Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rodičům vadí obchodování s dětmi. Ale hokejové kluby výchovné hájí

Král řeší mohutnou vzpouru v podhradí. Šéf hokejového svazu Tomáš Král se spolu se svými kolegy brání stále častější kritice od rodičů mladých hráčů kvůli tabulkovému odstupnému. „Výchovné“ obhajují i samotné profesionální kluby ve svazové anketě. Jejími výsledky se teď ohání také svaz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F23r38a53n29t33i43š73e68k 69K61l89o85z 7282615751641

Jiří Fischer: Že si rodiče dětí, ale vlastně i hráči v juniorce, často říkají: trenér mě nemá rád, půjdeme jinam. Považuju to za obrovský problém. Za nás to tak přitom nikdy nebylo, aby se skákalo z klubu do klubu, to prostě neexistovalo. Přitom to má, a já to teď i vidím, hodně společného s psychickou odolností každého hráče. Je to zlozvyk už v dětském hokeji, pro mě rakovina hokeje, když rodiče i hráči pořád svádí jednu věc na ostatní. Moje priorita tak teď je, aby k tomu u nás nikdo neměl důvod.

+1/−1
20.1.2015 17:01

M49a27r15t62i40n 25H12u93s18t24o39l65e53s 1225575448838

Nějak mi to hlava nebere. Jeden klub hokejistu vychová a ten když přestoupí, tak z toho co již umí těží jeho nový klub. Ale tomu původnímu má odstupné platit rodič???!!! Kocourkov

+1/0
20.1.2015 7:15
Foto

Š60t80ě66p46á23n 75B89i89n31k37o 3876814183686

Nemá platit rodič. Správně má platit ten nový klub, ale realita je samozřejmě taková, že kluby takhle nemohou platit za všechny hráče v dětských (žákovských kategoriích, mladší dorost), protože na to nemají. Za to perspektivního osmáka nebo mladšího dorostence si zaplatí velký klub, ale masově to samozřejmě možné není. Takže pokud chce hráč přestoupit, musí to za něj zaplatit rodič, jinak mateřský klub neudělí souhlas a svaz přestup zablokuje (nepovolí). Proto ty vyhrocené situace, kdy předmětem podobného byznysu jsou i malé děti. Ve skutečnosti ale ani tak nejde o ty peníze, jako o pojistku, aby si kluby držely hráče stůj co stůj a ti si nemohli přecházet za lepším dle své úvahy. Což zjevně některým klubům vadí ze všeho nejvíc a maskují to za náklady na výchovu, které ovšem ve skutečnosti platí nejvíce města a obce se státem a rodičové a ne kluby ze svých prostředků. Když podepíšete za čtyřletýho kluka registraci, těžko víte, jestli to v klubu bude k něčemu za tři čtyři nebo šest let a už v tom jedete....

+1/0
20.1.2015 11:51
Foto

Š23t81ě21p19á16n 79B26i87n14k23o 3236624793316

A níže v diskuzi doporučuji "argumenty" diskutéra ze Vsetínského klubu, který to tady usilovně hájí, že mají náklady 800tis. na výchovu jednoho dítěte od přípravky po juniorku a snahu s ním rozklíčovat, jaké náklady kdo hradí, za kým šla ta největší porce....

0/0
20.1.2015 11:53

T26o33m85á11š 18K28n81o48t10e74k 1589945767736

pane, Vám to hlava  určitě nebere, protože Vám nějak moc nefunguje.

Uvědomujete si, že sice ho klub vychová, ale za peníze rodičů(pro ilustraci- veškerou výstroj, ribana, rukavice, včetně bruslí, broušení bruslí, i tu blbou izolačku na hokejky a hokejky - to všechno po celé roky platí rodiče a samozřejmě příspěvky. To by spíš měli platit rodičům- já si myslím, že do dorostu by to mělo být za symbolické odstupné, potom, pokud klub hráče nehraje , tak by ho měl pustit tam, kde by o něj byl zájem a to samé do juniorů.A to ažb i u mužů. protože klubům je úplně jedno jestli hraje nebo nehraje, ale jakmile si najde angažmá, okamžitě chtějí za hostování, ale když sedí doma, tak nic klub neřeší.

0/0
20.1.2015 16:06

M58i16l42a80n 36S13o29u59s72e95d69í39k 5699460272866

Opravdu nejlepší část je:

"Z 56 oslovených klubů odpovědělo 52 (92,9 % dotázaných), nevyjádřily se 4 kluby (7,1 %). Pro zachování výchovného se jednoznačně vyslovilo 49 klubů (94,2 % respondentů), pro zrušení výchovného v současné podobě 2 kluby (3,9 %), v jednom případě (1,9 %) nemohla být odpověď vyhodnocena jako jednoznačná. Oba kluby, které se vyslovily pro zrušení, v komentáři připojily, že stávající model by neměl být odstraněn bez náhrady, ale upraven, aby i nadále chránil investice klubů do výchovy mládeže".

Svaz se ptá klubů - je to stejné, jako by se kohokoliv z nás zeptal, zda chceme benefity, které máme:-):-):-) = ta odpověď byla zcela logická.

Doufám, že ministerstvo školství bude tvrdě vyžadovat nápravu, tak jak zaznělo v TV.

+1/0
19.1.2015 21:43

J24a96n 51J13i88r23k18a 7150420180

Podle mě to Král a spol. už teď prohráli. Jde jen o to, jak dlouho se ještě vydržej cukat ve smrtelný křeči.

Vzkaz do JH: gratulace! Až to vyhrajete na celý čáře, dáte si zas jméno Vajgar? Byl bych velmi pro... Přeci jen stará láska nerezaví a to, že se jméno "Vajgar" stalo v JH synonymem prohnilosti, lži a nenávisti, se mi vůbec nelíbí.

Vajgar! (...ten starej dobrej)

+4/0
19.1.2015 21:12

M92i64l85a43n 44S57o73u82s17e77d19í92k 5139160342566

Myslím si, že na svazu nikdy nepřiznají, že je někde chyba. Vždyť už min.10 let vykládají, jak všechno dělají správně - jdou po správné cestě. A nedej Bože, když má někdo jiný názor = je to kacíř, diletant,.....

Ať si říkají co chtějí - čím více budou "kopat", tím víc toho vyleze na povrch.

Pravidla si svaz upravuje podle potřeby - např. o nasazování hráčů v žácích, kde za to hrozí pokuty a prý to někdo kontroluje. Cha, cha, cha - 2 měsíce na to každý kašlal a pak co přišlo - světlo z hůry - svaz změní pravidla.

Takto tam pánové fungují - hlavně, že máme korýtka - vydržme co nejdéle:-)

0/0
19.1.2015 21:32

K92a25r64e89l 41S66o51c57h71ů68r81e68k 2680256969495

Jak má hokej konkurovat jiným sportům a aktivitám, když má takovou reklamu? Ty odstupné jsou jedna věc, ale realita je asi takováto: ročně platím 8 tisíc za příspěvky klubu (za 8letého kluka), k tomu kupuji veškerou výstroj a měsíčně připlácím cca 2 tisíce za trenéry a extra tréninky. Na většině turnajů se pak skládáme na startovné (2-3 stovky). Za této situace je odstupné za přestup už docela moc. Neříkám, že je to tak ve všech klubech, v těch větších se oficiálně platí méně a kluci dostanou i něco z výstroje, ale na druhou stranu zase musí rodič tučně sponzorovat klub, aby kluk hrál. K tomu si připočtěte každodenní dojíždění na tréninky a divte se, proč nehraje hokej dost kluků.

+9/0
19.1.2015 21:06

M26a49r69i84e 11V98a23š61í61č60k52o24v79á 3891503582868

a nejsmutnější na tom je právě to "sponzorovat" a "aby kluk hrál"...

0/0
19.1.2015 21:10

M34i33l75a48n 90S60o30u94s14e74d75í41k 5759420902386

Naprostý souhlas. Zažil jsem to stejné - pak přišly na začátku sezony 14/15 smlouvy s klubem, kde jsme se my rodiče měli zavázat (doslova upsat), že je kluk majetkem klubu, že jej budeme vozit na každý trénink a taky na všechna utkání, ke kterým jej klub nominuje. Klub se zavázal, že "v rámci možností poskytne vybavení a led".

Jenom tento nepoměr a jednostrannost mně přiměly nepodepsat.  Stačilo jen aby klub tento nepoměr srovnal u obou větou - "v rámci možností" a bylo se o čem bavit.

To že mně zástupce vedení hokejového klubu řekl, že to zas tak horké není, mně absolutně nepřesvědčilo. Protože, co je psáno, to je dáno. V případě potřeby klubu, by to kdykoliv mohli využít. A to při téměř každoroční obměně části vedení hrozí.........

Je škoda, že tímto způsobem se náš hokej zbavuje hráčů. Kluk a naše rodina dala hokeji více než 5 let - stálo to spoustu peněz, ale život není jen o hokeji.

Jsem rád, že konečně vychází pravda na povrch - třeba se začne něco dít.

Jinak - nemám problém s tím, aby byli takto podepisováni hráči od MD nahoru - tam si myslím, že to význam má, ale u žáků je to zcela nesmyslné.

Proč mají pykat děti za rozmar dospělých - kdy se např.rodiče přestěhují do jiného města a původní klub neumožní přestup bez odstupného??? a to třeba dotyčný kluk je jen průměrným hráčem........

0/0
19.1.2015 21:24

J49a18n 11J17i21r93k41a 7640210750

Zdůrazňuji, že to, že klub trvá na přestupném, je ještě ten menší problém. Daleko horší je, že klub si může i dupnout a kluka nepustit, i kdyby rodič přistoupil na vyplacení. To už je pak čistá šikana.

0/0
19.1.2015 23:49

J61a76r11o98s83l44a57v 91P30a34l46í28š30e44k 8933188690327

SouhlasR^

0/0
19.1.2015 22:40
Foto

Š79t70ě32p20á43n 22B72i77n55k26o 3326224573246

Většinou je to podobné. A když si uvědomíte, že tu největší položku (ledy) zpravidla hradí nebo na ní podstatně přispívá obec, jsou ty nároky klubu vyloženě směšné. Naštěstí jsou v celé řadě klubů rozumní lidé, kteří ještě nezapomněli, že to je o dětech a ne o byznysu....

0/0
20.1.2015 11:55

M71a88r60t46i59n 56R82a55k16o38u24š 5692931541985

Podle jejich logiky by měl mít na část tabulkové hodnoty i rodič dítěte, protože on také investoval nemalé finanční prostředky. Je přeci dost nevýhodné, aby jeden investor pobíral zisk a druhý ne.

+2/−1
19.1.2015 20:53
Foto

F41i83l41i32p 18Z53a76b62a 5889977546818

Svým způsobem je zvýšení měsíčních poplatků odpovědí na výtky rodičů!

+1/0
19.1.2015 20:41
Foto

Š61t31ě10p76á58n 45B85i81n69k87o 3216624623936

Myslíte? Vždyť rodičové platí už dneska podstatnou část nákladů.

0/0
20.1.2015 11:56

D65a11v38i64d 44Z79a87j46d33á17k 8775442930351

A ja si naivne myslel,ze podporovat deti ve sportu ke dobre treba aby nemely cas na blbiny.A ono ne,ony jsou deti jen dalsim nastrojem,jak vydelat prachy.

+1/−1
19.1.2015 20:12

K73a44r77e83l 38V55o15j96t70a 6521417988162

Bojej se o koryto a mlžej.Peněz od rodičů a dotace měst, státu je velice štědrá.R^

Vůbec drzost je to, že pokud jde někdo z nižší soutěže do vyšší, tak ten malej klub dostane 50 litrů a když je to obráceně, tak chtěj klidně milión, když chtějí škodit.Opravdu spravedlivé.......

Klidně ať jsou nějaké ty výchovné peníze, ale % kdy a kdo kde byl vychován,(5 let v Liberci+3 roky Praha+4 roky Pardubice a ať se podělej) s tím že je absolutní volnost pohybu.O tom to je pánové....a ne jak to je teď, kdy každej klub chce vychovávat jen ty svoje, bó za ty ostatní nedostane ani korunu.Nevolnictví....a nulová konkurence.

A už na svazu nelžete....!!!!!!

+7/−1
19.1.2015 19:57
Foto

Š43t45ě78p89á75n 31B79i87n42k82o 3106604313746

Souhlas. Je to o té "konkurenci", o ničem jiném. A "výchovné" nebo jakkoli to nazveme, ať se týká hráčů, kteří následně podepíší profismlouvu a začne to u nich být o penězích.

0/0
20.1.2015 11:57

J82a86r16o50s83l11a17v 97H41o41l15e65č90e50k 7332129326311

A pro Vás to neplatí? Jednou jste se rozhodl psát příspěvky na obranu ruské zahraniční politiky, tak co lezete na diskuze o sportu? To by si každý mohl psát kdy chce kam chce. Takže se vraťte na Vaše stránky o Putinovi a pište si tam až se z toho okotíte.

0/−3
19.1.2015 19:49

F97r10a97n70t11i37š88e12k 20K35l22o22z 7132105511491

Problém dnešní doby je ten, že rodiče chtějí, aby jejich dítě hrálo první lajnu a pokud nehraje, tak chybu vidí v trenérovi a chtějí odejít do klubu, kde mu místo v 1.lajně zaručí, místo aby se kluk snažil a do té první lajny se dostal. A proč by se měl klub zbavovat hráče a posílat ho zdarma konkurentovi, který nic pro to neudělal a jen dostane bez práce posilu. 95% hokejistů skončí ve 20 s hokejem na úrovni. Pokud je někdo opravdu dobrej (má na to hrát extraligu), tak ho trenér staví a prosadí se i na úkor protežovaných hráčů. Bez tabulek si kluby nebudou muset platit kvalitní mládež a jen si zajdou na "nákup" k sousedovi, kde město bude platit výchovu hráče pro cizí klub.

+4/−3
19.1.2015 19:44

D64a22v69i45d 43Z66a73j37d79á87k 8495512290561

To byvalo uz tak pred dvaceti rokama.Deti rodicu,kteri se nejvic angazovali hrali,i kdyz na to nemeli a ostastni hrali bydlo.

0/0
19.1.2015 20:14

J66a44n 81J12i89r29k46a 7930830940

...myslíte před 30 rukama, že? Bože jak ten čas letí ;-)

0/0
19.1.2015 21:00

P25e71t87r 13H96á89l91a 6504536305156

A nenapadlo vás že problém by mohl být třeba ve špatném nastavení těch dotací?

0/0
19.1.2015 21:27

M89i44l57a93n 28S22o58u28s81e79d32í66k 5389320322916

Pane Kloz nesouhlasím - znám jednoho nyní extraligového hokejistu, kterého v klubu doslova zařízli. Nebýt rodičů, kteří jej za vysoký peníz vyplatili, aby mohl přestoupit - nebyl by tam, kde je.

Dovedete si představit jakou averzi pak má k tzv.mateřskému klubu? Ten klub jej nechtěl, tak proč požaduje za přestup peníze dle tabulky a ne např. 20-30 tis.Kč???

+2/0
19.1.2015 21:49
Foto

Š66t16ě66p53á48n 49B81i41n46k75o 3816854353666

Je úplně jedno, jaký důvod je za tím přestupem. Když dáváte kluka ve čtyřech na hokej, nemůžete vědět, jak na tom kluk bude za pět let, jeslti nedostanou trenéra magora, jestli a jakou soutěž klub vůbec bude hrát, jestli, zejména v menších klubech, budou mít vůbec jeho kategorii. Tabulky jenom brání přirozené migraci hráčů a ať si kluci migrují, kam chtějí. Největší podíl na nákladech na jejich výchovu nesou stejně obce, stát a rodičové (bavíme-li se opravdu o dětech - přípravkách a žácích). Ať se vyplácejí hráči, kteří následně podepisují profi smlouvy, proti tomu nic.

0/0
20.1.2015 12:00

T44o61m83á98š 72H26e69r53t70i47g 4650706275665

Ta je zase chytrolínů;-€

0/−2
19.1.2015 18:54

M92i49l94a46n 89V33o47t12a13v48a 5724526681752

Kazdy sportovni klub investuje skrze sve trenery  sve zkusenosti do sverencu - detí. Ovsem podobnou nehoraznost si nikdo dalsi nedovoli. A to ani u sportů jako je golf, tenis, petiboj atd. Kazdy rok platim clenske pispevky a pokud se rozhodnu jit s detmi jinam, tak jdu a nikdo si neco podobneho nedovoli.

+8/0
19.1.2015 18:45

M17i91l54a24n 66H97o80f59f50m67a77n60n 7546109442492

Máte pravdu,také se věnuji práci s mládeží ve sportu, kde to není o penězích... Věnuji se děcku např. od jeho 6ti let do 15ti. Dám mu potřebné základy, naučím ho potřebné, zdokonalímho a když on mi pak sdělí, jdu jinam... ta mu popřeji hodně štěstí a úspěchů jinde...

Vše v této diskuzi popsané je dáno medializací hokeje (fotbalu, a pod. sportům), kde se točí nehorázné finance a hráči libovolného věku jsou prostě majetkem a obchodní komoditou. Je to hnus velebnosti... (klub hráče vymění i bez jeho vědomí či souhlasu...)

+2/0
20.1.2015 8:53

P86e55t10r 86N94ě55m51e44c 4835312282707

Nejsem z hokeje, ale z fotbalu na "vesnické úrovni". Otáčíme každou korunu, na obci prosíme každý rok o příspěvek, rodiče upomínáme, že by měli zaplatit (500 Kc/rok). ČUS je na dně. Náklady nemalé a když vychováme dorostence, který jde hrát výš, jsme radi, že za něj dostaneme 15 000Kč - za deset let, co jsme ho učili kopat do míče :)

+1/0
19.1.2015 18:28

M18a25r32t64i33n 24P39r14o49k84o21p 7752972248878

Mohu se zeptat, jak velký příspěvek platí každý z dospělých hráčů (tj. áčka, béčka, ..)?

0/0
19.1.2015 18:29

P49e45t54r 83N59ě55m13e61c 4765962262417

1000 Kč-rok

0/0
19.1.2015 18:30

M33a70r36t52i57n 81P57r93o27k53o48p 7552152258338

A to vám přijde jako adekvátní? Opravdu jsou náklady klubu na provoz "áčka" 15000 korun (víc než 15 hráčů dnes dají jen málokde)

+1/0
19.1.2015 18:32

T22o46m58á11š 67B83y37d28e66l93s21k98ý 8900411610

oddíly hrající tkzv pralesní ligu nemá vysoké náklady na činnost, taky jsem dělal, blahé paměti, bafuňáře, na jedné vesnici

+1/0
19.1.2015 18:39

M87a86r56t66i36n 26P57r53o74k41o43p 7302312208708

To prosím neberte jako urážku. Já jsem přesvědčen, že dospělý amatérský sportovec by měl nést plné náklady na své sportování. Já hraju futsal, florbal a lední hokej. Ve všech těchto sportech si platím plné náklady. A není to levné. Ve futsalu nás stojí nejvíc hala a rozhodčí, ve florbale hala a na hokeji led a drahá je i výstroj. Ale žádné dotace. Ty by měli být pouze pro děti.

+2/0
19.1.2015 18:41

M24i89l24a27n 94N57o56v94o51t68n57y 4466827664627

Vidíš, takže největší zátěž - hala - ve fotbale není, takže ty náklady tak extra velké nebudou.

0/−2
19.1.2015 19:49

M64a65r61t98i48n 87P16r25o44k65o79p 7122372788568

Myslíte, že péče o trávník, šatny nestojí nic?

+1/0
19.1.2015 20:11

O22l23d37ř52i76c25h 50B43í45l20ý 7288385204836

no neco stoji, ale pokud nehrajes sam, tak to zas na palku nevychazi ( futsal jsem celkem dlouho hral ) a hodina na hristi s dobrou umelou travou opravdu neni pro pracujiciho zatez. Rozhodciho plati svaz a ty rocne platis startovny za tym

0/0
19.1.2015 20:26

T69o63m91á87š 23P41a94š42e25k 1941362572199

Tak já vám něco napíšu o tom doplácená klubu na mládež.Ano možná na extraligové dorosty a junky.Mám známého na městě co dělá do oněch dotací.Náš klub 2 roky zpátky vracel městu nevyčerpané dotace na jednotlivé žákovské týmy.A za takové kluky by ještě chtěl klub odstupné pro pokrytí nákladů.

+4/0
19.1.2015 18:28

M21a88r26t10i44n 80J23e26z80e30r41s32k26ý 9544467322882

odkdy bude nějaká rodina rozhodovat o tom, že jejich rozmazlenec bude hrát kde a kdy se mu zachce a původní klub ať si vytře zadek 8-o

.

jako když se rodina přestěhuje, tak mazánek by mohl jen tak nastoupit kde se mu nehce ? A v původním klubu jen rodiče oznámí, že se stěhujou a synátor u nich končí a nazdar ? 8-o No to by byl pěknej bordel a anarchie .....

.

je úplně jedno kolik nebo koho co stálo a výchovné nevýchovné - tady by mělo platit drastické ale spravedlivé pravidlo - jednou někam nastoupíš, tak ty barvy budeš hájit nebo solit, až se z toho okotíš ....

.

já bych jim zatnul tipec hned - rodičům i jejich mazánkům - jestli se chceš přestěhovat do jinýho města, kde se mazánek hned přihlásí, a nevyklopit pořádné odstupné, tak ať se mazánek přihlásí na kuželky nebo šachy - no ono by si to ti vypatlaní rodiče rychle příště spočítali co chtějí a za kolik - ŠACHY NEBO .......

+2/−10
19.1.2015 18:18

T64o28m51á32š 55P52a48š17e94k 1631612852659

Na to,že to píšeš z Bohnic celkem dobrý příspěvek.Ještě bych navíc tomu kdo chce přestoupit zlomil ruku,pro jistotu,aby to fakt neobešel.R^

+7/−1
19.1.2015 18:21

M27i40l86a98n 49V98o64t95a12v57a 5884516461462

Blb je diagnoza ve vasem pripade. Ani na golfu, tenise ci podobnych sportech si nevymysleji podobne blbosti. Ale to bude asi tim, ze tamnejsi inteligencni kvociwjt je nekde jinde

0/−1
19.1.2015 18:39

P47a51v90e51l 39P24o72p71e79l14k70a 2141934620478

za změnu klubu se i u šachů platí....ale dá se to i dohodnout...

0/0
19.1.2015 19:42

J57a24n 95J85i93r31k90a 7330610580

to tady proboha nikdo nepochopil, že je ten příspěvek p. Jezerského myšlen ironicky...?

0/0
19.1.2015 20:15

P73ř98e23m80y15s84l 13H60r95o76m80a89d89a 2154606568361

Pro ty rodičové co si myslí, že stát jim dává peníze na jejich děti a oni za to nic nemusí. Ten stát jim nedává peníze ze svého, nejprve je musí někde vybrat. No a vybírá je od nás všech a pak je přerozdělí jen některým vyvoleným. Hokejistům dává 60 x tolik než atletům!

Řešení je snadné, ať to platí každý rodič ze svého plně a náklady si odečítá ze základu daně. To co stát nevybere, to nemusí přerozdělovat.

+2/0
19.1.2015 18:18

V92l46a11s50t49i98m26i63l 67F59i23a84l87a 1182261514

No nevim, mam 3 deti, prumerny plat a na treti dite uz beru danovy bonus(sleva na dani 3*1150). Na sport by uz nebylo z ceho odecitat

0/0
19.1.2015 23:09

M26a42r67t86i75n 52H74e36i22s71l57e51r 4634496592119

Docela rád bych viděl ty detaily, jak je možné je od rodičů je jen malá část nákladů, když hradí skoro všechno (led, trenéry, výstroj, ...). Plus dotací od obcí by neměli vůbec argumentovat, za tu by žádnou kompenzaci dostat neměli.

Možná by to chtělo, aby ty dotace na sportování dětí byly trochu více adresné. A aby o tom, zda zachovat výchovné rozhodovali ti, co ho dostávají.

+5/0
19.1.2015 18:16
Foto

Š84t88ě81p21á58n 27B20i41n62k67o 3296954943446

Jenže ty detaily se klubům moc ukazovat nechce. Pak by totiž bylo vidět, že největší část nákladů nesou obce a rodičové. A že z těch výdajů na mládež jde většina na juniorky a někde i starší dorost, kde je to už víc "vrcholové", než o sportování dětí. A děti, o kterých je řeč, tedy přípravky a žáci, ty činí zlomky z celkových nákladů klubů. A když odečtou dotace obcí a státu......

+11/−1
19.1.2015 18:24

T53o60m47á32š 12B39y17d80e10l79s73k53ý 8970851590

no já nevím, pokuď oddíly investují do své mládeže a dorostu finance, tak je chtějí, celkem pochopitelně zpátky. Tento problém znám velice dobře, netýkal se hokeje, ale šachu. Vychovali jsme, v době normalizace, nadějné šachisty. Investice na jejich vývoj byly dost vysoké, i když se to nezdá. A pak přišel oddíl, který hrál soutěže výše a prostě si ho vzal a my jsme utřeli, nedostali jsme žádnou kompenzaci.

 V současné době jsou hráči v tomto sportovním odvětví hodnoceni dle ELO. Čím je vyšší a hráč mladší, má vyšší finanční hodnotu. Je to dobré pro obě strany, mateřský oddíl měl investice v podobě kvalitních trenérů a nasazování na akce, které zvyšovali jeho hodnotu

+1/0
19.1.2015 18:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze