Diskuse k článku

Kvalitních mladých je málo, ale Jandač se snažil, hodnotí experti

Současný kouč hokejové reprezentace Josef Jandač po mistrovství světa v Dánsku končí, odchází trénovat ruský klub Magnitogorsk do KHL. Oslovení experti se shodují na nedostatku kvalitních mladých hráčů pro národní tým i na tom, že Jandač udělal, co mohl, ačkoliv na úspěch nedosáhl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M93i61l91a62n 11S18v30i18t39á86k 9307780848

Hrozně moc se těším na mladé pušky, ať to dopadne jakkoliv.

+1/0
18.4.2018 0:42

V86a33š21e26k 18Ř90í90h19a 2763443458112

V roce 94 když přebíral repre Bukač se psaly uplně stejné problémy. Kdo něco umí je v NHL a to co je doma na to nemá. A za dva roky bylo zlato a to s jádrem týmu který potom sbíral naše největší úspěchy. V té době se udělala chyba že se repre zastavila na stejných hráčích a noví se moc nedoplňovali. Teď podle mého nemáme o moc horší hráče. Vlastně postupně končí parta posledních MS juniorů. Jenže on se stratil tým. Osobně mám pocit že chybí při skládání Bukačovo psychologie. Co si budeme nalhávat Hlinka, Růžička ani Hadamczik, žádní psychologové nejsou a Jandače to je asi podobné. A Přitom je to jeden z důležitých aspektů. Osobně jsem z tohoto hlediska sledoval Jelínka a výkon MB s ním a bez něj a skutečně se mi jeho vliv potvdil. Je mi jedno kdo bude jako hlavní, ale pokud budu soudit asistenty tak ty jsme měli za celou historii hokeje snad nejslabší. Osobně bych právě volil Jelínka. Pak zjistíme že třeba Holík, Kubalík, Sekáč nejsou zas tak špatní jen potřebují trochu jiný přístup a třeba typově jiné spoluhráče. ( jména hokejistů jsou jen momentální příklad doplňte si kohokoli)

+1/−1
17.4.2018 22:50

F23r72a68n55t33i69š28e23k 95N65o17v53o14t29n34ý 8244736925979

"Bukačova psychologie" se skvěle projevila zejména na Světovém poháru 96 a má jméno Porážka 1:7 od Německa. Bukač to možná uměl s určitým typem hráčů, ale jinak to byl brontosaurus zastydlý v metodách z dob komunismu, kterého kluci, kteří čichli k přístupu v NHL, nebrali vážně.

0/−3
18.4.2018 0:37

V76a77š49e33k 10Ř84í34h27a 2983553138272

Pokud by jste si něco přečetl. tak se dovíte že problém byl v nadutosti hvězd, které místo hry myslely na večírky chlast a zábavu. Ostatně viz vyjádření Jágra v dokumentu o Naganu.

0/0
20.4.2018 23:10

M26a55r61t87i45n 61L61u16k27e11š 3646871301255

Teda experti, ja zasnu.. Kdyby to mel vzit Venera nebo Sykora, tak sice uplichtime cennou remizu 1:1 s Lotysskem, ale celou republiku z toho budou bolet oci. Ja nechci u repre trenera, jehoz strategie je zalozena na uporne defenzive.

+2/0
17.4.2018 22:05
Foto

Š66t21ě88p66á75n 44B82i46n67k32o 3726484683706

Ježiš ta diskuse je srandovní aneb gaučaci s lahvacem v akci........ Co v takhke ty zrádce z NHL a AHL rovnou střílet??? Problém je VB primárně v kvalitě extraligy juniorů, která negeneruje žádné špičkové hráče, až na vyjímky. Ale tahouni repre v ní nevyrostou. Ti musí v 15 letech ven nebo doufat, že se chytnou v extraligovém Áčku...... Nicméně nejlepší jsou ty plky o nadržené partě evropských hráčů, která smazne světovou konkurenci, to je fakt pecka...... :)

+1/−1
17.4.2018 21:01

F98r52a29n67t92i48š89e97k 52N41o88v62o21t86n80ý 8744236605129

Mě naprosto fascinuje jedna věc: Redakce se zeptá několika lidí, kteří v hokeji dlouhé roky působili a působí, někteří i jako bývalí úspěšní hráči, jiní jako trenéři.

No, a pak se tady vyrojí banda diskutérů, kteří netuší, jak to chodí v kabině, na střídačce, prostě vůbec nic. Zato ale vědí, že lidé jako Pospíšil nebo M. Sýkora jsou mimo mísu a ničemu nerozumí, protože...protože asi nechodí do té správné hospody, nedali si toho správného lahváče a správně si nezanadávali, jak to ti naši zase vržou. Lidi, proboha, to vám nedochází, že jste asi tak stejně trapní, jako člověk, který třikrát v životě měnil kolo u auta za rezervu, ale chce se hádat s mechanikem z F1 o opravování aut? Fakt vám chybí soudnost.

+24/−1
17.4.2018 14:55

V83o27j22t37ě42c79h 67Z43a79p86a39l24a95č 2915900173734

Naprostý souhlas.

0/0
17.4.2018 15:40

J81i95ř94í 81S35t68e68h56l76í22k 4330958656921

Mě naprosto nefascinuje ani jedna věc, tady, byť se jedná o elementární koko-ismus.

Hokej je stále všelidovou zábavou, a jen šosáci se povyšují v diskuzích o něm v hospodě nebo na internetu nebo kdekoliv jinde. Pokud bude banda tzv. odborníků či samozvaných odborníků diskuze nějak regulovat, tratí na tom hra samotná a její popularita (napil jsem se lahváče). Ano buďte soudní, není potřeba znát úhlové zrychlení přešlapování dozadu ani historii vývoje napadání v útočném pásmu či ice time hráče XY v AHL, aby byl kterýkoliv diskutér hoden přispět svým názorem a pohledem do debaty. A nebyl poukazován jako méně cenný.

Proboha. Mějte rozum. Nepouštějte se do debat s erudovaným neurochirurgem o operačních přístupech ke gliomu mozkového kmene, ale nenechte se odstavit od debat o sofistikovaných zákonitostech tak bohulibé činnosti, jako je zahnutým klackem pohánět gumový vdolek, jak pravil klasik, pokud máte sport, nota bene hokej rádi! Lahváče jsem dopil, otevřu si další.

Hlavně se z toho nepos... Jak pravil jiný klasik.

+1/0
17.4.2018 20:42
Foto

Š19t21ě46p84á52n 85B24i85n87k34o 3146194203226

Už nepij......

0/0
17.4.2018 21:02

J27i92ř70í 30S79t16e92h26l65í30k 4570578536801

Neboj, na tuhle debatu v pohodě.

0/0
17.4.2018 21:12

J65i66ř44í 47S24t93e29h12l59í17k 4470308596951

1. žádný úspěch, jedna medaile se měla získat, paradoxně, z OH k ní bylo nejblíž

minus (trenér byl zcela zbytečný)

2. guláš mladých nebo nezkušených hráčů, nový trenér začne téměř od píky

minus (tahání z klobouku, žádná koncepce a výhled)

3. trenér ve zralém věku, s respektem a zkušenostmi ( Sýkory Václav nebo Marek, Vůjtek, aj. )

+2/0
17.4.2018 14:31

V18l70a76s25t58i55s39l83a51v 12Š25ů58d98a 8914553259362

Jak chceš dělat koncepci v repre, když si závislý na tom, kdo ti přijede ze zámoří? A pokud si vytvoříš evropskou kostru, tak když se z ní někdo vyšvihne, tak to jde opět zkusit do zámoří a vracíme se na začátek Trenér ve zralém věku Vůjtek už u vesla byl, předvedl zruba totéž, co Jandač.

+3/0
17.4.2018 14:49

J93i42ř43í 30S30t88e66h94l26í91k 4240438626811

Chci se dočkat trenéra, který bude mít koule a vsadí na výběr z extraligy, doplněný pár kluky z Evropy. Od srpna kempy a turnaje výběru max ze 30-35 hráčů, kterým dá trenér čas a důvěru se sehrát a připravit na jediný vrchol v květnu příštího roku. Vyhrát nejméně dva zápasy v play off po sobě na MS. A to se podaří spíše sehranému tři čtvrtě roku týmu no name než mozaice z poskládaných hráčů "slavných" jmen různých světových lig.

Zámoří bych ignoroval prvoplánově od počátku. Chceš do Zámoří? Nebudeš v repre.

0/−8
17.4.2018 14:58

F58r55a95n17t93i53š42e98k 96N51o81v24o42t31n64ý 8934376565439

Jsem hrozně rád, že u té reprezentace přeci jen jsou soudní lidé a ne lidé jako Stehlík. To už bychom spolu se Slováky jezdili na MS hrát o záchranu.

+8/0
17.4.2018 15:04

J80i53ř87í 26S74t87e81h20l30í41k 4620248496881

Jsem přesvědčen, že sportovní veřejnost požaduje změnu stavu, že nejsou spokojeni jako Novotný s 5.-10. místem a přejí si, sem tam i medaili z globální hokejové akce. Poslední roky je to "prašť jako rána".

0/0
17.4.2018 15:12

F30r66a13n13t84i60š71e93k 93N44o91v48o15t56n44ý 8394316645679

Taky si přeju medaili, ale "postavit tým z extraligy" je cesta k boji ne o 5.-10., ale o 10.-16. místo.

+3/0
17.4.2018 15:21

J98i80ř38í 69S39t30e29h22l43í21k 4670438366411

Sehraný bojovný a podceňovaný tym, byť výběr EL doplněny jen o pár nepochybných osobnosti má šanci stejnou jako současné koktejly různě a narychlo poskládaných výběru, "hvězd", kteří si " chtějí ještě zahrát, prodloužit sezónu, potkat se s kluky, ... ". Jde o to, doklopytat do play off a pak vyhrát alespoň dva zápasy. Místo o blamáž hráli letos Němci o zlato z OH. Kde jsou všechny teorie, strategie a tipy?

0/−7
17.4.2018 15:47

F35r21a64n61t90i51š94e71k 86N58o52v34o36t81n35ý 8744896205969

Tenhle romantismus o "podceňované bojovné partě" je asi nesmrtelný. Bojovnost a kolektivní výkon jsou nezbytné předpoklady, jsou to podmínky nutné, ale ne dostačující. To, že Němci letos na OH uhaluzili stříbro, když se Švédskem i s Kanadou jim tam spadlo skoro všechno a vzadu dokázali s velkou dávkou štěstí zavřít bránu, je anomálie, podobně jako vítězství řeckých fotbalistů na Euru 2004. Nehledě na to, že na OH nehráli hráči z NHL. Mít Švédové kádr s 10-15 oporami z NHL, jako mívají na MS, tak si Němci ve čtvrtfinále ani neškrtli.

0/0
17.4.2018 18:32

J56i49ř17í 90S95t72e81h65l48í37k 4810368116641

Souhlasím s Vámi. Jen ten podmiňovací způsob bych nepoužíval. Soutěže a turnaje proběhly tak a tak, každý mohl na jejich průběh nebo předem reagovat a připravit se po svém. Dovolím si ještě ze široka:

Jistě znáte dobře historii českých- československých úspěchů ve fotbale a v hokeji. Ani v jednom nemáme a neměli jsem šanci konkurovat velmocem. V sériích, pokud by se hrávaly na 10 vítězství, bychom trpěli tipuji 2:10 prohry s velmocemi. Ale v krátkém turnaji OH, MS v hokeji je možné cokoliv. A právě české úspěchy jsou založeny na souhře okolností, partě, strachu z průseru, podcenění nás naším velkým soupeřem, naší chytrosti- vyčůranosti, atd. Antifotbal- antihokej, penalty, štěstí, sebeobětování. To jsou naše devizy. Nikoliv herní převaha, um, technika nebo síla. MS v hokeji je o tom, načasovat formu do posledního týdne turnaje. V něm vyhrát- postoupit, alespoň ve dvou po sobě zápasech play off.. Není nutno, válcovat soupeře v základní fázi. Tu může zvládnout jen s odřenýma ušima s nadsázkou třeba dobře připravený tým HC Pardubic. A v play off je možné všechno. Rozhodující je pro nás přijít s faktorem X, jako byl Hašek v Naganu, Panenka a Viktor v Bělehradě, vždy však tým, parta bez pejorativního nádechu. Třeba podceňovaní lůzři, jako Dánové a Řekové na ME ve fotbale, letos Němci letos na ZOH v hokeji.

Právě tímto způsobem mohou přijít české úspěchy v budoucnosti, doufám. Ne, že budeme válcovat sportovní velmoci nebo se jim snad dlouhodobě budeme rovnat. Nota bene základnou, ekonomikou, know how, ...

0/0
17.4.2018 20:04

F17r79a44n79t77i40š23e72k 37N93o79v26o14t93n46ý 8864676315579

Souhlasím. "Koncepce a výhled" jsou plytká, neurčitá slova. Souhlasil bych s Pospíšilem, že nároďák začal už za Vůjtka (Jandač v tom pokračoval) hrát modernější hokej, hlavně ve středním pásmu. Významně se omezilo Růžičkovsko - Hadamczikovské couvání beků na čárky, tým hrával aktivněji bez kotouče. To jsou věci, které by se měly ocenit. Zapojování mladých se tak úplně nedařilo, přišlo to až teď víceméně z nutnosti, ale to je hodně dáno tím, že ti mladí nedostanou šanci v lize, a když ji dostanou, je to, jak bylo poznamenáno v článku, způsobem "šoupneme mlaďase do lajny ke dvěma mazákům," což v drtivé většině případů nefunguje: Ten mladý kluk se bojí, aby to těm zkušeným nezkazil a nedostal v kabině kartáč, a tak hraje všechno na jistotu, alibisticky, nevyužije žádnou mladickou energii a dravost, která by ho měla zdobit. Všimněte si, že ty slavné mladé lajny minulosti byly skutečně mladé lajny: Jágr - Reichel - Holík, Vejvoda - Patera - Procházka, Kolář - Koukal, Průcha... Žádné "jen si Patero stoupni mezi dva veterány, čum a uč se."

Proto taky doufám, že si teď trenéři dovolí postavit minimálně nějaké mladé dvojičky, a ne že třeba Chytila utopí někde mezi Řepíkem a Birnerem, nic proti nim, jsou to velmi dobří hráči, ale ten Chytil mezi nimi bude poloviční.

+3/0
17.4.2018 15:03

A45l78e90x 28K30o67l87l19e85r 4554438154319

Ten David Pospisil, to je projev panecku. To mu to nemuze nekdo zeditovat nez ty odpovedi vystavi na web?

+1/0
17.4.2018 14:31

V51á68c29l12a89v 94K21o78r83y83t22á22ř 2216785680866

Nevím co bere za drogy, ale to jeho: Jandačův moderní hokej, na který se dobře kouká, mě málem rozbrečelo, stejně jako ten ''moderní hokej''.

+3/0
17.4.2018 14:38

M29i61l69a59n 78F64r85i25d61a 4232217898310

Ať to vezme Petr nebo Pavel výsledky nebudou o moc lepší.

Mladé hráče zajímá především zámoří. Když se někteří z nich zapracují do národního týmu. a jsou v něm úspěšní hned míří do NHL či AHL a tak se hledají další hráči a situace se opakuje stále dokola.

Většina hráčů, kteří se dostanou do NHL je pro MS více méně ztracená.

Buď přímo fyzicky nebo mentálně.

Vždyť svého maxima již dosáhli a na MS si nemusí nic dokazovat. Jejich zájem bude vždycky druhořadý. Podle toho pak vypadají i ty výsledky.

+5/−5
17.4.2018 14:17

R36u26d93o88l57f 74S45v74o43b95o72d19a 4779600941787

Olympiádu prokoučoval výběrem hráčů, když vzal samé důchodce. Ostatní neúspěšné turnaje bych mu moc nevyčítal.

+1/−2
17.4.2018 13:57

V15l19a87s29t31i66s93l73a54v 51Š85ů82d13a 8504753829312

Po stopadesáte, na ZOH jsme měli mladší mužstvo než Kanada, Švédsko nebo údajní američtí studenti.

+5/0
17.4.2018 14:18

F57r56a66n27t33i62š14e32k 22N84o64v95o49t11n13ý 8894466555149

Jj, to sousloví "američtí studenti" mě bavilo, u výběru veteránů na konci kariéry doplněných o pár mladíků.

+1/0
17.4.2018 15:07

L33u70k98á69š 32P30a43j16a87t62s71c92h 5292881866302

No tak ono Kanadě a ani USA nic jiného než vzít staříky moc nezbývalo, když např Kanada témě žádné mladé v Evropě nemá...

0/0
17.4.2018 15:18

Najdete na iDNES.cz