Na to, že tým bojuje o přední příčky v lize, nejvyšší návštěva sezony nevzbuzuje žádný údiv. Dorazila na šlágr proti Spartě a čítala 9 067 lidí. Což je méně, než byl před pěti roky průměr na jedno utkání. V létě se navíc prodalo méně permanentních vstupenek.
Vedení HC ČSOB Pojišťovny Pardubice proto uvažuje o tom, jak diváky do ochozů dostat. „Ten trend je jasný a je velmi těžké proti němu bojovat. Velkou konkurencí jsou pro nás hlavně televize a internetové přenosy,“ říká generální manažer klubu Ondřej Šebek s tím, že pociťuje i vliv Hradce Králové, kde loni začal hrát Mountfield.
Na pardubické poměry dost prořídlé tribuny ho mrzí o to více, že jeho hráči odvádějí na ledě v poslední době až nečekaně dobré výkony. Po skončení první čtvrtiny soutěže byli dokonce na druhém místě. Doma pravidelně sbírají body a Radoslav Tybor je nejproduktivnější hráč soutěže.
„Týmu se vážně zatím velmi daří, byť musíme být ostražití. Stále jde jenom o začátek soutěže. Mám však obavy, že už nejde ani o to, jak hrajeme, ale spíše o to, co divákům nabídneme. Fanoušci totiž ubývají v celé soutěži. Už jsme se dohodli s kolegy z ostatních klubů, že s tím musíme začít něco dělat,“ uvedl Ondřej Šebek.
Na kolik vyjde hokej dospělého a dvě děti
|
Na druhou stranu za pardubická čísla by v ostatních městech byli velmi rádi. Pardubice jsou momentálně na průměru 7 974 lidí na utkání, což z nich dělá nejnavštěvovanější klub v zemi. Druhá Kometa Brno se může pochlubit domácím průměrem 6 828 fanoušků a takový velkoklub, jako je Sparta Praha, paběrkuje s pouhými 4 603 fanoušky na jeden zápas.
„Mění se trend chování fanoušků a my ho musíme rychle zachytit. Je potřeba jako v NHL udělat z hokeje show a společenskou událost, na které se potkávají známí a společně se baví,“ říká Ondřej Šebek, který už má také první plán, jak fanoušky do haly zpátky dostat v počtech, které přicházely před pěti lety. Prý by mohla pomoci třeba nová audiovizuální kostka nad ledem.
„Bohužel doba, kdy naše aréna byla moderní a měla dobré vybavení, je nějakých deset let pryč. Dnes už naše kostka nestačí. To je jedna z cest, jak vylepšit zážitek z návštěvy hokeje,“ dodal Šebek.
S nákupem by však muselo zřejmě pomoci město nebo Rozvojový fond, kterému hala patří.
8037 diváků přišlo v průměru na domácí zápasy v minulé sezoně; 9116 lidí, historicky nejvíce, přišlo v průměru v sezoně 2008/2009. |
„Pravdou je, že na kostce není prakticky nic vidět. Je to ale všechno otázka peněz. Uvidíme, jak se k celé věci postaví nové vedení města,“ uvedl náměstek primátorky František Brendl.
Větší návštěvy by mohlo přinést i snížení ceny lístků nebo občerstvení v hale. To první si mohou zajistit fanoušci tím, že budou nakupovat lístky přes internet a v dostatečném předstihu. „Lidé kupují lístky na internetu čím dál častěji. Prodeje na pokladnách naopak jdou dolů. Lidé se logicky snaží ušetřit,“ říká mluvčí HC ČSOB Pojišťovna Pardubice Jan Hrabal s tím, že naopak s cenou občerstvení klub nic neudělá. Firmě pronajímá prostory pro prodej piva a pochutin majitel ČEZ Areny, tedy Rozvojový fond města.
Na druhou stranu vedení klubu věří, že průměrná návštěva půjde brzy nahoru. Už za týden se totiž hraje derby s Hradcem Králové, které bude nejspíše vyprodané. „Lístky rychle mizí, zbývá jich nějakých 600,“ dodal Jan Hrabal.