade vyhravaji pokazde team ktery ma vetsinu hracu z NHL??? To co tady plkate jsou akorat nesmyslne zvasty, protoze kdyz by ste hokej sledoval aspon z tolika co tady tvrdite ze o nem vite nikdy by ste zde nenapsal takove hlouposti..

0/0
21.5.2014 22:00

M78a75r80t70i38n 25M95e91l72i58c92h94a92r 5642391880971

Vyhrává tam pokaždé tým, který má více hráčů z NHL? To asi stačí, víc k tomu nemusíte psát. Je vidět že jste patrně ani neviděl soupisky.

0/0
22.5.2014 17:51
Foto

T43o61m63á86š 86P20l39a49n41ý 6383919831361

Podle vysledku se treba zrovna Cervenka vykvet KHL v NHL hrozne prosadil..

0/−1
21.5.2014 22:02

M25a41r52t58i56n 69M97e88l46i64c33h78a76r 5242681530121

Stejně jako se prosazují hráči z NHL při výlukách tady že jo? Každému to kluziště nesedne. Navíc Červenka byl devátý v kanadském bodování v klubu ačkoli skoro nehrál, zvykal na odlišné kluziště a vracel se po zranění.

0/0
22.5.2014 17:50

S83t23a79n98i88s70l71a10v 90M87o69k41r87ý 8837672986882

Tak tvrdit ze extraliga byla lepsi nez NHL nebo ze Cechmanek byl druhy nejlepsi na svete je docela ulet...

+1/−1
21.5.2014 18:16

L32u76k63á49š 15P81a29j10a53t25s98c62h 5182431246802

Na nektere, hodne prehnane prispevky pana melichara nema cenu ani reagovat

0/−1
21.5.2014 21:04

M86a36r17t69i55n 26M51e81l86i55c77h20a29r 5142751490201

Pane Pajatsch, no zrovna vy. Já když čtu ty vaše, tak mám stejný dojem. Rozdíl je, že ač s mými příspěvky nesouhlasíte a já uznávám že moje názory nejsou zrovna populistické, takže mě nepřekvapují negativní reakce některých (zejména těch povrchnějších a konzumnějších) fanoušků, ale jsou alespoň podložené fakty a logické. A v tom co je můj názor se mnou nemusíte souhlasit, to je vaše právo, ale měl byste je respektovat a ne dehonestovat. Zvláště ne z vaší pozice "znalce".

0/0
22.5.2014 18:13

D76a35v45i76d 48N43o18v96o79t88n26ý 2557112375789

Úlet, nebo pokus o pobavení :-)

0/−1
21.5.2014 21:36

M36a26r17t95i41n 90M28e76l60i21c67h28a36r 5512881340201

Na přelomu tisíciletí? Byl jste tenkrát na světě? Viděl jste tehdejší kádry Vsetína, Sparty a dalších? Asi ne jestli toto dokážete říct! A Čechmánek? Dvojka za Haškem na OH, několikanásobný mistr světa, pan brankář. Když přišel do NHL, byl hned nominovaná na Vezina trophy. Víte za co ta cena je? Pro nejlepšího brankáře NHL. Jestli podle vás je nejlepší brankář v NHL (což nemusí být pravidlem), pak si trochu protiřečíte.

0/0
22.5.2014 18:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze