Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Manažer: Sazka Arena není nepřítel diváka

  8:00
Praha - Lidé chodí do Sazka Areny neradi. Je předražená a platí v ní přísná bezpečnostní opatření, která jim znepříjemňují život. Hokejová Slavia, jež v ní hraje domácí zápasy, se kvůli tomu potýká s nepřízní fanoušků. Rozhodla se proto neblahý stav napravit a z Pardubic přetáhla marketingového manažera Jana Kratochvíla.

Jeho hlavním úkolem je zvýšit návštěvnost a zlepšit divákům podmínky při pobytu na stadionu.

Do Slavie přicházíte z Pardubic, což je pikantní záležitost...
Jsem Pardubák, fandil jsem Pardubicím a všechno jsem se naučil v Pardubicích od pana Kusého a dalších.

A teď už Pardubicím nefandíte?
Teď už ne. (smích)

To vás na východě Čech nebudou mít rádi.
(úsměv) S lidmi, s kterými jsem pracoval, jsem v kontaktu. Tam přátelství funguje a doufám, že i bude.

Jak jste se tedy do Slavie dostal?
Náhodou. Pan Blažek přišel s tím, že by potřeboval pomoct, protože se na něj práce valí. Vůbec nechápu, jak to mohl ty čtyři roky v Sazka Areně dělat sám. Přišlo mi to jako výzva.

Kdy jste se prvně zkontaktovali?
Dva měsíce před koncem ligy. Detaily jsem nechtěl řešit, dokud Pardubice neskončí v play-off. Pak jsme se dohodli strašně rychle.

A neměl jste problém s panem Kusým, aby vás pustil ke konkurenci?
Ne. Pan Kusý věděl, kam odcházím, bavili jsme se o tom. Myslím, že jsme se rozešli přátelsky.

"Podle mě stejně dělají 70 procent návštěvnosti výsledky týmu. Zbytek je variabilita, kde můžete něco dělat špatně a něco dobře."

Jaký je váš hlavní úkol ve Slavii?
Zvýšit návštěvnost.

To bude asi těžké, že?
V Pardubicích to nikdy těžký úkol nebyl, tak nevím. Mám před sebou novou práci. Vím, jak udržet fanoušky. Důležité je starat se o permanentkáře, dávat jim dárky a informovat je o dění v klubu. To tady nebylo. Ale jak lidi natáhnout? Doufám v reklamní kampaň. Podle mě stejně dělají 70 procent výsledky týmu. Zbytek je variabilita, kde můžete něco dělat špatně a něco dobře.

V Sazka Areně to ale možná bude trochu jiné. Tam hrají obrovskou roli ceny vstupenek. S nimi se asi těžko hýbe, že?
Dneska to ve Slavii už není o penězích. Ceny nejlepších vstupenek zůstaly sice stejné, ale doplnili jsme je o levnější varianty. Permanentka pro fanklub je za třináct set, takže utkání vyjde na padesát korun. Když někdo nechce chodit na všechny zápasy, může si vybrat těch čtrnáct nejlepších a jeden vás vyjde na 55 korun. A pokud se nenaplní místa pro fanklub, budou lístky v prodeji za 90 korun, což si myslím, že také není moc. A když budeme otvírat čtvrté patro, bude vstupenka stát 140 korun.

Dobře. Většina diváků chce však místa na podélnou stranu a tam je cena 250 korun na zápas. Za měsíc se doma hrají čtyři utkání a k tomu si musíte připočíst předražené občerstvení a parkování.
Místa za 250 korun jsou většinou zabrané sponzorskými lístky a permanentkami. Takže zbývají oblouky, z kterých je také dobře vidět, a ty vyjdou na 170 korun. Dítě do 140 cm to má za 140 korun. Takže táta zaplatí za sebe a syna 310 korun. A pak máme rodinné vstupné.

Na kolik vyjde?
Když chcete jít ve třech, dva dospělí a dítě, tak je to za 330 korun. To je 110 na osobu, což už mi nepřipadá moc. A když jste čtyřčlenná rodina, tak to máte za 440. Uznávám, že za takové ceny nemůžete na hokej chodit pořád, ale jednou za čas se to zvládnout dá. Největší výhody ale mají držitelé permanentních vstupenek.

Jaké?
Například budou mít slevu na občerstvení. Jsme domluvení se Sazkou, že dostanou dva nápoje za cenu jednoho, dál budou mít 25% slevovou kartu na parkování. Akce se dělají, ale orientujeme se na permanentkáře.

"Zastávám názor, že je lepší mít na stadionu víc lidí za míň peněz než naopak. Je přece lepší, aby v hale bylo místo tří tisíc pět, i když výdělek bude stejný."

Pan Blažek vždycky říkal: snížit cenu vstupenek v Sazka Areně je vzhledem k nájmu nemožné. Jak jste uspěl?
Nájem tady je větší, než kdybychom hráli ve vlastní hale. Zastávám názor, že je lepší mít na stadionu víc lidí za míň peněz než naopak. Podařilo se mi vedení přesvědčit, že je to správná cesta. Je přece lepší, aby v hale bylo místo tří tisíc pět, i když výdělek bude stejný.

Ono to dřív od pana Blažka vyznívalo trochu nešťastně. Fanoušek si mohl myslet, že mu jde jenom o peníze a na lidi kašle.
Nevím, co k tomu dodat. Pan Blažek tady odvedl super práci na to, že na ni byl sám. Je možné, že na některé věci už neměl sílu.

Sazka Arena má špatnou nálepku. Říká se o ní, že je drahá a vůči návštěvníkům až nepřátelská. Lidi tady obtěžují osobními prohlídkami, což jsme koneckonců dnes při vstupu poznali sami. Jak proti tomu bojovat?
Trochu to pravda je, nicméně v Sazce je spousta lidí, kteří mají zájem, aby vztahy se Slavií byly dobré. Podle mě jsou rádi, že tu Slavie hraje. Snaží se pomáhat. Myslím, že některé věci jsou o komunikaci.

Jak to myslíte?
Nebyl čas si určité věci domluvit. Věřím, že to, co jste viděli dneska při vstupu, tu za měsíc už nebude. Mám kvůli tomu zrovna schůzku a budeme to řešit.

Chcete říct, že v Sazka Areně už nebudou osobní prohlídky?
Pokud se domluvíme na určitých pravidlech, mohlo by to fungovat. Hrajeme v nejmodernější hale v Evropě, nicméně nepatří Slavii, takže si tady nemůžeme dělat, co chceme. Tady se musí vzít v úvahu, jaké hala nabízí možnosti, a teď jde o to, je využít. Samozřejmě všechno je o penězích. Když jsem sem přišel, všichni o Sazka Areně říkali, jak je to špatné. Já si to nemyslím.

Proč?
Lidi mají zafixované, že Sazka Arena je nepřítel Slavie. Ale ono to tak není. Když vidím, co všechno v hale je, chápu, že lidi musí něco obětovat. Je tu nejlepší kostka, je tu světelný prstenec, a když přijde deset tisíc lidí, je tu nejlepší atmosféra v extralize.

"Pohyb k lepšímu určitě nastal. Můj problém je dostat to mezi lidi. Je škoda, že se na tomhle nezačalo pracovat, když sem chodilo deset tisíc diváků."

Slavia sice udělá dílčí slevy a výhody pro permanentkáře, ale nálepka drahé haly zůstane. Jak se jí chcete zbavit?
Musíme dostat informace mezi lidi. Plánujeme rozpisy utkání, kde oznámíme, co všechno má permanentkář za výhody. A s těmi nám pomáhá Sazka. Kdyby řekla ne, tak nic nezmůžeme. Vím, že je všechno pořád drahé, ale už se aspoň někam pohybujeme. A jsou tu další věci.

Například?
Fanklub třeba dostane bubny zadarmo. Pohyb k lepšímu určitě je. Můj problém je dostat to mezi lidi. Je škoda, že se na tomhle nezačalo pracovat, když sem chodilo deset tisíc diváků. Dvakrát za utkání byste výhody vyjmenoval a bylo by to zadarmo. Dneska se musí investovat prostředky do reklamní kampaně a všechno se těžko dohání.

Mezi Pardubicemi a Prahou je přece jenom rozdíl. Kolik času jste po nástupu do Slavie musel věnovat analýze prostředí?
Hodně, skoro dva měsíce. Několikrát jsem se sešel s fanklubem, k ničemu se moc nevyjadřoval a utvářel si názor. Teď už nějaký mám, ale pořád se mění. Za dva měsíce nedostanete všechny informace.

Nebyl už někdo z vedení nervózní, co tam ten Kratochvíl dělá?
Během té doby jsem už nějaké věci udělal. Prosadil jsem zlevnění permanentek, věděl jsem, že se musí udělat reklamní kampaň, takže se začala připravovat nová grafika. Složitější věci pořád ještě sbírám a dělám si názor na Slavii a Sazka Arenu. Teď se mi začíná krystalizovat program, který bude při zápasech.

S marketingovou propagací souvisí vynakládání finančních prostředků. Jak jste s tím na Slavii uspěl?
Zlevňování lístků jsme si vyjasnili. Chceme víc lidí za míň peněz. Jinak ve sportovních klubech peníze na propagaci nejsou. Všechno se musí bartrovat, domlouvat a shánět spřátelené firmy. Musím říct, že mě překvapilo, kolik slávistických firem tady je. Vědí, že klub potřebuje pomoct, a nemají za to ani korunu. Jedině lístky na hokej a reklamu.

"Musím říct, že mě překvapilo, kolik slávistických firem tady je. Vědí, že klub potřebuje pomoct, a nemají za to ani korunu. Jedině lístky na hokej a reklamu."

Fanouška zajímají konkrétní cíle. Jaké jste si vytknul?
Jeden cíl je množství prodaných permanentek, který by do dvou let mohl být až čtyři tisíce. Druhý je průměrná návštěva, která by do dvou tří let mohla být šest až sedm tisíc diváků, čímž bychom zaplnili spodní patro. Záleží ale na hodně věcech. Když lidi uvidí, že se klub snaží, budou chtít chodit. A když se to podpoří výsledky, mohlo by to fungovat.

To jsou ale spojené nádoby. Týmu se hraje jinak, když je v hledišti tři tisíce a sedm tisíc diváků.
Samozřejmě. Ale věřím tomu, že se nám podaří start. V prvních třech zápasech hrajeme s Budějovicemi, Třincem a Pardubicemi. Když vyškrtnu Třinec, tak na Budějovice a Pardubice by tu mohlo být deset tisíc lidí. Věřím tomu i na základě toho, že při prvním utkání chceme dělat velké propagační akce a jednáme i o tom, že by nám Sazka uvolnila nějaké lístky na rozdávání do škol. Když sem tedy přijde tolik lidí, bude záležet i na tom, co předvedou hráči.

Fanoušci navrhovali, aby se lístky prodávaly do horního prstence od začátku, tedy ne až v době, kdy se vyprodá spodní patro. O tom jste neuvažovali?
Ne, ale vzpomněl jsem si ještě na jednu změnu: lístky se od prvního září budou prodávat na jakékoli utkání. Tedy ne pouze čtrnáct dní před utkáním jako doteď. Podle prodeje pak budeme moct rychleji reagovat a otevřít i horní prstenec.

Slavia jde do sezony i s novým znakem. To byl váš nápad?
Ne. Ozvala se nám společnost, která o sobě říká, že je slávistická. Chtěla pomoct a já věděl, že je potřeba udělat nějakou reklamní kampaň. Když pak přišli s návrhy, hned mě upozorňovali: Neděste se, je tam i nové logo.

Jeho výběr byla vaše práce?
Prvotně. Ze sedmi návrhů jsem vybral jeden a začal ho protlačovat. Neměl jsem s tím problém, protože se všem líbil.

A proč jste před oficiální prezentací logo ukázali na internetu, billbordech a na ledě v Edenu?
Chtěli jsme znát reakce fanoušků. A musím říct, že mě překvapily. Na internetu, a nejenom na slávistických stránkách, se strhla velká diskuse. Člověk si aspoň ověřil, že lidi sledují dění v klubu a mají o něj zájem. Což je pozitivní signál.

"Na internetu, a nejenom na slávistických stránkách, se ohledně nového loga strhla velká diskuse. Člověk si aspoň ověřil, že lidi sledují dění v klubu a mají o něj zájem. Což je pozitivní signál."

A jak se vám zamlouvaly názory fanoušků?
Bylo příjemné je sledovat. Člověk se usmíval, když lidi řešili, co je to v tom znaku za zvíře. Nečekali jsme, že to vyvolá takový efekt.

Fanoušci se také báli, aby se v logu neobjevilo jméno sponzora.
To jsme vůbec neměli v úmyslu. To by byla úplná sebevražda! Slavia a Sparta se nikdy nemůžou jmenovat po sponzorovi. Logo se dělalo, aby bylo trendy a trojrozměrné, protože s ním můžeme dělat efekty na kostce. A hlavně aby z něj vznikl maskot.

Tím tedy bude lev?
Přesně tak. Červenobílý a sešívaný. A při zápasech se bude objevovat na ledě.

O logu se říká, že má být jednoduché. Myslíte, že to nové je?
Pro tiskaře určitě ano. Má několik podob, v křivkách je velice jednoduché, ztratila se modrá barva, což je plus i vzhledem k nákladům.

Prý chystáte i novou podobu dresů. Jak budou vypadat?
To si zatím necháme jako překvapení.

Připravujete tedy nějaké oficiální představení?
Možná. Záleží totiž, jak rychle se dohodneme s reklamními partnery. Dres je bohužel hlavní nosič našich finančních prostředků. A sponzorů je na něm hodně. Můžu prozradit, že graficky bude pozměněný dost. V tom minimu, co se s tím dá dělat.

PLNO. Takhle bývalo v Sazka Areně plno. Slavia chce diváky znovu nalákat

Mistrovství světa v hokeji 2024

Hokejové MS 2024 se uskuteční od 10. do 26. května v Praze a Ostravě. Český tým se představí v pražské základní skupině, kde ho čekají Kanada, Finsko, Švýcarsko, Dánsko, Norsko, Rakousko a Velká Británie.

Předkolo

Litvínov
3:0
Plzeň
České Budějovice
3:0
Karlovy Vary
Liberec
3:2
Olomouc
Hradec Králové
3:0
Vítkovice
Pardubice
4:1
Hradec Králové
Kometa Brno
2:4
Litvínov
Pardubice
4:0
Litvínov
Pardubice
3:2
Třinec
Sparta
3:4
Třinec
Sparta
4:0
Liberec
Třinec
4:3
České Budějovice
  • Nejčtenější

Anglie - Brazílie, Francie - Německo. Kde zdarma sledovat sobotní fotbalové šlágry?

21. dubna 2024

Víkend je ve znamení reprezentačního fotbalu a přináší řadu atraktivních zápasů. Po pátečním...

Třinec - Pardubice 2:6, série je srovnána. Domácí dostali lekce z přesilovek

21. dubna 2024  16:40,  aktualizováno  21:38

Do Pardubic se extraligové finále přesune za vyrovnaného stavu 2:2. Hokejisté Třince ve čtvrtém...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pardubice - Třinec 3:0. Pětiminutovka snů přihrála klíčový mečbol Dynamu

24. dubna 2024  17:30,  aktualizováno  21:07

O důležitý třetí bod ve finálové sérii extraligy sváděla obě mužstva litý boj do poloviny zápasu,...

Vsetín - Kladno 3:4. Rytíři dvakrát otočili skóre a zůstávají v extralize

22. dubna 2024  17:50,  aktualizováno  21:05

Hokejisté Kladna budou patřit i v následující sezoně mezi extraligovou elitu. V baráži se Vsetínem...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kladno - Vsetín 7:2. Druhé vítězství Rytířů v baráži, kanonádu domácích zahájil Jágr

18. dubna 2024  17:45,  aktualizováno  21:55

Druhé vítězství pro Kladno a střelecký rekord pro legendu. Domácí porazili ve druhém utkání...

Hořava ve Spartě končí, hlavní trenér Gross dostal důvěru i na další sezonu

26. dubna 2024  11:40

Nepovedený závěr play off ho o pozici nepřipravil. Sparťanské hokejisty povede i v příští sezoně...

Jágrova kariéra směřuje ke konci. Chci se připravit na poslední sezonu, hlásí

26. dubna 2024  11:21

Bezprostředně po rychlé extraligové záchraně ještě nic neprozradil. Z rozhovoru pro CNN Prima News...

Kloučkův návrat do Budějovic je potvrzený. Willa bylo těžké sesadit, tvrdí

26. dubna 2024  8:17

Dominika Hrachovinu v budějovickém brankovišti nahradí Milan Klouček. Spekulace z hokejového...

Carolina a Florida slaví v play off další výhry a jsou krok od postupu

26. dubna 2024  6:08,  aktualizováno  6:36

Ve čtvrtek nabídlo play off hokejové NHL jen dva duely. Carolina i díky asistenci Martina Nečase...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...