Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Zpátky na vrchol? Český hokej se musí otevřít novým trendům

Hokejová dvacítka měla na nedávném šampionátu v Kanadě nejsilnější výběr za poslední roky, ale stejně neuspěla. Znovu se tak ukázalo, že Česko zaostává za světovou špičkou. Proč? Jedním z důvodů je nedostatečně propracovaná výchova hráčů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P10a47t19r90i62k 98Z92a70b62r26a85n86s80k18y 1921409325873

Neni absolutně šance na udrženi ve světove špičce během par let,pokud se hokej stává sportem pro děti bohatych rodičů ta podle toho vypada skladba ze ktere se bude vybirat - přiliš velke procento procento rozmazlenych smradů..Největši ůspěchy jsou spojeny s hráčema kteři prošli TSM kde to o penězich nebyli ani nahodou - takže za cca deset let se bude oslovavovat každej rok udržení v A skupině.Individualni placeny střediska pomůžou provozovatelům ale celkově hokej nespasí..

0/0
27.1.2015 5:03

P21e64t41r 11V72i37n63t80r39l81í33k 3426914221

pořád stejná písnička už tolik roků, tvrdým tréninkem a morálkou se nic nezkazí, to ovšem hráči nesmí dávat na youtube protitrenérovské videa a myslet si, že rodiče vše zařídí... pokud tohle prospěchářství bude pokračovat, pokud si hráč bude myslet, že výmluvy a kecalství jsou lékem jak výléčit tyto neduhy, tak se to nezmění, holt zabrat, vzít trenéry, kteří nebudou vybírat hráče podle sympatií a úplatků a udělat z nich pořádné hokejisty... vždy to šlo, tak proč ne nyní?

0/0
24.1.2015 18:57

T36o31m33á96š 17K72n95o14t23e10k 1349825157736

NIKOHO NEZAJÍMÁ , JAKÝM ZPŮSOBEM JE FINANCOVÁN HOKEJ Z ČSLH? NIKOHO NEZAJÍMÁ KOLIK BEROU REPRETRENÉŘI, KOLIK KAM SE KOLIK POSÍLÁ, JAKÉ JSOU DOTACE.JAK SE VŠE PŘEROZDĚLUJE.

Takže to opravdu nikoho nezajímá, tak co tady všichni řešíte. Jsou to jenom kecy, které nikam nevedou, Vy nechcete nic řešit, vás nic nezajímá, vy se potřebujete jenom vykecat, a to je zatraceně málo.

Tak dobrou noc i Českému hokeji.

+1/−4
20.1.2015 23:31

F81r12a34n59t73i32š76e66k 97K73l80o36z 7802685211471

Jiří Fischer: Že si rodiče dětí, ale vlastně i hráči v juniorce, často říkají: trenér mě nemá rád, půjdeme jinam. Považuju to za obrovský problém. Za nás to tak přitom nikdy nebylo, aby se skákalo z klubu do klubu, to prostě neexistovalo. Přitom to má, a já to teď i vidím, hodně společného s psychickou odolností každého hráče. Je to zlozvyk už v dětském hokeji, pro mě rakovina hokeje, když rodiče i hráči pořád svádí jednu věc na ostatní. Moje priorita tak teď je, aby k tomu u nás nikdo neměl důvod.

+1/0
20.1.2015 17:05

F30r34a72n60t58i84š95e33k 58D91r13b96o64h16l28a66v 6625817777151

Když jsem kdysi chtěl do hokeje dostat děti z dětských domovů a ne jen do hokeje, ale i do jiných sportů, narazil jsem na nezájem vedení domovů, protože to by byla práce na víc a bylo mi předhazováno spoustu legislativních překážek, proč to nejde. Já si myslím, že právě tyto děti by byli nesmírně vděčné za ten zájem, za tu šanci a nechali by v tom sportu vše. Zbytek rozmazlených dětiček od TV a PC by se asi divili a jejich rodiče taky. Je vůbec šance, tyto děti z domovů zapojit do SCM v jakémkoli sportu? Věřím, že by se na ně i sehnali peníze, jen to chce tu politickou vůli.

+8/0
20.1.2015 17:01
Foto

P31a59v20e25l 55Č38e57r51n69í35k 1148835660920

Osobně bych řekl že šance je, ale jak jste sám uvedl - jde o zájem opatrovníků, kterým jsou děti svěřeny. Pokud zájem není, pokud jsou děti vnímány jen jako zdroj peněz, o který se nějak (v zákonné míře) musí opatrovník starat, pak nelze čekat že jim opatrovník dopřeje cokoliv nad rámec legislativní povinnosti.

A ono - si to přiznejme - ani k tomu moc velký důvod nemají. Normální rodič, který investuje do rozvoje dítěte čeká, že se mu to třeba časem vrátí. Pokud investuje hodně a snaží se dítě protlačit do profesionálního sportu tak jistě čeká že dítě bude časem v nějakém světovém klubu a rodič díky tomu bude mít vystaráno na důchod.

Jenže v dětských domovech něco takového nepřipadá v úvahu. Tam nějaká vděčnost moc nebývá. Prostě jsou tam ošetřovatelé, kteří to tak nějak hlídají a když děti vyrostou tak jdou o dům dál. Když ošetřovatel zestárne tak jde taky o dům dál. A jen velmi výjimečně děti udržují vztahy s ošetřovateli i po těchto odchodech.

0/0
25.1.2015 5:43

T75o61m32á56š 88K85u78č74e67r69a 6349217594798

Rekl bych ze to taky neni jen o trenovani a delani veci na vic. Spis je problem ze trenuje v tech nejvyšších mladeznickych soutezich spousta prumernych ale talentu je tam malo. Ale kolikrat vidim at uz je to fotbal nebo hokej ze v nižších soutezich je takovy talent ktery neni v ehl. Ano pohorel by mezi nima, nema fyzicku ani taktiku, ale kdyby se snim pracovalo....Proste trenovat strelbu muze kazdy ale udelat klicku a neco vymyslet na to uz musi byt talent. A takovy sportovce by se melo hledat a ty donutit aby makali jak Nedvěd a Jagr apod. Zamerit se na kvalitu a ne na kvantitu.

0/0
20.1.2015 16:48

T27o54m13á63š 89K86n19o18t27e31k 1119435357966

TO OPRAVDU NIKOHO NEZAJÍMÁ , JAKÝM ZPŮSOBEM JE FINANCOVÁN HOKEJ Z ČSLH? TO NIKOHO NEZAJÍMÁ KOLIK BEROU REPRETRENÉŘI, KOLIK KAM SE KOLIK POSÍLÁ, JAKÉ JSOU DOTACE.JAK SE VŠE PŘEROZDĚLUJE.

TAK POKUD VÁS TO NEZAJÍMÁ, TAK SI UVĚDOMTE, ŽE HOKEJ JE O PENĚZÍCH AŽ V 1. ŘADĚ.

HOKEJ A KAŽDÝ JINÝ SPORT A JEHO ROZVOJ = PENÍZE

0/−7
20.1.2015 15:20

T54o17m46á14š 88K54n95o20t73e94k 1989405637896

Takže to opravdu nikoho nezajímá, tak co tady všichni řešíte. Jsou to jenom keci, které nikam nevedou, Vy nechcete nic řešit, vás nic nezajímá, vy se potřebujete jenom vykecat, a to je zatraceně málo.

0/−1
20.1.2015 23:29

J85i13ř94í 58K50ü33h25r 2320496930786

Já to vaše sdělení ani nečetl a dal jsem vám mínus za CAPS.

0/0
25.1.2015 2:54

F82r66a43n10t54i55š59e80k 29D59r33b29o32h14l82a94v 6535587137321

Koho zajímá, jak se to dá dělat taky a mají se sportem mládeže asi nejlepší výsledky na světě, koukněte sem: 

http://www.uschovna.cz/zasilka/CR58WXP6H7IVCY38-C2H/

0/0
20.1.2015 13:46

P35a96v32l15a 31Š72p59a19l20k74o14v22á 6664318311

:-) Janičko, jsem pyšná na Hanyska a na to, jakou má v tobě podporu.

+1/−1
20.1.2015 13:17

F20r94a65n28t44i27š21e13k 66D66r80b90o74h54l79a65v 6285277687811

Co kdyby se poučili naši hokejový vědátoři na svazu v zemích, kde to funguje a kde práce s mládeží je na opravdu vysoké úrovni. Nemyslím vytrhovat jen zlomky z tréninků, ale podívat na celý systém a přístup rodičů, škol a klubů, jako celku. Lener se vrátil ze Švédska a zatím jako šéf všech trenérů nic nepředvedl. Je to možná tím, že neví, jak to napasovat na Českou mentalitu se vším vychcat, protože na konec o všem rozhodnou peníze. Dříve se talenti hledali na rybnících, zamrzlých dvorcích a na kluzištích, co přes noc za mrazu mezi baráky vytvořili tatínkové. Dnes je problém vůbec najít na hřištích děti, pokud to není někým organizované. Děti, které mají opravdu sklony ke sportu, jsou většinou v individuálních sportech.

+5/0
20.1.2015 12:48

T59o61m22á37š 93K45n49o15t24e46k 1659975107926

Lener nepředvedl vůbec nic, je úplně mimo, ale jinak mu to vyhovuje. Vždyť takové teplé místečko, kdo by si mohl přát více. Bez zodpovědnosti, bez sankcí. Vlastně za nic neodpovídá, a asi tomu i odpovídá jeho plat.

+1/−1
20.1.2015 16:13

M87a39r34t23i84n 21H31a39l65á34š40e96k 2140392538564

Ne náhodou je Kanada hokejová velmoc, která nemá konkurenci. Žiju v Torontu už 36 let, sám hokej také hraji. Fígl je v tom, že se hraje všude celý rok. Venku, je to zadarmo, s osvětlením, mantinely, brankami, vymezeným časem pro jednotlivé skupiny, podle věku. V létě jsou z toho tenisové kurty, taky zadarmo, vše jde z daní. Zimní stadiony jsou od sebe vzdáleny tak 5-7 km, cena se pohybuje na jednotlivce okolo 15 - 20 dolarů (většinou hodina a půl) Nikdo o tomhle nikde nevykládá, jsou tu vlastně jen dvě funkční strany, jinak si to tu nikdo ani nedokáže představit.

Ale jsem rád, že mám lístek na MS v Praze , Canada-Czech Republic.[>-]R^

+8/0
20.1.2015 12:43

F86r53a83n70t69i97š67e70k 81D94r21b95o66h10l67a79v 6965867257541

A co víc, ti co hrají hokej, taky jezdí na kole, hrajou basket a La cros, plavou, běhají a zkrátka stále sportují.

+2/0
20.1.2015 12:50

R51o42m15a46n 51O92p37e81t 1391899165942

no a? my takhle v cechach hrajem fotbal, v lete je problem se dostat na hraci plochu protoze je to rezervovany na celou sezonu, v zime je problem najit volnou halu. a co jako

0/−1
20.1.2015 20:01

M58a36r92t81i37n 40P94r29o68k52o28p 7732252648398

Cituji: "Češi mají mezery i v obecné fyzické připravenosti. Je to logické: zatímco dřív si šly děti zahrát fotbal nebo hokej ven, dnes sedí doma u počítače a nejeví zájem o všestranný pohyb." - to ale píšete o dětech, které hokej nehrají.

Abych byl ale konkrétní, podívejte se třeba na přehled tréninků dětí na Slavii (ročník 2007 a 2008, tj. šestileté děti) v tomto týdnu - http://hc-slavia.cz/dokumenty/4.TÝDEN.xls 

Kolik tréninků jste napočítali? Opravdu mají trénovat ještě víc???

+1/0
20.1.2015 12:18

L97e53o43š 20Z88o83u12h23a81r 4165419767424

Problém s hokejem u dětí je v tom, že buď na 150% nebo vůbec. Těžko můžou jít hrát ven, když nemrzne. Když to vidím, tak se obávám, že spontánnímu sportování (fotbal, hokej) dětí odzvonilo.

+1/0
20.1.2015 12:23

J25i38ř80í 75M98a61r68e72č28e40k 3499111662

Vážený pane tréninků je dost, ale záleží na tom jak jsou tréninky vedené.

0/0
20.1.2015 12:24

M55a12r32t68i88n 81P22r94o82k48o28p 7102312928458

Rozhodně se na tréninku ty děti neflákají.

0/0
20.1.2015 14:37

J54i85ř49í 59M96a79r90e87č75e29k 3219551902

to si nemyslím, ale mladeznicky hokej neni jen o neflakani se.

0/0
20.1.2015 17:38

F21r66a14n42t53i42š81e78k 53D91r34b29o80h58l76a19v 6795537157261

Takový počet tréninků v jednostranném zatížení je vážně hovadina. Vyrábíme pacienty na ledě a v juniorech jsou na tom jak stařečkové - kolena, záda, třísla a td. 2x led a k tomu bazén, tělocvična, les a pod.

+3/0
20.1.2015 12:54

L24e85o77š 80Z51o30u74h67a35r 4135579437894

Jako problém vidím i nedostatek ledových ploch. Musím vozit kluka 30km tam a zpět... http://www.kluzistevitkov.cz/mapa-stadionu/

+2/0
20.1.2015 11:54

F11r38a77n16t73i66š49e24k 90D61r61b29o77h48l13a81v 6175317237931

To je stejné, jako by někdo řekl, že tu je málo sjezdovek, cyklistických krytých drah, žádná rychlobruslařská, nedostatek krytých bazénů s parametry na plavecké závody. V tom to opravdu není, ale pokud si váš syn zvolil hokej a vy ho v tom podporujete, tak to přináší jakési oběti, aniž by jste věděl, jak to dál dopadne. S tím do toho jde 99% rodičů a dětí.

+8/0
20.1.2015 12:07

L40e15o42š 85Z62o21u78h73a55r 4745959587434

Víceméně souhlasím, ale hokej považuji za náš tradiční sport a opravdu nějaká rozumná dostupnost stadionů by měla být řešena centrálně.

+1/−1
20.1.2015 12:14

I28v52o 80H69e45b23e14l90k34a 8625330582120

Po pravdě moc nerozumím tomu, proč dotovat sport jako je hokej. Je drahý, elitářský, skoro nikde se nehraje.

Pokud je zájmem státu podporovat sport dětí a mládeže, měl by si stát uvědomit, že podpora jednoho dětského hokejisty ho stojí několikrát víc než jednoho fotbalisty, atleta, basketbalisty, prostě jakéhokoli jiného sportovce.

Jinými slovy za milion ročně udělám podmínky, aby mohlo hrát 50 dětí hokej nebo 200 bude moci dělat jakýkoli jiný sport. takže se ptám proč?

+4/−13
20.1.2015 11:54

F13r27a92n60t13i89š63e13k 84D67r51b25o93h93l91a92v 6485947137271

Týmy ELH a hlavně hráči ELH by sami měli ze svých nemalých platů nějaké to % dávat na výchovu svých následovníků.

+3/0
20.1.2015 12:00

J11i35ř66í 42M45a93r27e31č68e77k 3809831832

No to jste mě pobavil, ti hráči ani nejdou s mládeží na trénink. To by třeba jako motivace stačilo.

0/0
20.1.2015 12:26

L59e93o85š 23Z52o84u42h55a58r 4595109647754

Hokej je vážně zábava. Kdo to nezkusil, tak těžko ho přesvědčovat. Já jsem hrál od mala fotbal. V 29 jsem si přetrhl vazy, urval meniskus, přibral 10 kg a začal jsem amatérsky hrát hokej. Hokej je mnohem šetrnější ke kloubům! Jezdíme hrát pravidelně a hrají tam i chlapi přes 50 a celkem slušně. A drahé to není... U té mládeže bohužel neexistuje žádná střední cesta. Pokud dáte syna na hokej, pak ho musíte od mala vozit a "pečovat" o něj jako by z něho měla vyrůst hvězda NHL. Já ale nepotřebuji mít z něho profíka. Mně by stačilo, aby si v zimě mohl zahrát 1-2 x týdně. Ale to prostě není možné....

+2/0
20.1.2015 12:10

F50r30a21n51t39i59š16e56k 76D45r83b56o66h85l67a93v 6345137837671

Děti by měli mít možnost si vyzkoušet více sportů a hlavně individuálních. V čem bude pak vynikat nad kamarády, si potom zvolí a bude ho i více bavit. Tak to dělají Norové a talent se vždy projeví ve sportu, kde mu to jde nejlépe. Tady kolikrát rodiče udělají výběr sportu za děti a špatný hokejista by mohl při tom být výborný cyklista a obráceně. Jen mít tu odvahu a nechat tomu přirozený výběr. ;-)

+3/0
20.1.2015 12:17

L64e10o18š 78Z49o62u62h57a68r 4505349117664

Kolektivní sport je zábava, i když jste poleno.

+4/0
20.1.2015 12:19

M93a72r15t78i39n 27P74r36o17k24o19p 7392562658278

Souhlasím, že dotovat profi sport je nesmysl. Ale sport dětí ano. Stejně pro každý sport. Popravdě, hokej drahý je, ve většině klubů tyto náklady nesou rodiče. Tudíž váš komentář je mimo.

+2/0
20.1.2015 12:20

I47v30o 54H75e41b10e74l42k50a 8705880762110

podívejte se jaký dotace v městě kde žijete dostává váš hokejový klub na mládež a kolik má dětí, který ten hokej hrají. pak se podívejte kolik dostává jakýkoli jiný sportovní oddíl a kolik ten druhý oddíl dětí. Uvidíte, že ty částky přepočtené na hlavu neporovnatelné.

Ano, rodiče mají náklady, protože čekají, že z dítěte bude hráč nhl, co bude vydělávat desítky milionů. jiní rodiče radši investují do vzdělání, když platí stipendia na zahraničních školách.

Já tvrdím, že průměrná dotace na dítě, co dělá hokej je mnohem vyšší než průměrná dotace na dítě, co dělá jakýkoli jiný sport. A dále tvrdím, že stát nemá dotovat profesionální sport. A to ani tou formou, že dotuje děti, které se potom prodávají dál.

0/0
20.1.2015 13:09

L47e15o51š 43Z27o61u92h79a87r 4635169387564

Zrovna u nás je průměrná dotace na dítě, co dělá hokej NULA!! Hokej je zimní sport a ty jsou prostě dražší. Dotovat nebo podporovat jen to, co stojí málo? Nesouhlasím.

+2/0
20.1.2015 13:35

M60a50r90t78i32n 83P45r24o37k23o74p 7912112908618

To je hloupost. Hokej je sport jako každý jiný. Ne každé dítě baví hrát tenis, jezdit na kole, nebo hrát šachy. A můj syn ani neví co je NHL, je mu 5 let a hokej hraje rád, na tréninky se těší a já jsem rád, že sportuje a rozhodně nevidím NHL jako cíl. Naopak, raději bych, aby dělal to, co mu zajistí dobrou a jistou práci.

Výstroj kompletně hradíme ze svého, dále tomu věnuji nemálo času, náklady jsou i na dopravu na tréninky (máme to pěkný kus cesty) a samozřejmě platíme i příspěvky. Ty rostou s každým rokem.

+1/0
20.1.2015 14:41

P32e44t89r 62N26o36v31a64k 3790907769637

Já chtěl, aby se moje dcera naučila lyžovat, zaplatil jsem instruktora, pobyt na horách vleky, výbavu. Finančně je to srovnatelné s hokejem. Tak to je v pořádku.

0/0
20.1.2015 14:54

T85o39m82á23š 25K29n80o58t82e63k 1289865527616

protože je to propagace České republiky ve světě, je to náš vývozní artikl- a každá reklama něco stojí a tady můžeme patřit mezi nejlepší na světě, vnímá nás USA Canada a zase tak málo se nehraje, je to tradice. A hlavně to ty děti baví, tak je nechte ať si hrají, protože kdo si hraje, nezlobí.

0/0
20.1.2015 16:26

F73r33a40n58t41i35š10e70k 45K96l11o89z 7112355951691

První dvě věty, Hokejová dvacítka měla na nedávném šampionátu v Kanadě nejsilnější výběr za poslední roky, ale stejně neuspěla. Znovu se tak ukázalo, že Česko zaostává za světovou špičkou. To je ůplně nelogické spojení. To, že neporazila Slováky přece nerozhoduje o tom, zda zaostává za špičkou. To samé kdyby hráli finále. Z týmu, který hraje udržení může být víc úspěšných hokejistů než z týmu, co vyhraje zlato. Podle výsledku na turnaji přeci nejde posuzovat mládež.

+4/0
20.1.2015 11:31

F10r11a67n96t16i40š23e96k 55K21l51o18z 7962135561471

*úplně

0/0
20.1.2015 11:31

P10e51t13r 90P16a47v64e76l 3915496425814

Vsak taky rika, jak ho nejvic presvedcilo videt ostatni trenovat... tam se hodne pozna, ze jsou individualne uplne jinde... A tymove, coz se projevuje v zapasech ani nemluvim, kdyz se tu dohadujou pres media, kdo jak trenuje, nebo kolikrat zaspal...

0/0
20.1.2015 12:32

P32e23t92r 83V87i82n61t59r88l46í31k 3596364831

přesně tak, kdy naposledy vyhrála Kanada MS? Přitom mají nejlepší hokejisty, to je realita... šampionát je šampionát.. ne měřítko nejlepších hokejistů

0/0
24.1.2015 19:01

F46r88a27n12t66i88š58e10k 48K97l43o89z 7312445341751

Vždyť v tom článku je to napsané a autor si to ani neuvědomuje. Tady nejde o nějaký přístup svazu, ale o přístup hráčů. Jágr je dobrej díky tomu, že trénoval víc než ostatní a o tom to je. Dnes si mladej vůbec nepřidává. To ale přeci musí být v tom klukovi.

+1/0
20.1.2015 11:28

M57a73r58t90i82n 61K36a63l34e44n52s66k10ý 8785905754161

maloktery kluk si ve ctyrech az dvanacti letech uvedomuje, ze by si mel pridavat ;)...k tomu ho musi trosku vest rodice ci treneri. Prave v tomto veku se muze naucit velmi spatne navyky, kterých se pak cele dospivani zbavuje.......

+1/0
20.1.2015 11:57

T68o57m46á73š 34K60n82o80t82e24k 1589935657476

Víte někdo jakým způsobem je financován Ćeský hokej, jaké prostředky přerozděluje ČSLH. Kam ty peníze posílá a proč, kolik berou repretrenéři, Lener a ostatní?

To já netuším.

0/−1
20.1.2015 11:23

P37e83t41r 72P72a68v52e32l 3195356925664

Lze urcite dohledat... Letos pujde ze statniho celkove do sportu 3.1 miliardy... Kolik na jednotlive svazy uz jsem lenivej hledat... :)

0/0
20.1.2015 12:35

T24o31m57á31š 57K32n37o30t73e97k 1599505967896

Tak Šůda se probudil a určitě ví, kam jdou peníze v hokejia ke komu. Tak mi to prosím Tě pošli.

0/−1
20.1.2015 15:11

J76a18k67u12b 42J96o85h17a67n35í37k 6163315326832

Pro info např. v Americe otevřela Minnesota Wild na Mayo Clinic podobné specializované centrum. Podle částek, které jsou uvedené v článku v článku z ČR jsou ceny daleko dostupnější než v USA. Rozhodně je nezbytné jít i cestou tohoto individuálního tréninku. https://sportsmedicine.mayoclinic.org/performance-solutions/hockey.php

0/0
20.1.2015 11:09

M58a32r53e17k 20K39a34l59i34n91a 3319724915498

No jistě, bez speciqalizace a maximálního úsilí se dnes na špici nelze dostat...

+1/0
20.1.2015 11:12

T77o43m43á81š 94K59n84o29t76e38k 1169595567946

Jak jsem již jednou uvedl, toto je dobré až od 16  až 18.let, v závislosti, jestli už hrajete juniorku, ale dříve nebo i v žákovském věku je to ideální byznys.

Takže propagaci individuálního treningu tímto článkem považuji za reklamu zadarmo.

+3/0
20.1.2015 11:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze