Známku byl minulý týden zaregistroval Václav Bartoš, Jágrův kamarád z dětství a člověk, který se legendárnímu útočníkovi stará coby výkonný ředitel o kladenský extraligový klub. Informovaly o tom Hospodářské noviny.
Na první pohled by se mohlo zdát, že má Jágr v úmyslu rozjet byznys, ostatně stejný krok kdysi učinil brankářský fantom Dominik Hašek kvůli firmě Dominator, která se zabývala výrobou sportovního oblečení a vybavení.
Jágr však podle všeho žádné takové úmysly nemá. Zaprvé moc dobře ví, jak těžké je se v podobném odvětví prosadit (svědčí o tom i krach Haškovy ambiciózní společnosti), zadruhé to neodpovídá jeho charakteru.
Mnohem pravděpodobněji se tedy jeví varianta, že se chce pojistit proti různým podvodníkům, kteří by jeho jméno rádi zneužili v rámci propagace svých služeb či výrobků. "Když na to máte papír, můžete se soudit a máte větší šanci, že spor vyhrajete," řekl HN odborník na sportovní marketing Tomáš Klečka.
Jágr se obvykle do reklamy nepouští příliš často, ačkoli má jeho jméno nejen v Česku obrovský potenciál. Tohle pravidlo porušuje výjimečně, naposledy spíš z pragmatických důvodů, kdy díky tomu získal řadu milionů na provoz hokejového Kladna, jemuž od léta šéfuje.
"Produktů, které by mohly nést jeho jméno, jsou tisíce. V českém teritoriu je to fenomenální značka. Jaromírova kariéra se chýlí ke konci a tohle je možná začátek cesty, jak jméno Jágr zhodnotit," soudí Klečka.