Společnost Taiko sice získala povolení od magistrátu pořádat přenosy zápasů českého týmu mužstva od čtvrtfinále pořádat, narazila však na problémy s reklamními podmínkami.
„Reklamní podmínky, které stanovil pro přenosy nový majitel vysílacích práv, jsou tvrdé a v podstatě nesplnitelné,“ řekl Votruba.
Majitel práv firmě napsal, že projekt nemůže podpořit, protože není jisté, že by na náměstí nebyla žádná reklama, případně prezentace sponzora, který není přímo spjat se šampionátem.
Na náměstí to nelze zajistit. "Jsou zde restaurace, zahrádky s reklamními deštníky, vývěsní štíty obchodů, kdykoliv může projet viditelnou reklamou označený zásobovací vůz," vyjmenoval Votruba.
Společnost Taiko navíc pro přenosy potřebovala sponzora a byla údajně blízko dohodě s jedním z mobilních operátorů. "Když byl nyní zbaven jakékoliv možnosti se prezentovat, není divu, že za těchto okolností ztratil zájem," uvedl Votruba.
Poprvé se na náměstí objevily velkoplošné obrazovky při olympiádě v Naganu, kde Češi hokejový turnaj vyhráli. Loni při pražském šampionátu viděli fanoušci v centru jediný přenos. Bylo jím čtvrtfinále, v němž národní mužstvo nečekaně prohrálo se Spojenými státy.
Letos neuvidí zápas žádný. "Také pro nás je to velké zklamání, protože už od čtvrtečního čtvrtfinále šampionátu s týmem USA jsme s projekcí na velkoplošné obrazovce počítali," dodal Votruba.
Fanoušci na Staroměstském náměstí oslavují gól v americké brance ve čtvrtfinále MS 2004. Letos velkoplošné promítání nebude. |