Současný marketingový partner, agentura BPA sport marketing, se kterou má extraliga smlouvu do konce příští sezony, platí klubům za jeden ročník přibližně 95 milionů korun. To se však zástupcům čtrnácti klubů nejvyšší soutěže zdá málo.
"Podle neoficiálních informací existuje subjekt, který je ochoten tuto částku investovat," řekl asistent ředitele APK Antonín Vansa. Částka 160 milionů korun podle manažerů klubů odpovídá současné hodnotě produktu, tedy extralize.
Podle tiskové zprávy asociace částku stanovila i na základě nevyžádaných oslovení ze strany potenciálních marketingových partnerů v minulosti.
"Cenová očekávání APK jsou vyšší," uvádí se ve zprávě. Nový partner by měl soutěž zastupovat pět let počínaje sezonou 2013/14.
Pokud se APK podaří tuto sumu získat, bude extraliga nejlépe zajištěnou soutěží v Česku. Podle dostupných informací platí například společnost STES za práva na první a druhou fotbalovou ligu 163 milionů korun, z toho 143 milionů jde do nejvyšší soutěže.
Asociace podmínky výběrového řízení, které lze najít i na webu www.asociace-soutez.cz, oficiálně zveřejnila v pondělí, po mimořádném zasedání valné hromady. "Podmínky soutěže byly ale dojednány již dříve," uvedl Vansa. APK na výběru partnera spolupracuje s poradenskou společností KPMG.
Současný partner extraligy BPA spolupracuje s APK LH již od roku 1995 a podle svých informací pro kluby za tuto dobu zajistil 1,5 miliardy korun.
Společnost je i hlavním marketingovým partnerem Českého svazu ledního hokeje, se kterým má smlouvu do 30. června 2013. Do nově vypsané soutěže se ale téměř jistě nezapojí.
"Podle nás tato částka neodpovídá hodnotě soutěže a bylo by to nezodpovědné," řekla předsedkyně představenstva BPA Jana Obermajerová. Ta poukázala na fakt, že APK nemá pro další sezony ani smlouvu s hokejovým svazem, na základě které může extraligu řídit. Stávající kontrakt vedení extraligy vypovědělo koncem prosince a nyní se chystá jednat o novém.
Teoreticky může být problémem i fakt, že extraligové kluby jednají o možnosti, že by nejvyšší domácí soutěž uzavřely, což představitelé většiny z nich preferují. "I k této skutečnosti APK přihlížela, ale momentálně není nic rozhodnuté. Manažeři se baví o budoucnosti. Bez ohledu na to produkt v podobě hokejové extraligy zůstane," řekl Vansa.