Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Kdo vyhrál? Majitelé sázkových kanceláří

7 2004
Praha - Na čtvrt milionu českých hokejových fandů mohlo po neproměněném samostatném nájezdu Jiřího Dopity v zápase českých hokejistů s Američany zahodit svou sázenku. Tip na domácí favority nevyšel a rekordní počet lidí prosázel dohromady něco kolem dvaceti milionů korun. Velké peníze rázem vydělali majitelé sázkových kanceláří, kteří v tu chvíli téměř všichni seděli v Sazka Areně.

Propadly totiž nejen „aktuální“ sázky na vítězství českých hokejistů ve čtvrtfinále, ale i dřívější tipy na triumf českého týmu v celém hokejovém šampionátu.

„V tipech na mistra světa u nás jasně zvítězil náš tým, čtyři z pěti sázenek byly na šampiony z Česka,“ říká mluvčí Sazky Zdeněk Zikmund.

Všechny velké sázkové kanceláře mají po vypadnutí Čechů milionové zisky. Podle jejich zástupců šampionát pro ně i jejich zákazníky „prakticky skončil“. „Zatímco na čtvrtfinále s Američany u nás vsadilo devadesát tisíc lidí, teď už můžeme počítat jen s několika málo tisíci,“ říká mluvčí Tipsportu Lubomír Ježek.

Proč prohra Čechů byla pro sázkové kanceláře tak moc zisková? Hlavní důvod je ten, že Češi byli favority a vítězství lépe hodnoceného týmu pro sázkové kanceláře většinou končí buď hodně malým ziskem, nebo ztrátou.

„Rozum říkal, že domácí jsou favority. A k tomu se tentokrát navíc přidaly i emoce. Hokej je pro Čechy něco jako náboženství, takže se na domácí zápas sešlo nebývale moc sázek, devět z deseti bylo na naše vítězství,“ říká majitel druhé největší sázkové kanceláře Fortuna Michal Horáček.

Zatímco firmy, živící se kurzovými sázkami, na vítězství Američanů vydělaly, další byznys naopak bude strádat. To platí hlavně pro restaurace, které při televizních přenosech českého týmu praskaly ve švech.

Nyní budou muset podle prognózy společnosti Mag Consulting oželet útraty za dvě stě milionů korun. „Menší dopad bude v Praze, kde jsou fandové z dalších zemí, které ještě na šampionátu zbyly,“ říká Jaromír Beránek ze společnosti Mag Consulting.

Naopak pro hoteliéry bylo mnohem větší ztrátou, že do vyřazovacích bojů vůbec nepostoupili němečtí hokejisté, jejichž fanoušků bylo v minulých dnech v Praze nejvíce.

Výpadek reklamních příjmů čeká i Českou televizi, která hokej vysílá, ale i další média. „Z velké části však firmy jen vymění reklamy s hokejovými motivy za ty tradiční.

Celková ztráta pro reklamní trh tak bude pouze v řádech několika milionů korun,“ říká Štěpán Wolde ze společnosti ARBO Media.

Autoři:


Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze