Spolu za velkým snem. Tohle heslo provázelo hokejisty prvoligového českobudějovického Motoru v posledních týdnech.
Sen = extraliga. V úterý se sen rozplynul. Po porážce 1:7 v Chomutově zhasla i poslední teoretická naděje týmu na to, že by se dostal mezi českou hokejovou elitu. „Po dvou výhrách v řadě nad Olomoucí a Slavií jsem si říkal, že bychom mohli o extraligu bojovat,“ přiznává trenér Petr Rosol.
Jenže hned dalším zápasem v Olomouci se tým vrátil do reality – dlouhodobě nedokáže udržet výkonnost na extraligové úrovni. Částečně vinou únavy po velmi dlouhé sezoně, která se v případě Jihočechů natáhla na 75 zápasů, částečně i kvůli nezkušenosti, protože věkový průměr mužstva je 25 let.
„Je třeba se na to podívat tak, že jsme nedokázali udržet extraligovou úroveň ve dvanácti zápasech baráže. V následující sezoně bychom ji museli udržet v 52 kolech,“ realisticky říká generální manažer klubu Stanislav Bednařík, který jinak sezonu označil za velmi povedenou.
A má pravdu. I když cesta snem neskončila, v uvozovkách snová byla pro Jihočechy celá sezona. „Když jsem se loni klepal v play-out, abychom nehráli baráž o 1. ligu, nikdy bych nevěřil, že do roka budeme hrát baráž o extraligu,“ napsal před jejím startem na svém facebookovém profilu marketingový ředitel Motoru Tomáš Kučera.
Klub udělal během sezony velký skok. Pokud v pátek přijde očekávaná návštěva kolem šesti tisíc lidí, navštíví jejich zápasy celkem přes 200 tisíc diváků. Pokud k tomu tedy připočteme i přípravu. Jen v mistrovských utkáních Jihočechy v Budvar aréně vidělo 184 115 fanoušků. O 70 tisíc víc než loni. Podobné návštěvy by Jihočechům mohla závidět většina extraligy.
„S takovým nárůstem jsme ani nepočítali,“ usmívá se Bednařík, který zároveň potvrdil, že baráž byla pro klub ekonomickým přínosem a i díky tomu končí sezonu v plusových číslech. Což také není ve většině prvoligových klubů obvyklé.
Šály, dresy, trička a další suvenýry se znakem Motoru jsou vidět po celém městě. Hokej přitáhnul velké množství lidí a letošním výsledkem si na sebe klub ušil i bič. Každý totiž bude očekávat, že příští sezona bude neméně stejně úspěšná.
„S tlakem veřejnosti počítáme. Samozřejmě, že i naše očekávání pro příští sezonu bude baráž, ale ve svých prohlášeních jsme se vždy drželi při zemi a cíle klubu vyhlásíme až za několik týdnů. Až uvidíme, jak jsme na tom ekonomicky a jak se nám v návaznosti na finance povedlo doplnit mužstvo,“ říká opatrně Bednařík. Jednání se sponzory totiž začínají. Ne všechno je domluvené.
Příprava na následující ročník v podstatě začala ještě dřív, než skončil ten současný. Ve středu prodloužil smlouvu trenér Petr Rosol na další rok a povede tým dál společně s Radkem Bělohlavem. „Dále jednáme o tom, že realizační tým doplní i kondiční trenér,“ dodává Bednařík. A příprava pro hráče na nadcházející sezonu začne 11. května.
Ještě v pátek po zápase s Olomoucí (17.30 hodin) počítá vedení klubu s tím, že se společně s fanoušky oděnými do klubových barev setká na ledové ploše Budvar arény. V létě pak naplno odstartuje další cesta za snem jménem extraliga. A dokonce i s multimediální kostkou nad ledem, kterou město do haly nově pořídilo.