Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Když puky zastavují lahve od šamponu. Švédové zaujali nevkusnou reklamou

Jhonas Enroth v brance švédského výběru. | foto: Profimedia.cz

9 2017
Michal Řepík obkrouží švédskou branku a snaží se mazaně zasunout puk za pravou tyčku. Jenže český hokejista se skóre nepohne, do cesty se mu v úvodním utkání Karjala Cupu postaví netradiční soupeř - obří láhev od šamponu. Právě ty totiž hyzdí chrániče Jhonase Enrotha i dalších dvou gólmanů Tre Kronor.

Betony polepené logy sponzorů? 

Na evropské klubové scéně běžná praxe.

Stačí se podívat na extraligová kluziště, kde se zlínský Libor Kašík snaží odrážet puky chrániči s modrým názvem známého aukčního portálu, pardubický Milan Klouček na nich zase má samolepu jedné pojišťovny.

Miroslav Svoboda v brance Plzně propaguje dýšinského výrobce obalů. A takový Marek Čiliak z brněnské Komety chytá s betony, jimž dominuje jméno moravské odtahové služby.

Třinecký útočník Erik Hrňa se dostává do šance před brněnským brankářem Markem...

I ve švédské SHL se najde celá řada podobných případů. Ač to mnozí nevidí rádi, dokážou přimhouřit oko. 

Jenže když jde o reprezentaci, už tak vstřícní nejsou. Ani fanoušci, ani třeba bývalí hráči, jimž se dostalo cti oblékat žlutý dres se třemi korunkami. Vždyť jde o „svatou půdu“, na které se musí našlapovat s největší opatrností.

Když Mikael Tellqvist, olympijský šampion z Turína, zaregistroval, že švédští brankáři budou nosit na svých betonech v aktuální sezoně při vybraných mezinárodních akcích nálepky s motivem lahví Head & Shoulders, pobouřilo ho to.

„Je to přes čáru,“ myslí si někdejší vynikající gólman a nyní expert švédského listu Sportbladet.

Telllqvista vyloženě neuráží představa, že Tre Kronor mají na chráničích symbol některého ze sponzorů, příčí se mu ovšem provedení.

 „Nevypadá to hezky. Když chcete mít reklamu u národního týmu, musíte to udělat vkusně a mělo by to působit seriózně. Doufám, že za to svaz dostal alespoň pořádně zaplaceno a peníze půjdou na správné projekty, například na mládežnický hokej,“ dodává.

Tellqvist není jediný, komu lahve vadí. Posměšně píší o nešťastně zvolené formě reklamy hlavně v zámoří. Někteří novináři si ze vzhledu betonů přímo utahují.

Finsko - Švédsko: Mattias Weinhandl (ve žlutém), Ville Peltonen a Liro Tarkki

Finsko - Švédsko: Mattias Weinhandl (ve žlutém), Ville Peltonen a Liro Tarkki

Sami brankáři Švédska se z pochopitelných důvodů vůči sponzorovi neohradili. Třeba Enroth, který ve středu lapil při vítězství 5:3 sedmnáct českých střel, řekl, že s nepřehlédnutelnými lahvemi od šamponu nemá sebemenší problém.

„Člověk si toho ani nevšimne, je to jen samolepa,“ popisuje. Těžko může tvrdit něco jiného.

Švédové každopádně nejsou prvním národním týmem s polepenými chrániči, jen namátkou lze připomenout rok 2009 a Finy. Tehdy gólmani Suomi likvidovali šance soupeřů se sluncem nejen v duši (reklama na Sunny Tranding), o tři léta později zase česká reprezentace měla za partnera jeden elektroobchod.

Mimochodem, v Head & Shoulders se obracejí na švédské hokejisty rádi a opakovaně. Třeba fenomenální gólman Henrik Lundqvist natočil pro světoznámou značku několik klipů, včetně jednoho se svým dvojčetem Joelem.

Joel přebral Henrikovi roli: „Hledali novou, mladší tvář.“

Ty měly ovšem alespoň vtip a šmrnc. Ten betonům Enrotha a spol. bytostně chybí.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze